Engedély a ...mire..?.. bejelenti a tevékenységet saját címére? Épp csak a köjál nem megy (bár nem tuti) mire a jegyző évek alatt megadja a telephely engedélyt.
Nem lesz telephely engedély? Olyan ügyet lehet egy egyszerű állampolgári bejelentéssel rátenni, kékben villog még a szomszéd utca is.
Ez nem az az ország,... ld MHV Tomi, és a környezetvédelem.
Mire oda is megszerez minden engedélyt (gépjármű szerelés----> veszélyes hulladék "termelő" tevékenység!!) kb rámegy az élete, és még egy csavart meg nem húzott.
Sokan nyomnak mindent IS feketén, vagy szürkén, lavírozva, de azok minden hájjal megkent svindlimesterek, strómancég, kamucím, székelyszolgáltatás, évekre külföldre eltünés...kapcsolatok mindenhol..minden játszik...nem egy fórumon picsognak, hogy ""segítsetek fiúk, hogyan lehetne"".
Már ott meg fog akadni, egy "midnentvisz" alap diagnosztika (egy teli kalap szar mind), ~milliós összeg, amire még jönnek egyéb díjak, előfizetések.
Csak egy esetleg kb. nemműködő sánta szürke klónt találjanak, nem is telephelyen, akár útszélén a csomagtartójában és még a jövőhéttel is meg lesz gyanusítva, nem holmi piti apek, meg hivatali helyi hülyék, hanem kapásból büntetőeljárás indul.
Ezerszer végigszámoltuk, mit lehetne, hogy lehetne, mennyi kellene, hogy kinőjük magunkat itt büdöspesten a hobbiszerelésből.
Végül időtől-időre arra jutottunk, az idegbaj és a korai infarktus, ezer hülye cirkusza nem hoz annyival többet, mint az alkalmazotti állásaink, ami mellett "rekreációs szerelünk". Pl szürke klóndiagnosztikákkal.
Ami hivatalosba instant halál.
Kb amit nullára beleteszük az sem jönne vissza, csak tán évek alatt, ha közben nem éhezni akarunk.
Szenzor,ès a vezèrlő között,nincs vezetèk "" ugyanitt,.. lehet vezeroBEN is szakadas. --------- Lehet,hogy csak a gyàri jò bele ? "" ezerfele utangyartott van. egyikel sem volt gond.
Ha van saját területem nem kell semmi bérleti díj akkor szerintem megéri elkezdeni. Munka mellett nem szeretnék milliókat keresni. Csak hátha van valami ötlet amivel kevesebb engedély kell.
Üdv.urak! Opel corsa c,1.2 55kw,benzin,làncos motor.Aktìv vez.tengely jelsdò hibàt hoz,5v ,test megvan,jelvezetèk nem villogtatja a ledes pròbalàmpàt.Szenzor,ès a vezèrlő között,nincs vezetèk szakadàs.Ùj jeladò,hiba aktìv ìgy is.(az előző is ùj volt).Lehet,hogy csak a gyàri jò bele?Utàngyàrtottak 12v-os mind .Nemrèg vettük a lànyomnak,orvosolni kellene ezt a hibàt.A vezèrlès helyen van.Köszönöm,ha van ötlet!
itt lehet kicsiben is csinálni, nagyban fizetni kell a munkákért, azzal az oldal nem foglalkozik hogy van-e végzettséged, és adsz-e számlát, de ugye jöhet bármikor nav ellenőr
vállalkozóit simán lehet nyitni állás mellett, akkor nincsenek alap közterhek, mert azt fizeti a munkáltató
Segítséget szeretnék kérni, 8órás munkám mellé délutánonként és hétvégente szeretnék elkezdeni autót szerelni. Van egy aknás műhelyem és van autószerelő szakmám is. Hogyan tudnék hivatalosan szerelni? Nincs valami lehetőség hogy ne kelljen olyan sok engedély igy hogy csak délutánonként szerelnék? Vagy valami kiskapu amivel tudnék hirdetni és számlázni?
Ti hol vagy hogyan hirdettek szerintetek hogyan tudnék pár munkát szerezni?
Bocs, ha esetleg nem idevaló. Valamelyik nap láttam este egy Skodát megfordulni és az tünt fel, hogy a refl. vetítési képe tök egyenes (vízszintes) volt. Tehát nem ölt az hogy jobbra magasabbra világít.
az ilyen melegedéssel összefüggő hibákra van egy trükk.
széthúzod a hűtőventillátor csatiját, aztán alapjáraton hadd menjen(túlmelegíted a motort).
nem árt ha van nyomásmérő a hűtőrendszerben, öregebb autónál nem nagyon kéne 1 bar fölé menni, ha lehet addig se.
hamarabb jelentkezni szokott a hiba, ha tényleg a jeladó rossz.
testje legyen, tápja is, jelszálra rákötöd a multit.
mi történik ha nincs szikra.
nyilván forgatni kell a motort, berakod 5.-be, trafó főkábelt szikraközön át letesteled, tolod(golf 3-ast a kerékjárat felől hosszú krovával is lehet forgatni a főtengelyt, ha jól rémlik)
általában az történik, hogy az ecuból jövő 12(lehet hogy 5) voltot nem testeli a jeladó, vagy csak félig-meddig(valahol 2,5-3V körül van az a határ, ahol már nem indul)
ha fix testen van a jel, akkor széthúzod a csatit, ha nem jön meg a jelszál feszültsége, az vagy ecu, vagy testzárlat.
de ez ritka.
ja szkóppal is lehet nézni ha van, akkor indítózás közben is láthatod.
gondolom a csatit néztétek, nincs oxid rajta, nyakban eltörve a vezeték, ilyesmi.
Látom hogy abszolult kened-vágod ezeket az ős gyujtás elektronikákat ls .. mint renix--digiplex gyujtáselektronikák., és társai..., fiatalabb kollégáknak ez már történelem...,ebből levezeteve egykoruak lehettünk kb...,rémes hogy elment az idő(nk)...,szavad hiteles tehát...
Visszatérve a Golfunkra..,A hiba elöfordulás annyira randomszerű , hogy ténylegesen szimulálni szinte képtelenség és akkor konkréten méricskélni stb..., én mondjuk 90%-ban hall jeladó hibára saccolok..,az ujra történt csere ellenére is..,
Mindenegyes alkalommal amikor bemelegedett motornál történő leállitás után nem volt szikra., csak kb fél-egyóra lehülés után!!! Ha ilyenkor probáltad beizgatni jelvezeték testelgetésével, akkor mindig volt szikra!!! Ugyanez volt ha a másik lecserélt elosztott csak földugva megpörgetted ,ugyanugy hányta a szikrát..., Tehát jelenleg csomagtartóban valamelyik elosztó..., osztán ha jő a hiba, akkor csere és megyünk tovább...
renault 19/21/25 induktív főtengelyjeladóval működtetett gyújtáselektronikát használt, tán renix néven futott, szívócsővákum is bele volt kötve, abból számolgatta az előgyújtást.
fiat tipo/tempra digiplex/digiplex2 néven csinálta kb ugyanezt.
cit/peugeot röpsúly/vákuum elosztó, hall jeladó.
ford escort/orion/sierra röpsúly/vákuum elosztó, hall, később jött az edis gyújtásmodul, induktív főtengjeladóval.
opel r/v elosztó, de volt hallos meg induktív tekercs is benne(d-e kadett, rekord, ascona)
merci induktív főtengjeladó+ gyújtáselektronika, állítható jelkegmezővel, attól függően hogy milyen benzint tankoltál bele(kis kódolókupakot kellett arrébbfordítani rajta).
bmw elég korán l-jet, motronic lett, az most nem ugrik be hogy a nagyon régieken milyen gyújtás volt.
japánok ilyen egybeépített elosztós/trafós vackokat használtak, ha tönkrement kábé eldobhattad az autót is, alkatrész hozzá a mesében sem volt, mondjuk ritkán ment tönkre.
ezek ugye javarészt karbis autók(injektoroson szvsz nem volt megszakító sosem).
a keleti blokk vagy 10 évet késett.
szamara hallos, kocka lada megszakítós maradt amíg forgalmazták nálunk, utólagos hallos elosztót lehetett rakni rá.
a VAG csoportnál úgy van ahogy Kormi írta már a '80as évek elejétől Hall jeladós volt a gyújtás. A kis 7pines "pacsnival" és a zöld címkés Bosch trafóval...
szerintem a 80-as évek eleje körül váltotta a megszakítót a hall-jeladó kb, de lehet hogy korábban.
negyvenöt éve. ""
fogalmam se rola nemet vonalon. de a japok meg a 2000-es evekben is induktiv jeladokal dolgoztak, mint poz .szenzor. az lehet hogy volt hall mar a nyolcvanas elejetol.. de szerintem igazabol 2000 utan lettek tomeg termekek.. ..tevedhetek.
van szikra. nincs szikra. na most az o merese ( ill. leirasa ) szerint nincs a ketto allapot kozt kulonbseg. .. tok mindegy mi az elvart, es a valos ertek.. de a kulonbsegnek a ket allapot kozt ott kell valahol lennie. innentol ez meres, es/vagy logikai hiba.. ez viszont nem online feladat.. erre szolt az ironiam. (amellett serteni sem akarom )
ha nem sietsz, van tán 5 perc is kimérni ezt a hibát, ""
2-3 hozzaszolast irt a temaban. nem tudom ez kinek mennyi ido, de szerintem ez korul ot perc. szvsz ott tartunk hogy nem erted az ironiat. (az ironiamat :)
tényleg itt tartunk? "" hatha nem volt a meresre ot perce, de hsz irasra igen... akkor igen, itt tartunk. :)
turbos het van.. (ezek hibak igy jonnek sorba.. nem tom miert ) het elejen a honda.. most egy 1.6 cr audi1. (110e km kornyeke ) sok pecsetes szervizkonyvel.
nem indu'... de ugy nem indu, hogy sehogyse. neha belekap, de fel sec alatt le is fullad. rail nyomas jo. szivosor nyomas jo. dpf nyomas jo.. vezerles jo. stb jo. hibakod az persze nincs.
egr cso lekotve. koszorul 5-10 sec, leallit, 2 sec mulva fust pukkant (PUKK ) egr csobol. oke. ertem mit mondasz. lambda szonda kivesz turbo utan. nem indu.. thermo szenzor kivesz turbo elott.. ohh.. edes alapjarat.. (bar kicsit sziszeg :) =============
Lehet hogy rosszul irtam, vagy félreolvastad.., mindegy: Jelszálról próbalámpával MINDIG lehet szikràztatni.!!! Akkor is ha nem indul , és közvetlenül a nemindulàs után kezded a próbalámpával szikráztatni.,fura hogy -- persze minden megtõrténhet--- de érdekes hogy pont két Hall- os elosztó egyidejüleg bekrepál..,a történetünk alatt a fehér holló kategória volt tényleges meghibásodásuk...
.Ha bemelegszik ,akkor leállitás után csak akkor indul ,ha lehül a motor.., amikor nem indul., akkor nincs SZIKRA!!!I Iyenkor elosztóról csatit lehuzva --középső jelvezetéket testről pöcögtetve sincs szikra!!! Halltápok mindig megvannak., trafón van +15V, Müködtető relék cserélve. Eddig cserélve :Uj trafó végfokkal egybeépitve., uj utángyártott komplett elosztó+ kpl. uj kábelkészlet!!!
Ha nincs szikra, ilyenkor csati lehuzva a régi benntlévő elosztóról és átdugva a levegőben lógó másik jó elosztóra, azt megpörgetve normális szikra van!!!!Menetközben sosem állt le eddig, jelenleg két elosztóval üzemelünk.., ha nem indul akkor elosztócsere a csomagtartóból .,és megyünk tovább...X-IDEIG.
....Uraim--szabad a vásár--mi hamarosan indulunk egy 5literes benzinkannáért..
azt azert hagy tegyem hozza, hogy szerintem < ! egy nyomott hidraulikus rendszerben keringo micro kevlar levalas nem tud sok kart csinalni olajzott feluletek kozt. (kering abban sok lofsz.. )
a problem ott van, amikor ez/az barmi ok miatt osszegyulik adott helyen, (es szokott ) es mar ellatasi hibakat okoz. na az baj.. nem a kevlar maga, hanem hogy bevittek a rendszerbe...
nezzetek meg egy olajszurot. papirbol van. nem ritkan 6 bar nyomas felett. ha a szurt felulet, es az ateresz oldal kozt dugulas van..(a jo oreg nyomaskulonbseg. ) ennyi nyomas barmit atbsz rajta. legyen mindegy .
a szosz/fibre ott van minden wetbeltnel.. a tobbi meg nem szamit. ===========
A puretech nem egészen ugyanaz, van ott más probléma. Az sem igaz, hogy első tulajnál nem történik meg. Ahogy az 1.5d is összeakad első tulajnál is. Mert ezek szarok.
