Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

AWolfman Creative Commons License 2002.11.19 0 0 857
Neked hátramenetbe téve nem reccsent? Nekem majnem mindig. Elég jól le tudom ritkítani ha self made szinkronizálok manuális vezérléssel... (rüki előtt beteszem III-ba...) :o)))
Előzmény: extension (856)
extension Creative Commons License 2002.11.19 0 0 856
Hi !

"És beleillik a képbe, hogy nem mindig csinálja? Á"

Bele... viszont nagy gáz, lassú kuplung felengedésre (nem lejtőn lefelé) mindig csinálnia kell. Próbáld ki.
(Ha kettesben ráengeded nagy gázzal lassú menetben akkor is rángat)

Én a vége felé már el tudtam vele indulni úgy, hogy nem is vettél volna észre semmi rázkódást.
Még úgy is, hogy ekkora már kirázta váltótartó gumibakból a csavart is !!!

Semmi ügynökség(Luk) tőlem azt veszel amit akarsz... én szivem szerint Sachs-ot vettem volna, de minek mikor feleannyiért állítólag ugyanazt kapom mint a gyári volt.
Viszont más gyártmány ugyanannyiért 1 hét alatt szétment (kifurdult a rugó a tányérból!?) egy gyengébb autóban...(enyém 114LE)

Bye
.ext

Előzmény: AWolfman (848)
AWolfman Creative Commons License 2002.11.19 0 0 855
Ja kérem! A japók arra is gondolnak, hogy hátha egyszer bojlernek kell a verda? :o)))
Előzmény: Trebitsch (853)
Otool Creative Commons License 2002.11.19 0 0 854
Trebitsch !Kösz'!
Előzmény: Trebitsch (853)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.19 0 0 853
Lyóvanna... Olyat még nem ettem. :)
A Mitsu hűtők alján amúgy nem csavar van, hanem egy kis csap. Csak meg kell nyitni... :)
Előzmény: gebild (851)
gebild Creative Commons License 2002.11.19 0 0 852
leresztő = leeresztő
Előzmény: gebild (851)
gebild Creative Commons License 2002.11.19 0 0 851
Trebitsch
Csak lassan a német autókkal. A BMW E30 on is van a hütő alján leresztő csavar, sőt még a motorblokkon is. :)
Előzmény: Trebitsch (850)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.19 0 0 850
Golfokon nincs leeresztési lehetőség a hűtőn, se csavar, se csap, mint pl. a Mitsuknál... Lya kérem, ez német autó. :)
Le kell ráncigálni a hűtő alsó vastag csövét, miután megküzdöttél azzal a pofánvert rugós csőbilinccsel, amitől (ekkora méretben) mindig heves káromkodás fog el, mikor meglátom. :)
A motorblokkon kb. ugyanott van egy ugyanolyan csavar, mint a Suzukin.
Előzmény: AWolfman (848)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.19 0 0 849
Így van, pontosan.
Majd beírom az olajmaffiózóknak is. :)
Előzmény: Kulimász (847)
AWolfman Creative Commons License 2002.11.19 0 0 848
"Azért rázkódok mert a tárcsa központi része (ami a bordástengelyen van) és a tárcsa külső felülete között nincs normális kapcsolat, már nem középpontos a tárcsa, szóval üt!(Mint a mosógép, ha nagy dolgokat centrizik)"

Az az, az az! :o))) Csak én nem tudtam ilyen szemléletes példával előrukkolni... :o) És beleillik a képbe, hogy nem mindig csinálja?

Mellesleg nagyon meg lennék lepődve, ha 5-ben csúszna a kuplung (Wolfmannak négysebességes s kocsija :o))) )

"Ha az új tárcsával csúszna a kuplung 4,5-ben akkor arra is van ötletem :P"

Mivan? Csak tán nem a LUK egyik ügynöke vagy? :o)

Télleg hűtővíz-leeresztő! Treb! Én a sajátomon még egyáltalán nem találtam meg! Van valami ötleted? Golf II-n se találtunk... A hűtéscsövet vettük le...

Előzmény: extension (846)
Kulimász Creative Commons License 2002.11.19 0 0 847
Ezekszerint semmi nem zörög, nem csörög, nem szorul, nem fogyaszt többet stb.
Igazán megoszthatnád a tapasztalatodat az olajos topikkal is, hátha megszűnne a márkás olajok hegemóniája...:-)
Előzmény: Trebitsch (845)
extension Creative Commons License 2002.11.19 0 0 846
Hello AWolfman !

