Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Jatis Creative Commons License 2002.06.04 0 0 415
Őket ismerem, hordunk nekik alkatrésznek kormányműveket. Biztos nem ők csinálták neki.
Előzmény: BLASIUS (414)
BLASIUS Creative Commons License 2002.06.04 0 0 414
Én ott voltam! Nagyon korrektnek tűntek.
Előzmény: Jatis (413)
Jatis Creative Commons License 2002.06.04 0 0 413
Nem tudom ez melyik volt, de a soroksári az jó!! Úgy tudom ők adnak 2 év garit.
Előzmény: BLASIUS (412)
BLASIUS Creative Commons License 2002.06.04 0 0 412
Remélem, ez nem ugyanaz a szervíz, ahol én voltam.:-(
Előzmény: Jatis (411)
Jatis Creative Commons License 2002.06.04 0 0 411
Azt mondták biztos babrált valamit!
Előzmény: BLASIUS (410)
BLASIUS Creative Commons License 2002.06.04 0 0 410
És garancia nem volt rá? Én kétéves jótállást kaptam a szervóra.
Előzmény: Jatis (408)
Zolcsa Creative Commons License 2002.06.04 0 0 409
Sziasztok!

Az autó Ford Scorpio (90-es), a kérdésem pedig a következő:

Az első kerekeket álló helyzetben lehet kicsit (pár mm-t) előre-hátra mozgatni, és menet közben is olyan, ha beleszalad az autó egy nagyobb egyenetlenségbe, mintha valami ki lenne kopva. A kormány holtjátékával semmi gond, ezért gondolom, hogy "csak" a szilentek lehetnek kikopva. Más vélemény?

Köszi, Zolcsa

Jatis Creative Commons License 2002.06.04 0 0 408
Ha USA Ford akkor ez "normális" haverom felújítatta és 1 hónap múlva ugyanolyan lett.
Előzmény: BLASIUS (407)
BLASIUS Creative Commons License 2002.06.04 0 0 407
Van szervóhatás? Lehet, hogy kevesebb benne az olaj, nézd meg. Nekem is volt hasonló problémám. Ez esetben tudok egy jó szervízt, ahol megcsinálják.
Előzmény: autotrannie (406)
autotrannie Creative Commons License 2002.06.04 0 0 406
Jo estet

tudnatok nekem tippeket mondani, hogy mi ment szet a kormanyszervomban?
az egyeduli tunet, hogy mar a legkisebb kormanymozdulatnal is el kezd zummogni, menet kozben, vagy allohelyzetben, teljesen mindegy.

??

szerintetek csak fellevegosodott, vagy a pumpa adta talan meg magat?

elore is koszonettel: AT

Ordas Farkas Creative Commons License 2002.06.04 0 0 405
hát mondjuk valószínűleg ez lesz, ismerősnál zöldkártyáztatás.......

de akkor is, milyen hülyeség már ez.....

mondjuk 25000-ért van külön dob,. de akkor is meg kell bontani a kipufogó rendszert....

Előzmény: Zoldalma (404)
Zoldalma Creative Commons License 2002.06.04 0 0 404
Azt még akár be is lehet építeni. Persze vszg. anélkül is elintézhető "speciális" zöldkártyáztatással :-( mert visszaminősíteni nem lehet kat. nélkülire.
Előzmény: Ordas Farkas (403)
Ordas Farkas Creative Commons License 2002.06.04 0 0 403
nem, ebben a 2-es besorolású, tehát legalapabb katalizátor van, ez a szabályozatlan vagy mi ( az egyes kategóriga az az hogy nincs is) de mint kiderült, csak a papír szerint.
Előzmény: Zoldalma (402)
Zoldalma Creative Commons License 2002.06.04 0 0 402
Katalizátor hiánya a zöldkártyánál jelentkezik, nem tudod hozni azokat az értékeket, amiket kellene. Nekem is hasonló gondom volt, vmelyik "lelkiismeretes" előző tulaj kiüttette a katalizátort, így aztán a zöldkártya mellé még egy katalizátort is be kellett szerelni.

Ha szabályozott kat. van a forgalmiban, de a motorvezérlés nincs felkészítve a lambda-szonda jelének fogadására, akkor az egy érdekes helyzet...

