Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lukit Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1549
elejerol: alapproblema: olajfogyasztas 1-2l/10Ekm, 91-es sierra, 2.0i, DOHC. erre azt mondtak a ford szervizben, hogy ez nem normalis, valszeg szelep.szar.szim. es ok nem nyitjak ki a motort mert gazos (rotfl) es fosnak kpm-tol (de azert par oranyi melot elvegeztek rajta:).\, meghogy gaz miatt ez xokott tonkremenni hamar, mert kiszarad (?).

felhivtam masik szerelot, mennyiert nezne meg, hogy milyen allapotban vannak ezek, aszonta, hogy ha mar megnezi, akkor kene cserelni is, mert csak ugy hobbibol szetszedni nem eri meg.

ezexerint, Trebitsch kartars, erdemes megnezni a szelepvezetoket is?

Előzmény: Trebitsch (1548)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1548
Nem kell. De lehet, végülis akármikor - és azt sokkal egyszerűbb, mint a szimmeringet, viszont jó péz.

Amúgy a szelepszárszimmering cseréje úgy önmagában 2 esetben lehet indokolt: eladás előtt :), vagy ha a szelepvezetők még nem kopottak. Kopott szelepvezetőkre hiába húznak új szimmeringet, ha a szelep szára nincs megvezetve rendesen, és szédeleg jobbra-balra: az az új szimmeringet is megeszi nagyon hamar.
Tehát ha megnézték, h
kopottak a szelepvezetők, és ezért nem cseréltek szimmeringet, az még akár korrekt is lehet. Feltéve persze, hogy ezt elmondták.

Előzmény: lukit (1547)
lukit Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1547
szelepszarszimmeringek cserejenel kell-e motorolajat cserelni? bevittem szervizbe, hogy csinaljak meg + olajcsere, erre azt mondjak h nem vallaljak a szim. cserejet, de olajat azt kicsereltek ...
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.25 0 0 1546
Nincs mit - mondanék én kellemesebbet is, de hát...
Ha szerencsétek van, akkor csak olajpumpa, és az _annyira_ azér nem veszélyes összeg, 30-40 kHUF-ból megúszható szereléssel együtt.
De ehhez télleg nem árt némi szerencse.
Előzmény: DN3 (1545)
DN3 Creative Commons License 2003.02.25 0 0 1545
Kösz Trebitsch, benned bíztam, bár ennél kellemesebb választ vártam. :-(
Akkor nem kisérletezünk tovább, megy a haverom a szerelőhöz és kész. Különben a hangjának nincs baja, de jobb a békesség.

Köszi mégegyszer, DN3

Előzmény: Trebitsch (1544)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.25 0 0 1544
Hali!
Ilyenkor a felmelegedett, hígabb olajat már nem képes megfelelő nyomáson szállítani a rendszer - vagy azért, mert sok szökik, vagy azért, mert kevés indul. Alighanem csapágyas a főtengely, és/vagy olajpumpa-hiba.
99,9% hogy _nem_ a jeladó rossz; ha csúnya, kattogó hangja is van, akkor 100%.
Mérés: be kell csavarni egy olajnyomásmérő jeladóját, és megmérni a nyomást.
Aztán sürgősen megjavítani ami rossz, mert ha csak olajpumpa hiba, és használjátok így tovább: rá fog menni az összes csapágy - és az nem olcsó mulatság.
Előzmény: DN3 (1543)
DN3 Creative Commons License 2003.02.25 0 0 1543
Sziasztok!

A Daewoo topicban már kérdeztem, de ide is berakom

Haverom Nexiáján (Kadett licence), miután bemelegedett, kigyullad az olajnyomás lámpa. Sajnos az Opeltől eltérően ebbe 3 vezetékes olajgombát raktak, ezért nem tudtuk egyszerűen helyettesíteni, hogy az-e a baj.( Itt helyben csak Opelét kaptuk volna) Találkoztatok már ezzel a hibával? Mi jöhet még szóba a gombán kívül? Olaj persze van benne (4000km-rel).
Nem tudom jelent-e valamit, de ha az olajbetöltőn belesünk, látni hogy az olaj spriccelget, ebből gondoltuk, hogy olajnyomás akkor talán van. Persze így nem meri használni. Tudtok valami diagnosztikai módszert a hiba okának a meghatározására?

