Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dane Creative Commons License 2003.03.05 0 0 1602
Ez így ebben a formában nagyon erős duma,szerintem keress másik szerelőt,itt nagyon le akrnak húzni...
Előzmény: lukit (1601)
lukit Creative Commons License 2003.03.05 0 0 1601
Trebitsch kartars!

Az a helyzet, hogy a szerelo azt mondta, hogy a szelepszarszimeringeknek az egvilagon semmi bajuk nem volt es a szelepvezetok se kotyognak, majd: 'az olajfogyasztas valszeg hengerfejtomites miatt van, csere 100-120EFt'. ez lehet-e igaz? logikus kovetkeztetes? haggyam a francba az egeszet vagy minnel hamarabb csinaljam meg a hengerfejeket? tokhuje vagyok hozza, megkoszonnem segitsegedet

alpinaB6 Creative Commons License 2003.03.04 0 0 1600
hat ha valami katyutol vagy egyebtol(nem gyari felnimeret...)adta meg magat csapagy akko nincs gar. de ezt nem tudjak bizonyitani, ugyhogy garba megcsinaljak.

a

Előzmény: kiga (1599)
kiga Creative Commons License 2003.03.04 0 0 1599
Sziasztok!

Egy kérdésem van. Van nekem egy Ford Focus kombim, ami még garanciális (74eKm). Gondom van az egyik hátsó kerékcsapággyal. Felhívtam a szervizt, hogy ezt garanciában javítják e. Azt mondta az illető, hogy vigyem be, megnézik, és majd megnondják. Nem értek a dologhoz. Lehetséges olyan eset, hogy erre nem terjed ki a garancia.

Kulimász Creative Commons License 2003.03.04 0 0 1598
Hát, akkor nincs mese, végig kell nézni az egész fékrendszert. Valaki nyomja a fékpedált, valaki meg vizslatja, melyik fékcső vagy munkahenger ereszt. Egyszerűbb megoldás nincs.:-)
Előzmény: Blindmouse (1597)
Blindmouse Creative Commons License 2003.03.04 0 0 1597
Ja, és még egy adalék, meglehetősen puha a fékpedál állítólag.. lehet továbbnyomni lassan a pedálút végén..
Előzmény: Blindmouse (1592)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.03.04 0 0 1596
szelvedo.
valahol be kell folynia a viznek, ha a szonyeg vizes! valszeg a muszerfal mogott.

a

Előzmény: csaba.zs (1590)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.03.04 0 0 1595
nem pav2 hanem "D" jogsi kell hozza! amugy szabalyos.

a

Előzmény: Szabyka (1593)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.03 0 0 1594
Szerintem nézd meg, hogy jó-e a termosztát. Hidegen beindítod, tapizod a hűtő tetejét, és vagy csak a forró vizet engedi be hirtelen (ilyenkor jó) vagy a hűtő együtt langyosodik a motorral. Csak baromi lassan.
Ilyenkor rossz. (Mármint a termosztát... :)
Előzmény: COWFITZ (1591)
Szabyka Creative Commons License 2003.03.03 0 0 1593
Sziasztok!
Bocsi az Offért de egy fontos kérdésre keresek választ!Adott egy Opel Vectra mellyel 1250 kg-os ráfutófékes utánfutót lehet húzni.
Adott egy tréler, súlya 250kg, adott egy autó ami
980 kilo.Ez ugye együtt pont 1230 kilo.
Nos ezt ebben az összeállításban huzathatom az autóval vagy sem szabályosan?
Páv2 megvan!
Köszi!!!!
Blindmouse Creative Commons License 2003.03.03 0 0 1592
Nekem az a gyanúm hogy valamelyik fékcső esetleg.. és nyomás alatt, és azért nem látszik, mert olyankor folyik, amikor megy az autóval..

még nem néztem alá.. nem vettem le róla kereket csak felmérem a lehetőségeket esetlegesen, hátha van itt valaki aki jobban ért az autójához, mint én.. és tud valami jellegzetes hibáról aminek ez a tünete..