Tuti, hogy a kuplungoddal van a baj, szerintem sürgősen cseréltesd ki a tárcsát.
Nem tudom mikor volt cserélve utoljára, de elméletileg akár kibirhatta az eredeti is idáig, de ilyenkor elég egy csikorgó indulás és már szakad szét a tárcsa a nagy terheléstől.
Azért rázkódok mert a tárcsa központi része (ami a bordástengelyen van) és a tárcsa külső felülete között nincs normális kapcsolat, már nem középpontos a tárcsa, szóval üt!(Mint a mosógép, ha nagy dolgokat centrizik)
A normális kapcsolatot a négy rugó és azok leszoritó patkói biztosítják... ezek közül van eltörve esetleg kilágyulva egy kettő.
(Ebben az esetben nem lehet felújítani, mert nem a felület rossz hanem a tárcsa szerkezete)

Ha még tovább kinozod darabok szakadnak le a tárcsából hamarosan és szétszabdalják a lendkereket vagy a kuplung szerkezetet.

(Csak azért tudom, mert nekem detto ugyanez volt 1 honapja, Nálam 1 rugó és a két rugót összefogó acél kapocs már el volt törve, hááát uccsó pillanat volt nálam mindenesetre)

Tárcsából pedig a Luk-ok tudom ajánlani. A legjobb ár érték arány (legalábbis azt mondják, hogy minden negyedik kocsiban ez van gyárilag)
Persze a Sachs jobb, de kétszer annyi...
Örülhetsz ha nem kell venned kuplungszerkezetet.

Ha a motor ill. váltótartóval lenne a baj akkor nem csak induláskor lenne gond, hanem pl. fékezskor ill motorféknél is. (Ugyanis féknél ill. motorféknél a dög nehéz motor elindul előre a kocsiban és ha hozzáér a kasznihoz akkor fordulattól függően ütögeti/veri a motortartó szemet. Ez fémes kopogó hang...)

Na remélem segitettem

(Ha az új tárcsával csúszna a kuplung 4,5-ben akkor arra is van ötletem :P
Ezt megelőzendő fel kell csiszolni a lendkereket és váltó tárcsához nyomuló részét)
A tárcsa 10 szerelés is 10.

Csao.
.ext

Trebitsch Creative Commons License 2002.11.19 0 0 845
Francokat tud, csak az egyik szomszédnak miautónkja van, oszt megnézegettem kicsit.
Auchan olaj tök lyól bírja, alighanem olyat fogok tenni a Pajero 2.6 benzin/gáz motorjába is, ha elkészülnek a gépmunkával Makraiék... :)
Előzmény: Kulimász (844)
Kulimász Creative Commons License 2002.11.19 0 0 844
Hiába, aki tud, az tud...Pedig nem is Suzukija van...;-)
Hogy bírja az Auchan olaj???
Előzmény: Trebitsch (843)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.19 0 0 843
A motorblokk első részén, a váltó felöli oladalon kb. a hengerfej síkja alatt 10 centivel találsz egy csavart, emlékeim szerint 14-es fejjel, de ez nem biztos. Kúpos menete van, kilátszik a fele, nincs külön tömítés.
Na azt kitekered, és akkor kifolyik a víz a blokkból is.
Előzmény: Otool (841)
Kulimász Creative Commons License 2002.11.19 0 0 842
Nem ismerem a Suzukit, de ha a hűtő leeresztőcsavarját kinyitod és persze valahol máshol is kap levegőt a rendszer, akkor ki KELL folynia belőle a víznek. Vedd le a hűtősapkát, vagy végszükség esetén lazítsd le a felső vízcsövet. De az is lehet, hogy valahol van egy plusz légtelenítő csap, azt kéne megtalálni. Ugynis ha most nehezen jön ki belőle a víz, akkor a visszatöltésnél ugyanúgy szívni fogsz a rendszer légtelenítésével, tehát nagyon vigyázz, nehogy elcseszd és hengerfejes legyen a gép!!!
Előzmény: Otool (841)
Otool Creative Commons License 2002.11.19 0 0 841
Van valami ötletetek, hogy lehet Suzuki Swiften a fagyálló folyadékot leengedni? A hűtő alján van egy csap, ez ok., de a motorból ettől még nem folyik ki. A szervizkönyv sem írja. A Suzukis topicba ne küldjetek, valaki ott is felvetette már ezt a kérdést, de nem lett megoldva.
AWolfman Creative Commons License 2002.11.14 0 0 840
Pedig ez nem volt szakadt. Puhább volt érezhetően, mint az új. Kipufogós vette észre, hogy gázos.

Mongyuk nem is volt fémre sütve. Volt egy idom, amibe bele kellett szuszakolni erőssenn, aszt jó vót. :o))) Nem bonyolították túl a dolgokat akkoriban.