Előzmény: Ordas Farkas (401)
Ordas Farkas Creative Commons License 2002.06.04 0 0 401
na ilyet már.... :-)

mondom a szerelőnek, hogy szerintem nem kellene kicserélni az y-t a középső dob előtt ( kipufogó) merthogy a katalizátor miatt speciális ötvözetből készült, és az utángyártott meg csak szimpla cső, a katalizátor miatti nagy hőtől rögtön elfáradna.

Szerelő röhög, majd mondja, hogy ebben a kocsiban nincs katalizátor. Mondom olyan nincs, itt van a forgalmiban is... erre megmutatta az autóban, és tényleg nincs benne. Sőt a metro-t soha nem is gyártották katalysátorral, a kézikönyvben sem esik szó róla, interneten se találtam, hogy lenne.

Akkor ez hogy is van? ki intézte el, hogy legyen a forgalmiban, és hogyan műszakiztatták le, ha nincs benne, csak papíron?

:-)))))) mindegy, a súlyadó 3500 egy évre

Trebitsch Creative Commons License 2002.06.03 0 0 400
Nincs mit, szívesen.
Lehet ám, hogy csak a féktárcsa porvédője repedt el, vagy valami hasonló apró marhaság.
De nem valószínű. Nézesd meg! Annyit meg kell hogy érjen, hogy nem lesz egy kerékkel kevesebbed menet közben... :)
Előzmény: bopat (399)
bopat Creative Commons License 2002.06.03 0 0 399
Nagyon köszönöm a segitségedet.
Előzmény: Trebitsch (398)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.03 0 0 398
Létezik bizony, leginkább gömbfej lehet, ilyen tünetek mellett. Legvalószínűbb a lengőkar, aztán a kormányösszekötő külső.
1 óránál kevesebb cserélni akármelyiket, és 6-8 ezer forint az alkatrész. (Octviát nem tudom fejből, VW árat mondom.)

60 ezer kilométer után? Persze hogy lehet, ezeken a jó magyar utakon.

Előzmény: bopat (397)
bopat Creative Commons License 2002.06.03 0 0 397
Próbáltam körbe menni, hirtelen kanyarodással, mindkét irányban de semmi zaj. Kimondottan csak akkor zakatol ha kisebb gödörbe belemegyek és akkor is csak 1-2 kopogás hallható.
Létezik hogy ilyen új autónál már ilyen hibák előforduljanak? Igaz 60 e km van benne már...
Előzmény: Trebitsch (396)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.03 0 0 396
Meg tudod nézni a gömbfej gumiharangját, persze. Egyszerűen megnyomkodod, több irányból, és meglátod a szakadást, ha van. Meg a zsír is kijön a hasadékon, mikor megnyomod.
Na ott megy tele homokkal, ami elég jó csiszolómasszát alkot a maradék zsírral.

Ha a kormánymű fogaslécperselye kopog _csak_, az tényleg nem olyan vészes. Kormáyn rángat nyitott ablakon, talajon álló kerékkel ide-oda, és koppp kopp. A kormánymű szélénél összeszorítod a gumiharangot, valaki más rángatja neked a kormányt, és érzed, hogy ott... Na az nem vészes.

De ha nem tudod kideríteni, mi kopog: szerviz!!!
Vagy ha nem vagy 100%-ig biztos benn: akkor is!!!
A futómű _nagyon_ nem játék.

Előzmény: bopat (395)
bopat Creative Commons License 2002.06.03 0 0 395
Le tudnám ellenőrizni a gömbfejet, illetve látható a gumiharang szakadása?
Előtte volt egy céges Octaviam, annak minden oldalról kopogott a futóműve, és nem vitte el senki sokáig a szervizbe, hiába kértem...azt mondták az nem gond...
Előzmény: Trebitsch (394)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.03 0 0 394
Ne menj el vele 800 kilométert. A hangot hallani kéne, de az ilyen hirtelen jelentkező dolog törésre, repedésre utal - elég rossz, ha mondjuk 120-nál kidől az egyik első kerék.
Vagy gömbfej lehet, a kiszakadt gumiharang miatt, az jelentkezik még viszonylag hirtelen.
De azért a hirtelen jött futóműkopogás, az mindenképpen rossz ómen az álmoskönyv szerint.
Szerviz! Annyira nem lehet sürgős az utad, hogy ne akarj egy darabban visszaérni róla...
Előzmény: bopat (392)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.03 0 0 393
A szerelő úgy jön rá, hogy lóg a lengőkar, hogy megráncigálja sokféle irányba, és ha nem találja - megbontja a gömbfejnél, szilentnél, és megkukkolja kézben.
Legtöbbször a külső végén a gömbfej lóg, azaz kopott - de pár típusnál a gyár komplett lengőkar-cserét ír elő, úgy is árulják a cserealkatrészt. Utángyártók viszont majd mindegyikhez csinálnak utángyártott gömbfejet - ilyenkor a lengőkar kiszed, gömbfej kisajtol-besajtol, visszarak, viszonlátás.
Ritkábban fárad el a lengőkar belső végén a szilentpersely, aztán azt is vagy ad a gyár külön, vagy nem. Némelyikbe bele van sütve, olyankor el lehet vinni a szilentpersely-sütödébe.
Ámbár én a gyáriban azért jobban bízom.