Akik kiveszegették azt a fémszitát, azoknak is megdöglött a turbójuk,..
..csak máshogy.
Egyébként ha az a kevlár "átmegy az olajszűrőn"(nem lehetne, létezhetne ilyen), akkor a motorban körbekörbe jár, kb 100x sebességgel szétqrva minden csapágyat, olajpumpát, megmégamit.
hat.. ugy hogy ott van a dugulas.. benne az oil feed szuroben. foton egyertelmu, nem kokx. (feher papiron is lemostam, lassuk mi marad. ) hanem valami kind of fibre.. szalas anyag.. az meg honnan mashonnan...
egyebkent van ra theory.. az olaj szuro mar feluletileg is sokkal nagyobb mint ez a turbo oil filter. a nagyjat lehet elnyeli , de nem mindet.. ( az turbo szuro sacc 12mm flat atmero ) a fibre meg olyan mint egy galand fereg.. nem mindegy hogy szembol, vagy laprol erkezik..
btw tok mindegy.
turbo eteto cso szuroje elvolt dugulva valami nem femes. de szalas kopadekal.. ----- 2. kevlar siman atragja magat a papir szuron.. lasd ford ecoblue... eloszor mindig a vakum pumpa hal meg.. az meg szurt olaj kor. szvsz atmegy a szuron.. ===========
itt egy ujabb taposo akna, ezutal a honda earthdreams engine..
3 henger, 1.0B turbo . olajos vezszij. 7 ev, cca 70e km futas. ranezesre mintha ford 1.0B ecoboost lenne, de nem, wiki szerint sajat /honda / fejlesztes.
leesett rola a turbo, de az oka is megvan. mi mas mint... a vez.szij. :) ezen ugyan nem pereg el a szij mint a fordon, de kopni azert kopik. na most ez a kevlar jellegu kopadek siman atmegy az olajszuron. viszont nem megy at a turbo olajzo csoveben levo fem szuron. ott marad, es gyulik. ..
tipust nem ismerem, de a japo fojtoszelep megkerulo szabalyzasal szokta az alapjaratot intezni. (20-on eve ) az szokott lekormolni/ akadni,.. okozni levego mennyisegi hibakat.
A mechanika nem akad...(elvileg) Megmozgattam, belefújtam, nem enged át. Az elektromos részt sajnos nem tudom kimérni, mert kedves román kollega egy csopiba feltette a javításit, de a motor része nincs fent..☹ Pedig abban diagnosztikai mérések is voltak... 6 érintkezős a dugója.
Első hallásra kuplung-munkahenger-problémának tűnik. Szerintem néz(es)d meg, mert lehet, hogy hamarosan válatani sem tudsz vele, vagy elindulni. Ha szépen kér új munkahengert, akkor inkább vontatás előtt adj neki, mint utána. :)
2001-es citroen xsara 1.9D wjy manualis valtonal a kuplung pedal nem tér vissza felső allasba. Szoval benyomom a kuplungot, valtok, aztan a kuplung pedal nem jon fel teljesen, lábfejjel kell felhuznom , szinte nem is kell erot kifejtenem a felhuzasra. Kb 3 centit kell felhuznom, megneztem a valtonal a kuplungkart, mozdul az is amikor felhuzom labfejjel, szoval lehetseges, hogyha nem huzom fel, akkor nincs is teljesen zarva es kopik felhuzas nelkul. Nem igazan talaltam, hol lehet a problema, valaki tapasztalt mar ilyet?
Mar gondoltam arra, hogy pedal fele teszek egy huzorugot , ilyen parasztosan …
Sziasztok. 21 éves grand vitara 1.6 benzin, 2003 g16b. 94 ló. Egr problema. Kiszereltem. Ilyen állapotú. Adtam neki féktusztító+csavarlazitóval. De a mechanika amúgy se akadt. Vagy valaki pucerálta már, de nem tűnik túl kormosnak. Mi bacakodhat még , ha nyitva marad(hibajel legalábbis ezt mondja), és 500ra esik a fordulat?
t5 transporter. este beallt az ugyfel muhely ele, hogy reggel megnezzuk a mil okat. reggel a fonok odebb allt vele. delben erkeztem a kiolvasoval. sok hiba, de torlesre ures a hibatarolo. nosz.. menjunk vele..
ahh.. hat nem. kuplung a padlon. szvsz.. 'tegnap meg jo vot' tipikus esete ..
(legteleniteni se lehetett.. felso munkahenger csere utan mar muxik ) =========================
Nem lehet kideríteni, hogy mennyi olaj van a motorba, menet közben is változik.
Hideg motornál néha nem tutatja, néha két vonallal alatta van, néha két vonattal felette, néha középen.
Egy VW turbó dizelnek a rosszúl működő részecskeszűrő miatt az olajba bekerülhet az üa-is, ami tönkrevágja a motort.
Pluszba a négy hengeres motorokba ott a hatszög hatájtás is az olajszívattyúnál, amit 100e km ki kell cserélni, de senki se csinálja meg.
Szerencsémre a V6-ba nincs ez a fajta olajszivattyú, de helyette három láncsos hajtás van... ezzel csökkentették a hajtások súrlódását és három darab katalizátor, hogy csak vizet és oxigén puffogjon ki.
"Individualis nagyon hozza nem ertes vagy individuális beleszaras a projekt vege elott joval kiderül es meg lesz szuntetve" VAlójában nem feltétlen individuális kérdés, hanem rendszerhiba van. Nem egy tervezőmérnök dolgozik egy részegységen. Na meg amikor évente alkatrészmódosítások vannak szép sorban, azt sem lehet egyetlen mérnök nyakába varrni.
Azt magyarázza el valaki, mi értelme annak, hogy P-ből kivenni és a "kéziféket" kiengedni csak járó motornál lehet? Különösen szívmelengető ez üzemképtelen motornál.
Ja nyitható a fék ha diageszközzel fékbetét cserét hazudok neki, meg a P-ből is ki lehet venni némelyiket mechanikusan, de ahhoz is gyújtás kell, amitől elindul a tankpumpa és locsolja a megbontott üzarendszerből az üzemanyagot. Gyújtást meg akkor lehet levenni, ha előbb visszateszem P-be. Szar anyagot szív az a csapat amelyik ezeket kitalálja. ):-((
ja. es olaj betoltes. (ha a leeresztes szar, miert lenne kulonb a feltoltes ?) kivezetett feltoltes, egyenest a nivo palcara.. szvsz szuszogo az nincs.. ha kihuzod a nivot, ott kifolyik a frissen betoltott olaj. igy marad a nivo bent, te meg cseppenkent betoltesz 6.6 liter olajat.. szintet ellenorizni sem tudsz, hisz a nivopalca csoven folyik le a friss olaj.. nem mellesleg kb 20 perc mire kulonfele fabrikalt betolto rendszereken keresztul lecsorgatsz 6.6 liter olajat... ugy hogy meg szintet sem tudsz nezni..
hagyjuk mar hogy ez mernoki teljesitmeny. ez egy fcking shit. ===
A narancssárgáról szürkére cserélt olajnívópálca is a barátunk. Garantáltan nem néztek soha olajszintet akik kitalálták, jóváhagyták. (nívópálca nélküli technikáról ne is beszéljünk)
(Ami mint tudjuk a koltsegcel es mas megkotesek eredmenye. Persze előfordul a hozza nem erto mérnök is vagy aki beleszarik. Individualis nagyon hozza nem ertes vagy individuális beleszaras a projekt vege elott joval kiderül es meg lesz szuntetve) ""
megafaszt.. :)
alap muvelet. cserelj egyszer olajat valami 10 evnel fiatalabb lemez teknos csigason. egy kibaszott olajleeresztot nem tudnak jol megcsinalni. 45 fokot lazitasz a csavaron, azt mar negy helyrol spriccel a pofadba, a kezedre a kurva fekete olajuk. ...azt onnan meg van kb 12x 360 fok.. mire kiveszed a csavart.. (menetvagas helyett negy pontos/ pontheggeszt / 'kaloda' fog le egy lebego anyat )
szvsz.. engem nem erdekel hogy ment at ez a fos a teszteken.. dehogy szar lett a vegeredmeny.. (olaj leereszto!! ) ..az hetszentseg. . ...es akkor meg hol a tobbi.. ahol tenyleg nem a fillerbaszas, csak a sima hozzanem ertes dominal.. ..es kerul ki gyartasba.. hagyjuk. ===========
nehez elkepzelni ugye hogy egy fizetos szolgaltatas piaci alapon mukodik, az azt igenybe vevoknek meg garancialis/garantalt/ervenyesitheto jogaik vannak.
elhiszem. nehez lehet ezt 15ev o1g kormanyzasa alatt elhinni. .de ettol meg lettezik . ..mashol. ===============
Egy városi szaladgálós kisautót szeretnék vásárolni jó áron és ne legyen túl ócska. Legyen minél kisebb, de hátsó ajtajai is legyenek, ne legyen drága, klíma legyen (ez fontos!) és az alkatrész-ellátottsága is legyen megoldva. - Tudom, ezek egymásnak ellentmondó követelmények, de hátha... Amit kinéztem és tényleg jó áron vannak: a Chevrolet Spark 1.0, pl:
Tudatában vagyok annak, hogy ha az ember vesz egy régi autót, akármit is mondanak, írnak róla, csak muszáj ezt-azt kicserélni (kopó alkatrészek, vezrémű szíj, stb.) és még lehet, karosszéria- és alváz-munkák is szoktak kelleni, de a fő kérdés mindezzel kapcsolatban: ehhez a típushoz milyen az alkatrész ellátottság?
"neked a szerelokrol van rossz velemenyed.. nekem meg a mernokorol"
Azt hittem a muszaki megoldasokkal??? (Ami mint tudjuk a koltsegcel es mas megkotesek eredmenye. Persze előfordul a hozza nem erto mérnök is vagy aki beleszarik. Individualis nagyon hozza nem ertes vagy individuális beleszaras a projekt vege elott joval kiderül es meg lesz szuntetve)
Az audis turbocseres tortenetet a kollega meselte aki kiszedte a motort. Hogy a munkafelvevo vagy a főnöke(muhelyvezeto) talalta ki h "turbocsere" azt nem tudom.
Kormanymuvet nekem is akartak cserelni mert kopogogas jott a kormánybol. De en elotte néztem es nem logott a kormanymű (talpasokat, bekotorszarakat, osszekotogombfejeket is atneztem, amit kellett csereltem), tehat megköszöntem az ajanlatot es eljottem.
Aztan vmikor irtad hogy nezzem meg a kormanyoszlopban a csuklo csavarjat, hogy nem lazult-e fel. Fel volt lazulva. Meghuztam. Megszűnt.
Szerinted ha azt mondtam volna "ok" csereljek ki a kormanymuvet akkor mi letr volna? Szerintem most lenne egy uj utangyartott kormanymuvem... (Vagy az kozben ki kellett volna ujra dobni)
Kozben eltelt 12-13ev, kb 170ekm. Kozben meg kb 2x fellazult a csavar, de kormanymu meg mindig az eredeti benne
bocs. a munkafelvevonek koze nincs hozza. ugyfelpanaszt tovabbit a szakerto osztalynak only. ugyfel szolgalatos, meg kavet foz.. (recepcios bazzeg ) ----------- . Kiszerelik a motort. Vakumcso lecsúszott.."
ez eleg egyertelmu szerviz hulyeseg.. ----- mindegya. neked a szerelokrol van rossz velemenyed.. nekem meg a mernokorol.. :)) ===============
en egy ilyen filleres eszkozt hasznalok. szem.jarmuben lefed mindent. igaz, szemmel rakell azert nezni, de ha egyszer beallitottad -ha szukseges- legalabb a helyen marad fel rakasig..
Ha van szamla, van JÓ jogi biztositasod, jobb az ügyveded mint a szerviznek es jo szakertöt szerzel, akkor lehet h lesz gari. ""
en nem tom, itt ha alkatresz hiba van, akkor szo nelkul - gariban - cserelik a beszallitok. ha javitas hiba, akkor meg -gariban- javit a muhely. mindezt mindenfele huzavona nelkul, szinte automatikusan.
tegyuk hozza, az az itt az csak 3-4 muhelyes sajat tapasztalat, szvsz azert horror sztorik vannak erre fele is.
"műszaki vizsgan nezik, h az aktualizalt tartalom van-e vezerlon."
Meg hogy van e hibakód biztonságot érintő rendszerek kapcsán, mint fék, kormánymű, vezetéstámogató rendszerek. És a vezetéstámogató rendszereknek mind működniük kell, ahogy a kipufogógáz utánkezelö rendszereknek is.
