Miért van, hogy erősebb fékezésnél mintha nem egyformán bólintana az autó két oldala? Főleg akkor érződik, ha van egy kis (olyan 70-80 %)terhelés is az autóban.
Félre nem húz fékezésnél (sem)...
Olvastam egy szaklapban, hogy nagyon alacsonyan van a szivattyú és járdára álláskor könnyen letörik belőle valami. Lehet, hogy ez a baj? A szimmering ilyen ripsz-ropsz nem szokta elengedni magát !
Kösz a gyors választ.Szerintem a legolcsóbb utángyártott van rajta.Asszem megpróbálom leverni a garanciát a szervizen.
Más nem válthatja ki ezt a jelenséget?
Szóval azt mondod hogy ha hidegen feltöltöd a min-max közé, akkor abból kinyom annyit melegen, hogyha ismét kihűl akkor alig van valami a tartály alján?
Amúgy meg nem melegszik, minden normális stb?
Akkor ezek szerint neki annyi víz kell...
Akkor semmi gond nem?:)
SKODA OCTAVIA Autóm utolsó napján megadta magát a szervó.
Útközben Balatonról lassanként éreztem hogy a kormány nehezebben forog és amikor megálltam láttam a folyadékot kifolyni a bal első keréknél. Utántöltöttem de ugyanúgy kifolyt.
Mennyibe fog ez fájni? Mi romlott el valami cső vagy valami komolyabb?
Az autó 2,5 éves csak, és azt kérdezném hogy ez normális vagy van valami garancia erre?
Féktárcsa ütését egyszerű megnézni, egy mérőórát odateszel a tárcsához és megnézed mennyit üt! Max 0.15mm de azért ez 0.05-on belül szokott lenni!
Üthet az új tárcsa is, bár ez elég ritka de előfordul, milyen gyártmányú amúgy az a tárcsa? A másik ami szokott lenni, hogy cserénél alatta hagynak valami szennyet és az miatt üt, de volt már hogy a tárcsán nem volt akkora letörés mint a gyárin és azért nem ült fel a helyére...
De ha nem akarsz sokat füzetni a semmiért akkor ne márkaszervízbe vidd!:)
A prolémám a következő:
Fékezéskor /minél nagyobb sebességről fékezek, annál inkább/ az autón erős vibráció érezhető /PEUGEOT 605/, és a kormány is beráz.
A féktárcsák újak, az elsőkben kb 5000Km, a hátsókban 1000 ha van.Vetemedésre, a fékrtárcsa ütésére gyanakszom, de bármilyen más ötletre vevő vagyok.Lehetséges, hogy egy új tárcsa ilyen?Tudják ezt mérni valahol?
Tud valaki esetleg ajánlani olyan műhelyt, ahol
le is szedik ill. fel is szabályozzák a tárcsákat
max 1 nap alatt?És persze korrekt áron.
Segítségeteket előre is köszönöm.
uraim, kerdesem van: normalis-e a hutorendszer kovetkezo mukodese: adott a hideg auto, 2 napja be se inditottam, alatta 0 folt. hutoviz-kiegyenlito tartalyban semmi sincs, csak a legaljan nagyon pici fagyallo, alig latszik. autoval megyek 10 percet, hutoviz min es max kozott frankon van mar, hutes tokeletesen megy. megallok, lehul, ujra semmi a tartalyban. normalis? (ha hidegen feltoltom, kovetkezo menet utan ujra a kezdoallapot lesz)
Vajon ilyesmi kapható kishazánkban, s ha igen, mennyiért? Igazából az RS232 kimenet, és a PC-hez kapcsolás lehetősége az érdekes számomra. Az eredeti árát, 30 fontot még ki is fizetném érte.
Passz, ezt az átrakás dolgot nem tudom. Opelekből csak nagy vonalakban vagyok képben.
De a zsírzás meg az olajcsere csodákat művel ám, lehet hogy utána ez is pont olyan lesz. :)
Hát igen. Bár a régebbi kadettben egész tűrhető volt, ez az egy dolog sajnálok belőle, meg a gte kormány. Kár hogy nem rakattam át:) Tényleg egy 1,6 os kocka 5 sebességes váltóját át lehetett volna tenni egy 1.2-es csepp kadettbe? Vagy azért ez nem annyira lego?:)
Hát akkor gond egy darab se. Olajcsere, zsírzás... Bár az Opel váltók azért nem arról híresek, hogy egy élmény kapcsolgatni. Inkább mintha sűrű bablevest kavargatnál egy nagy fakanállal...
Recsegni nem szokott, mikor visszakapcsolsz?
Ha igen, akkor szinkrongyűrű (ha a kuplung jó).
Ha nem recseg, akkor cserélj olajat a váltóban, és ellenőrizd a rudazatot, meg adjál neki kis zsírt mindenhova. Kadettban jó bonyolult módon csinálták a váltórudazatot, egy rahedli gömbfej meg csukló van benne, akármelyik összerohadhatott kicsit.
