Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

intruder Creative Commons License 2003.01.28 0 0 1321
Levegőszűrőt pár napja cseréltem ki.
Szívócső? Azt meg kell néznem. Merre találom?
Mit szív amúgy? Levegőt? (bocs, ha hülyeséget kérdezek...).
Előzmény: bonyolult (1320)
bonyolult Creative Commons License 2003.01.28 0 0 1320
Levego szuro? Szivocso nincs-e eltomodve?
bonyolult Creative Commons License 2003.01.28 0 0 1319
SZVSZ megis szonda lesz az. Tul dus a kevereked, azaz vagy tul sok a benya vagy tul keves a levego hozza es nem eg el. Ha sokaig igy marad, cserelhetsz katalizatort is. Annyit tegyel meg h . szethuzod a csatit es maris kiderul. Egyebkent meg lehet az is (nemtom milyen lambda van benne) hogy eredetileg futott (4 vezetekes) volt most meg nem az van benne, igy hiaba uj, hideg motornal nem er semmit. (elozo automnal is volt ilyen, hidegen is, melegen is szar volt az alapjarat, csak egy bizonyos homerseklet tartomanyban mukodott rendesen). Lehet meg a fojtoszelep-kapcsolo vagy maga a szelep ragadt be...le kell venni a szivocsovet az injektor feloli vegen es bekukucs, megmozgat. Alap dolgok: gyertyak, kabelek rendben vannak? Extrem esetben ha mar kiegett a katalizator es szetesett benne a keramia akkor nagyon megno a fojtasa a kipunak es hasonlo jelenseget produkalhat...bar az teljesitmeny csokkenessel is jar es irto hulye hangja van, magyarul: sziv, szuszog de b@szik menni...
Előzmény: intruder (1318)
intruder Creative Commons License 2003.01.28 0 0 1318
A szonda cserélve lett pár ezer km-el ezelőtt, az valószínűleg jó. A vákuumcsöveket meg fogom nézni.
A CH kibocsátása nagyon magas. Hideg motornál néha iszonyúan benzinszagú a kipufogógáz...
Előzmény: bonyolult (1317)
bonyolult Creative Commons License 2003.01.28 0 0 1317
Lehet: falsot sziv valahol, nezd at a vakuum csoveket. Lehet meg lambda szonda...huzd szet a csatlakozot, hogy ugy is csinalja-e, ha nem akkor rossz a szonda vagy korrodalt a testeles.
Előzmény: intruder (1316)
intruder Creative Commons License 2003.01.28 0 0 1316
Üdv Mindenkinek!

A következő problémára kéne megoldás:

Tipo 1.6, injektoros. Fékezéskor igen gyakran egyszerűen leáll a motor. Ha még van annyi lendület és kettesbe rakom, akkor bepöccen és megy tovább, ha nem, akkor csak tövig nyomott gázpedállal hajlandó elindulni.

Vittem már több helyre is, de csak azt tudták tanácsolni, hogy éljek együtt a jelenséggel.
Az alapjárata is nagyon ingadozó.
Az alapjárati léptetőmotor új, az nem lehet rossz benne.

A segítséget előre is köszönöm.

Mentol frász Creative Commons License 2003.01.28 0 0 1315
Hello srácok!

OffTopic. Nem ide tartozik, de talán ti tudtok segíteni.
SOS. Nissan Primerához keresek légmennyiségmérőt. Újat, használtat, utángyártottat, bontottat, vagy szakembert(aki kiméri, esetleg megcsinálja), mindegy.
Sajnos úgy néz ki, hogy csak a márkaszervízben(horror áron: 200eFt), vagy bontókban(ha van) lehet ilyet szerezni. Ez nem kompatibilis esetleg más autóéval?

