Milyen akarbi? kéttorkos Pierburg? Vagy valamilyen egytorkú szerkezet?
Az egytorkú oldalán van egy kis ház, az automata szívató háza. Egy kvázi henger aklakú kiállás, aminek, ha fellazítod a csavarjait akkor tudod forgatni és így állítod be a szívató alaphelyzetét. Bele van vezetve a hűtővíz is, és ahogy melegszik a motor, úgy veszi vissza a szívatót.
Segítsetek pliz azt alábbiakban.
Autó: VW GOLF II 1.3-as. 1986-os
Sajnos tönkrement a karburátorom és cserélni kellett.
Akinek van az tudja, hogy az automata szivató hogyan működik rajta.
(indítás előtt pedál benyomás, tulajdonképpen akkor kapcsolod be aztán lehet indítani.)
Szóval a szerelőnél még meleg volt a motor amikor átvettem. Nem tudtam megállapítani, hogy jól működik-e a szivató.
Ma reggel viszont indításkor nem ugy működött mint régen.Hiába léptem a gázra elmaradt az a valamennyire lenntmarad a gázpedál érzés. A motor fordulata sem volt szerintem a régi szivatós pörgés.
Segítsetek !
Hogyan tudom megállapítani, hogy jól működik a szivató rajta.
(megjegyzem hogy állítólag a bontott karbiban nem volt szivató rész, és a régiről lett ráátrakva.)
OK., örülök, hogy sikerült.
Viszont feltétlen menj vele szervizbe, amint tudsz. Át kell nézni az üzemi fékrendszert is, hogy nem hevült-e fel annyira, hogy kiolvadtak a karmantyúk, porvédők a fékmunkahengerből, nem üvegesedett-e fel a fékpofa, meg hát a kézifékkötelet se árt kicserélni... :)
Fékkel nem szabad játszani!
Koszi a segitseget, sikerult megcsinalni. A bovdent rangattam egy picit + megemeltem az autot egy picit (ugy tunik, csak az egyik oldalon ragadt be).
Huh, csak el ne felejtsem, hogy nem szabad behuznom a kezifeket :-)
Ha jól értelmezem szavaidat egy TDi autóról van szó. Eszerint ezen elektromos EDC-adagoló van. Ha valóban nem a vezérléssel van problémád akkor elektromos jellegű lessz. Kellene még egy kis infó a diagnózishoz: - Hideg motorral könnyen indul? , - Ha beindul nem füstöl jobban mint előtte? , - Nem lett csöndesebb a motor, nem hiányzik az az egészséges diesel kopogás?, - Most is ugyanolyan tempóssan húz mint eddig?
Megtámasztod a kerekeket + sebességbe rakod hogy rád ne guruljon, kiengeded a kéziféket aztán alábújsz. Megrángatod a kézifékkötelet, egyszerűen fentről lefelé; érzed, ha megszorult. (Ha behúzva is megrángatod, azonnal kiugrik a különbség.) Addig rángatod, amíg le nem lazul, aztán a szervizig nem húzod be többet.
Ha nem ez a gond, akkor rározsdásodtak a fékpofák a dobra. Gyógykezelés: Előbb rükvercben fékezel pár kiadósat. Ha ez kevés, akkor kocsi föl, kerék le, és kalapáccsal odavágsz párat, amíg el nem fordul a dob. Eltörni persze nem muszáj... :)
Hát valszeg beragadt(rohadt) a kéziféked. Nem vagyok szakértője a témának, de szerintem vagy a bovden szorult meg valahol (és kiengedett állapotban is behúzva tartja a fékpofákat), vagy a fékpofák ragadtak be. (De ennek kicsi a valószínűsége, szerintem elinduláskor helyreállna).
Hát valahogy alá kéne feküdni, és a bovdent végignézni.
Aztán lehet, hogy hülyeséget írtam.
Kezd megrendülni a bizalmam a jó öreg FAUVÉ Gófban !
Nem elég, hogy elektromos gondjaim vannak, a szerelő állítólag megcsinálta. Tegnap olyat tapasztaltam mint még soha.
A gázpedált nem lehet benyomni, teljesen kőkemény.
Motorház kinyit, karburátornál a bowden mozgat egy műanyag tárcsát amit nem lehet mozgatni az ivén. Tudjátok ez adagolja az üzemanyagot.
Na most ez mit jelent? Vmi eltört a karbimban???
Indítás! Motor beindul, iszonyúan erőlködik, gondolom a sok benyától... karburátorból spriccel ki a benzin miután levettem a levegőszűrő ház fém fedelét. Megjegyzem a levegőszűrő addigra már állt a benyában.
Mi lehet a gond? Járt már vki hasonló képppen?
Megjegyzem előző nap még minden oké volt, kivéve az hogy elment az alapjárat.
Szóval ezt produkálja a híres VW Golf II.
Javítás után eladáson töröm a fejem. Ha vki tud vevőt aki akar egy megbízhatóvá tehető-gondolom- autót az irjon.