Kösz a segítséget előre is.

DN3

Kulimász Creative Commons License 2003.02.25 0 0 1542
Bár nem tudom, milyen autód van, de szerintem:
- ne pörgesd 3000 fölé egyik sebességi fokozatban sem,
- ne hagyd, hogy erőlködjön a motor (pl. 4-esben ne menj 30 km/h-val, mert olyankor is zabálja a benzint).
Szóval a lényeg az, hogy meg kell találni az autódnak ideális fordulatszámot és lehetőség szerint ott kell tartani.
Előzmény: Tomi13 (1541)
Tomi13 Creative Commons License 2003.02.24 0 0 1541
Sziasztok

Bocs hogy ide írok,de nem találtam topicot ahol megkérdezhettem volna.Szóval az lenne a kérdésem hogy városba egy 4 sebességes autóval hogyan lehet a legkisebb fogyasztást elérni?Minél hamarabb fel kell kapcsolgatni vagy hogy?
Köszi:Tomi

kivi Creative Commons License 2003.02.24 0 0 1540
Hüpp... :-( Ezek után én már meg sem merem nézetni az ablakomat... pont úgy kezdte mint a tiéd. Csak még nem tudom mi a baja.
Előzmény: kardosmuki (1539)
kardosmuki Creative Commons License 2003.02.24 0 0 1539
Hűtôventilátor téma megoldása: kontakthiba...
Ablakemelô: leégett motor.
kardosmuki Creative Commons License 2003.02.21 0 0 1538
Köszönöm!
Előzmény: Kulimász (1537)
Kulimász Creative Commons License 2003.02.21 0 0 1537
meg hát a hibajelenség is pont az "ellenkezője":-)
Nagykőrösi elején a jobb oldalon van egy jó klímás, ha mégis kellene.
Előzmény: kardosmuki (1536)
kardosmuki Creative Commons License 2003.02.21 0 0 1536
Csak azért kérdeztem, hogy hátha ugyanolyanod volt, mint nekem. De nem. Nekem Fordom van.
Előzmény: Kulimász (1535)
Kulimász Creative Commons License 2003.02.21 0 0 1535
Treb!

O.K., tiszta!

kardosmuki!

Dedrám volt.

Előzmény: Trebitsch (1531)
kardosmuki Creative Commons License 2003.02.21 0 0 1534
Komolyan mondom, Ti tartjátok bennem a lelket. :)
Előzmény: Trebitsch (1533)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.21 0 0 1533
Szerelő: ha nem csinált semmit, akkor mire föl kér pénzt?

Ablakmotor: addig stimmelhet a dolog, hogy a delej eljut a motorig, az meg mégse forog. De hogy leégett volna, azt nem hiszem, nem szokásuk - ugyanis van benn a motor házán belül egy hőbiztosíték, ami leold, ha túl meleg a tekercs.
Motor szétszed, bizti cserél/megpatkol, motor összerak, ablak müx.