Köszönök minden segítséget. Mentol.

lukit Creative Commons License 2003.01.28 0 0 1314
a napfenytetoknek van vmi tipikus kopasi/oregedesi helye? az enyem sajnos magatol elkezdett zorogni, ha be van csukva, viszont eltunik a hang, ha barmerre eltekerem kicsit a karjat - csakhat ugy meg nem zar teljesen.
Kulimász Creative Commons License 2003.01.28 0 0 1313
A nyelestengely csapágynak szvsz "kerepelő" hangja van. "Morgó" hangot inkább a kerékcsapágyak adnak. Bár ez a hangleírás télleg elég meddő...:-)
Előzmény: raider (1311)
kivi Creative Commons License 2003.01.28 0 0 1312
Középen vannak a kapcsolók, kettő egymás mellett. A bal ablak teljesen OK, a jobb meg sem moccan. Amit eddig kiderítettem:
- a biztosíték OK, mert egy 30A-esen van a két ablak, és a bal működik.
- az ajtóba menő kábelek csatlakozója nem kontakthibás

Az hogy a kosztól beszorult, nem valószínű. Szerintem ekkor hallani kéne hogy a motor erőlködik, miközben próbálja az üveget mozgatni. Itt viszont nem hallatszik semmi.

Előzmény: BLASIUS (1309)
raider Creative Commons License 2003.01.28 0 0 1311
Megpróbálom a héten aknából felvenni és bedigizni, aztán elküldöm mp3-ban, ha sikerül, és ha vállaljátok hogy meghallgatjátok.
Most hogy Trebitsch mondta a csapágy morgását, kisebb nagyobb kételyeim vannak hogy csapágy-e ez, ez inkább valmilyen csörgésre emlékeztet, pl. egy kicsit arra hasonlít, de nem az, mintha a kipufogón a bilincs lelazult volna.
Amikor alatta leszek azért megnézek egy két dolgot még jó alaposan.

Előzmény: Bájer (1308)
BLASIUS Creative Commons License 2003.01.28 0 0 1310
Nekünk a Ladánkon 4 éve hol előjön, hol nem és időnként rángat. Hiába csináltak vele valamit, mindig előjött. De már megszoktuk. Csak most a Volvo is elkezdte és ott már kicsit zavar, mert eleve finomabb volt.
Előzmény: Bájer (1308)
BLASIUS Creative Commons License 2003.01.28 0 0 1309
Nálad hogy van, egy gomb a jobb oldali ajtón és egy a baloldalin vagy egy középen? Ha kétgombos, akkor egyikre sem müxik? Kapcsoló alatt nincsen lecsúszva csatlakozó kábel? Legrosszabb, ha a motorja kakilt be, de hát a Tied nem öreg. Esetleg befolyt valami szutyok és beragadt.
Nekem ilyen nedves nyirkos időben néha szokott beragadni vagy esetleg befagyni, de hát istenem, 20 éves a gép. És ilyen időben úgysem nyitogatom az ablakot.:-) Száraz időben általában nincs baja.
Előzmény: kivi (1306)
Bájer Creative Commons License 2003.01.27 0 0 1308
Üdv raider!Ha a tárcsa lötyög azzal elmehetsz a világ végéig.Valeo és Valeo közt is van külömbség:a tárcsaátmérő ugyanaz az agy közepén lévő ricni pedig csak majdnem ugyanaz.A Valeo a PSA-val együtt színkódot használ az adott motorhoz tartozó tárcsa megjelölésére,az agyban lévő rugókat festik különböző színűre.De ha nem is teljesen belevaló,akkor is oldania kell teljesen.
Most mondjam azt,hogy hallani kéne?
Bájer
Előzmény: raider (1299)
C20NE Creative Commons License 2003.01.27 0 0 1307
Leugan

Egy olcsóbb gázzal végzik a nyomáspróbát. Azt hiszem (ez lehet, hogy félreértés), hogy a gáz a szivárgási helyen elszínezi az alkatrészt így könnyű megtalálni a tömítetlenséget.

Zoli

Előzmény: Leugan (1305)
kivi Creative Commons License 2003.01.27 0 0 1306
Kuplung ügyben később még írok, most új kérdésem van: :-) Adjatok tippeket miért nem működik a jobb első el. ablak?
Leugan Creative Commons License 2003.01.27 0 0 1305
Sziasztok !

Tanácsot kérnék, segítsetek!

Vennék egy klimás autót, de a klima nincs feltöltve. Ez nekem mindig gyanús......

Szóval mit csináljak? Töltessem fel a tulajjal?
Van vmi módszer a próbára töltés nélkül?

