Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Hantaboj Creative Commons License 2003.04.17 0 0 1929
Sziasztok. Biztos tudtok segíteni, nem lehet egy ördöngös dolog: zsanér- és zárkenés után menet közben zörög a bal hátsó ajtó (Escort '98-as). Mi a beállítás módja? Mert feltételezem, ez nem egy maradandó dolog.
Előre is köszi.
Trebitsch Creative Commons License 2003.04.17 0 0 1928
Futóműves, sürgősen!
Valami elmozdul a futóműben, induláskor egyik irányba, fékezéskor másikba. Ha fronthajtásu kocsi, akkor az első futóműnél van a gubanc: repedt/korrodált bekötőpont, törött kitámasztó-lengőkar, megszűnt szilentpersely, ilyesmi.
Nézesd meg, nem játék, fejreállhatsz vele.
Előzmény: f0r0m (1923)
f0r0m Creative Commons License 2003.04.17 0 0 1927
Aha... ez okos gondolat.

És ilyennel mit érdemes csináltatni? Futóműállítás vagy fékhatásmérés? Mert most mindent nézzenek át?... Még kitalálnak annyi apróságot, hogy a számált meglátva megbánom, hogy ilyen apróságot észrevettem. :)

Előzmény: Zoldalma (1926)
Zoldalma Creative Commons License 2003.04.17 0 0 1926
Esetleg beragadt a jobb oldali fékmunkahenger/nyereg/egyéb? Induláskor kicsit fog, a másik nem, így arra fordul, nagy fékezéskor viszont nem tudja követni a másikat, így az fog majd jobban...
Előzmény: f0r0m (1923)
f0r0m Creative Commons License 2003.04.17 0 0 1925
De az ellenkező irányú húzás indulásnál nekem valami mást sejtet. Mondjuk, ha az egyik kerék tökre le lenne eresztve és ezért jobban tapadna, akkor az húzhatná így el talán. De a gumikkal minden rendben van.
Előzmény: murray (1924)
murray Creative Commons License 2003.04.17 0 0 1924
szerintem a fékezéskori balra húzás értelemszerüen az eltérö fékhatás a két kerékben!
padra fel kiderül!:-)
most nézettem meg én is az én autómban tök sok Nm eltérés van a jkét fék között pedig el sem húz..
f0r0m Creative Commons License 2003.04.17 0 0 1923
Hali,

futóműben jártas valaki?

Lenne egy kis gondom, nem tudom milyen komoly, vagy egyáltalán...
Amikor álló helyzetből indulok, akkor a kormány egy kicsit jobbra fordul. Amikor pedig erősen fékezek, akkor hajlamos balra irányozni egy kicsit. Állandó sebességnél amúgy megy szépen egyenesen a verda. Mitől lehet ez?
Egy futóműbeállítás megoldja?

kösz

vorilevi26 Creative Commons License 2003.04.16 0 0 1922
III. kerületben keresnék autószerelőt. persze jót, megbízhatót, olcsón. plz help!
Szkátó Creative Commons License 2003.04.16 0 0 1921
Az biztosan jó.
Előzmény: laca5 (1918)
nuttin Creative Commons License 2003.04.16 0 0 1920
Sziasztok!

Szépen (és lehetőleg nem túl drágán: pl. számla nélkül, stb.) dolgozó fényezőt tudtok a XI. ker. környékén?

Köszi.
Nuttin

Trebitsch Creative Commons License 2003.04.15 0 0 1919
Bízd szerelőre, pontosabban vízpumpa-felújítóra, nem egyszerű eset. A vízpumpában amúgy nem szimmering van, hanem tömítőpersely.
Az új, illetve utángyártott vízpumpa nagyon drága?
Előzmény: Leugan (1917)
laca5 Creative Commons License 2003.04.15 0 0 1918
Szkátó!
A vezérmüszij a megfelelő pozicióban van? (úgy értem hogy biztosan jól cserélték-e legutóbb)
Úgy hallottam, hogy esetleges 1 fog eltérés alapjárat egyenetlenséget is okozhat, kisebb teljesitménycsökkenés mellett.
Előzmény: Szkátó (1914)
Leugan Creative Commons License 2003.04.15 0 0 1917
Szia !

Cserélt már vki vizpumpa szimeringet?
(opel B omega)

Mennyire nagy meló ez?

Bizzam inkább szerelőre?

Lg.

lada002 Creative Commons License 2003.04.12 0 0 1916
Hello!

Igen, mondjuk ezek igazából meg sem szoktak mozdulni alapjáraton sem valóban!:)
Meg nem lenne olcsó egy garnitúra kábel, már a hosszúságuk miatt sem.
De ha minden jó és nem zavar akkor...
A lényeg hogy megy mint a...
Én is ilyet szeretnék 2. autónak, vagy 323-ast!:)

Előzmény: Szkátó (1914)
BLASIUS Creative Commons License 2003.04.12 0 0 1915
Hali!

