megvolt a szivattyú csere. első fékezésnél kiszállok a szélvédőn, ha nem vagyok bekötve. pedig számítottam rá. levegőt is fújja mindenhova, ahova én akarom. itt a következő gond: meleg levegőt, azaz hűtetlent. fölhívtam a Cromaxot, azt mondták ilyen melónál a légkondit nem lehet elkötni. most abban reménykedem, hogy csak egy csati nincs a helyén, és nincs semmi komoly baj. eléggé dolgozott a szerelő a motortérben, mire végzett.
a levegőztetés állításánál aminél nem tologatós gombok vannak (bowdeneket mozgatnak), hanem elektronikus kapcsolók, akkor azok mind mind vákuummal mozognak, tehát simán lehet hozzá köze.
Nehany perverz autoban kepesek a legterelo izeket is levegovel tekergetni.
Lehet, hogy a tied is ilyen.
Eleg sokmindenhez kellhet a vakuum, szerintem a csere elott ne foglalkozz az aprobb furcsasagokkal.
sajnos most már tuti, hogy vákumszivattyúnak vége. holnap viszem is cserére(bontott Escort anyag lesz). ezzel kapcsolatban egy kérdésem lenne még:
van-e köze a klímához/szellőzéshez ennek az alkatrésznek? ugyanis azt vettem észre, hogy nem igazán fújja be a levegőt a müszerfal magasságában lévő nyílásokon. a klíma hűt is, meg a szélvédő alsó pereménél befúj, ha oda állítom. azért reménykedem, mert erről a halott vákumsziviről még legalább két irányba megy el cső a vákumdobon kívül.
Hidrotőke:
- hidegen nekem is szól, azaz inkább kalapál, mint áálat. Meleg motornál semmi baj. Ha nem akarok vez.tengelyre is beruházni, akkor minél hamarabb cseréljem őket?
Hm, akkor válaszolok magamnak, mert azóta okosodtam: gátló felújítás 8k/db, a hátsókkal lehet, hogy gond lesz, mert lehet, hogy csak gyári új jó 20k/db áron. Kuplung gyári/utángyártott lesz.
Viszont ez a szelephang továbbra is érdekelne. Az eladó azt mondja, hogy a hidrotőkéknek már nem jó a régi olaj, és csak le kell cserélni, és elmúlik...no ez mennyire nepper duma, és ha komolyabb gixer, mire számíthatok?
Gyors segítségre lenne szükségem! Régi Subaru, il. régi apán ismerők előnyben!
Kinéztem egy '86 Subaru Leone 2 ajtós gépet, és a választás elősegítése érdekében kellene egy pár infó, mert Én sajnos nem vagyok tájékozott az alkatrészek/felújítások/szarvízdíjak árait illetően.
Tehát:
kb -mennyibe kerül a 4 lengéscsilapító felújítása?
-mennyibe kerülne a kuplung felújítása?
-ha van egy pici szelephang, és az olajcsre nem szünteti meg, akkor kb milyen költséggek számolhatok a motorszerelést illetően? Nem forintra pontos árakat várok, hanem nagyságrendi, hozzávetőlegeseket.
Ha valaki konkrétan ismeri itt a Leone-t, akkor attól minden hasznos infót amit mgoszt velem, nagyon megköszönnék!
közben hzaértem. köszönöm mindenkinek a tanácsot. mindent kipróbálok. legközelebb vasárnap leszek gépnél, most megyek Szigethalomra(ezzel a kocsival) izmosodik a lábam, meg a karom is a sok visszakapcsolástól
valszeg igazuk van sajnos, a vákuumszivattyúk szeretnek betojni.
De azért egy egyszerű vizsgálat nem ártalmas csere előtt, te is meg tudod csinálni.
Vedd le a vákuumcső mind a két végét, aztán fújd meg tüdővel mind a két irányból. A csőben van egy visszacsapószelep; ilyenkor azt ellenőrzöd, hogy nem ragadt-e össze. Meg tud ragadni zárt állapotban, és olyankor hiába horpad a homloka a vákuumszivattyúnak.
Ha minden OK (sajnos), akkor a szervodob felé eső végétől át tudsz fújni a csövön, a másik irányból meg nem. Ha ez a helyzet, akkor az a 15 ezres bontott példány szvsz nem rossz megoldás.
Ha egy darabig a dob felől se tudsz átfújni, hirtelen meg igen (kiszabadul a golyó), akkor visszacsapószelepet kell cserélni. Az meg csak párezer forint újonnan.
Ha a masik fele rajta volt a pumpan, akkor valoban az rossz. En azert szetszednem, mielott ujat veszel.
A Toyotan se szivott sokat, mert el volt repedve a haza, es bement a levego.
Wolf ur 1500ert meghegesztette, Makraiek tovabbi 2000-ert sikba huztak. :)
Ha ugyse sziv, nem vesztesz vele sokat ha leszeditek.
hali! most az a helyzet, hogy rövid vizsgálódás után, úgy döntöttek, a vákumszivattyú szart be. Cromaxnál 48000 Ft. az új. esetleg jó bele az escortból bontott is, azt megkapom 15000-ért.
szerintetek érdemes azért máshol is megnézetni? csak annyi történt, hogy a fékszervo dobról lehúzott csővégnél kézzel nem éreztek vákumot. egyéb vizsgálat nem volt. nem merem így megvenni a cuccot, persze még próbálok bontottat szerezni.
köszi. úgy gondolod, hogy bemehetek vele próbálkozni a megszokott kis "maszek" szervizbe? ha lehet, kihagynám az Auto-Fortot. meló miatt nem nagyon érek rá, és az van a legközelebb.
A fekrasegito tkp. ket, membrannal elvalasztott legter. Alapbol mindket oldalt vakuum van, amikor nyomod a pedal meg a hozzad kozelebbibe levegot engedsz, kvazi a legnyomas segiti a labadat.
Neked nincs vakuum. Vagy mert elszakadt a membran, vagy mert eleve nem kerult oda.
Ellenorizd a szervodobra (motorhaz fol, szembeallsz vele jobbra felul altalaban, a fekfolyadek beontonyilas kozeleben keresd. Kocsi hossztengelyere meroleges, 20-40cm atmeroju ize) meno gumicsovet!
Pl cso leszed, motor be, szivja-e a levegot befele?
Ugyanezt a vakuumpumpadon is, az meg a cso masik vegen talalhato, motor altal hajtott szerelveny.
Csak h tokeletes legyen az algoritmus: kikapcs motornal fujj bele a csobe, ha sikerul akkor valahol lyukas.
1.8 TD
egyik pillanatról a másikra halt el. oltári mázli, hogy egy dugulós helyen. pár perccel előtte porrá törtem volna magam. majd egy lépéses Szabadság híd, és egy szakasz Bartók után megjavult 3 fékpedál lenyomás erejéig. onnan újra szar. Tescoba még kimentem meg vissza. furcsa 70-el menni az M7-en.