Előzmény: Kulimász (1589)
COWFITZ Creative Commons License 2003.03.03 0 0 1591
Helló!
Ebben a téli-nyári levegőállítóban lehet valami. Gondolom, a kipufogócsonkra szerelt csőfelfogatás felől kell(ene) szívnia, de honnan tudhatom meg, hogy tényleg így tesz-e? Kézzel nem kapcsolható át a kapcsoló? (Nekem nem ment, de nem is akartam feszegetni.) Egyébként tényleg olyan érzésem van, mintha az egész nyavalya azért lenne, mert lassan melegedik be a kicsike. Igaz, a január eleji fagyokban kiment a blokkból az egyik fagydugó, és csaknem minden hűtőfolyadék elfolyt (nem az én bűnöm, állítólag már rossz dugóval vettem). A szerelő (Rönova!) szerint nem volt baja a termosztátnak, de már nem tudom, mit gondoljak: lehet, hogy mégis hazavágta az eset? Szerinted vigyem vissza hozzá?

C

Előzmény: Trebitsch (1584)
csaba.zs Creative Commons License 2003.03.03 0 0 1590
Sziasztok, találkoztatok-e már a problémával: az F astrám lemosása után a fűtés rendszerből erős pára jön, sőt a légbefúvó nyílásokon is fröcsög a víz. Nemrég egy belső tiszítgatás közben azt tapasztaltam, hogy a padlószőnyeget megnyomva, abból a mosóvíz jön fel, el van azva az alja. Sajnos felszedni elég nehézkes, kiszárítani meg nem könnyű, mivel ez a burkolat kb. 20 mm vastag lehet.
Arra gondoltam, hogy a pollenszűrő könyékén juthat be víz, vagy a másik lehetőség, hogy volt egyszer egy szélvédőcsere, és ennek a tömítése nem megfelelő. Belül nem tapasztalható semmilyen vízcsepegés, nem is érződik nedvesnek a padlószőnyeg, de mégis elázik.
Van-e aki ennél a típusnál tapasztalt ilyet, és van-e javaslata, hol vannak a beázásra érzékeny pontok, ahol szét kellene néznem.

Köszi, CsabaZs

Kulimász Creative Commons License 2003.03.03 0 0 1589
Bocsi ha már nézted, de nem lehet, hogy valamelyik munkahengernél folyik a kerék MÖGÉ és azért nem látod? Vagy esetleg csak enyhén szivárog rá a felni belsejére és amikor mész vele, "szétverődik" a fékfolyadék és ezért nincs a földön nyoma?
Kerekeket leszedted már?
Előzmény: Blindmouse (1586)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.03 0 0 1588
Sziasztok!

A sors kegyelmebol elado lett, 2 db Szaszvari Jozsef: Rallye Autozas 1980-2000 konyv. Aki szeretne 1 peldanyt, 600 Ft. + postakoltsegert nagyon szivesen elkuldom. E-mail: ldhfi@freemail.hu

Ajanlom mindazoknak ezt a konyvet, akik vezetestechnikai tudasukat szeretnek elmelyiteni, de nem kivannak versenyezni, de veszhelyzetek eseten jol johet nehany hasznos tanacs kozuton is.

Udv: Peter

alpinaB6 Creative Commons License 2003.03.03 0 0 1587
huuuuuuu bazzzzzz VESZEK CLIO I.-et AZONNAL!!! resssszkeesss Schuhame'r, jovok a Hringre!!!

/15000 RPM ;)

Előzmény: COWFITZ (1581)
Blindmouse Creative Commons License 2003.03.02 0 0 1586
Hály..

Fateromnak van egy '89-es Audi 80-asa, és rejtélyes módon eltűnik belőle a fékolaj.. a főfékhenger környékén nem látszik folyás, és foltot sem hagy maga alatt a behajtón az autó..

valaki tud okosat mondani hova megy el a cucc???