Ma az történt, hogy otthonról elindultam dolgozni, de megálltam szavazni, szóval még nem melegedett be a kocsi. Újraindítás után pillanatra felsikított az ékszíj, majd azt vettem észre, hogy (nekem van feszmérőm a műszerfalon) a műszer épp, hogy csak 12V körüli értéket mutatott, éppen az alsó piros mező felett. Felkapcsolt világításra nem csökkent a feszültség, de lekapcsolásra sem nőtt. A töltésjelző nem világított. 1 km után újra felsikkantott az ékszíj azóta ismét 14V körüli, tehát normális értéket mutat a műszer. Mi lehetett ez? Az ékszíj sem csúszik. Víz sem folyik, úgyhogy a vízpumpa sem mehetett el.

Szkátó Creative Commons License 2003.04.12 0 0 1914
Nem mondtam még?
BMW E30 320i kat.
Azért nem veszek 6 db-ot, mert mi van ha kicserélem, és továbbra is egyenetlen?

Kicsit zavar a dolog, mert egy 6 hengeres BMW-nek nem így kéne járnia. Még néhány kört futok vele, aztán azt hiszem nem fogok vele foglalkozni.
Jól megy, nem fogyaszt sokat, az olajat nem zabálja, az alpjárat milyensége meg részletkérdés...

Előzmény: lada002 (1911)
logoutx Creative Commons License 2003.04.12 0 0 1913
A lakkozott karosszériára felragasztandó műanyag tömítést mivel tudnám jól felragasztani?

Sziloplaszt? Odaköt rendesen a lakkra is?
Esetleg valami, ami gyorsabban szárad/köt?

raider Creative Commons License 2003.04.12 0 0 1912
Váltónál-hajtóműnél nem az a helyzet, mint a motornál, hogy mondjuk egy szintetikus olaj felülről kompatibilis az ásványival. Az API GL besorolást kell nézni, és pl. egy GL-3-asba (régebbi váltók) nem tölthetsz GL-5-öshöz való olajat!!! Bővebbet az olajos topikban Rendes Bélától kérdezz, aki most SLX 0w30-as nicken van. Ezt a fenti dolgot egyébként el is magyarázta egyszer, a váltókban felhasznált fémötvözetek különböznek és így megtámadhatja a nem megfelelő olaj, stb. Ő meg is mondja hogy a kocsidhoz milyen olajat ír a katalógus. Ez alapján pedig vehetsz a besorolásnak megfelelően amilyet akarsz.
De egyébként a Valvoline-nak, a BP-nek (www.bp.hu) és a Castrolnak is vannak olyan oldalai, ahonnan ezt kikeresheted.
Előzmény: laca5 (1909)
lada002 Creative Commons License 2003.04.11 0 0 1911
Hello!

És mi ez a próbálgatás, mért nem cseréled ki az összes kábelt?:) Jó, mondjuk nem mérik őket túl olcsón!
De áruld már el milyen autód van! Nagyon kíváncsi vagyok!

Előzmény: Szkátó (1907)
Szkátó Creative Commons License 2003.04.11 0 0 1910
A beírtak közül egyik sem hiper-szuper hightec olaj, ami esetleg csak bizonyo autókba tölthetők.
Ha jól tudom mindkettő ásványi alapú. (Ha nem, majd valaki kijavít.) Szerintem töltsd bele nyugodtan, csak arra figyelj, hogy a 75W meglegyen!
Azt nézd meg, hogy pontosan hány liter kell, mert nem filléres dolog...
Előzmény: laca5 (1909)
laca5 Creative Commons License 2003.04.11 0 0 1909
Kedves Mindenki!
Köszönöm a tanácsokat, pontosan olyan olajra gondoltam amit írtatok, már csak az a kérdésem hogy valahogyan ártok-e a váltónak. Gondolom ha jók a tömitések, akkor nem fog folyni sehol, de van-e esetleg amire nem gondolok és baja lehet?
Köszönöm előre is.
p.s. Mivel ezt szoktam olvasgatni, inkább itt kérdezem, mert ez nem annyira olajfüggő (márkafüggő) dolog, hanem inkább a káros oldala érdekel, ha van. Azt meg inkább Ti tudhatjátok.
Előzmény: Szkátó (1908)
Szkátó Creative Commons License 2003.04.11 0 0 1908
Váltóolaj:

75W-90-est vegyél!
Lángba árulnak Mobil SHC1-es olajat 3500Ft-ért
Unixba Castrol SMX-B ? ami szintén 75W-90-es.

Szkátó Creative Commons License 2003.04.11 0 0 1907
Hello!

Az ellenállás a kábelekben van, mert a kábeleken mértem egyforma ellenállásértékeket. 40k-ra emlékeztem, de lehet, hogy csak 15-20k volt. (Régen mértem, a vizsgálódást ezekkel kezdtem.) Szóval tök egyformák voltak, és mind a 6 nem lehet sz@r! :)
Szóval a 3. henger kapott egy új kábelt, mert az tutira kehes volt. Az alapjáratom sokkal jobb lett + a kocsi nem rángat, de még nem Doxa óra...
Még van hátra 3 kábel, talán még valamelyik egy picit gyengébb a kelleténél, majd kiderül.