Kint s/nincs penz(=ido) hibakodtorlesre sw frissites utan. Csak ratolják az uj SW-t. Utanna karacsonyfakent kapod vissza. Majd OK-ra teszteli magat a kocsi es elalszanak a lampak idővel
Adnak arajanlatot javitasra, mert vmi rossz es cserelni kell es ennyi km-nel az mar normális, semmi koze a sw frissiteshez....
Az árajánlat olyan h inkabb vesz egy masikat.
Nemetorszagban műszaki vizsgan nezik, h az aktualizalt tartalom van-e vezerlon. Kulonben nem kap műszakit.
(T6-t konkretan ki akarta vonni a hatosag(Zulassungsstelle) a forgalomból mert nem vittem el idoben sw frissitesre. Epp covid volt, auto meg Mo-n volt)
- nincs olyan ismerősöm(a valodi nemetek között sem) aki 3-5 evesen uj kocsiba ülnek
- a 3-5 eves autok a lizingbol visszajott autok (Nemetorszagban ritkan vasaroljak meg a lizing vegen az emberek a kocsikat)
- lízing eseten sok a ceges autó, amit az alkalmazott jutattaskent kap, de van jopar aki maganemberkent lizingel. Utobbi lizingek altalaban 1 (max 2 evesek)
- sok dizel akkor kerul eladasra amikor mar nem lehet veluk legalisan behajtani a varosba es jon egy nagyobb javitas es/vagy lejar a műszaki
- elmult 2 evben kb 5700ojrot kaptam a biztositotol. Egyik GTK, de azota volt ujbol muszakin. A leon nem GTK, kivulrol a eltort hutomaszk latszik 2250ojro
Na de csak mellékesen meséltem. Nem konkrét válasz volt a márkaszervizes munkára. De azt is tudnék bőven, nem csak a maszekok gányolnak.
Speciel a múltkor ismerősnek egy Ford Raptornál cseréltek körbe fék kopóalkatrészeket, aztán nem lett jobb a fékhatás. Pedig csak szervódobot kellett volna :-)
A volt kollégámnak az volt az álma, hogy vw márkaszerviben dolgozhasson. Be is adta a jelentkezést, amire közel 6év múlva válaszoltak, hogy rendben mehet. Nagy boldogan ment, majd 3hónap után kilépett, mert Ö nem hajlandó azt az undorító gányolást csinálni ami ott megy.........
Ez nem "szervizes elbaszás", hogy előírták nekik rá kell tenni azt a gányt, ami a csalós után készült, ők megcsinálják amire fentről ukázt kaptak.
Idehaza meglep, hogy ez nagyban megy, mert nem az a tapasztalat, hogy különösebben frissítenék vagy akárcsak normálisan kiolvasnák az autókat bármiféle szervizben.
Néha még javítás után is azért lett szar, mert nem fogták fel, hogy az adaptációkat nem ártana törölni.
//És ha jól rémlik, a csalós még nem az a tesla-like korszak, ami ma már sokfelé terjed, hogy megcsinálja magának a neten//
De legalább ott javított autó lesz az eredemény. Jellemzően gyári minőséghez közel.
Még ha abdullah is dolgozik, van annyi precizitás a német fejben, rendszerben még mindig, hogy nem lesznek folyamat tőgányok, "végtelen" ráköltés az persze sokszor igen, dehát a német majd eladja 3-5 évesen, és ül a következő újba.
Becsnepper csinált erről videót, hogy német "totálkárost" hoz ő is, csak az úgy "totálkáros", hogy kéne rá 3műanyag, egy lámpa meg egy 3elem fényezés, és egy marék limlom, pöcök, bizbasz.
Kint ez egy 5éves autó értékének a nagyságrendje,---> GTK.
Ehhez képest, a storydban kapott a csóka egy zsír gyári turbót, és tényleg feltették...hehh...
..idehaza az az új turbó "eltűnt" volna a polcról, beépítés előtt, a csere ki lett volna számlázva és viszontlátásra.
Bezár, tulajtvált, elfogy a lelkesedés, lerohad, stb.
Én talán nem is értenék semmit semmiféle autószereléshez, ha a 90es évek végén nem tesz a kedves, kerepesi uti szervizben dolgozó, "legendás ezrek által ajánlott" szerelőbácsi a skoda motorjába alufóliát.
Vidéken (bp agglomeráció kistelepülésein) meg van kb 1-2 szerelő, és általában van a "jobb" meg a "rosszabb".
A "jobb" az úgy néz ki, faluszéle, és már kint vagy földutakon a határban, még mindig kocsik vannak félrelökve a gazba a közterületen. Százával. Szó szerint.
ADAC behozza az audi a2 1.4tdi-t, hogy nincs teljesitmenye.
Munkafelvevo ad egy ajanlatott turbocserere. Ugyfel elfogadja. Kiszerelik a motort. Vakumcso lecsúszott...
Mit csinálsz? Radugod es azt mondod, h csak a vakumcso volt es ha azt mondja, h ahhoz nem kellett volna kiszedni a motort, akkor nem szamlazod ki a motor ki es bezserelest?
Ők felraktak egy uj turbot, auto ujra működött, "happy customer" (?) . a regi turbot "meg le kellett adni cseredarabkent"
Opel szerviz esetében van egy szerviz, amivel eddig elegedett vagyok. Szep es preciz munkat csinal.
310eft volt a c corsa vezerlescsereje tavalyelott ev elejen.
Majd elszakadt a kezifekbowden. Ennek a szerviznek nem volt ideje. Fater legyintett es elvitte az utcaban a szerelohoz. Egy hatso dobfeknel bowden es betetcseret a corsan vmi 60-70eft-bol oldott meg. Elmagyarazta h a dobot nehez volt levenni, a vallat le kellett flexxel koszorulni, de eleg az egyik oldal bowdent cserelni es munkahengert sem kell cserelni, pedig mind2-t a kezebe nyomtam (az egyik munkahenger fel even belul fosta el magat, a masik bowden 1 even belul szakadt el)
Remelem/feltetelezem azert is mar mindenki szedett le opel fekdobot es tudja, hogy ha valla is van a dobnak, van ra módszer az opel esetén es konnyen lejon)
Nemeteknel ez ugy müködik, mint a magyaroknal. Ha van szamla, van JÓ jogi biztositasod, jobb az ügyveded mint a szerviznek es jo szakertöt szerzel, akkor lehet h lesz gari.
Ismerös ea189 2.0 tdi vezerlescsere:
- 1085euro egy független szervizben
- összerakas UTAN rajön h beirja a veztengely jeladot hibanak. Szetszedi kiszanlazza a veztengelyjeladot es ujra a komplett munkadijat (550euro)
Szetszedes elött persze nem olvasott hibatarolot.
Itt mi a helyes hozzaallas?
- ne cserelje ki? Akkor jön azzal h ugy nem lesz gari?
- beleallasz h elötte rendben volt, nem fizeted ki (nemileg vitas helyzet alakulhat ki)
- leadas elott kiolvasod a hibatarolot... (Ez szamomra mar nem a "betolom, fizetek es elhozom" szint)
Eleve van az a réteg aki megveszi az új autót, elhordja márkaszervizbe az első 4-5 évben aztán jöt a következő autó. Neki nincs. Nem érdekli mennyire megbízható hisz kötelezően hordja oda ahol vette.
A másik jelentős mennyiség aki a faluban/községben levő szervizben hordja esetleg a kettőből az egyikbe mert más nincs. Na neki sincs. Állandó szervize ugyan van, csak épp az kényszerszerviz vinné ő máshova de nem tudja.
Sokan vannak azok, akik hordanák, ugyan megbízható szervizbe az autót de mindegyiknél volt valami simli, így szervizről szervizre járnak. Nekik sincs.
Vannak azok akinek akár lehetne is állandó ha meg tudnák (megérné) fizetni lásd jelen eset. Egy négyszázezres autót évi négyszázezerért fenntartani nem egészséges ha százból is fenn lehet. Neki sincs megbízható szervize ahova hordhatná.
Szerintem találnék még pár hasonlót, de már ez is több mint a fele az autóknak így nincs értelme folytatni.
ha betolom hová, megbízok vkit, anélkül hogy utánanéznek, majd kifizetem es reménykedem, hogy hozzáértő emberrel van dolgom. nálam nem szokott működni minimum utána kell néznem, hogy kihez viszem.
a gond igazabol az lehet hogy csoro vagyok megfizetni a jo munkat :-( ""
garancianak hivjak a szot amit keresel. nem hiszem /de nem tudom/ hogy a nemeteknel ez nem mukodik..
ha betolom hová, megbízok vkit, anélkül hogy utánanéznek, majd kifizetem es reménykedem, hogy hozzáértő emberrel van dolgom. nálam nem szokott működni minimum utána kell néznem, hogy kihez viszem.
a gond igazabol az lehet hogy csoro vagyok megfizetni a jo munkat :-(
(mert mint irtam (biztos) van ilyen is, de akkor minden ami körülöttem van az gazdasagi totalkár)
vagy tudod, hogy hogy kell csinalni es meg tudnad csinalni és allsz mellette es "vered"
(allitolag az is müködik, ha dugsz vele, de ezt csaj mondta) lehet hogy ezert mondjak, hogy "kurva jó" (?)
ui: ügyved atküldott 3 tervezetet. az egyikböl atkopipésztelt vmit a masikba amit nem kellett volna. (remelem a többi része rendben van es csak azert csinalta hogy teszteljen, hogy feltünik-e)
probaltam mar sokszor a odaadom, visszakapom, kifizetem es el van intezve modszert. ritkan müködik, esetek 2/3-ban - 80%-ban nem. Ez sajnos csak kesöbb derül ki, vagy rögtön, de akkora mar kart is okozott a vallalkozo szellemü.
biztos van az az arszinvonal, ahol 90%-ban müködik, de akkor gazdasagi totalkar-rol beszelünk az összes szemetnel, ami körülöttem van. akkor olcsobb berelni a lakas es lizingelni a kocsit.
sajnos nem latok pozitiv peldat. idaig 1 vizszerelöt tudok mondani, aki megcsinalta jol es nem húzom a szamat. Festő, akit folyamatosan visszahivok/unk szepen dolgozik, de lassan es neha törtenik ez-az. (lelök egy marvanylapot, eltörik, rarakja a letrat az indukcios fözölap szelere ami letörik).
exem:
2,0tdi eu5. ismerös, szervizzel rendelkedö szerelöhöz elvitte vezerlescserere. folyt az uj vizpumpa, visszavitte. szetszedtek, csere, sikerült atlyukasztani a vezermüszijat (pingvinezünk, hogy hogyan???), akkor mar az is csere, majd összerakta. par nappal kesöbb elfosta magat a kocsi. egyik vizcsöre nem került fel a bilincs.
Akkor elvitte mashova, aki visszarakta a bilincset es nyugi volt. majd elszakadt az egyik kulso feltengelygumiharang. lett uj kulsö csuklo (mert markas alkatreszben a gumiharang alig volt olcsobb mint a komplett szett). par hettel utanna mondja exem, hogy vmi fura hang van ugyanannal a kereknel. alanezek. nem sikerult rarakni a bilincset ugy hogy rajta is maradjon...
volt itt egy ember lerakni a svedpadlot.
zajcsillapitot, csak behanyta ala az elejen. vegül azt en raktam le a maradekot, a masik szobaba mar 0-rol en raktam le a parazarot es a zajcsillapitast, amig az 1. szobat befejezte.
miutan lerakta es összesöprök latom a fekete foltokat. atlatszo gumikalapacs 10euro, neki csak fekete volt, rajta maradt a nyoma. Ha sötet van, meg butor akkor nem is latszik.
(svedpadlo kb 1100euro volt (lett volna) anyagban. sikerult 600eu-ert megvenni. mivel maradek volt. de mivel maradek volt nyilvan at kellett valogatni. ami legalabb 2h volt. de 500eu-t kulonben nem keresek 2h alatt)
volt egy ember felcsiszolni a parkettat. elsöre nezem, hogy a 50eves parkettabol mivel szep lett. aztan kis napfeny es latom hullamos. amikor visszajön csinalni a következö szobat, akkor szovateszem, "akkor ö megy" , mondom olyan mintha a csiszolohenger ferdén lenne a gepben. mint kiderult van egy csavar, amivel lehet allitani a kerekek sikjahoz/geptesthez kepest a csiszolohengert.
hidd el kurvara nem akartam erteni a padlocsiszolashoz. meg kaptam is kölcsön parkettacsiszolot es fater azt mondta megcsinalja. En mondtam hogy hivjunk vkit aki napi szinten csinalja rutinbol.
szerencsere ezt munkaidöben irom :-) de most mar nekem is van dolgom és csak ezert nem folytatom
contit rendeltem. remelem 80ekm-t kibir es akkor rakok bele ujat, akkor fotengelyszimmeringgel es olajpumpaszijjal.