Az autó rozsdamentes, 1,3-as 1986-os kiadású gép, 5 ajtóval és megkímélt rendezett belsővel.
Nem elég, hogy elektromos gondjaim vannak, a szerelő állítólag megcsinálta. Tegnap olyat tapasztaltam mint még soha.
A gázpedált nem lehet benyomni, teljesen kőkemény.
Motorház kinyit, karburátornál a bowden mozgat egy műanyag tárcsát amit nem lehet mozgatni az ivén. Tudjátok ez adagolja az üzemanyagot.
Na most ez mit jelent? Vmi eltört a karbimban???
Indítás! Motor beindul, iszonyúan erőlködik, gondolom a sok benyától... karburátorból spriccel ki a benzin miután levettem a levegőszűrő ház fém fedelét. Megjegyzem a levegőszűrő addigra már állt a benyában.
Mi lehet a gond? Járt már vki hasonló képppen?
Megjegyzem előző nap még minden oké volt, kivéve az hogy elment az alapjárat.
Szóval ezt produkálja a híres VW Golf II.
Javítás után eladáson töröm a fejem. Ha vki tud vevőt aki akar egy megbízhatóvá tehető-gondolom- autót az irjon.
Az autó rozsdamentes, 1,3-as 1986-os kiadású gép, 5 ajtóval és megkímélt rendezett belsővel.
Sziasztok!
Lenne itt egy surgos opeles problema.
Itt vagyok Nemetorszagban egy Opel Kadett-tal.
4 napig esett az eso. Ma el akartunk kocsikazni a boltba, de ugy viselkedik az auto, mintha be lenne huzva a kezifek (pedig nincs, csak be volt).
Tudtok valamit javasolni, amit magam is meg tudnek rajta csinalni? Nem akarok szerelot hivni, mert draga lenne...
Koszi.
bocsi, most nézem, hogy dizel...akkor a gyujtás tuti, hogy rendben lesz!!! meg az AC-is...
nem sok mindent lehet nézegetni a mai dizeleken házilagosan...
vidd zöldkártyáshoz, tuti megmondja, hogy mi a baja...
ennél nagyobb hülyeséget, még nem hallottam....a dugattyú állni, csak úgy tud, ha eltörik a csapszeg, vagy a hajtókar...de akkor egyik se mozdulna meg...
legfeljebb nem robbn az egyik henger...na:
-nézd meg a gyujtást(gyertyák, osztófej, kábelek, trafó)
-az üzemanyagellátást(ac, mind a 4 injektor kattog?)
ha mind a négy hengernél minden ok akkor lehet, hogy elugrott a vezérlés, de ilyen nem gyakran fordul elő. járj vele nyugodtan, nem lesz baja a katalizátornak! olyan szervizbe vidd ahol zöldkártyát csinálnak, mondd meg, hogy állitsanak CO-t meg alapjáratot, mert viszed KPM-re.
Számomra kellemetlen dologban kérnék segítséget Tőletek. Hoztunk 2 hónapja Németországból egy 1997-es Honda Accord 2,0 TDi-t .Tegnapi nap volt a vizsgáztatása egy vidéki KPM -nél ahol a következő dolog történt: Rendesen időben érkeztem a műszaki vizsga helyére .Első állomásként a füstvizsgás emberke beült az autóba és elküldött, hogy vigyem el a papírokat egy közeli pulthoz. Az autót járó motorral hagytam ott ,kb 2 perc múlva értem vissza az autó motorja állt. Az ember önindítozott majd nagy durrogások közepette vastag füstöt eregetett a kocsi ./ Eddig kb 1500 Km-t mentünk vele semmi gond nem volt / Itt hirtelen romlott el az autó ez egyszerűen nem akarom elhinni .Az ember szerint áll az egyik henger így nem lehet levizsgáztatni vigyem el szervízbe tud is egyet mondani....!!!!!!
Szerintetetek mennyi az esélye, hogy egy 100e km-t futott autó egyik pillanatról a másikra ilyet csináljon ? Mit tudott csinálni vele a szerelő ennyi idő alatt ?
Van benne valami szivató vagy ilyesmi amit meg tudott bütykölni , esetleg valami biztosítékot vett ki ?
Az autó katalizátoros lehet hogy ott van gond?
Lehet,hogy üldözési mániám van de szerintem palira akarnak venni!!!
Az autóval rendesen hazamentem de az alapjárat még mindig szaggat, így nem merek mozdulni vele nehogy szétmenjen a katalizátor.
Ha a géppel tényleg gond van hol kezdjük a hibakeresét.
Elnézést a hosszúra nyúlt történetért de eléggé aggaszt a dolog .
Köszi a segítségeteket!
Eddig 1 ötletet kaptam miszerint a vezérműszíj átugorhatott 1 fogat ??? Lehetséges ez?
tudna valaki velemenyt mondani... tegnap leszedtem az elso kerekemet kerekcsere celjabol es a fektarcsanak a kulso kb. 1 cm-es ive maskepp van elszinezodve, mint a belso.
lehetseges, hogy valami femalkatresz er hozza? a fekpofa vastagsagot nem birtam megnezni, mert sotet volt hozza, de femes hangot meg nem hallok fekezesnel.