Előzmény: Trebitsch (838)
Kulimász Creative Commons License 2002.11.14 0 0 839
Nem agyvelő ez... :)

"gumibak intelligens" :-)))

Előzmény: Trebitsch (838)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.14 0 0 838
Meglágyulva...????? Olyat se láttam még, szerintem habókra cseréltétek. Vagy szakadt, vagy nem - általában ahol rásütik a fémre, ott szokott elengedni. De lágyulni... Nem agyvelő ez... :)
Ámbár: mindig van egy első eset. :)

Előzmény: AWolfman (837)
AWolfman Creative Commons License 2002.11.14 0 0 837
Az előző bakom se volt szakadt. Csak meg volt lágyulva. Nekem tömör gumi.

Fater jól megszívta a Golffal, mer' az dízel, aszt spec. bakok vannak a kocsiba, bennük olyan plazmaféle kocsonyás, zselés istentuggyamivel, amitől veri a bak darabja a 30000-t. De apámék jól kibabráltak vele! Kierisztették a fáradt anyagot, aszt jól megcsavarozták! :o( Barkácsolás RULEZ!

Előzmény: Trebitsch (836)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.14 0 0 836
Mér, te nem bírsz megemelni 300 kilót? Ejnyemár. :)

Pajszerral. Odafeszítesz a baknak jól, és látod, hogy szakadt vagy nemszakadt. Persze annyira nem muszáj erősnek lenni, hogy a vizsgálat alkalmából mingyá el is tépd... :)

Előzmény: AWolfman (834)
AWolfman Creative Commons License 2002.11.14 0 0 835
:o)))

És közben kiabáljak, hogy kukuríkú török császár, add vissza a gyémánt félkrajcárom, mi? :o)))

Előzmény: Trebitsch (833)
AWolfman Creative Commons License 2002.11.14 0 0 834
És hogy kezdjem? Gyúrjak egy kicsit, aszt ha úgy érzem, hogy meg bírok emelnk 3-400 kilót, akkor nosza rajta, lehet megrángatni azt a 2-300 kilós motort? :o)))

A váltótartó még csak bocikám-bocikám, mer' az alulról csatlakozik az alvázhoz, de a két elsőn támaszkodik a motor...

Hiába no, van még mit tanulnom...

Wolfman}, a lelkes amatőr... :o)))

Előzmény: Trebitsch (830)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.14 0 0 833
Nitrohigítóval, de csak óvatosan, mert a fényezést is megmattítja jól, ha rákerül. Ha az se oldja, akkor passz - pontosabban hajszárító, melegítés, műanyagdarabbal kapirgálás, közben vidám kukorékolás... :)
Előzmény: AWolfman (832)
AWolfman Creative Commons License 2002.11.14 0 0 832
Ja! Fel szeretném tenni ezt a díszlécdarabot (Opel corsás anyu lenyomta egy parkolóból történő kiállás bravúros művelete során :o( Szégyentáblára vele!), mármint a régit, de az eredeti ragasztóanyag olyan kemény, hogy 1. eddig bármivel próbálkoztam, nem oldotta fel, 2. a festék nélkül kaparással nem jön le.

Mivel próbálkozzak?

Előzmény: AWolfman (829)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.14 0 0 831
Mi van, visszaköltöztek a Teve utcába az aranynepperek? :)
Előzmény: AWolfman (829)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.14 0 0 830
Meg hát a gumibakot lényegesen egyszerűbb/olcsóbb lecsekkolni. Én mindenképp azzal kezdeném... :)
Előzmény: Kulimász (828)
AWolfman Creative Commons License 2002.11.14 0 0 829
Bocs, hogy hitetlen tamáskodok, de a csere után egy pillanatra sem lett jobb a dolog...

Félre ne érts: nem beléd akarok valamit beszélni, csak olyan nehéz elhinni.... :o)

Bár lehet, hogy már az összes tönkre ment azóta az igénybe vételtől... Az viszont gáz leszen.

Egyébként télleg nem hiszem, hogy eredeti volt 4000 körüli összegért, pláne ha belegondolok, hogy egy 10 cm-es díszlécdarab kerül ennyibe :o(

Bakker! Ennyiér súlyra ugyanannyi aranyat veszek! :o)

Előzmény: Trebitsch (827)
Kulimász Creative Commons License 2002.11.14 0 0 828
Azért nem vagyok teljesen biztos abban, hogy tutira ki kéne szűrni a kuplungot. Nekem anno a Tipon rángatott a kuplung és néha nagyon durván. Olykor szinte attól féltem, hogy kiesik a motor. Aztán volt egy komplett kuplungcsere és teljesen meggyógyult.
Bár ennek ellenére tényleg valószínűbb a gumibak hiba.
Előzmény: Trebitsch (827)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!