"3 napja ezt reszeljuk mernokuram. "
en közben azert mast is csinaltam ;-)
"egy kiba/ott vezerles cseret..."
ertem, hogy te penzt kapsz azert, hogy csereled. berakod, amit eled raknak es reméled, hogy a szavatossagi idöt tuleli es jo. Ha nem, akkor meg a magyarazkodas, pingvinezes és esetleg egy hengerfejezés vagy motorcsere. Ritka az az ügyfél, aki tényleg beleáll szakértővel és ügyvéddel.
mit csinaljak?
- vegyem meg az elsö szettet, ami az utamba akad?
- jogasszal es jogi biztositassal menjek a reimportör ellen, akitöl ujonnan vettem az autot? (mert 210ekm-ig nem kene hozzanyulni?)
- dugjak egy/a szerelövel? es ö majd megoldja, ha meg megsem akkor addig nincs szex?
- jogasszal es jogi biztositassal menjek a Volkswagen ellen, aki gyartotta autot? (mert 210ekm-ig nem kene hozzanyulni?)
- toljam be a Seat markaszervizbe, hagyjak ott 1500-2000eurot es ha megis ujra baj lesz vele, akkor műszaki szakértő, jogász es jogi biztosítás?
- adjam el a faszba, vegyek helyette egy elektromost, mert annak mi baja is lehetne??
(ui: tudtam hogy eu6 dizel hosszutavon draga, de hosszutav alatt a "200ekm+"-ra gondoltam. alternativa toyota hybrib vagy faek egyszerüsegü szivobenzin LPG-vel)
- adjam el a faszba, vegyek helyette egy Toyota Hybridet vagy egy szivobenzint LPG-vel? (jelenleg ezen tenyleg agyalok)
- adjam el es lizingeljek vmit?
- toljam be az elsö szervizbe, mert csak egy vezerlescsere es azt minden szerelö megoldja?
Gyári beszállító. Gyári minőség. Saját autókba csak ezt rakom és az ügyfélébe is, ha nincs költségkorlát. Vezérszíj hajtásnál a ciklus végén kibontva, még nem találtam könnyezőt. Tegyél hozzá hepu fagyállót.
bazki.. ennyit vergodni.. ertsd mar meg - foleg mernokkent- hogy nincs tuti biztos megoldas. ..de azert a harom vezeto marka nem szokta magat ossze fosni. kivetel lehet, de az a hetfoi muszakon mulik es nem a markan.
sk.
en munkaidoben azt rakok be amit elem raknak. nem en bajom. de a haztajiba igyekszem gatest, inat. nem draga, nem nepitelet, (az nem is erdekel ) de szerintem a legjobb. azt mas szerint lehet nem. na most te ebbol probalsz ossze rakni egy 100% eselyu cseret. ...nincs ilyen. 90% van. azt meg tudja a felsorolt harom gyarto.
(nem mellesleg, kicsereli ki ? mert ezen lehet tobb mulik mint a brandon. ) ...dobj fel egy penzecsket.
talan /!/ egy dayco volt ami elhasalt feszito oldalon "" ...talan.. egy.. ez azert nem eros negativ..
egyebkent meg mindegy ez a markamizeria.. murphy utan szabadon .. minden eltud romlani. innentol az a kerdes hogy melyiknek milyen garancialis hattere van. bar gondolom egyforma..
(kurva draga vizpumpa arakat irtok. nem tudom itt mennyi, de szerintem a fele se a szazezernek )
mar lassan en is ugy vagyok vele hogy minden mellett szol vmi es ellene is. arban meg ugyanannyi. Gates szettben van töcsavar, gyari VW es conti szettben nincs (gyari VW szettben ugyanannyi es ugyanazok a csavarok vannak mint a contiban. tehat kepek alapjan VW aftermarket alkatreszek conti-tol vannak. A szijszett es vizpumpa is.)
Nálam 1,9jtd-n jó volt a Hepu, kíbirta az szíjcsere-intervallumot. Utána elcsábultam egy vízpumpás Gates-szettől, az viszont 50.000km után engedte a vizet.
Sok Dayco-t tettem be régebben gond nélkül. Saját autóba is. Nincs a görgőn márkajel? Pfff. Ha nem esik le......?
Saját tapasztalat, Conti vízpumpás szett: 8 ezer után folyik, 50 ezer után folyik. Másoktól is hallottam ezt a gondot.
Szabályozható vízpumpából meg felrakom a gyárit, így én maximálisan megtettem mindent. Ha gond van vele, mondhatnám, hogy a legjobb van rajta, de nem volt még ilyen.
Ár. Összehasonlításképp: gyári vízpumpa bruttó kisker-109244 Ft, Hepu 107989 Ft.
Jó, a kedvezményes ár kb. 100 euro a Hepu javára, de mégis...
Hali mindewnkinek.Egy régi Lancer motor gyujtásával van gondom. 4G33 a motorszám. Elektronikus , jeladós gyujtás. A jelenség: nem indúl, szikra van de valami úton módon elment kb 30fokos utógyujtásba. A stroboszkop csak fordított lakatfogóval villan. Rendes irányban csak egyet, mikor leállítom az önindítót. Minden jel a helyén, holtpontok szelepváltás, rotor a helyén. Csúnya lila szikra van. ECU, ECM nincs. Még modul sem, gondolom a trafóba van beépítve Sajnos nincs másik cseredarab, eggyenlőre. Az elosztóban levő jeladót kaptam, cseréltem de semmi pozitív változás.A trafó tipusa FTM063GT Az évjárat nem pontosan megállapitható mert egy targonca motor. Kb 1978-1990. 1450ccm SOHC Én a trafóra gyanakszom
Az adagoló folyása biztosan probléma a beindulás szempontjából, azonban a pasztázgatás nem a megfelelő megoldás a javítására. Én megpróbálnék keresni hozzá alkatrészt. Adagolósokat is megkérdezhetnél , hátha tudnak ilyet vagy lenne ötletük. (pl. https://fockterdiesel.hu/ vagy https://dieselszervizcsomad.hu/, de biztosan van több is) Régen a kocsisimi.hu forgalmazott Star adagoló alkatrészeket, erre a gyártmányra is rá lehetne keresni, hátha.....
Egy afrikai 😅 (arab, angol) forumon talaltam rola leirast hajnalban. Előtoltesszabalyzo es gyakran folyik… új jo draga most igy hirtelen az én penztarcamhoz (tipus fuggo, 80-130 ezer). Ott valami olyat irtak hogy olajallo paszta/ragaszto segit. Szerinted ez mennyire lehet mukodokepes megoldas? Ugy latom nem mostani problema, mert valaki korabban is mar beragasztotta szigszalaggal meg ott is latok valami vörös ragacsot. Van ra esely, hogy akkor emiatt indul nehezen egy tobb oras allas utan?!
"De kezd gyanus lenni,hogy az a leallito magnesszelep lehet…"
Az nem a leállító mágnesszelep, sokkal inkább ahogy cam aro írta, előtöltés állító lesz.
Ahogy a képeket nézem, szerintem a leállító mágnesszelepet azért nem látod, mert az adagoló végén, ahol a nyomócsövek kijönnek, még rajta van az adagolón az immo elektronikát védő pajzs. A mágnesszelep az alatt lesz, viszont azt a pajzsot elég szopacs lefaragni, hogy hozzáférj.
Ugyanaz a motor 2015 gyártású Skoda Scout, 110e km futásnál, egy emelkedőn utolértem egy kamiont, lelassítottam és egy kicsit megmozdult felfele a hűtővíz hőmérő. Típushiba.
Ki lett cserélve a vízpumpa és a vezérlés is. Gyárira, szakszervízbe. Összesen ennyi baja volt annak a motornak, nagyon jó motor.
van itt egy dayco szett a polcon az mx5-hoz. tegnapelött kibontottam es nem tudtam beazonositani, hogy ki gyartotta a gorgoket... (de annal mindegy mert ha szakad nem akad össze) tehat dayco szij igen. feszito...
akkor belekell tenni a contit. ...vagy a gyarit.. vagy tulkepp mit is szeretnel ? olcson, jot, gyorsan ?
nincs ra recept. (ne vegyel olcso szart, vegyel markat.) van cirka 100 db mentett tocsavarom feszitohoz. (a masik szazat mar kidobaltam . mind kitt-es dobozbol.
talan /!/ egy dayco volt ami elhasalt feszito oldalon )
szvsz szerintem amit keresel,.. az a hit. hat higyj benne hogy conti, gates, ina vonalon nem fogsz melle nyulni. (nem basztatasnak szanom )
(tps nincs arra fele ? gyari cuccokat arulnak, soxor olcsoban mint aftermarket..
mindegyik ( jobb minoseg ) gyari pumpa beszallitas. csak a meo1-ben marad rajta a vw jel.. a meo2-3 bol meg kimarjak, azt lesz belole conti, gates, ina. .stb. .
nem kell ezen gorcsolni. ina, gates, conti .. mind jo. ha megsem, az egyeni veletlen..
(de ha mar ennyire szamit a minoseg, akkor miert nem veszel bele gyari szetett ? ..neha olcsobb mint a thirdparty.. )
Sajnos kb semmit nem talalok rola neten. De kezd gyanus lenni, hogy az a leallito magnesszelep lehet… De akkor miert menne oda gazolajcső a resolaj csoelagazasbol? Csak mert sehol se latok az adagolon mashol olyan alkatreszt, ami elektromagnes szelephez hasonlitana.
de ez az agresszív hangnem, ami utóbbi 2-3 évben itt van, ez valami gigaszánalom.""
elvileg tavaly augusztusban posztoltal eloszor.
...deha mar gigaszanalom, akkor nem kellene fokoznod.. az agressziv/ nak erzett / hangnem meg epp arrol szol, hogy ne beszeljunk mar hulyesegeket. mindegy.. partalan a vita.
Mi az az alkatresz? Elotoltesszabalyzo? Elektromos csati van a vegen, a tövében meg ha hol lattam, akkor uzemanyag cső csatlakozik ra, résolaj elagazas egyik ága ( ha jol lattam).
Segítségre lenne szükségem, 2011-es mk4-es Ford Mondeomon szeretném a féket elöl és hátul kompletten cserélni. Sajnos mióta legutóbb cseréltem elfelejtettem mekkora nyomatékkal kell meghúzni a féknyereg tartó konzol csavarjait. Mint mindíg természetesen az új csavarok már megvannak, de a raktáros sajnos nem tudta megmondani a nyomatékokat. Az autó mint írtam egy Ford Mondeo mk4 turnier, 2011-es évjárat, QXBA motorkód, 2 literes dízes, 103 KW - 140 LE. Légkulcsom nincs csak nyomatékkulcsom (300Nm-ig), ezért (is) lenne fontos. ( Igen, tudom, nem mindenki cseréli újra a csavarokat és sokan csak meghúzzák légkulccsal de én nem így szeretném csinálni).
Köszönöm szépen a segítséget elöre is, szép estét!
2001-es 1.9 szivo dizel Xsaran a kepeken lathato adagolo van. A pirossal bekarikazott résznél engedi a gazolajat. Azt nem tudom, hogy üzemközben engedi-e, de amikor a szűrőnél lévő uzemanyagpumpat nyomkodom, akkor ott spriccel a gazolaj. Az autonal a hibajelenseg amugy az, hogy par ora allas utan nehezen indul (nem reg ota van nalam az auto, sok mindent nem tudok rola). Beindul egy masodpercre aztan leall. Az tudom, hogy a szűrőnel lehet levegot sziv , vagyis eros a gyanum, de most lattam hogy az adagolo azon részénel olajos es jott is ki belole pumpalasnal gazolaj. Ugy latom mar valami ragasztoszalag mintha lenne rajta.
Márkaszervizek többsége (idehaza) a vicc kategória. Oldalakat írhatnék erről is, de minek.
Lakmusz papírral itt nem sokra mész, (van itthon egyébként) majd ha beteszel egy pár hűtőkör alkatrészt egy pohár benzinbe, miután megmérted a benzin PH értékét, benen hagyod egy hétre, kiveszed, utána elgondolkodhatsz, vajon tényleg csak a folyadék kémhatása a lényeges-e itt.
De a bojlerben a víz ph értéke sem nagyon tér el a 7től, picit lúgos jellemzően, mégis anód kell a bojlerba, különben kilukad.
Btw, épeszűbb időkben a hűtőfolyadék csere inspekciós tétel volt a normálisabb autóknál, asszem 30ezres szerviznél kellett ledobni, most nincs kedvem taknyosan lemenni és megnézni a szervizkönyvem, van-e benne kühlmittel pipa 30ezernél, meg 60 nál, meg 120nál.. szerintem lesz.