(A kábeleknél az ellenállásmérés mostmár az mondom nem sokat ér. Nem volt szakadt, ívet nem láttam hogy húzna, de a jelek szerint mégis rossz volt. Így utólag visszagondolva; csináltam olyat is, hogy járó motornál leszedtem a pipákat. A 3-dik hengernél mindig megcsaptak az elektronok akkor is, ha a kábel végét a kezembe tartottam - így nem húzhatott át sehova. Talán így lehet észrevenni a szigetelési hibát legkönnyebben...)

Rotor van, hogy ellenállás van-e benne azt nem tudom. A maradék 3 kábelt még egyesével kiváltom/leellenőrzöm, aztán az elosztófedelet is leszedem/kipucolom. Az új kábel(eke)t úgyis be kell fűznöm a helyükre, nem akarok 2-szer bontani.
Az elosztófedél leszedése eléggé nőgyógyász mutatvány lesz...:)
Remélem ezzel pontot tehetek a végére.

Előzmény: lada002 (1900)
C20NE Creative Commons License 2003.04.11 0 0 1906
laca5

Szerintem az olajos topicban érdeklődj ott vannak a guruk.

Szerintem sűrű az olaj. Nekem is ez volt a problémám és 75w80 vagy 75w90 nem emlékszem pontosan , megoldotta a problémát. A Shell spirax 80W90 - nél mintha mézben járt volna a kar nem olajban .(Most Castrol TAF-X van benne és király)

Zoli

Előzmény: laca5 (1905)
laca5 Creative Commons License 2003.04.11 0 0 1905
Sziasztok.
Meg tudná nekem valaki mondani hogy tudok-e ártani a váltónak azzal, hogy az előírtnál jobb olajat rakok bele? Az eredetire 80-ast ir, most csak kétfokozatú 80W90 van helyettük, azonban hidegen nem ugrik be. Valószinüleg a szinkrongyürük sem állnak már a helyzet magaslatán, azonban melegen már jó. Szeretném kipróbálni hogy egy szintetikus olajjal mi lesz, ha nem árt neki (meg a zsebemnek) valahogyan.
Tipo 1.9TD -ről van szó.
Köszönöm előre is. László
murray Creative Commons License 2003.04.11 0 0 1904
Srácok ért itt valaki a japán dizelekhez??
adott egy 83as corolla 1.8as dizel
a motorral semmi gond, hanem egy bizonyos vákumpumpa engedi/veri az olajat valahol
ennek e vákumpumpának van egy bemenete az öninditoba, meg a motorba stb
ha kell felrakok képet is róla!
nem merem szétszedni még ha az alkatrészt meg is venném vagy csak a tömitést még azt sem tudom pontosan mi kell...
nem ismertek valakit aki ért ezekhez? a múlt héten voltam egy free toyota szakszervizes átvizsgáláson ott asszonták nem vészes csak ök már nem foglalkoznak ilyen régi romokkal!
természetesen tisztességesen megfizetem csak nem akarom a magyar átbaszó szervizek ügyfeleit gyarapitani!
nem merem szétszedni ez mégsem egy 1200es!:-))
köszi
Trebitsch Creative Commons License 2003.04.10 0 0 1903
Nem lehetetlen, bár ezt a Fordot annyira nem ismerem. Néha a hűtőn nincs sapka egyáltalán (lyól meg kell verni :), és a tágulási tartály tetején van a nyomást beállító hűtősapka. De az elve ugyanaz, mint amit leírtam, ellenőrizni is ugyanúgy kell.
Előzmény: lukit (1898)
Trebitsch Creative Commons License 2003.04.10 0 0 1902
Egy dolog a hűtősapka, meg egy másik dolog, hogy sok a víz a tágulási tartályban.
Utóbbitól nem megy szét a hűtő.
Előzmény: logoutx (1901)
logoutx Creative Commons License 2003.04.10 0 0 1901
"Semmi gond, lukit kartács, a sok vízből még baj nem lett. Ami nem kell neki: majd kinyomja a tágulási tartály túlfolyócsövén, az azér van."

Ez jó. Csak mert nálunk egy hűtő 90% hogy a sapka miatt ment szét, a másik okát nem ismerem...

Előzmény: Trebitsch (1887)
lada002 Creative Commons License 2003.04.10 0 0 1900
Hello!

A szekunder köri ellenállás nem számít annyira mint a kisfeszültségű hálózatban, mert itt csak mA-ekről van szó és bőven van feszóültségtartalék (20-30kV), ilyen kis áramoknál a feszültségesés is kicsi, de az azért nem mind1 hogy 40 vagy 15 kohm, a szénszálas kábelek se szoktak 20 fölé menni... Aztán a rotorban van ellenállás? Van egyáltalán rotor?:) Nemtom milyen autó, talán BMW? Milyen?? Ha van azt is mérd meg, az szokott ilyet csinálni, szélsőséges esetben alapjárat sincs! És milyen volt az a szikra "mindkét végén"?
Sárga, kék, milyen hosszú szikrát tud produkálni, mérd meg és fényképezd le a szikrát és mutasd meg:))))

Előzmény: Szkátó (1885)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!