hacsek1 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 1585
Sziasztok.A problemmam a kovetkezo.Toyota Carina E gazos.Az autom egy ket napig jol megy egy ket napig rosszul,ezt mindket uzemanyaggal teszi,tehat en elsosorban a gyujtasra gyanakszom.Az elso amit megcsinaltam termeszetesen gyertya csere (NGK),semmi valtozas(mondjuk ez nem igaz mert az elso nehany kilometeren jonak ereztem),kovetkezo,elosztofedel tisztogatasa,rotor csere,szinten nincs javulas.Ezutan megcsereltuk a haverom autojaval, az elosztofedelet es a kabeleket(mondjuk az oveben is volt mar 300 ezer kilometer )ettol sem javult meg.Ettol a ponttol kezdve ugy gondoltam,hogy ezeket kizarhatjuk mint hibaforrast.
Amikor rosszul megy autom alacsony fordulaton erezheto a hullamzas a motor teljesimenyeben es gazadasra csorog,na mondom rossz elogyujtast kap a motor,amit persze a computer allit be maganak,de miert rosszul?
Multror elmentem egy ingyenes autodiagnosztikara,ahol mindent kimertek es egy hibat talaltak is,egy hogomba nem a motor hofokanak megfelelo jelet adott le,szerintuk ez az alapjarati fordulatszamom lehet magasabb ettol a hibas jeltol.Az alapjaratommal semmi gondom nincs mondtam nekik ,de nem tudtak mit mondani,Kesobb jutott eszembe,hogy esetleg az elogyujtas kap az erzekelo miatt fals jelet neha es ezert allit a meleg motornak is rossz elogyujtast.na szoval a kerdes ,hogy okozhatja-e az erzekelo a hibat?
Azt mar csak lehet ,hogy en beszelem be magamnak,de mintha melegben kevesbe produkalja a jelenseget.
Szerintetek jo iranyba tapogatozom vagy sem?
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.28 0 0 1584
Hali! 10-15 km után már régesrég üzemmelegnek kéne lenni a motornak. Mit mutat a hőmérő?
Amíg hideg, addig meg persze hogy minden baja van, amikor visszatolod a szivatót. :)

Amúgy, látatlanban és első blikkre szerintem termosztát, esetleg megfejelve a hiányzó levegő-előmelegítő csővel, vagy át nem kapcsoló télinyári levegőállítóval.

Előzmény: COWFITZ (1581)
Kulimász Creative Commons License 2003.02.28 0 0 1583
főfúvóka a karbiban...
Előzmény: COWFITZ (1581)
Szkátó Creative Commons License 2003.02.27 0 0 1582
Vagy gyújtás vagy porlasztó.
Esetleg valamilyen dugulás...(pl. benzinszűrő)
Csak porlasztót írtam volna, ha nem írtad volna az "15000 körül remeg és pattog a gyújtás"-t.
Gyertyák hőértéke jó? Mikor volt cserélve?
Előzmény: COWFITZ (1581)
COWFITZ Creative Commons License 2003.02.27 0 0 1581
Üdv mindenkinek!

Mint újdonsült Clio I-es tulaj, tanácsot szeretnék kérni. Az autó 1,4-es, manuális szívatós, és hidegen - néha még 10-15 megtett km után is - lefullad, ha lámpánál, sarkon stb. indulok vele. Ilyenkor csak szívatóval működik rendesen. Ha visszatolom, akkor menet közben is lelassul, illetve gázadásra sem gyorsul, csak fullad. Ha tovább nyomom neki, akkor majdnem megáll, a fordulatszámmérő 15000 körül remeg és pattog a gyújtás. Ha ellenben nem nyomom tovább, hanem egy szinte helyben tartom a lábam, akkor csak nagyon lassan gyorsul - éppen úgy, mint régen a kétütemű Wartburgom. Ha viszont egyszer már bemelegedett, akkor semmi gond nincs vele, megy, mint a golyó. Igaz, csak két hónapja vettük, ezért lehet, hogy mindössze a téli hideggel függ össze az egész (eddig csak ezt a választ kaptam), de akkor is bosszantó, sőt, néha veszélyes helyzetekbe kerülök miatta, ezért írok. Ti mire gyanakodnátok (gyújtáselektronika, gyertya, egyéb)?

C


Trebitsch Creative Commons License 2003.02.27 0 0 1580
A "gyertyaszikráztatást" ismét eljátszottam. Az elosztótól legtávolabb eső kábelek tesztjénél az elosztó felől éles csattogó hangot hallottam, mintha valahol áthúzna, de a gyertyánál is láttam szikrát.