Szóval a "naaaaagy tapasztalatúúúú" márkaszerviz mikor a folyadék szinét szagát és kedves megjelentését dicséri, ahelyett hogy időszakosan cserélné, aholgyan azt kell, akkor azért én okkal szólogatok itt be.
Ami persze a javítóknak nem tetszik, nem mintha nem lenne munka bőven, inkább csak a feszkót levezetni járnak ide, belekötve a nagy A betűbe is.
Amit akkor egyszer látsz, mikor csinálsz rajta valamit.
S nagyon nem fogod bánni, ha a kuncsaft majd visszajön 10éves "öreg" szarjával, hogy mostmeg a hűtő lukadt ki báttya, stb.
Aki meg magának szerel, ismerni igyekszik az autót, minél jobban karbantartani, megelőzni a lerohadást, kirohadást, szétesést, hiszen hihetetlen pénz autózni, nekem egész életemben a jövedelmem komoly hányada fordítodott erre, hiszen általában egyszerre tartottam fent, javítottam, biztosítottam, garazsíroztam vagyonért egy hobbi és egy járós autót is.
Lehet, hogy ezzel együtt egy "fotel csávó" vagyok, de megvannak a magam szempontjai, nem muszáj ezeket készpénznek venni, de ez az agresszív hangnem, ami utóbbi 2-3 évben itt van, ez valami gigaszánalom.
Piti szarságokon, hogy most cseréljek-e hűtőfolyadékot..ehh
Cseréljél, miért ne cserélnél? ~10 év után?!? Ártani nem árt. Feltehetően egyszerűbb és olcsóbb mint mindenféle hottentotta kémiai laborviszgálat, meg majd a következmények, ha mégsem egészen olyan már az a lé a kocsiban.
Mind a kb 30 saját, és kb 50 egyéb autót, amit adtamvettem, birtokoltam, hajtottam, javítottam 30éven át, (leírni is megdöbbentő ezt így) itt képzeltem be magamnak a fotelban...""
oszd le ezt evekre, esetleg honapra. a nyolcvan darab autod egy kozepes jav.allomas havi atporgese... (jobb esetben adott garanciaval, es kepesitett szemelyzettel.. ) szvsz egy havi haztaji rutinbol probalsz oktatni....sok, 30 eves kepesitett rutint..
Igen. Ezen rugozok, hogy milyen szettet vegyek...(mert ha conti, gates, dayco szettet veszek akkor milyen gorgoketadnak... Ha meg ina szettet akkor abban milyen szij lehet...)
Legszivesebben vennek kulon ina görgőket es dayco szijat, de akkor meg nincs hozza csavar, tocsavar, anyak.
Azért annyira nem kell ezen szörnyülködni, úgy a 80-as évek közepéig itthon is ez ment. Igaz, csupasz karosszérián és nem a poros udvaron. A fényezés sem ott történt. :)) Viszont ahogy a tetőt kiegyengette, azt itthon igen kevés lakatos tudta volna. Ők most tartanak ott. Náluk anyagi okokról van szó és nem a hiánygazdaságról.
Ha megsem akkor pedig akkor csinal ilyet ha tul sok adblue kerül be tul keves es/vagy tul hideg kipuffogogazhoz.
- bucket test (adblue injektor szallitas meres) szgk-nal tud a diag. Ha tul sokat szallit az igy kiderul
- kiouffogogaz altalaban legtömegböl szamoljak. Ha van legtömegmerö akkor azt neznem meg
- hömersekletjelado... Passz azok ritkabban döglenek meg.
De ahogy ertem nem 1 hanem több jarmüröl van szo. Akkor gondolom leginlabb ilyen. Szarul applikalt hydrolyse jellegmezö (az a jellegmezö ami korlatozza a max. Befecskendezett adblue-t kipuffogogaztömegaram es kipuffhömerseklet alapjan)
Ha nem sikerül betartani a emisszios limitet akkor akkor egyre kevesbe fontos a lerakodas... Meg kevesbe fontos ha mar az ügyfelnel van es a közlekedesi hatosag miatt kell visszahivni...
sensei, ha már erre jártál hadd kérdezzek valamit.
haszongépjármű motorok kipuffgáz kezelésére van valami rálátásod, vagy csak személyautózol?
man d2066luh 265kW euro6d motor(a23 lion's city csuklósbusz)
agr scr dpf, levegős adblue befecs.
rövid távokon, télen telerakja az adblue fúvóka alatt a keverőcsövet kikristályosodott adblueval, de úgy hogy a sacc tenyérnyi keresztmetszetű oválcsőből nem marad csak néhány cm2, ez miatt megnő az scr nyomáskülönbség, az miatt meg letilt.
Mind a kb 30 saját, és kb 50 egyéb autót, amit adtamvettem, birtokoltam, hajtottam, javítottam 30éven át, (leírni is megdöbbentő ezt így) itt képzeltem be magamnak a fotelban...
Hooogyne, a fékfolyadékot meg csak ráönti, eltűnik, lecsorog, kitudja hogyan és hova, majd minden pumpálás, légtelenítés, miegyéb nélkül elindulnak az autóval.
Amiért fékfolyadékot, meg váltóolajakat, meg ilyen "minek vackokat" is szoktak cserélni. Jobb helyen.
A fagyálló sok év után nem stabil, elkezd szétesni, enyhén korrozívvá válik, aztán mikor ki kell cserélni a fűtő radiátort, meg folyik a hűtő, meg stb, akkor meg jön a "mit vársz ettől a 15éves szartól, dobdki".
A színén, állagán, fagyáspontján nem látszik a folyadéknak, mekkora a PH értéke, mennyi csapadék vált már ki belőle rejtett helyeken, mennyire van a 10éve minusz 20 és plusz 120 fok közt naponta többször ingázó lé szétesve, degradálódva.
CRLB (seat leon 5f 2016 ea288 eu6 2.0 tdi 110kw, 101ekm, 1. Tulaj (enyem)) kell vizpumpat cserelnem
(zakatol es picit ereszt - nem kommentelnem a minoseget foleg a 210ekm-s vezszij csereperiodussal)
1, jol tudom, hogy bele lehet rakni a sima (nem lekapcsolhato) vizpumpat is?
Es eleg csak a regi megnestekercset atraknk, h ne dobjon elektromos hibat
Milyen markaju vizpumpat ajanlotok?
2, milyen markat ajanlotok az alkatreszekre? Vehetem szettben a vezszijat(contitech vagy ina?) vagy jobb kulon (pl. Ina görgök, dayco vagy contitech szij, vizpumpa? Pierburg?hepu? Skf??meyle??)
2012es H Astra, A17DTR 321.000km. gázolajszűrőt cseréltem. A szűrőház alján fémszemcsék voltak. Tudom hogy gáz, de általában ennél a típusnál honnan érkezik? Magasnyomású?
Szelepfedel es hengerfej kozott kicsit engedi az olajat az auto (2001-es citroen xsara 1.9D), rendeltem hozza tömitest. Ma reggel kezdtem megbontani.
Leszedtem a fedelet es van benne tomites meg tettek rá pasztát is. Pasztat miert kell ratenni ha van tomites? Igy is folyhat? Valami nem tul rugalmas feheres paszta.
Én csak tomitest rendeltem hozza, csak nem kell meg pluszban pasztazni is, vagy rosszul gondolom?
lemaradt, de utolsokent meg hozza fuznem. itt nem az oldoszer a lenyeg. itt az -adagolhato- szivosorba csepegtetes a lenyeg. (nyilvan egy olyan kozegel ami olaj oldo, jol parolog, es -kozel- maradek nelkul eg ) ---------- megoldast keresett. lehet a fenti nem a legjobb, vagy nem hiheto, de mas megoldas nem hangzott el. ( a dion kivul )
a terraclean egyeb penzkidobasok is igy mukodnek. lemossak a mocskot. a mosashoz viszont folyadek kell. egyikhez tobb, masikhoz kevesebb / idoben is / csak ez nem bassz hirtelen teli mindent a lemosott retekel. csereben nem felora a muvelet. inkabb prevencios, megelozo a jellege.
mint irtam, anno eleg sokat beszereltem az ugyfel korben. (lpg szelep megovas cimkevel. ) visszajarok voltak, igy lattam az eredmenyt kesobb is. lebontja a kokszot. (egyebkent nem is ajanlottam volna )
de vagy tul tolod a dozist es akkor viszonylag gyorsan.. csereben elofordulhatnak szabalyzasi hibak. vagy lassura veszed a dozist , es akkor ugyan lassabb lesz a lebontas, de nincs (uza) szabalyzas hiba.
ja.. es kemia helyett siman egyszeruen. atnedvesedik, fellazul tole a koksz reteg, a tobbit meg elintezi a huzat. az megy be hengerbe, katalizatorba.. es ? uzemkozbe is megy.
Szerintem ez a kis koncentrációjú lepkefing ezer km alatt sem tud helyettesíteni folyamatosan és célzottan a szeleptányérra, három bár nyomással érkező porlasztott benzint. Nem is arra találták ki.
De tévedhetek.
Valaki kipróbálta már, hogy valóban lebontja ez a himihumi a kemény kokszot?
Nem lehet beindítani újra, csak 5-10 perc állás után. Utána megint megy egy kilométert és így újra, meg újra.""
ez valoban fotengely jelado hibanak tunik.. de.. ..gondolod hogy kilometerenkent ujra melegszik ? szerintem fotengely jeladonak tobb ido kell mig lehul, (5-10 perc helyett )..es tobb kilometer mire ujra melegszik.. azt fene tudja, lehet mindig > pont < a ket allapot kozt kapja el.
Ha ráadom a gyújtást és sebességbe teszem, bármelyikbe, éles fütyülés hallatszik folyamatosan a konkrétan a motortól. ""
ugyan sebessegbe tetel, es futyules kozt nem latok ossze fuggest, de ezt talan meg lehetne hallgatozni honnan jon. lehet csak egy eldugult uza szuro/ uza szuszogo szopatja.
Igen ezt csinálta. Olcsók voltak az alkatrészek, kicseréltettem mindkettőt, meg a légtömegmérőt is akkor. Biztos ami biztos alapon, egy ennyi idős autónál.
És egy érdekes jelenségre lettem figyelmes. Ha ráadom a gyújtást és sebességbe teszem, bármelyikbe, éles fütyülés hallatszik folyamatosan a konkrétan a motortól. A motor teteje hátsó része felől. A motor nincs beindítva.
mi a baj vele ? az osszes nem direkt befecsi rendszer igy mukodik... szivosorba sprickol.. beszivott levegot adalekol... ez se csinal mast. ..
ugyan mar nagyon reg szereltem be az utolsot.. de nem hiszem hogy feldeci /100km felboritja a lambda szabalyzast.. tény az is , hogy nem 10/100 km alatt hatasos... hanem inkabb 1000+ km. bar ez adagolas kerdese, de az meg allithato..
jo. van jobb megoldas ? ...vagy csak ez szar , mert csak..
pont oda nem kerül üzemanyag, ezért is kokszolódik, ""
..hat akkor kell oda uzemanyag. nem ujdonsag, ( bar mas celbol jott letre - lpg gas - ) de a kokszosodast is kivaloan csokkenti lemossa. nyilvan vannak hatranyai is.. de en azokat nem ismerem. azt majd a szakerto urak felsoroljak. en csak mukodni lattam. :)
Olvasgatok néha a közv. befecsis motorok szelep, és szívócső kokszolódásáról.
Van-e valami csoda adalék, ami ezt csökkentené valamelyest?
Tudom, pont oda nem kerül üzemanyag, ezért is kokszolódik, illetve gondolom az egr miatt, de hátha létezik olyan, ami a kipufogógázban is hatásos valamelyest.
a sult baromsagok nem szunnek meg mert a tudatlasagbol fakadnak. abbol meg egesz jo a felhozatal. (globalis szinten is ) viszont az erre adott valaszok azert csokkenek..mert mar unalmas a partalan vita veluk.
..ami erositi a tudatlansagi folyamatot, mert azt hiszik ha nincs valasz, akkor senki nem tud jo valaszt..ergo > nekuk van igazuk. . holott lofaszt. csak galambal sakkozni...minek..
" Nekem nem szimpatikus a csapvíz felhasználása erre a célra, mert korrozív. Ennyi a sztori."
Várj egy picit. Mit tudsz az ioncserélt vízről amit a világ többi része nem? Mert mi úgy hisszük, hogy az ioncserélt víz pontosan ugyanannyira korrozív mint a csapból jövő.
Nemcsak én vagyok, aki nem önt(ene) csapvizet a rendszer átmosásához. Nekem nem szimpatikus a csapvíz felhasználása erre a célra, mert korrozív. Ennyi a sztori.