Előzmény: kardosmuki (1528)
kardosmuki Creative Commons License 2003.02.21 0 0 1532
Milyen autó volt?
Előzmény: Kulimász (1529)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.21 0 0 1531
Nem lehet. Két párhuzamosan kötött villanykapcsolót képzelj el, amik ugyanazt az égőt kapcsolják. Az égő égni fog, akármelyik kapcsolót zárod, de kialudni csak akkor, ha mind a kettőt nyitod.
(Boole-algebra: logikai "vagy" kapcsolat. :)

(Eszembe jutott Hofi egyik régi száma, miszerint "Lehet-e a kecskével nemi életet élni?" :)

Előzmény: Kulimász (1529)
kardosmuki Creative Commons License 2003.02.21 0 0 1530
Két klíma szerelőt is megkérdeztem, de mindkettő azt mondta, hogy a problémát 90% valószínűséggel nem a klíma okozza.
Előzmény: Kulimász (1529)
Kulimász Creative Commons License 2003.02.21 0 0 1529
Nekem olyan már volt (egy másik verdában), hogy a klíma miatt állandóan ment a venti.
Fordítva nem lehet, mármint hogy a klíma miatt egyáltalán nem megy?
Előzmény: Trebitsch (1525)
kardosmuki Creative Commons License 2003.02.21 0 0 1528
Jó érted. Ezek után kíváncsi vagyok, hogy ha kér pénzt, mekkora lesz az összeg...
Lassan kezd elegem lenni. Ráadásul holnap klub megjelenésem is lenne...

Jahh! A másik dolgot nem is említettem. Ugye nem működik a bal oldali elektromos ablak (sem). Azt mondta, hogy valószínűleg a motor van leégve, mert odáig minden rendben van, de az ablakemelő meg se nyikkan. (Mondjuk ebben lehet valami.)

Előzmény: Trebitsch (1525)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.21 0 0 1527
Lehetni lehet, de egy villamossági szerelő inkább csinálja meg, ne magyarázza, szerintem... :)
Előzmény: Kulimász (1526)
Kulimász Creative Commons License 2003.02.21 0 0 1526
A klímahűtőt is hűteni kell álló helyzetben, és ezt a feladatot általában ugynaz a ventillátor látja el, ami a hűtővizet is hűti. Magyarul lehet hozzá köze!
Nálam szerencsére van egy külön ventillátor a klímához...:-)
Előzmény: kardosmuki (1523)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.21 0 0 1525
A klíma nem tudja felülbírálni a hűtőventillátort, autóvillamossági kicsit kábított tégedet, és/vagy nagyon hülye.
Ha lyól értem, nem csinálta meg a hűtőventillátorodat, ehelyett ezzel az ezidáig ismeretlen Grimm-mesével szórakoztatott...?
Előzmény: kardosmuki (1523)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.21 0 0 1524
Bezony, teljesen igazad van, Kulimász kartács!
Előzmény: Kulimász (1522)
kardosmuki Creative Commons License 2003.02.21 0 0 1523
Akkor nem értem (ezt sem).
Az autó megy, mint ökör, fehér füst sehol, az olaj olaj színű, és nem tejfölös. Nagyon nem örülnék, ha tényleg hengerfejes lenne. :(

Hadd fárasszalak Titeket egy mai esettel!
Adott a nem működő hűtőventilátor. Elvittem reggel egy autóvillamosságihoz. Azt mondta, hogy a klíma nem engedi bekapcsolni a ventilátort. (?)
A klímának ilyen téren mi köze van a magas vízhőfokra bekapcsoló ventilátorhoz? Sőt, ha jól tudom, a klímában van egy kapcsoló, ami nem engedi azt bekapcsolni, ha túl forró a víz.

Előzmény: Trebitsch (1521)
Kulimász Creative Commons License 2003.02.21 0 0 1522
Szegényt ne ijeszd halálra! Lehet, hogy csak gagyi volt a hűtőfolyadék és rozsdásodik belülről a vízjárat.
Előzmény: Trebitsch (1521)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.21 0 0 1521
Stimmt, trisó desztvízben oldva, utána jó alaposan átmosva a kerti slagból - aztán ezt még háromszor.
Viszont a barnás szín nem jó jel, hengerfejességre utal.
Előzmény: Kulimász (1520)
Kulimász Creative Commons License 2003.02.21 0 0 1520
Régebben trisót használtak ilyen célra, ha jól tudom...
Előzmény: kardosmuki (1517)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!