Koszi a velemenyeket!
Gondolod, hogy Lampasvolgy vagy Gesztenyes jobb valasztas mint Vasas?Igaz az nincs olyan messze de eldugottabb helyen van...De legalabb Pecs...Lehet hogy igazad van...Persze elobb mi is kozelebb fogunk keresgelni, remeljuk lesz is vmi, a mi penztarcankhoz merten...
CELL
Csak szemelyes velemeny tudok hozzafuzni.
Szerintem ha mindenfele autot javitananak olyan messze Pecsrol nem mennenek ki az emberek.
Ha specializalt szervizrol van szo, akkor talan de meg ugyis ketseges.
En ugy gondolom valahova oda kellene telepulni ahol meg rendes pecsi buszjarat van.38-as vagy 40-es vagy melyik maszkal arra a Shell kut fele.
Vasasra szerintem ne tegyetek szervizt, mert legfeljebb a kornyekbeliek mennenek oda, Pecsrol nem.
Hozzateszem, szerintem!
nagyjából mindegy, hol a szerviz, ha jó - de azért szvsz egyetlen szempontot érdemes figyelembe venni.
A kuncsaft otthagyja az autóját ugye, és utána valahogy haza (vagy munkába) akar menni. A taxi drága, tehát legtöbben valamiféle tömegközlekedéssel járnak, amíg az autó szervizben. Vagyis: olyan helyen érdemes műhelyt nyitni, ahonnan egyszerűen, legfeljebb egy-másfél óra alatt viszaér a kuncsaft a centrumba, busszal/vonattal, és ehhez nem kell kilométereket gyalogolnia. A távolságot szerintem ehhez érdemes mérni. Pécset nem ismerem, tömegközlekedésileg pláne, vagyis kilométert azt nem tudok saccolni. Másik megoldás a csereautó. Akkor majdnem mindegy, hol a szerviz, egyórányi autóúton belül - de ez persze költségekkel jár.
Autószállítás: pár szerviz csinálja, de kevesen. Általában az Autóklubot veszik igénybe a népek, az ő szállítóautóik mindenhol ott vannak, hamar kiérnek hívásra, és normális áron viszik a lerobbant kocsit. A klub tagsága egymillió fő fölött van a tízmilliós országban - nem biztos, hogy érdemes a klubbal konkurálni, de ez is döntés és tőke kérdése.
Sziasztok!
Hadd kerdezzek meg 1-et toletek...
Szerintetek egy autoszervizt (fissen indulo) milyen messze erdemes letesiteni a varoskozpottol?Nem Bp-rol, hanem inkabb Pecsrol beszelunk, merugye mi sajat haznal szeretnenk megvalositani a muhelyt,marpegig ehhez nagy telek kell a nagy telek meg eszelosen draga,viszont kicsit kijjebb mar szert tudnank tenni egy olyan ingatlanra ahol meg garazs is van es nagy a telek hozza, csakhat hogy kijonnenek-e oda egy (tegyuk fel) jo vagyinkabb nagyonjo autoszerelohoz?Mi az a tavolsag ami meg belefer...Mondjuk Pecs-Vasara gondoltunk aki ismeros arrafele..???
Meg vmi itt nagyon elterjedt az hogy beszallitjak az autot a szervizbe azaz barhol megall az auto kimegy erte a platos kocsi folhuzza es viszi...otthon is igy csinaljak, erdemes ilyenen gondolkodni a kesobbiek folyaman?
Koszi ha vkinek van errol velemenye...sokat segitene!
CELL
Köszi a linket! Már szerdán regisztráltam magam, épp most írtam meg a bemutatkozásomat:-) Az a baj, hogy nagyon ritka, a neten sincs róla sok, és ráadásul a Maróti-nál lévő könyvben sem szerepel a Leone, majd úgy kell behoztani kintről.
Zastava 1.1 komplett motor váltó féltengelyekkel,önindító generátor -komplett egyben eladó.Szal mindenestől,még a légszúrő is rajta van.Nem csutka ramaty,-üzemképesből lett kibontva.Hozzá hűtő, motorral.olcsó pénzért
Dehogynem fogjuk tudni. A nemzetközi helyzet fokozódik, a bronzkfe meg kopik - tehát legközelebb, amikor tizedszerre se indul, kénytelen leszel püfölni. Aztán ha utána egyből beindul, elmúlnak a kétségeid.
Amúgy rá lehet kötni egy próbalámpát (LED-et) az önindító behúzómágnesére is, csak püfölni egyszerűbb... :)
Jóvan, jóvan... megpofozom legközelebb, nem erről van szó. De ha akkor elindul, akkor sem fogjuk tudni hogy a kopp-kopptól javult meg, vagy elindult volna magától is. :-)
Lehet gyújtáskapcsoló is, de a gyenge pont a Fordoknál az maga a kulcs, mer szeret eltörni. A kapcsolóbetét ritkán romlik.
Önindító, kopp-kopp...