Az autó egyik oldala nem bír lógni a lengőkar hibájából. Az a kifáradt vagy eltörött rugó miatt lóg 2 centit.
Esetleg, ha gáztöltésű lengéscsillapítód van, meg könnyű autód puha rugókkal, akkor ha az egyikből mexökött a gáz, az az oldal tud lejjebb lenni a lengéscsillapító hibája miatt. A gázos lengéscsillapítók valamekkora erőt (30-50 kiló) "nyomnak", amíg jók.

Előzmény: Banditoo (382)
bopat Creative Commons License 2002.06.03 0 0 392
Segitségeteket kérném
A tegnap elkezdett vmi kopogni az autóm futóművében, de csak akkor amikor kisebb úthibákon haladok át. Csak halk kis kopogésról van szó, de idegesitő. Az autóm 18 hónapos Skoda Octavia. Mi lehet a gond? Lengéscsillapitó? Azonnal vigyem szervizbe vagy még mehetek kb. 800 km-t? Ugyanis sürgős utam van...
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.03 0 0 391
Asszem értem, köszi.
Fordítok Opelről magyarra: Sose kell cserélni a váltóolajat = ezt mondjuk mindenkinek, meg ezt írjuk a kezelési utasításban.
Állati jól hangzik, a szerviznek meg kiadjuk ukázba, hogy sutyiban cseréljék le 120 ezrenként, valami fals dumával, hogy mér is.
A hülye ügyfél úgyis beveszi, és asziszi, sose kell cserélni (megírták a kezelési könyvben is!!!), de nála épp a körülmények szerencsétlen összejátszása folytán peches módon mégiscsak cserélni kellett... Mit ad Isten, 120 ezernél...
:)
Előzmény: C20NE (381)
Veisace Creative Commons License 2002.06.03 0 0 390
na azé olyan béna nem vagyok hogy rámtukmáljanak gagyit.
Előzmény: irba (378)
emp Creative Commons License 2002.06.03 0 0 389
ez szuper! nagyon köszönöm
Előzmény: kivi (388)
kivi Creative Commons License 2002.06.03 0 0 388
Bandukolj el a http://www.cromax.hu címre. Én már egy éve oda járok, a márkaszerviz helyett. Kifejezetten Ford-specifikus szerviz, de nem márka, ezért olcsóbbak. Korrektek.
A weboldalon alkatrészkatalógus is van, de ha odamész akkor kapsz egy papír alapú (képekkel illusztrált) árlistát is. Ha a weben kérsz tőlük árajánlatot, akkor másnap mailben elküldik.
Előzmény: emp (387)
emp Creative Commons License 2002.06.03 0 0 387
köszi, de ma én is telefonálgattam néhány helyre.
elég nagy a szórás, a legolcsóbb ajánlat vmi lengyel csapágy 5000 ft,nem autós bolt. tartok tőle, hogy ez nem készlet, csak puszta csapágy. akkor elfelejtettem tisztázni velük. onnan felfelé 9000-ig. Auto-Fort (nem érdemlik meg a nagybetűt): 7000 Ft.
csak azért kezdtem el keresgélni, mert 11K-t mondott a szerelő hasra ütve, és az sokallottam.
meg tudnád mondani, hogy hol szerezhető be 5.75K-ért az általad említett darab. pillanatnyilag ez tűnik a nyerőnek. amúgy emp2@freemail.hu, még mindig nem írtam az indexnek, ahogy tanácsoltad anno
Előzmény: kivi (386)
kivi Creative Commons License 2002.06.03 0 0 386
Az én szervizem árlistája szerint a te Escortodhoz 5750.-től kezdődik a komplett kerékcsapágy, egy oldalra. A hátsó ennél picit olcsóbb.
Előzmény: emp (373)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!