Ez igaz, mondjuk mindenre is ami elmúlt már 10 éves kb.. de pl. ha nem elhanyagolt előélettel rendelkezik akkor van e ezeknek a motoroknak valami betegségei ,vezérlés stb..mert sehol se nagyon olvasni róla semmit..azért bátorkodtam feltenni a kérdést ,hogy ismeri e valaki.
A Vivaroban van 130A-es generátor. A Puntoban talán 45A-es......... Többnyire a Viaroban sem egyszerre van bekapcsolva a 4db, a motorvezérlő kapcsolgatja őket a többi elektromos fogyasztás függvényében.
mellekes a futes szamomra, talan inkabb autonak akarok jot) ?""
az az 1.7 td punto legalabb husz eves. (de inkabb harminc. ) szvsz ha eddig elment,. akkor miert kellene bsztatni ?
a motornak biztos jot tenne a gyorsabb bemelegedes.. de negy izzitogyertya cirka 80A korul vesz fel.. (es vezerelni is illene oket. )
kozel nem vagyok biztos abban, hogy ezt megbirja a jarmu elektromos halozata.. a masik hogy lathatoan nem ertesz az autokhoz. na most ha ennyi hozzaertesel nyulsz bele, az okozott kar nagyobb lehet mint a velt elony. de am.. te tudod.
Szerintetek van értelme izzitógyertyas hutoviz elomelegitőnek? A kérdésben igazabol inkabb azt a dolgot értem, hogy tobbek kozott van egy regebbi Puntom előkamras 1.7 td. Ő a munkasjarganyom. Bontóban lattam valami opel vivaronak egy olyan alkatreszet, ahol van egy aluminium vízcsonk, amiben van 4 izzitogyertya. Egy ilyen csonkot beletenni a puntoba. Beindul az auto es kapcsolna ez a futes is, hatha hamarabb melegedne. Motornak is jo lenne, meg talan futes is hamarabb lenne. Ez helyes gondolatmenet? Tenyleg eszrevehető lenne a motor szamara az, hogy hamarabb melegszik (mellekes a futes szamomra, talan inkabb autonak akarok jot) ?
Gondolom az lenne a tuti, ha mar beindulas elott felmelegedne a hutoviz, de hat az igy lehet nem igazan lenne mukodokepes keringetés nelkul.
Sziasztok! Valakinek van tapasztalata az 1.7 crdi motorokkal kapcsolatban ? Pontosabban 2010 körüli évjáratú Kia Optimákba... esetleg lenne itt fent ilyen fórum?
Le tud teljesen ürülni? Emiatt gondoltam rá, hogy nem tennék bele csapvizet.
Ok, körbejárom ezeket a direkt hűtőtisztító anyagokat.
Azt hiszem, hogy egyelőre csak leengedem a meglévőt, aztán betöltök ioncseréltet. Azt is leengedem. Megnézem mennyire trutyis. Ha retkes, akkor átmosom. Ha nem, akkor feltöltöm fagyállóval.
Ritka mocskos a hűtővíz, én még ilyet nem is láttam. Na nem mintha sok hűtővizet láttam volna. Mindenféle darabkák úszkálnak benne, kosz, vízkő darabkák (szerintem) legalábbis a felszínen, a vízhűtő kupakját levéve. Brutál zavaros a cucc a fagyállóméréshez vettem mintát, akkor rökönyödtem meg. Szerintem 10 éve ez a hűtővíz van benne.
atmosashoz nem kell ioncserelt viz. ugyis leengeded a vegen...
jo oda a csap is.. mondjuk abbol nem baj ha van 60 liter kornyeke.. kiszerelt termosztat sem kell.. kinyit az magatol. .. csak azon a hofokon kell tartani.. konyhai felszerelesek helyett inkabb autosboltban nezz szet.. vannak vallalhato huto rendszer tisztitok. ( ezt majd mas, en nem ismerem a magyar piacot, de HA van, a forte* az nem rossz ebben. )
Kémiai rozsdaátalakító és fekete felületi bevonatot létesítő festékkülönlegesség ""
szerintem hasonloval mar volt dolgom. * (de tan' ezzel is ) nem tetszik. (ettol meg lehet jo ) nem atalakitani szeretnem a rozsdat, hanem eltavolitani. (ne auto karosszeriaban gondolkodj.. nem 0.75-os lemezrol van szo. )
* a kurust is ilyen. lehet abszolvalja a rozsdat, de marad utana egy szinte festhetetlen rogos, bikfasz felulet amit egyszeruen nem lehet szepen -szinre/lakkra- lefesteni. .. max csiszolas utan, de akkor meg miert nem a rozsdat csiszolom le ? .. .
...nem is eroltettem volna, csak itt most allagmegovas/idomentes tortenik, (nem restauralas, szvsz leszarom festes utan hogy nez ki, csak ne rohadjon tovabb. ) ez a kurust meg ecseten bemaszik olyan helyekre is amikhez nem ferek oda csisz papiral. .citromlevel..
csak megjegyz. 50-60 eves jagokat meg egyeb rozsdakat ujitanak itt fel a fijjuk.. ..egy deci rozsda oldo/atalakito nincs az egesz bodyshopban.. mikor (tobb eve ) rakerdeztem.. neztek ram mint hal a szatyorban.. nem tartjak -hasznalhato - felulet kezelesnek.
Kell lennie mert van automata és manuál módja is. Az, hogy ez a funkcigomb egy tekerős bizbasz vagy egy nyomogatós bizbasz ami a minden megnyomásra körbe körbe megy a menüben az már részletkérdés.
ha hosszú a cső és nagy a belsőátmérő az is sokat csökkent. amúgy inkább az egyenletesség lenne a lényeg a hengerek közt, de amit beírtál van több mint 30% különbség is
Az NCV- hez kell lennie egy kis pöcsnek a cuccon valahol a tetején vagy az egyik sarkán. Egyszerűen csak közel tartod a tyúkbélhez, hogy van-e benne delej és ha van akkor sípol meg villog. Hasznos funkció ha amúgy nincs erre másik eszközöd.
Tovabbra is citroen xsara 1.9 szivoD, 2001-es. Megneztem az izzitást. Gyertyakrol mar lekotottem a vezetéket( 4-ből 2 szakadt a multi alapjan), tettem egy 55 wattos 12 voltos izzot az izzitoszal es a hengerfej (negatív) közé. Gyujtast ráadtam, az izzó vilagitani kezdett, viszont az izzitas jelzo a muszerfalon nem vilagitott (korabban se, 1 honapja van nalam az auto, kb 100 km-t mentem vele, semmit sem tudok a multjarol). Viszonylag hosszan izzit (sokaig vilagitott az izzo), sajnos nem mértem, de olyan 35-45 masodpercig. Aztan kiprobaltam megegyszer, akkor is kb ennyi ideig vilagitott. Ez normalis izzitasi idő lenne? Kb 1-3 fok volt a garazsban.
ha a legmagasabb feszultseg ertek, a legnagyobb szivosor vakuumhoz kapcsolodik, akkor az a lepcso mar szivo szelep zaras utan, felfele mozgo /dugattyu/ surites utemeben tortenik. az szerintem mindenkepp szelelo szivo szelep, de nem feltetlen zaras hiba.. inkabb kis szelep hezagnak tudnam be. (tul hirtelen a je egy folyamatos zaras hibahoz. (tudod.. mint az mz megszakito, mikor vissza nyit AHP-n )
mondjuk csak fotelezek...szinte nem ertem az egeszet. * a hirtelen magas csucsokra abszolute nem tudok magyarazatot.. bar ez fakadhat a vezerlesbol..
* ha erdekel, es van ra kedv. cdi gyujtashoz kell valami fotengely jel. azt merd meg hogy hol. milyen dugo pozicional van.. ez legyen egy referencia jel. es tedd melle a keket, meg a zoldet.
A kompressziómérés hibája azért is valószínű, mert a szinkronnál viszonylag szabályosak voltak a görbék.
A kettes (kék) és négyes (zöld) hengernél a nyomáscsökkenés szakaszában jellemzően van egy kis lépcső. Másik kettőnél nincs. Korábbi motorok méréseinél ilyen nem volt. Ez milyen hibára utalhat? Esetleg egy szelelő szívószelep?
Most töltöm az akksit. Megnézem nyitott suberekkel. Az első mérésnél nem gondoltam rá, valóban. Hiába húztam a gázt, ha a suberek zárva voltak. (bár kíváncsiságból most előkerestem a könyvét, és ott se írja a szervizutasítás a suberek nyitását, csak a fojtószelepét)
Műszerhiba is lehet akár. Csak egy órám van, nem tudom viszonyítani semmihez. Tömítettség elvileg adott volt, nem csak ráfogtam a gumidugót, hanem gyertyamenetes csatlakozóval kötöttem rá az órát.
ezek gyalazat rossz kompresszio ertekek... ez szinte mar nem mukodo kepes, de irod hogy jon megy. igy en inkabb meres hibara saccolnek.
cv karbis ? annal hiaba nyitsz fojto szelepet. .a subert a szivosor vakuum huzza fel. az meg elege inditasi fordulat fuggo.. szvsz szerintem tamaszd ki a subereket.. es legyen minden meresnel toltott akku. (jo onindito ) rovid.. ujra mernem a fentiekel a kompressziot.
nyitott kipuff miatt is lehet ideges. (szegeny/ebb/ a keverek ) ilyenkor kicsit tobb uza megnyugtatja.
a pilot csavar beallitas nagyreszben atmoszferikus nyomas fuggvenye. szvsz a gyari az csak ajanlas , epp. adott legkorire. (ezert allithato :)
hat en nem tom.. szerintem a 0w-s olaj nagyon nem volt jellemzo 20+ eve. de am legyen. sokat futott motornal a surubb olajban hiszek. legyen ez sk velemeny, mert nem fogok vitazni rola. --------------- termek bemutato is legyen. vettem a temu-rol egy multimetert. (fs899c) 1 doboz cigi volt az ara, (14 font ) szvsz hogy meddig birja, milyen pontossag mellett.. se erdekel. harom gombos menu opcio van. on/off. hold/backlight. zseblampa/ hh ize.. NCV stands for non-contact voltage.. ( ncv > kontakt mentes szakadas vizsgalo ? ) oszt' ennyi.
minden mast ( measure AC/DC current and voltage, capacity, continuity, resistance, frequency, non-contact voltage (for NCV), and ambient temperature. ) teljesen automatikusan felismer ES fel is auto skalaz. szvsz semmi beallitast nem kell tekergetni.. mindent beallit magatol. ha feszko, ha aram, ha freki, ha ellenallas.. stb.. ezen kicsit leultem..
Jött hozzám egy Yamaha fzs 1000 - 2003-ból. Alapjárat buta, egyenetlen.
Kompresszióméréssel kezdtem. 7, 5, 6, 4 bar nyomásokat mértem. Elég kevés...
Karbi alapjárati, pilot, és fő fóvókáit kipucoltam, úszószintek jók. Szinkront beállítottam. A pilot csavaroknál a gyári előírás 2 fordulat. 2 és fél fordulatnál működik legjobban a motor.
Az alapjárat nem teljesen egyenletes. (Nem olyan, mint pl egy honda cbf-nél...) Ideges, fortyog. Gázra nagyon agresszívenm jól reagál.
Az egyenetlen, ideges alapjárat lehet a nyitott kipufogó miatt, vagy a gyenge kompresszió okozza? Vagy egy 1000-es, 150 lovas motor ilyen?
A kompressziót hideg motornál, teljes gáz állásban mértem. Arra is gondoltam már, hogy a karbik indítózáskor porlasztottak annyi benzint, hogy lemosta a hengerfalat, és azért lett ilyen alacsony kompresszió? A 7 volt az első henger mérése, és 4 az utolsóé.
2001-es citroen xsara 1.9 szivodizelnel van ertelme annak, hogy az szivó reszbe visszavezetett kipufogogazt lefalazzam? Izzitogyertya csere miatt kicsit meg kellett bontanom a szivooldalt es hat eleg csunya a belső.
Lassabban melegedne? Tobbet fogyasztana? Vagy mik lennenek a hatranyok. Oke tudom, környezetvedelmileg nem szep dolog…
Allitolag a Honda utolag adta meg a 0w20at gyári előírásnak. Előtte 5w30 és 5w40 volt a gyár által ajánlott. Legalábbis az fb csoportban ezt írják. D16w7
mennyivel egyszerubb lenne ha adnal egy motorkodot.. .
de mellesleg 22 eve nem volt 0-20w olaj.. illetve lehetett. de nem mint tomeg termek. a civic meg az volt. . ------------ btw mindegy. 5w-40-et raktal bele . 7 gen csoportba 0w20 ast használnak a legtöbben de én azt kicsit vékonynak tartom ""
hit.. btw tok mindegy.. az olaj zabid nem az olaj viszkojan fog mulni..
szvsz egy 22 eves benyas civicbe meg belefer egy 20w-50 olaj. tekintve hogy alapbol 15w-s olaj kell/ene bele. (viszko oldalrol. ) ehelyett bele lett lottyintve egy 5w-40.. .