Ne nézd: hallgasd. Akkor megy a henger (és persze a gyertya) ha csökken az alapjárat, amikor lehúzod a gyertyapipát.
Elosztófedél-csere nem hülyeség; ha áthúzást hallasz benne, akkor különösen nem. Érdemes befújni szilikonnal jó alaposan, attól vízálló lesz valamennyire.

Előzmény: Szkátó (1579)
Szkátó Creative Commons License 2003.02.27 0 0 1579
Hali!

A tavaszi nagyszervíz egyik felét letudtam délelőtt.
Kipucoltam nitrohigítóval a fojtószelepet és környékét, alapjárati motort átmostam. Alapjárati kapcsolón egy picit állítóttam (pillangószelep nagyobb elmozdulására kapcsolt - > érzékeny volt a gázpedál). Kapott új NGK ZGR5A gyertyákat, légszűrőt.
Az alapjáratom továbbra is egyenetlen...:(
Ami furcsa:
A "gyertyaszikráztatást" ismét eljátszottam. Az elosztótól legtávolabb eső kábelek tesztjénél az elosztó felől éles csattogó hangot hallottam, mintha valahol áthúzna, de a gyertyánál is láttam szikrát.
A következő fordulóba olajcsere + elosztófedelet mindenképpen leszedem/veszek egy cseredarabot (kábelek, elosztófedél).
Ha ezek cseréje és a szelepek beállítása után is csinálja, akkor azt hiszem így marad...
(De ha a szelepektől nem lehet, akkor inkább nem piszkálom.)

Lógó cső, vezeték sehol nincs, falsot nem szív. Ezeket már sokszor átnéztem.

Előzmény: Trebitsch (1577)
lukit Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1578
pffffff, hat ez xivas. de, fogok venni, csak meg odebb van
Előzmény: Trebitsch (1572)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1577
Hézag: OK., ha annyi hát annyi. :)
Az a furcsa, hogy jó autó -> olajcsere, hézagállítás -> rossz autó.

Télleg furcsa, de ettől nem lehet. Rossz szelephézagtól nem imbolyog az alapjárat. Levert szerelés közben a szerelő egy csatlakozót, egy vákuumcsövet... Ettől már inkább.

Mexakító a gyújtáselosztóban: azért lényeges, hogy van-e benne, mert ha igen, az könnyen tud okozni ilyesmit. Hogy szikrázik a gyertya itt kint, hidegen, 1 atmoszféra nyomáson a a levegőben - az nem garancia arra, hogy a motorban is szikrázni fog melegen, 10-12 bar sűrítési végnyomáson a benzingőzben.

Viszont ha van alapjárati léptetőmotorod, akkor szinte tuti, h nincs mexakítód. :)
És igen, ha a kormány tekergetésére nem esik a fordulatszám, mer a léptetőmotor visszacsavarja, akkor ez a rész rendben van.

Szerintem (továbbra is :) gyertya, vagy gyertyakábel; esetleg az a bizonyos lesodort drót vagy cső.

Előzmény: Szkátó (1576)
Szkátó Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1576
Van egy Haynes E30 szerelési kézikönyvem.
Itt az szerepel, hogy hideg motornál (20 fok) 0,25-re kell állítani mindkettőt (szívó-kipufogó), üzemmeleg motornál meg 0,3-ra.
+ neten is mindenhol ez olvasható. Ezek halálbiztos értékek.

Gyertyák: azokat már cseréltem a hiba fennállása óta.
Gyújtáselosztó: ezt még nem néztem, mert elég nőgyógyász helyen van. Megszakító nem tudom van-e benne.
Jobb idő lesz, levarázsolom a fedelét, és megnézem. Ha mind a 6 gyertya szikrázik, attól még lehet rossz?

Az az igazság, hogy először én is gyújtásgondra tippeltem. Vettem egy plusz kábelt, egyesével cserélgettem -> semmi javulás. Gyertyákat meg már cseréltem...