Ja, ez úgy gondoltam default esemény félévente. :)
Pedig hát... Szóval féltengely gumiharangok épségének ellenőrzése és a legkisebb öregedésre utaló jel esetén cseréje, nagyban meghosszabbíthatja az élettartamot. Könnyen lehet, hogy egyik előző tulaj egy jó ideig eljárt szakadt gumiharanggal, már pedig a zsír helyett a homok-sár trutyi elég gyorsan "hat".
Gumiharang párszáz pénz, féltengely pár tízezer is lehet...
Azért érdemes megnézni a gumiharangot, mert ha likas, akkor zsír helyett sárral egyenesen sem sokáig megy...
Jártam úgy R5 dízellel, hogy a nemrég felújított csuklónak elindulásnál semmi tünete nem volt, mire Milánóba értünk, cserélni kellett. Mindezt 100-120-as autópályatempó hozta ki belőle.
Az bizony féltengely lesz. Én nem nagyon kenném neki, alácsűrt kerékkel... Gondolom nem mai jószág, nem kevés kilométerrel. Ez az egyik olyan kopás, amiről nem tehetnek a szar magyar utak, sokkal inkább az ólomlábú gazdák, akik a normál használatra tervezett szekeret Michael Suhamér Ferrarijának hiszik... :)
Ha egyenesben nem kopog, akkor még elmegy egy darabig, viszont, ha alácsűrt kormánnyal, nagy gázzal széttöröd a csuklószerkezet... Na, akkor vontathatod, mert azzal egy lépést tovább nem mégy difizár híján. Szóval az erőteljesebb gázadásokat szerintem mellőzd erősen. :)
Elvileg lehet ilyen, hogy hosszabb út után kigyullad az olajnyomásjelző. Az én autóm leírásában is láttam ilyesmire figyelmeztető írást, (Ha jól értettem a németet.:-)) egyébként tapasztaltam is. De talán mások jobban tudják. Mindig állj meg ilyenkor és nézd meg a szintet!
Balra fordított kormány+erőteljesebb gázadásnál fémes kopogás a jobb első futómű felől. Egyenesben még padlógáznál sincs hang, vagy rezonancia. Vajon mennyit lehet így elgurulni szervíz nélkül ? Mi fog tönkre menni, ha nem csináltatom meg hamarosan ? Egyáltalán mit és vajon mennyiért kell cserélni.
Előre is köszi. (A magyar utak meg mondjanak le!
Kinek volt már tapasztalata vagy tud e valaki tanácsot adni a következő hibával kapcsolatban?
Az autó egy '85-ös évjáratú 190-es diesel Mercedes. Van benne egy olajnyomásmérő műszer (1-3 bar-ig mér) és van benne egy olajszint jelző műszer, ami akkor világit, ha az olajszint elérte a minimum szintet. Ha huzamosabb ideig 100Km/h fölött autózók, akkor kigyullad az olajszint jelző lámpa. Olajnyomásom van akkor is 3bar vagy alapjáraton 1.6bar, de miután világitani kezdett a lámpa mindig levettem a fordulatszámból, ami miatt autópályán feltartottam a többieket :), ekkor kb. egy perc után elaludt a lámpa. Viszont, ha kigyullad az olajszint lámpa és akkor megnézem a nivópálcát, minimum szintjén van az olaj. Most cseréltem benne Aral 15W40-es olajat és olajszűrőt, de a hiba továbbra is előjött. Egyébbként olajat nem eszi az autó.
Olyasminek tűnik a hiba, mintha lassan folyna vissza az olaj az olajteknőbe. Lehet e ilyen? Vagy csak a műszer rossz. (Az olajszint jelő műszer egy úszós szerekezet, ami az olajteknőben van elhelyezve, és ha az olajszint kb. egy percnél tovább marad a nivó pálca minimum szintje alatt, akkor kezd el égni a lámpa.)
Szóval a gépezet egy mezei egy hármas golf.
Az ülésről hallom hogy, kattog néha, nem mindig !!!
Szerintem az az alkatrész van kikopva amibe a féltengely belcsúszik.
Talán féltengely bömbcsukló???
Szóval ne menjek vele még 100K? :-))))
Szerinted mibe fáj egy ilyen csere????
Ma voltam ott, vasárnap éjjel írtam egy problémáról, majd ZoliKA-tól kaptam címet, hogy megnézik ott.
És nagyon rendesek voltak. Nekem kicsiny problám volt, amolyan valami zörög, meg kerepel, de mi is? tipusú, amivel általában elhajtják az embert mindenhonnan, hogy hát ez öreg kocsi és ilyen... Ismered biztos. Ők tényleg megvizslatták rendesn. Meg ki is derítették, stb.... Na végülis csak ezért "reklámoztam". Amúgy inkább motor, futómű, ilyenek.