Én hoztam az olajat, előttem rakta bele, tehát most jó olaj van benne. ( Motul 5w30) akkor jo.
Ha túlnyomás van az olajtérben (beragadt PCV) vagy éppenséggel masszív vákuum állandóan (szív az olajsapkán) akkor a pcv szelep rossz.
A legtöbb modern motor kartergáz rendszere sokkal bonyolultabb, mint a régi faék egyszerűségű golyós szelepek.
ÉS bizonyos motorállapot (kartergáz mennyiség) felett már semmi nem úgy működik, mint kéne, tehát először ezt kell ellenőrizni, a motor mechanikus állapotát, mennyit pöfög vissza azon a visszavezető csövön alapjáraton, illetve a hengerek milyen állapotban vannak, legalább egy kompressziómérés erejéig.
Ez mind csak felszines diagnosztika, mint mikor a doki néz egy pillanatnyi vérnyomást meg lázat, de ha már itt bajok vannak, akkor sok jóra nem lehet számítani.
"de ekkora mértékű olajfogyasztásbeli különbséget nem hinném"
Simán, a jó vastag olajak, olajmézek, "csodaregenerálók" fannnnnntasztikus "előnye", hogy azt ugyan nem eszi, meg nem füstöl, meg szépen hajkan jár, meg stb, de teljesen szétaszódik a motor. Vagyis mégjobban, mert ezeket már azért szokták betenni, mert kb odavan. Nagy "előnyük" az is, hogy bebizonyítani sem lehet, ki tette, mikor tette.
Az sem mindegy tél van vagy nyár, menyik motor mikor szereti inkább enni..hosszú utakat mennek, nagyon rövidet vagy közepeset...ráadásul én huszonéves kocsiba sosem tennék szétreklámozott scamolajat, és az 5w sem hiszem, hogy ebbe belevaló ennyire öregen, kopottan.
Amit a szerelőről kitaláltál, mind hülyeség, olyan van ,hogyha "szelel" a motor, akkor kevésbé szíjva vissza a kartergázt és ezzel az olajgőzt, de ez meg a kartergázosság, kartergáz visszavezető rendszer problémája, nem szerelői hiba.
Én hoztam az olajat, előttem rakta bele, tehát most jó olaj van benne. ( Motul 5w30) Nem zárom ki azt sem hogy eladás előtt vastagabbat tettek bele, de ekkora mértékű olajfogyasztásbeli különbséget nem hinném hogy megmagyaráz.
Sziasztok. Olyan kérdésem lenne hogy birtokomba került tavaly tavasszal egy 22 éves Civic 1.6 benzines autó. Amikor megvettem szivárgott a szelepfedél tömítés. Ősszel elvittem egy autószerelőhöz hogy cserélje ki a szelepfedél tömítèst. Úgy adta vissza hogy kinyomta azt is majd később garanciában újból kicserélte, de már gyári tömítéssel ami egyáltalán nem ereszt. Viszont azóta durván elkezdte enni az olajat, 2000 km enként megeszik egy litert, holott előtte abszolút nem kellett rátöltögetni a fél év alatt. A kérdés az hogy mi köze a szelepfedél tömítés cserének az olajfogyasztáshoz? Szerintetek szerelési hiba? Gondolok itt olyanra hogy beleejthetett a szelepek közé csavart, vagy a régi tömítés pasztát belekotorta, vagy lefujkálta féktisztítóval és belefolyt... Ilyenek kiválthatták ezt? Vagy inkább olyan hogy túl sok a kartergáz és eddig ez a szelepfedél tömítésen keresztül távozott, most meg nem tud hol távozni az új tömítés miatt, és kinyomta a szelepszár szimeringet és ezért eszi meg az autó? Utóbbi nem tudom hülyeségnek számít e, én mint laikus ezt is elképzelhetőnek tartom. De nem értek hozzá ezért gondoltam megkérdezem itt a hozzáértőket mi a vélemény?
szerintem egy javitasi szamla autora, es nem szemelyre szolo.. de a fhasz tudja mi tortenik bindzsiztanban ilyen esetben.. talan megkollene a javito muhelyt kerdezni.
Első körben nézd, nézesd meg az olajszintet a váltóban.
Pont ilyen tünetek jelentkeztek nekem is, amikor (valami teljesen más munka miatt) ki kellett venni a féltengelyt a Fiat Scudoból. 2-3 nap után visszavittem, akkor kinyomozták, hogy melette szereltek egy Alfát, és annak az olaját töltötték vissza a Scudoba, ami persze kevesebb volt. Mindezt márkaszervízben. Ami korrekt volt, hogy vettek fel jegyzőkönyvet, amiben elismerték, és az esetleges ebből adódó későbbi hibára is felelősséget vállaltak.
Sziasztok! Suzuki wagon r + vezèrműtengely házzal kapcsolatban kèrdeznèk. A nagy furat körül van egy o gyűrű ebben a furatban van a jeladó. Mivel az o gyűrű nem tömít megfelelöen arra gondoltam tömítőpasztát használok. Az a kèrdèsem hogy bepasztázhatom körbe az egèszet vagy csak az o gyűrűnèl. Ès a kisebbik furat milyen cèlt szolgál. Köszi!
Most vettem egy autót amiben 2024 márciusában számával, fényképekkel dokumentáltan kuplungot illetve a váltóban nyelestengely csapágyat cseréltek. Most ahogy elkezdtem használni feltűnt hogy alapjáraton, van egy zörgő, morgó hang (a kuplung kinyomására megszűnik). Illetve nagyobb sebességnél jelentkezik egy sípoló hang a váltóból.
Tudok reálisan panaszt tenni a szerviz felé? Nem egészen 10.000km-t futott az autó a javítás óta.
Copper grease is a lubricant containing a high level of copper to prevent the wear and seizure of connecting screws exposed to very high temperatures. The product repels humidity and is water and corrosion resistant.""
erre van kitalalva. -------- egyre gyakrabban hallom, hogy nem túl jó az oda, "" valoszinu olyantol aki meg nem hasznalta.
Köszi szépen a választ. Remélem nálam se lesz baj.
Gyertyára tegyek valami kenceficét becsavarás előtt? Sokan mondják a hőálló rézpasztát, régebben én is azt tettem, de egyre gyakrabban hallom, hogy nem túl jó az oda, elektrokémiai reakciók miatt.
Alvázszám alapján rendeltük a tolatókapcsolót: GyáriCikkszám:8200177718REN---brutto utcai ár 20.376Ft!!!
Még ez is volt :PA66-GF30 DAV 015.
Ez van aZ Erdeti kapcsolóra gravirozva : 006194e (12E5)...ezt a számot 4 hazai alkatrészforgalmazónál probáltuk beadni:Egyik se ismerte föl! A ebay viszont egyből földobta mint Megane II. tolatókapcsoló....
Alátét nem maradt fönn---uj kapcsolon nem volt, nem adtak hozzá---A robbantott rajzon sem látni alátét nyomát..,
Most jutott eszembe a kérdés---természetesen utólag----, irtad hogy cseréltél már több hibás Megan tolató/üresjárat kapcsolót..., Gyári Valeo-t cseréltél? --vagy utángyártottat? Ha ezt., akkor esetleg vannak emlékeid hogy ezekből melyik márkát?
Továbbá kellett-e--lehetett-e alátátelezéssel javitani a beállitást? Mi ERA-t raktunk bele .,és mint irtam a tolatólámpakapcsoló része tökéletes., az üresjárati része nem müködik és ezért fékbenyásra most nem lehet inditózni stb
azt szoktam, kilosat.. csak epp azzal csak aztatni tudok. kis daraboknal ez nem problem, de pl motorvazat mar nehezebb. ezert lenne jo a gel formatum, (google nem segit ) mert az megall a feluleten.
Vízpumpafogót, meg villáskulcsot is kezeltem már le vele, ugyanaz az eredmény. Citromsavat meg kristályosat vegyél és annyit csinálsz magadnak amennyi éppen kell. https://www.dm.hu/dr-m-citromsav-p5999860956792.html
kerdes hogy mit szol az otvozotebb acelokhoz. nalam ott, azokon csorbul ki az osszes rozsda oldo/alakito.. (kiveve a citric acid, de az meg nincs /nem talalok/ gel formatumban . ) nomeg.. nem talalok 1literesnek kisebb kiszerelest.. az nekem meg rengeteg. (foleg probalkozni :)
Igen, azokkal a ducibb, nem ilyen gyufaszál vékony vw gyertyák elég baratságosak, azokkal nem volt gondom soha. Mondjuk van egy honda civic apunál, abban is vékony a gyertya, de az elég könnyen kijött.
Viszont a citreoenről nincs semmi infom, hogy ott mire lehet számítani, mennyire hajlamos a beletörésre, ezért is kérdezem. 1-2 modernebb citroenről láttam elrettentő videót, ahogy küzdenek egy izzitgyertyával vagy befecskendezővel. Aztán igy kicsit elgondolkodtam, hogy ez a régi szívó dízelnél mennyire lehet bajos az otthoni csere.
Ez a kb négy éve lepamacsolt állvány egy részlete. A fehér pöccsök rászóródott alapozóból származnak az nem számít. Most jobban megvizsgáltam, és már egy két helyen felfedezek némi barnás vakrozsdát de amúgy ez az állapot. A bekenés előtt nem volt megkorongozva, hanem közvetlenül a rozsdára kentem. Eredeti felhasználási módja nem is ez lenne amúgy hanem a megtisztított felületeken a tűhegynyi bemaródott rozsda átalakítása.
Kb. így nézett ki bekenés előtt nálam a garázsban ilyenné válik a kezeletlen zártszelvény pár év alatt.
Ez meg itt egy olyan darab amin mindkét állapot látható. A felső rész kezelt, az alsó nem. Mivel nem szabad a palackba visszatölteni a tálból a maradékokat ilyenekre szoktam elhasználni, hogy felkenem valami rozsdásra. :) Ez itt kb. egy éve történhetett.
"ket kapcsolt plusznak semmi ertelme, az mehetne egy kapcsrol is.."
Van olyan, hogy nyitott állapotban ketté kell választani a két ágat. Ilyenkor szoktak olyan kapcsolót alkalmazni ami a két kimenetre ugyanazt kapcsolja.
Most viszont másról van szó, ez a kapcsoló nem egyszerre kapcsolja a két külön kimenetet. (amíg jól működik)
"Találkoztam már olyannal is,ami úgy romlott el,hogy sebességbe is rá lehetett indítani fékpedállal."
Ez nem hangzik valami jól..,ezekután egy okkal több.., ha visszajön próbának mindenképp visszateszem---utána megprobálom az alátétezést..,
Kiprobáltam a félig rossz kapcsolón (Aminek a tolatólámpakpcsoló része nem volt jó, azért cseréltük ki utángyártottra, amivel megjavult a tolatólámpa, de belejött ez Fékpedálbenyomással nem inditható figura..)
21W-al probáltam kiszerelt kapcsolón:
1. Stift nincs benyomva: Lámpa nemég!
2.Stift benyomva minimálisat: Lámpa kigyulladt és kb a stift benyomhatóságának kb egyharmadáig folyamatosan világit!
3.Stiftet tovább nyomod a lápa elalvásától a teljes benyomhatóságig : LÁMPA elalszik!
Ha véletlenül a Launch kezelné---motor ECM live datában kellene látnunk valamit...?
ugy atlagban...tipus ismeret nelkul... ezek nem igy mukodnek... hanem epp ellenkezoleg > szoktak.. az egyik kor aramkort szakitja.. a masikat pedig zarja. egy idoben. igy lehet diag funkcioja is. ( osszefugges )
ket kapcsolt plusznak semmi ertelme, az mehetne egy kapcsrol is.. fotel.
Nem lehet fõlcserélni fizikailag...,eszünkbe jutott, noha egyik csatit se huztuk le.., egyébbként érdekes módón a féklámpakapcsoló csak háromvezetékes, bár nem jelent semmit , de kèt rajzon is négyvezetékest mutatnak...,visszapŕobáljuk majd próbának a régi tolató kapcsolót , aminek a tolatókapcsóló része volt kuka...
kurust 250 ml., 11 font itt . tolem lehet a duplaja is , ,de mukodjon bazzeg. mukodik.. de nem ugy ahogy en akarom. raprobalok a wurthosre is. .. nincs mi vesztenem.