Lg.

lakos Creative Commons License 2003.01.27 0 0 1304
Én 70 fölé nem is nagyon merek menni vele...
No úgyis kell vinnem ma a szakihoz mert lejárt a zöldkártyám. Remélem még megkapja, aztán gondolkodom csak egyéb javításon...
Előzmény: lukit (1303)
lukit Creative Commons License 2003.01.27 0 0 1303
nekem detto ez volt, csak 100-120 felett. a jobbelso felniben volt 1 jofajta nyomas, lesd meg oket.
Előzmény: lakos (1301)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.27 0 0 1302
Nem valószínű... Kanyarodáskor a féltengelycsukló szokott kattogni; egyenesben berázni meg a centírozatlan gumi. Első körben nézd meg, nem ül-e a felni belső részén 5 kiló sár valamelyik keréknél... :)
Előzmény: lakos (1301)
lakos Creative Commons License 2003.01.27 0 0 1301
Üdv.
Ahogy elindulok a kocsival és olyan 40-50 es tempóhoz érek, elkezd marhára remegni a kormány a kezemben, jobbra-balra mintha rántatná valami kifele a kezemből. Igazából nem is csak a kormány de az egész autó valahogy remeg, a gázpedálon is érzem, ahogy adom a gázt. Mi lehet ez? Összefüggésben lehet azzal kopogással amit kanyarodáskor hallok?
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.27 0 0 1300
egyébként a motor felőli részen is van egy csapágyazás, ugye, nemcsak a váltóban?

Igen, a lendkerék közepén van egy csapágy, amibe a nyelestengely vége van bedugva; emlékeim szerint a franciák a bronzperselyt szeretik, nem a golyóscsapágyat.
De az is csak akkor van igénybevéve, ha a lendkerék forog, a nyelestengely meg áll; azaz benyomott kuplungpedálnál. Fölengedett kuplungpedálnál a nyelestengely meg a lendkerék össze van kötve, együtt forognak, és ez a csapágy áll, és ezért elég nehezen tud zörögni. :)

A csapágynak meg a zörgő kuplungtárcsának viszont egymástól két különböző, nagyon jól megkülönböztethető hangja van. A kuplungtárcsa inkább kattog/csattog, a csapágy meg inkább morog, de hát hangokat elég nehéz leírni. :)

Előzmény: raider (1298)
raider Creative Commons License 2003.01.27 -1 0 1299
Halihó,

Nos a beszerelés után két nappal már hallottam, előtte meg amikor elvittem szerintem nagyon halk volt.

A kuplung gyári, egyébként Valeo márkjú volt a Pugnál, a Hondánál meg szintén gyári szett (itt nem tudom a márkát).

Szerintem egyébként nagyon van abban valami amit a PSA-ról mondasz, mert régebbi modelleknél is hallottam ezt.

Viszont rohadtul idegesít a zörgés + az hogy a szervizben nem nézték meg, hogy esetleg még mi lehet rossz, lévén tudták, hogy elég nagy meló megint leszedni.

Ha a tárcsa lötyög, akkor van értelme foglalkozni vele? Ennek lehet jele/következménye az, hogy esetleg nem mindig old tökéletesen?

Előzmény: Bájer (1297)
raider Creative Commons License 2003.01.27 0 0 1298
Köszönöm a segítséget és a felvilágosítást, bár nem örülök neki hogy/ha így van, ahogy mondod, vagyis hogy a nyelestengely csapágyai zörögnek (egyébként a motor felőli részen is van egy csapágyazás, ugye, nemcsak a váltóban?). A kuplungcserét az indokolta, hogy nagyon kemény volt a kuplungpedál, és zörgött eléggé+ eddig még nem volt cserélve. Mint kiderült, nem volt annyira elkopva a tárcsa, de a szerkezet meg volt égve. (megvan még az összes kiszerelt cucc).
Ja és elég horror dolog a kuplung kicserélése ezen az autón.

Ami azért gyanakvásra késztet, az az hogy a másik autónál is előjött ez a hang, és kuplungcsere előtt nem volt ott. Nem lehet hogy valmilyen beállítási hiba ez, esetleg nem lehet valamilyen ok a pedálzatnál (pl. visszahúzó rugó elállítódása, gyengülése vagy ilyesmi)?

Mindegy, váltóolajcserét mindenképpen csinálok, és akkor majd bölcsebb leszek.

Még1x, köszönet.

