Tény, hogy nem írtam, kb 20 éves szerkezetről van szó. Ha fent lenne a szevafém honlapján, valszeg megtaláltam volna. És a gugli sem segített. Azért kösz. :-)
Kaptam ajándékba egy kapát, kérlek, segítsetek megfejteni, milyen tipus lehet. Fényképet most nincs módom feltenni, de majd megpróbálok, ha így nem megy:
Szevafém gyártmány. Zöld-sárga színű, álló B&S motor van rajta, a kuplungja ékszíj meglazítós. A motor hátul van, a főtengely hosszirányban áll. A hajtómű tengelyei szintén vizszintesek. Elég kicsi az egész szerkezet, két-két kapatag van rajta.
Pár apróságot szeretnék kicserléni rajta, ezért kellene tudnom a tipusát. Én még nem is láttam ezen kívül ilyen felépítésű kapát. Lehet, hogy ehhez léteznek másféle adapterek, amiket az elejére lehet biggyeszteni a kapa helyett ??
Sziasztok nem vagyok egy szerelő típus, de segítséget szeretnék kérni. Van egy Robi 151 es gépem és a jelenség a következő beindul hagyom járni 10-15 ms és leáll szagatva dadogva. A karbit levettem kifújtam a fúvókákat kimostam. A karbi tetején van egy kis csavar rugós gondolom az az üzemanyag állító ha szemból nézem a gépet akkor elől a karbin egy csavar az a levegő, gondolom én. Melyiket merre tekerjem? Vagy mitől lehet ez a hiba?
Hello! Ha válaszolni szeretnél valakinek akkor a fórumnévvel egyvonalban lévő "válasz" gombot használd és nem kell irni mindig a mondandódban hogy kinek szól. Csak segíteni akartam :D köszi
Sziasztok!Burgonya szedésről valami információt kérnék.Körmöskerékkel és burgonyaszedővel/szentkirályi/.Aki próbálta már ossza meg a csíziót.Én most próbáltam először,de nagyon nyögvenyelős a dolog.
Egyébként miért ragaszkodsz a pengés megoldáshoz? Nem lenne egyszerűbb egy fűnyirókést "kitoldani", azaz egy ékszijmeghajtással előbbre hozni a járókerekektől és fél oldalt (már a felőled eső oldalt) balesetmentesitési célból beburkolni egy félkörives lemezzel.
A 3.5 LE s mocik is visznek 40-50 cm es kést. Én legalábbis ezen agyalok, egy rossz főtengelyből egy kis igazitással a késfelfogás is megoldható.
Ez pedig a járókerék meghajtás. Itt át van forditva az ékszij, azaz a hajtótárcsa tengelye függőleges, a meghajtott tárcsa tengelye már vizszintes.Ezen a tengelyen egy fogaskerék van, az pedig meghajtja az egyik járókeréken lévő belső fogazásu koszorút. A Járókerekek fixen vannak rögzitve a közös tengelyen!! Menetközbeni kuplungolás egy szoritógörgő felengedésével oldható meg. (Egy másik feszitőgörgő is oldható, ez a "főmeghajtást" gyorskapcsolja ki, azaz sem a járókerék, sem a kaszapenge nem megy.
(Gondolom menetközbeni akadályokra gondoltak, mert igy gyorsan vészleállitható, nem kell addig bajlódni a kaszameghajtás kiemelő karjával.
Nem tudom hogy melyik megoldás lenne a jobb. Az 1 tárcsás kasza egyszerűbb lenne,viszont elég keskeny,ezért nem haladna annyira a munka. Az alternáló jobb lenne,csak az kicsit bonyolultabb,bár lehet hogy csak jobb lenne.
2.sz. kép Ez volna az alternáló mozgást létrehozó villa. A forgócsap elhelyezésével lehet meghatározni az alternáló mozgás nagyságát. A villa "hegyén" egy gumis gömb van, ami rugalmasan csatlakozik a kaszapengéhez. Igy csökkentve a zörejt. A villában a "bütykös tengely"
webkamerámmal csináltam a skiccről a képet ! Ha van skypeod, akkor felvehetnénk a kapcsolatot azon is. Naszóval a legfőbb, azaz a kaszameghajtás.
Egy nagy ékszijtárcsa szabadon elforog (csapágyazva) a kaszameghajtó sonkás tengelyen. Ennek a tengelynek a felső része ricnizett, és egy másik tárcsa a ricnis részből kihúzható egy karral, akkor értelemszerűen nincs kaszameghajtás! A rajta lévő csapok az ékszijtárcsa furataiba betolhatók a rugó által, igy már a bu
ütykös tengely is kénytelen forogni. 1. sz. rajz
Az alternáló mozgást létrehozó lapocska úgy villás, hogy a bütykös tengely abban "elférjen, de a forgócsap miatt követi a bütyök legmagasabb pontját. 2. sz kép
Hát ha tudnál valami féle vizuális segitséget mutatni a Holderról és a másikról is,az jó lenne,mert őszintén megmondom hogy így hirtelen nem nagyon értem :)
A HOLDER féle alternáló kaszákon is függőleges a motor. Az alternáló kaszarészt, mely egy főtengelyszerű megoldással adja az "eltolást" egy karral összekapcsolható fordulatcsökkentő ékszijtárcsa hajtással. A kaszapengét mozgató "himba" egy gömbcsulószerű fejjel csatlakozik a kaszapengéhez. Az azon átmenő fix tengely elhelyezésével tudod a "himba" kaszafejhez csatlakozó részénél az alternálás hosszát szabályozni. Házilagosan is megoldható, de nem sok "szakipari munkát" igénylő feladat, igy nem egetverő összeg asz esetleges esztergáltatás sem.
egyébként én is a második megoldásodon agyalok, de szeretném a forgópengéket önjáróvá tenni.
Ősszel sikerült vennem egy penge nélküli alternáló fűnyirót vennem, annak érdekes a meghajtása, de abból az unokáknak készitettem egy négykerekű trakeszt, mellyel a birtokon belül gereblyéznek, fuvarozgatnak, megy ralliznak. Esetleg, ha érdekel, megpróbálom leskiccelni a kerékmeghajtást, meg az alternáló meghajtás módját. Egyébként ezen is egy 3.5 LE s Tecumseh moci van. A fényképezést azért nem ajánlom fel, mert ahhoz igencsak szét kellene szedni a trakeszukat.
Gondolkozom egy kis kasza építésén,amelyet egy 3,5 Hp Briggs motor hajtana.2 alternatíva van idáig
egy alternáló kasza,amelyet úgy oldanék meg,hogy valami régi kombájn vagy silózó pengesorából vágnék 2 db kb. 1m-es darabot,ebből az egyik pengesor fix-lenne,a másik pedig csúszkálna fölötte,így létrehozva az alternáló mozgást.Azt még nem tudom hogy a függőleges tengelyű motorral hogy tudnám meghajtani?erre várnék ötleteket.
a másik opció pedig hogy 3 függőleges tengelyre raknék 2db normál fűnyírő pengét,a két tengelyt 8-as alakú ékszíjas megoldással kötném összemezzel elérném azt hogy a 2 penge elelntétes irányba mozogna,így egy szép rendet alkotna a levágott fűből.ebből a két tengelyből az egyiket összekötném a motorral többfokozatú (vagy nem tudom hogy hivják pontosan) ékszíjtárcsával,így állítható lenne a pengés forgás sebessége is.