Az a furcsa, hogy jó autó -> olajcsere, hézagállítás -> rossz autó.
De ez a hintázás elég durva tünet...
Ha elvileg okozhat ilyet egy rossz hézag, akkor nálam valszeg ez a gond úgy gondolom. Ez az amit nem tudok...
A motor nem csattog, de állítás előtt se volt zajos. Egy precíz hézagállítást azt hiszem kivitelezek, ha egy kicsit jobb idő lesz. Ezzel is szűkül a kör. (vagy megszűnik a hiba.)

Mégegy kérdés: Ha manőverezéskor a gázpedálra nem lépek (motort terhelem), és az alapjárati motor megtartja az alapjárati 750-es fordulatot, akkor az valszeg jó igaz? (Már ezt is pucoltam.)

Feltevés:
Ha egy hengerbe kicsi a kompresszió, de benzin+szikra van, akkor az még megy nem igaz? (Kompressziót nem mérettem.)

Előzmény: Trebitsch (1575)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1575
Hát ha a szelephézag nagy, azt hallod. Kerreg mint a varrógép, főleg melegen - ez a kisebbik gond. Ha kicsi, akkor viszont melegen ez a "kicsi" lehet negatív is, azaz nem tud visszazárni a szelep. Az már komolyabb gondokat csinál, beégnek a szelepek.
Ebben a "hidegen 0,25, melegen 0,3" dologban egészen biztos vagy? OHC motoroknál hidegen 0,08 meg hasonló értékeket adnak meg, melegen meg szívószelepre 0.15-0.20, kipufogóra 0.2-0.3. 8nem ekkora tűréssel, tűrés nincs, hanem különféle típusoknál különfélék az értékek... :)
Éppen ezért melegen szokás állítani. Nem kevered véletlenül a hideg/meleg dolgot a _melegen_ értendő szívó/kipufogóval?

Amúgy szvsz nálad inkább valamiféle gyújtásgond van, leginkább gyertya. Honnan tudod, hogy az tuti jó?
Gyújtáselosztó: meg kell nézni a fedelet, nincs-e beégve, ilyen kis szenes csatornák vannak a bakelitban errearra, mikor rossz.
Mexakítós a gyújtásod? (BMW-ket nem ismerem.)

Előzmény: Szkátó (1574)
Szkátó Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1574
Nekem műkszik mind a 6. :)
Eszembe jutott az eljárás, így megkérdeztem, hátha gondjaim lesznek valamikor.

Mondjuk most se makulátlan a kocsim...meg is kérdezem hátha...:
BMW E30 320i a páciens

Ennek még manuálisan kell állítgatni a szelephézegját (hidegen 0,25, melegen 0,3). "Nem egyforma" beállítás okozhat egyenetlen alapjáratot? Modicra rárakták, hibát nem jelzett, elvileg minden henger megy (nem durrog), de:
Beindítás után 1000-1200-on forog a motor, látszólag hibátlan. 1-2 perc után a vezérlés kezdi csökkenteni az alapjárati fordulatot (szenzort kimértem ->jó) (750+-50), és ilyenkor elkezd billegni a kaszni, a kipufogóhang se "egyenletes". (Üzemmeleg motornál se.)
Vétel utáni szelephézagállítás + olajcsere óta csinálja (szerelő mellett álltam, máshoz nem nyúlt).
Vettem egy hézagmérőt, ha kicsit jobb idő lesz sk akarom beállítani (elméletben tudom hogyan kell + 1-szer láttam.)
Elvileg lehet ez a gond? Vagy zsákutca?
Gyertyák, kábelek jók. (Kábeleket "mozgatta" a szerelő szelepállítás előtt. Megsérülhettek).
Esetleg gyújtáselosztó? Ennek jóságát hogyan lehet ellenőrizni? Ha a gyertya szikrázik (6), akkor biztos jó?

Thx

Előzmény: Trebitsch (1571)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1573
pedig ugy van ahogy Szkato teso mondja!!! illetve majdnem!

az en BMWm-nel 0.7dl/1000km a citroenynel meg 0.8dl/1000 km a megadott fogyi pesze olajbol :)

a

Előzmény: lukit (1569)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!