Előzmény: Trebitsch (1296)
Bájer Creative Commons License 2003.01.26 0 0 1297
Üdv raider!
Előfordulhat,hogy egy gyengébb minőségű kuplungot raktak be.Ilyenkor rövid idő után elkezdhetnek zörögni a tárcsa agyában lévő rugók.Ez kuplungolásra elhallgat.Vagy a tárcsa lötyöghet a nyelestengelyen.Kuplungolásra ez is elhallgat.Ez utóbbi különösen jellemző a PSA kocsikra(Peu.,Citr.).De Trebitschnek is igaza lehet.Milyen gyártmányú kuplungokat szereltek be?
Bájer
Előzmény: raider (1294)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.26 0 0 1296
Hát ha a zaj elmúlik, amikor teljesen benyomod a kuplungpedált, akkor az semmiképp se lehet kinyomócsapágy. A kinyomócsapágy pont fordítva csinálja, ilyenkor szól, fölengedett kuplungnál meg csöndben van. Mivelhogy minden csapágy csak akkor tud mexólalni, ha forog. :) A kuplung-kinyomócsapágy pedig nevéhez méltóan a kuplungot nyomja ki; ilyenkor forog, egyébként meg nem forog.
A váltó bemenőtengelyének (nyelestengelyének) csapágyai meg pont fordítva. Azok akkor forognak, (és ugye mexólalni is csak ilyenkor tudnak :) ha a motor főtengelyét meg a váltó nyelestengelyét összekapcsolja a kuplung (=tengelykapcsoló), azaz a motor forog, a kuplungpedál meg föl van engedve.

Summasummárum: nálad bizony alighanem a váltó nyelestengelyének csapágya(-i) zörög(-nek).
Cseréld ki a váltóban az olajat. Attól vagy teljesen elhallgat, vagy legalábbis sokat csökken a hang. Ha nem nagyon fülsértő, akkor sokáig lehet járni vele; amikor már nagyon elkopott a nyelestengely kuplungoldali csapágya, és nagyon lötyög a tengely, akkor már az olajat is folyatja a szimmering, akkor persze mindenképp csereérett (szimmeringgel együtt, persze).
De azér az nem kis meló (ki kell venni a vltót, szétdobni, kopott csapágyak, összes szimmering csere, összerak), és érteni se ártalmas hozzá.
Amelyik szerelő erre a hangra a kuplung-kinyomócsapágyat cserélte neked, azt például nem javaslom. Elég drága még egy bontott váltó is. :)

Előzmény: raider (1294)
Vanek B Eduárd Creative Commons License 2003.01.26 0 0 1295
Váltó nyelestengely csapágy? Az autódoki szokott ilyesmiket írkálni, hasonló tünetekre.
Vanek
Előzmény: raider (1294)
raider Creative Commons License 2003.01.26 0 0 1294
Halihó.

Lenne egy problémám, ha már a kuplungról beszéltek, hátha tudotk segíteni.

Kicseréltek két a hatósugaramban levő kocsin is egy komplett kuplungszettet, az egyiken (Honda Civic) egyértelműen kopott volt (csúszott), a másikon (Peugeot 605) is volt már benne 170e km. Ez utóbbin zörgött eléggé a kinyomócsapágy is, legalábbis mindenki aki hallotta azt mondta hogy az a hiba oka (kuplung kinyomására elmúlt a jellegzetes fémes, csapágyas zörgés).
A gondom az, hogy a kuplungcsere után mindkét autón (azon is ahol korábban nem volt ilyen probléma) előjött ugyanaz a fémes zörgés, bár a kuplungolással semmi probléma nincs.
Mi lehet ez? Van esetleg a kinyomócsaőágynak valamilyen holtjátéka, vagy állítási lehetősége a szerkezethez képest? Esetleg a váltóban zörög a csapágy? (ez utóbbi legalábbis az egyik esetben nem tűnik túl valószínűnek számomra)
Mindkét esetben a kuplung teljes benyomására elmúlik a zaj (a régi alaktrészeket elhoztam, így visszaépítés kizárva).

Minden helpet köszönök előre is.

Előzmény: Trebitsch (1293)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.25 0 0 1293
Hát a teljes pedálút, persze. De azt minek állítgatni, nem kopik, hacsak ki nem taposod a tűzfalat... :)
Előzmény: kivi (1292)
kivi Creative Commons License 2003.01.25 0 0 1292
Kúl. Azért kérdeztem, mert a Haynes csak annyit ír, hogy a pedál útja 140-150mm +/-5mm. Most megyek, és megint elolvasom. :-)
Előzmény: Trebitsch (1291)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!