Találgathatunk itt hónapokig, de ha sose vagy hajlandó némi diagnosztikára, akkor nem lesz eredménye. Ha nincs kalapácsod: akármi jó, amivel püfölni tudod az önidítót.
Nézd meg,hogy jó-e a töltésed.Akkor csinálja ezt a ki-be kapcsolósdit,ha nincs elég feszültség.Nekem tegnap pont ez volt a gáz(kenwood).A generátorban beragadt az egyik szénkeferugó,és nem töltött rendesen.Lement az akkufeszültség 12 V alá,és ennyi elég volt,hogy ki-be kapcsoljon.Rugó csere a generátorban,töltés jó,hifi jó.:)
Trebitsch,
ma megint nem indult elsőre, csak 4-5 próbálkozás után. Minden újabb próbálkozás közben kicsit "másképp" tartottam a kulcsot a gyújtáskapcsolóban. Lehet hogy a kapcsoló a ludas? A Fordoknak kifejezetten gyenge pontja ez a kapcsoló. Csak azt furcsállom hogy gyújtás ráadása mindig jó, csak indításkor szarakszik.
aza a 'lyuk' vagy az egr rendszer csatlakozása, vagy az alapjáratszabályzó szelepé. más nincs. vagy egy vákuum csatlakozás, de az akkor nem lyuk, hanem egy kis kiálló csonk.
ez a "lyuk" amiről beszélek belül található.
ha belenézek a "hengerbe" aminek a közepén van a pillangószelep akkor ez belül van egy pár centivel a pillangószelep felett és ott is szív levegőt a motor.
Mondeo motorteret még életemben nem láttam...:(
Általában a pillangószelepet csak az alapjárati szabályzómotor ága kerüli meg. Zárt fojtószelepállásnál a vezérlés ezzel a "motorral" szabályozza az égéstérbe jutó nafta mennyiségét, és ezáltal az alapjárat nagyságát.
Arra a "lyukra" megy valami cső, vagy csak "néz a nagyvilágba". Nem volt véletlenül ledugózva?
A másik dolog ami okozhatja a gyújtás. Gyertyák, gyertyakábelek stb. OK?
nekem az alapjáratom jó.
akkor rángat az autó ha pl. adott tempóval pöfögök a városban és gyorsítani akarok.
a mondeo pillangószelepe felett található egy kis lyuk, ahol akkor is szív amikor a pillangószelep zárva van. mintha ott zenélne. csak azt nem tudom hogy az hova vezet, mi a feladata.
Nekem E30-as Bömösöm van, de gondolom az elv ugyanaz:
Nekem a fojtószelep alatti "kapcsoló" 3 érintkezős.
-Alaphelyzetben a bal szélső és a középső között rövidzárat kell mérni -> vezérlés tudja, hogy alapjáratot kell produkálnia. (A fojtószelep legkissebb mozdításánál is kattanó hangot hallani; a kapcsoló kapcsol)
A fojtószelep teljes nyitásakor (ill. a teljes nyitás előtti ~15 fokos "állapotban) a középső és a jobb szélső érintkező között kell rövidzárat mérni -> a vezérlés tudja, hogy teljes terhelés.
- A fojtószelep alaphelyzetből történő folyamatos nyitásánál folyamatosan változik az ellenállás értéke. Ez a "közbülső" állapot. Ha jól tudom a mért értéknek nincsen jelentősége, de sehol sem lehet nulla.
Nekem akkor csinalt ilyet amikor le volt lazulva az akksin a generatorrol jovo toltokabel es terheles alatt nem volt toltes. Ki/be kapcsolta a radiot, sot neha a klimavezerlo panelt is.
Kerdes: tudja-e valaki hogy jol mukodo fojtoszelep potin illetve lambda csatlakozon milyen ertekeket kellene merni? Az autom hidegen fullad. Uzemmelegen eddig jo volt, de kb. 2 hete mar melegen is hol jobban megy hol kevesbe jol...erre a kettore gyanaxom. Az auto egyebkent egy Lancia Dedra.
Továbbra is keresem a rángatás okát 94-es Mondeomon. megtisztítottam a pillangószelepet. a rángatás maradt és ha alapjáraton pöfög és hirtelen gázt adok hallani egy zajt.
ha a pillangószelepet felülről nézem van jobb oldalt egy szívólyuk (a potenciométer felett egy kicsit) és szerintem ott szuszog a motor.
nem tudom hogy mi ennek a szívólyuknak a szerepe, de miért hallani ott zajt és mi lehet az oka?
azért nem valószínű, mert rögtön bekapcsoláskor, ha berakom a cd-t, csinálja, vagy pedig beolvassa és játsza, de nincs hang... de ez a ritkább, inkább ki-be kapcsolgatja...
mellesleg ki volt szerelve az anyós ülésre az egész, ott nem kéne melegednie....
azért köszi... más ötlet? a cucc tök új, de a régi kenwood is csinálta...