Hát akkor gond egy darab se. Olajcsere, zsírzás... Bár az Opel váltók azért nem arról híresek, hogy egy élmény kapcsolgatni. Inkább mintha sűrű bablevest kavargatnál egy nagy fakanállal...
Recsegni nem szokott, mikor visszakapcsolsz?
Ha igen, akkor szinkrongyűrű (ha a kuplung jó).
Ha nem recseg, akkor cserélj olajat a váltóban, és ellenőrizd a rudazatot, meg adjál neki kis zsírt mindenhova. Kadettban jó bonyolult módon csinálták a váltórudazatot, egy rahedli gömbfej meg csukló van benne, akármelyik összerohadhatott kicsit.
Nagyon nehézkes a kadettem váltója, 2-esbe meg 3-asba néha úgy kell beerőszakolni. Hosszabbtávon még csak-csak, de városban elég zavaró. Mitől lehet, ez már kuka-csere, vagy netán van még valami olcsóbb gyógyír erre?
Gyári méretű felni, gyári gumimérettel szerelve nem érhet bele a rugóba. Ott valami nem stimmel, szerintem nézd át még egyszer. Rengeteg autót legyártanak, és a szalonból kijövet ez azér nem szokott jellemző panasz lenni... :)
Hogy a pogácsa mennyit számít és milyen irányba, azt a gumival, felnivel együtt tudja megmondani - a gyári fejlesztőgárda. Megnő a rugózatlan tömeg a nagyobb gumi/felni miatt, ugyanakkor kijjebb kerül az erők támadáspontja a pogácsától: egészen máshogy fog viselkedni a futómű. A rugózási komfort nagy valószínűséggel romlani fog; de hogy pontosan mi lesz, azt a gyár is nagyon hosszú számolással és rengeteg kísérlettel állítja be.
Részemről passz. Ha pogácsázásra, felnivel/gumival kísérletezésre adod a fejed: rajta, de hogy mi lesz belőle, azt én nem tudom megmondani.
Lehet akár jobb is a futómű, és nem megy szét a kerékcsapágy se évenként... Végülis a lottóötöst is csak megnyerik néha, ugye. :)
Köszi az infót.
Az a baj,hogy most vettem a felniket nem rég,gyári VW felni.
Az ET 45 a méret ennek elvileg jónak kellene lene.
Nagyon sokat számit /ront /a pogácsa??
Akkor is ha ez csak a hátsó keréknél van??
Ja az elsőkön is ez a felni van és azoknak semmi baja!!!
A dologban az a jó,hogy kerékcsavarom van csak pogit kéne esztergáltattnom.
Valószínűleg rossz ET-számú, és/vagy túl széles felnit tettél föl.
Ezt pogácsával lehet korrigálni, de egészségesebb, ha az alapproblémát szünteted meg, azaz olyan felnit/gumit teszel föl, amilyet a gyár előír. Hidd el, nem egyszerű okosabbnak lenni a gyárnál. Enni fogja a gömbfejeket, a lengéscsillapítókat; rossz esetben a lengőkar is el bír repedni.
A pogácsához amúgy a 4x100-as lyukkiosztáson kívül kell tudni a kerékcsavarok átmérőjét, a központi lyuk átmérőjét (ami a felniben is van), meg hogy mennyit akarsz szélesíteni.
Utána fogni kell egy darab papírt, körzőt-vonalzót és lerajzolni. Amennyit szélesíteni akarsz, az lesz az anyagvastagság; egy korong, közepén egy nagyobb lukkal, meg a 4 kerékcsavar oszt jónapot.
De ennyivel hosszabb kerékcsavarok is kellenek.
Ha az is megvan, akkor odaadod a rajzot akármelyik esztergályosnak, hogy ezt kéred, vasból, 4 példányban.
De ha rám hallgatsz, akkor eladod a felnijeidet, gumistul, és veszel rávalót.
Sajna ehez nem nagyon értek ezért az álltalános kérdés.
Irom mi a problémám :Kéne nekem a hátsókerekekhez pogácsa ugyanis bele ér a gumi a rugoba.Ehez kéne segitség.
Ha van info ,hogy hol lehet kapni az jó de ha van valakinek infoja hogy mi alapján lehet legyártatni az is jó csak talállok mestert aki megycsinálja.
Tud nekem segiteni esetleg valaki abban hogy hol lehet szerezni nyomtávszélesítő "pogácsát" nem túl drágán??
Esetleg egy rajzot szerezni róla,hogy le tudjam gyártatni???
Kiszeded a szimmeringet, és rá van írva a mérete.
Ha mégse, akkor leméred: külső átmérő, belső átmérő, vastagság, plusz egy ajak vagy kettő. (Általában kettő, de azé nézd meg.) Hogy fémházas vagy műanyag, az nagyjából tökmindegy.