Nagyon nehézkes a kadettem váltója, 2-esbe meg 3-asba néha úgy kell beerőszakolni. Hosszabbtávon még csak-csak, de városban elég zavaró. Mitől lehet, ez már kuka-csere, vagy netán van még valami olcsóbb gyógyír erre?
Gyári méretű felni, gyári gumimérettel szerelve nem érhet bele a rugóba. Ott valami nem stimmel, szerintem nézd át még egyszer. Rengeteg autót legyártanak, és a szalonból kijövet ez azér nem szokott jellemző panasz lenni... :)
Hogy a pogácsa mennyit számít és milyen irányba, azt a gumival, felnivel együtt tudja megmondani - a gyári fejlesztőgárda. Megnő a rugózatlan tömeg a nagyobb gumi/felni miatt, ugyanakkor kijjebb kerül az erők támadáspontja a pogácsától: egészen máshogy fog viselkedni a futómű. A rugózási komfort nagy valószínűséggel romlani fog; de hogy pontosan mi lesz, azt a gyár is nagyon hosszú számolással és rengeteg kísérlettel állítja be.
Részemről passz. Ha pogácsázásra, felnivel/gumival kísérletezésre adod a fejed: rajta, de hogy mi lesz belőle, azt én nem tudom megmondani.
Lehet akár jobb is a futómű, és nem megy szét a kerékcsapágy se évenként... Végülis a lottóötöst is csak megnyerik néha, ugye. :)
Köszi az infót.
Az a baj,hogy most vettem a felniket nem rég,gyári VW felni.
Az ET 45 a méret ennek elvileg jónak kellene lene.
Nagyon sokat számit /ront /a pogácsa??
Akkor is ha ez csak a hátsó keréknél van??
Ja az elsőkön is ez a felni van és azoknak semmi baja!!!
A dologban az a jó,hogy kerékcsavarom van csak pogit kéne esztergáltattnom.
Valószínűleg rossz ET-számú, és/vagy túl széles felnit tettél föl.
Ezt pogácsával lehet korrigálni, de egészségesebb, ha az alapproblémát szünteted meg, azaz olyan felnit/gumit teszel föl, amilyet a gyár előír. Hidd el, nem egyszerű okosabbnak lenni a gyárnál. Enni fogja a gömbfejeket, a lengéscsillapítókat; rossz esetben a lengőkar is el bír repedni.
A pogácsához amúgy a 4x100-as lyukkiosztáson kívül kell tudni a kerékcsavarok átmérőjét, a központi lyuk átmérőjét (ami a felniben is van), meg hogy mennyit akarsz szélesíteni.
Utána fogni kell egy darab papírt, körzőt-vonalzót és lerajzolni. Amennyit szélesíteni akarsz, az lesz az anyagvastagság; egy korong, közepén egy nagyobb lukkal, meg a 4 kerékcsavar oszt jónapot.
De ennyivel hosszabb kerékcsavarok is kellenek.
Ha az is megvan, akkor odaadod a rajzot akármelyik esztergályosnak, hogy ezt kéred, vasból, 4 példányban.
De ha rám hallgatsz, akkor eladod a felnijeidet, gumistul, és veszel rávalót.
Sajna ehez nem nagyon értek ezért az álltalános kérdés.
Irom mi a problémám :Kéne nekem a hátsókerekekhez pogácsa ugyanis bele ér a gumi a rugoba.Ehez kéne segitség.
Ha van info ,hogy hol lehet kapni az jó de ha van valakinek infoja hogy mi alapján lehet legyártatni az is jó csak talállok mestert aki megycsinálja.
Tud nekem segiteni esetleg valaki abban hogy hol lehet szerezni nyomtávszélesítő "pogácsát" nem túl drágán??
Esetleg egy rajzot szerezni róla,hogy le tudjam gyártatni???
Kiszeded a szimmeringet, és rá van írva a mérete.
Ha mégse, akkor leméred: külső átmérő, belső átmérő, vastagság, plusz egy ajak vagy kettő. (Általában kettő, de azé nézd meg.) Hogy fémházas vagy műanyag, az nagyjából tökmindegy.
Legjobb, ha viszed magaddal, és kérsz egyet tőlük:
http://www.o-ring.hu/ Esetleg kettőt. :)
Szeretnék szimeringet cserélni a szervószivattyúban. Egy kicsikét ereszti az olajat. Tud vki vmilyen megoldást? Üzletben nem lehet kapni szimeringet. Mit lehet ilyenkor tenni?
Asszem én is tavaly novemberben voltam. Még direkt kérdeztem is a pasit, hogy tudnak-e százalékot mondani, azt mondta, hogy nem ( a lentiek miatt ). Meg azt is mondta, hogy ez a fajta mérés elég rossz a skodáknak, mert könnyen belengenek, mert könnyű az eleje :-O
A mérés annyi volt, hogy a kerekekkel ráállt valami rezgő bizbaszra, aminek lehetett változtatni a rezgési frekijét.