(leszarnam az osszest, de nem tudok mindent aztatni a citrom savasba.. nincs hozza helyem, de lehet veszek egy kobmeteres tartalyt.. kint elfer.
megkoszonnek egy igazan bevalt rozsda elleni modszert. en eddig penzt nem sajnalva, igyekeztem a legjobbat megvenni.. de mind totalis /vagy reszbeni csalodas volt.. (vagy nem, de az megette a femet is. )
Ja, ezt a würthüs létyót több mint 15 éve használom. Általában azért én is ráfestek. :P Soha semmit nem kellett még egyszer lefestenem rozsda miatt. Komolyan mondom, hogy próbáld ki egyszer. És nagyon-nagyon-nagyon vékonyan kell kenni. Bár nem olcsó, de kurvára kiadós.
Sima zártszelvény szerkerkezet, hegesztve. Nem azt mondom, hogy vastagon állt rajta a leveles rozsda, mert nem de összefüggő réteg volt. Lekentem vele, hogy ez az első lépés és majd lefestem. Ennek 4 éve. Valahogy mindig volt jobb dolgom.
rust converter, vagy rust preventer.. netan rust remover.. nem ugyanaz ..
3-4 napja pacskoltam fel a /hammerite/ kurust rozsda convertert. mar most ott a rozsda gombak a kezelt feluleten. :@@ jo, hat a hulye en vagyok..nem olvasok user manualt. 3-4 oran belul felulet kezelest ker/t volna/ ..epoxy primerel... jo.. dehat addig megsem szarad... :/
a tokom. en nem tudom..
hiszek minden ujkori szarban.. azt marketing bullshit az egesz. . holott regen jol mukodott a csisz papir, meg a red oxid primer mindenre.. ...ezek meg... hat nem meg gyozoek.. nem tom mit baszok el, de soha nem az az eredmeny mit igernek. kiveve a citromsav.. node azt meg sehol nem ajanljak.. ennek ellenere a legjobban mukodo rust remover..
oke, nincs vita. neked nem fer el. nekem elfer. ---------------- A rétegvastagság szárazon 80-120 mikrométer. Ez természetesen fújva igaz, kisecsettel ezt sosem tudod elérni. "" ez recommended thickness..nem feltetlen kell kovetni. de nem is akarom. bekenem a pipamocsokal, azt a felesleget majd letolja a hollander lehuzas elott.
...a tobbi igaz lehet. 2k-al szar pepecselni ilyen kis mennyisegnel. hat akkor fesd le. :)
Gyors kérdés a szakikhoz, modern nagynyomású rendszerű dízelnél (speciel RHZ 1.6 HDI) beszarhat szerintetek úgy légtömegmérő, hogy kísérő jelenséget, mint pl. torpanás, dadogás, nehezen indulás, stb.. ugyan nem produkál, esetleg még teljesítmény romlás sem érzékelhető (még ha van is), szóval látszólag minden okéééé.. így értelemszerűen hibakód sincs, hisz minden "ok"... esetleg még kimérve multiméterrel is minden elvi értékeken belül lenne... de pl. romlik erősen a fogyasztás?!
Sajnos ilyesmire gondolok már én is.., valami olyasmit is olvastam azóta hogy a kapcsoló ūresállapotot érzékelő fele nem szimetrikusan müködik a tolatólámpát kapcsoló felével..,más szakaszosan..., nagyon zürősen magyarázgatom...próbának persze tök jó amit mondasz visszarakni...
Utángyártott ocsó kapcsolo lett berakva., most már nem látom annyira egyszerü kapcsolónak., tolatólámpafele volt rossz..
Félek hogy a beszerelt uj tolatókapcsoló esetleg nem belevaló??? Sebváltó üresjáratérzékelési probléma lehet esetleg??
Önmagában a kapcsolót beszerelés elött ellenőriztük!!! Mint kapcsoló biztos hogy jó , Háromvezetékes kapcsoló., középen +12V., két szélső vezetékre egyidejüleg mindkettőre +12V.t kapcsol ki..., Egyik a tolatólámpáké..., a másik nem tudjuk hová megy..., esetleg tudja valaki konkrétan??? Ne adj Isten egy korrekt rajz..???
Ez történt: Fütőmotort cseréltünk teljes müszerfalkiszereléssel...,nem piskóta munka., azonkivül tolatókapcsolót cseréltünk még. Kupplung-fékpedálkapcsolókat egyáltalán nem bántottuk, stekker nem lett lehuzva-kapcsolók a helyükön maradtak. Most minden kifogástalanul müködik.,a szerelés közben keletkező féltucat hibakódok törölhetők voltak minden vezérlőből!!!! Féklámpa -tolatólámpa jó., Mi nagyon sokszor inditottuk sikeresen ---De esetleg nem kizárt ,hogy mi a kupplungpedált is benyomtuk minden inditáskor nem csak a fékpedált.
Mert ez történt: Tulaj beül, elakarja vinni az autót., de ő nem tudja elinditani!! Már ahogy a display üzenet kéri: "Kártya be--Nyomja a féket és egyidejüleg a gombot " ., de most nem történik semmi gombnyomáskor-- inditózáshoz!!!
Az autóban semmi hibakód--minden müködik.., és pöccre indul : Ha a KUPPLUNG pedál van benyomva inditáskor és nem a szokásos fékpedál!!!
Itt egy epoxy primer linkje a letölthető adatlappal. https://www.impa.it/en/prodotti/industria/fondo-epox Megnézhetsz felőlem többet is a lényeges információ ugyanaz lesz. A rétegvastagság szárazon 80-120 mikrométer. Ez természetesen fújva igaz, kisecsettel ezt sosem tudod elérni.
A fékcső 2.75 mm vastag és van rajta már valami festékréteg. Tegyük fel ezt teljesen eltávolítjuk róla amiatt a minimális sérülés miatt. Ekkor marad 4.75. A hollander furata hivatalosan 5 mm bár általában kicsivel kisebb de számoljunk a hivatalossal.
5000-4750 = 250 Tehát marad 250 mikron résed, az 125-125 kétoldalt.. Az epoxy jó esetben 80-120 mikron mindkét oldalt tehát összesen 160-240. De mondom, ecsettel ez sokkal vastagabb lesz. Ha mégis sikerül akkor is azon a maradék 10 mikronon nem fogod elfordítani a hollandert az epoxy sérülése nélkül.
A normál festék rétegvastagsága 30-50 mikron. A lakké sem több mint 50-80. Ezekkel nincs baj. De az alapozók sokkal vastagabbak. Nem fér el.
Arról nem is beszélve, hogy ilyen kis mennyiségű 2K festék kikeverése szinte lehetetlen úgy nagyjából a fél deci a minimális mennyiség aminek még érdemes nekiállni, az egész autón van 28 satlakozó amire mondjuk 0.5 cent is sok. Viszont a végéhez közel eső hajlítgatások miatt nem lehet előre mindent megcsinálni, és több óra is eltelhet két vég peremezése között ennyi idő alatt a bekevert festék valószínűleg megköt.
hammerite kurust most epp a kedvenc. (bar kozel nem tokeletes. rozsda > eltavolitasra. * ) az is ilyen lilas, kekes konvertalast okoz.
* a kemeny savakat kiveve, nekem eddig legjobban a citromsav/viz jott be. femet nem bantja, rozsda lepereg, de legalabis ujjal ledorzsolheto a tiszta femig. (epp azik is egy par kilo vasam :)
Karcsiék elég sok mindent meg tudnak szerezni akár a gyárból is.
Ha velük sem megy akkor tényleg írj egy alvázszámot, meg hogy mi kell és nekilátok keresgélni. Épp most szedtem össze majdnem mindent a 155 hátsó futóművéhez (az összes szilentet és csapágyat egészen biztosan, meg a fékek anyagait is az ABS-től hátrafelé), szóval némi kutakodással elég sok alkatrészhez hozzá lehet jutni.
megszoktuk sprickolni, hol ezzel, hol azzal ..de csak ilyen megelozo jellegel. viszont ha husz evre tervezel, oda valami komolyabb vedelem kell.
epp par napja beszeltem hasonlo temaban nagy multu karosszerias emberunkel. a (nem tom maskent ) mild steelre valo etch primerekel szemben, az acel/osabb /otvozottebb alkatreszekhez 2k epoxy primert ajanl felulet/rozsda vedelemkent. / a fek cso is ilyen. / gyanitom ez sem bir ki 20 evet..
de rovid. persze, kell valami vedelem, ha masnem az esztetika miatt. :)
Kérdés a fékcső peremezéssel kapcsolatban. Na nem az, hogy vajon hogyan is kell, hanem azt látom, hogy a festett acélcsövön ahol megfogja a szerszám látok némi festék sérülést. Ti le szoktátok ezt utólag valamivel festeni, vagy "jóvanazúgy, 20 évet így is kibír"?
Köszönöm a válaszod. Kicseréltem a vízhőmérséklet-jeladót is, jobb nem lett. Gőzöm sincs merre tovább. (csak gondolat: lehetséges-e, hogy a régi (27 éves 236 e. km) pumpához képest az új jobban nyom és becsöpög az injektor? Vagy talán az oxigén szenzor ? (mondta valaki), bár az sem régi, 1 éves (Bosch) és a régivel is jól indult csak ingadozott az alapjárat.
Hát, ha nem szereled ki, akkor te sehogyan, vannak ilyen váltóolaj cserélő gépek, amik elvégeznek valami ilyesmit, de alapvetően, ha egy wandler-nek a "megjavulását" (vagy bármi váltóprobléma elmúlását) ilyen olajkuruzslástól várjuk, az már a "régen rossz" esete.
A trükk a kis autósbolt, ott szerintem bekészleteztek 100métereket mindenhol, amikor még ez egy relatíve olcsó dolog volt, aztán már nem is nagyon viszik a népek, ahol még maradt a régi jóminőségűből, oda kell "lecsapni".
Hamar, mert kis klasszikus autósbolt is alig maradt már, ami van, ez ezekből a régi dolgokból vegetál.
Igazából nekem itt az autósboltos haver azt mondta, ha nem lendült volna fel a szoci vetrán, és vittek volna el minden zsiga, skoda, moszkvics, simson, stb lomot mai áron, nagyonjó pénzért, már régesrég feladta, becsukta volna ő is.
nem kell feltolteni, de a valto olajszintet a gyari leiras szerint kell/ene ellenorizni. (vegig kapcsolt terhelt fokozatok, elert hofok.. stb. > utan...)
dex III szerintem nem bele valo, (fejlec ! ) de 23 ev alatt kitudja mi kerult bele.. komplett csere nem sok eselyes.. fhasz tudja mit mixelsz ossze mivel egy ratoltesnel .. szerintem erre nem kapsz kielegito valaszt... =================
Sziasztok! Még egy olajfeltöltős kérdésem lenne. A mellékelt képen lévő hidrodinamikus tengelykapcsolót fel kell tölteni olajjal beszerelés előtt? 2002-es Toyotához ATF DEX III váltóolaj jó lehet a pótlashoz?
Igen, önindító forgatja a motort, hallatszik, hogy van terheles, mármint nem csak szabadon forog a villanymotor bendix/fogak nélkül.
Az, hogy milyen gyorsan forgatja, az fogalmam sincs. Hangra igen... regebben is ilyen volt.
Volt próbálva másik akkuval is, azzal se röffent be.
És közben jött az info, hogy azóta nem indul, amióta le lett szedve a szivosor, mert EGR-t takaritottak (nem szerelő, korábban is takarítva volt már, ugyan az a személy, akkor nem volt vele baj)
szenzorra harom drot megy. . tap > 5V vagy B+ test. jel. azokat kellene megmerni rakotott, es lekotott dpf cso csatlakozoval IS. .mielott csereled. (bar ha van raktaron, cserelni gyorsabb ) ..vagy diagban nezni, lenyeg hogy mi az allo motor, az alapjarati, es a nyomas ertek a jel szalon.
csovezes ha elvan dugulva, lassan ejti/koveti a dpf nyomast. de nalad mas, nalad tul sok a nyomas, ezt dugult, szakadt cso nem okozhatja.
Van a családban egy Opel Zafira A, 2.0 turbó dízel, nem tudom motor pontos típusát. 2000 évj.
Öninditoval nem indul, egy árva pöffenés sincs. Viszont húzásra beindul. Van valami tipp így látatlanba, hogy mi lehet a baja? Anyagilag mennyire fájna a javítás? Most javitas és eladas között töpreng a csaladtag.
Lassan 1 napja nem jelentkezett semmi hiba, pöcre indult 6-bol 6-szor. Alapjáraton is ketyeghet, utana el tudok vele indulni.
Az adagoloba bemenő uzemanyag csövön, a képen sárgával jeloltem, ott a csavaron valamiért (tényleg miert?) van egy kis csöcs, azon egy záró gumi, pirossal bekarikázva az új . Nah az volt megrepedve. Esélyes, hogy ez volt a baja? Vagy csak véletlen ma nem jött elő a hiba?