Legjobb, ha viszed magaddal, és kérsz egyet tőlük:
http://www.o-ring.hu/ Esetleg kettőt. :)
Szeretnék szimeringet cserélni a szervószivattyúban. Egy kicsikét ereszti az olajat. Tud vki vmilyen megoldást? Üzletben nem lehet kapni szimeringet. Mit lehet ilyenkor tenni?
Asszem én is tavaly novemberben voltam. Még direkt kérdeztem is a pasit, hogy tudnak-e százalékot mondani, azt mondta, hogy nem ( a lentiek miatt ). Meg azt is mondta, hogy ez a fajta mérés elég rossz a skodáknak, mert könnyen belengenek, mert könnyű az eleje :-O
A mérés annyi volt, hogy a kerekekkel ráállt valami rezgő bizbaszra, aminek lehetett változtatni a rezgési frekijét.
A legutóbb én autóklubnál vizsgáztattam ( Bp. XI. ker ) és azt mondták, hogy már nem mérnek lengéscsillapítót csak valami tehetetlen tömeget vag miafenét (ami persze függ a lengéscsillapítótól de a tömegtől is). Tehát a vizsgán se tudták megmondani, hogy a lengéscsillapítóim x százalékosak, csak azt, hogy a kocsi ok.
Megnéztem a dolgot. A zár az ajtóban nem mozdul, a 3 csavar meghatározza a helyét. Az állórészt 2 brutál torx csavar tartja. Ehhez megfelelően méretes kulcs hiányában nem nyúltam.
A probléma abban áll, hogy az állórész a csukódás pillanatában lefelé kényszeríti az ajtót a zárnál fogva.
Kicsit babráltam a zárat, így most nem zörög, és klasszul csukódik is. Tudnám, mit csináltam...
Sziasztok!A beteg egy Toyota Tercel(1.3-as,1984-es),a következő tünetekkel:pöccre indul,szépen jár,szépen megy,de amint a km-óra eléri a 80-90-et,elkezd rángatni(függetlenül attól hogy hármasban vagy ötösben van a váltó),majd sokszor le is áll.Ilyenkor általában elsőre beindul,de utána alacsonyabb sebességeknél is rángat(néha le is áll).Pl. ma is mentem vele,minden jó volt addig amíg ki nem húzattam 80-90-ig(ha nem húzatom,hanem 5-ösben finoman nyomom a gázt,80-90-nél akkor is rángat,majd onnantól kezdve szar az egész,hiába engedem vissza a gázt.Csak azért írtam le hátha valaki találkozott hasonlóval és megspórólna nekem egy hibakeresést.Előre is kösz.
Hát, sajna a fűtőradiátor ki-be az ilyen, majd az összes autónál.
Azért mielőtt nekilátsz, nézd meg alaposan a csatlakozó csöveknél, fűtéscsapnál, hogy nem azoknál szivárog-e véletlenül. (Némi cirkuszi gumiemberi hajlam nem ártalmas ehhez se, amióta 90+ kiló vagyok, nem is csinálok ilyesmit... :)
Ha sehol, és nem erős a szivárgás, nem fogy nagyon a víz, akkor érdemes tenni egy próbát a benzinkúton meg mindenhol kapható hűtőtömítő adalékokkal, meglepően soxor beválik. Szvsz egy ezrest megér a próba-szerencse, kb. annyiér aggyák a löttyöt.
1 deci plusz a motorolajnál: nudli, ne törődj vele. Ennyi tartalékot beépítenek a jelölésnél a nívópálcába. Fél litert már érdemes ereszteni (vagy kiszívni a benzinkúti olajszívó istencsapásával) - de annál kevesebb, pláne összvissz 1 deci... Majd elfogy, vagy ha nem: akkor kiengeded a következő cserénél.
Sorry, inkább ne... Nem akarlak megbántani, de ha lyól sejtem, féltengely vagy lengőkar-gömbfej gumiharangról van szó. Azokhoz meg kicsit ki kell dűteni a futóművet, és annak az összerakása nem olyasmi, amin el kéne kezdeni tanulni az autószerelést. :)
Hidd el, jobban jársz. Szerviz - vagy keress valakit, akivel megcsináljátok, és aki tudja mit és miért csinál.
Trebitsch: a fűtőradiátorról van szó. Sajnálom, hogy ilyen bonyolult a szerelése, de túl kell esenma dolgon.
Ma más problémám is akadt. Olaj utántöltésnél véletlen 1 dl-rel a MAX jelzés fölé sikererült töltenem az olajat. Most ne merek elindulni a sárkánnyal!:( 1 dl már nagyon gáz?
hát jó!
az autó egy hivatalos toyota szervizben volt a hivatalos cuccal megemelve úgyhogy emiatt nem volt gond.
ott mondta a srác hogy a gumiharangokat kellene kicserélni asszonta nem nagy ügy
ebböl gondoltam hogy talán nekem is menni fog
Stimmel, én a "szag" alapján tippeltem a fűtőradiátorra. A hűtőt már csak nem szagolgatja menet közben a srác... :)
Másrészt szerintem a hűtőt meg se kérdezte volna, mer adja magát.