Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sabc Creative Commons License 2004.08.01 0 0 4379

Uraim!

 

Ha valaki tudja, akkor mondja meg nekem legyen szíves, hogy egy 1981-es BMW E28 520i-n a váltót a motorhoz rögzítő csavarokat hogy és/vagy mivel lehet kivenni(a motor kiszerelése nélkül), pontosabban a 2 fölső csavart, mert azokhoz egy sima chrovával sehogy nem fértem hozzá.

Sürgős lenne.

 

Hálás köszönet!

 

Sabc

henger fej Creative Commons License 2004.08.01 0 0 4378
Stripline

Azért kicsivel több infót....
Pl.:
gyártmány
típus
gyártási év
motorkód....
Előzmény: Stripline (4376)
henger fej Creative Commons License 2004.08.01 0 0 4377
gróf Drakula

A válasz mindjárt megy.
Előzmény: gróf Drakula (4375)
Stripline Creative Commons License 2004.08.01 0 0 4376

Kedves HengerFej!

3 literes injektoros gépemben a motor fel lett ujitva . Ette az olajat, de azóta nem.

A "belövésnél" a mester a levegő-pillangószelepház (?) oldalán egy gyárilag lefestékelt csavart tekergetett, hogy ne remegjen a moci. /nem az alapjárat-állítót/.

A kipufogó kormol, a motor nem olyan erős mint korábban. Mit állit az a csavar?

Köszi.

gróf Drakula Creative Commons License 2004.08.01 0 0 4375
Henger fej:küldem egy levelet:)
Wartburg311 Creative Commons License 2004.08.01 0 0 4374

Trebi!

 

Tudnál nekem segíteni LOV-ECO gázmennyiség szbályzó programozásával kapcsoltaban? Előző héten írtam neked egy levelet is ebben a témábna.

 

Előre is kösz.

 

Szabolcs

Előzmény: Trebitsch (4328)
henger fej Creative Commons License 2004.08.01 0 0 4373
Egyéb katalizátor.

Sok autón van 2utas katalizátor, vagy utólag rakatták fel.

Ha kiürítették: (tönkre ment, vagy más okból…)

Az 1. megoldással még Zk-án is jó értékek lesznek.
Érdekes lesz a régi 2ütemű autók katalizátorral való felszerelése.
Jó biznisz a katalizátort gyártóknak.

Szabályozott katalizátor.

Már rég nem is gyártanak mást. (3utas katalizátor)
A japánok, és USA voltak az úttörők, tudomásom szerint1985-től.
Itt már jelen vannak a szabályozók (a lamdaszondától, motor vízhőfok stb. a jeladók hada szól bele mindenbe.

Most jön a legérdekesebb.
A legtöbb gép (nem OBD, vagy EOBD) nem különösebben foglalkozik a katalizátorral.
Ha üres, vagy csak egy cső van a helyén, és az egyéb beavatkozók, élükön a lambdaszondával megfelelően működik.
Az értékek CO<0,50, CH<100, Lambda 1,00+-0,03 stb. is lehet jó.

No de, ha még a katalizátor is úgy működik, ahogyan kell,
CO szinte 0, CH ugyanaz.

Szóval a katalizátor, az kissé, hosszabb mise lenne.
üdv mindenkinek
Előzmény: henger fej (4372)
henger fej Creative Commons License 2004.08.01 0 0 4372
Kisa

Példák a gyakorlatból (vesézzük tovább, amit elkezdtünk)

Egyszerű karburátoros autó:

Itt a lambdát amolyan tájékoztató jelleggel nézzük, de FONTOS.
Elég ha a CO < 1,50, a CH<300, a lambda 1,0 +- 0,3 körül van akkor, ha minden a helyén van.
Kompresszió, szelephézag, gyújtás, zárásszög, karburátor, nincs fals levegő stb.

1. Van, aki kis fogyasztást szeretne, (öregesen és olcsón szeret kocsikázni) itt a CO-t leszorítjuk, egészen addig, hogy a CH<300 értéken belül legyen, a lambda>1, így akár
1,3-ig is mehetünk. A motor melegebben jár ugyan, de még minden OK.
Ha a megszakító helyett elektronikus gyújtás van, még a teljesítmény sem romlik látványosan.

2. Van, aki sportosan vezet, és nem számít a fogyasztás.

A CO-t a plafonig emeljük, úgy hogy a CH-nak csökkennie kell,
szinte 100 alá. A tökéletesebb égés a cél. A lambda <1.00, de még gyári kip.rendszer van rajta.
Ezután lehet a kip.-ban csökkenteni a fojtásokat.(sport dob stb.)
(mielőtt, bárki félre értené, utcai autóról beszélek, tuningról nincs szó.)
Így a gépből a max. jön ki.

Folyt. Köv.
Előzmény: Kisa (4357)
henger fej Creative Commons License 2004.08.01 0 0 4371
byo

Jártunk már úgy is, hogy a szivárgó fékolajtól, olajtól, vagy
zsírtól megduzzadt a fékpofa, vagy eleve rossz, puha ferrodor
volt rajta.

De! ekkor fékezésnél "bekapott" az éppen átázott fék.

Az eső?

Csak a kézifék automatájára tudok gondolni……

Mind a két hátsó beragad?

Próbáld megmozgatni, megrángatni a kézifékkötél külsejét,
esetleg megrugdosni a beragadt kereken a gumit, finoman kalapáccsal megütögetni a féktartólemezt, vagy a fékdobot...

"Néha ugy beragad, hogy 1-2-3métert is megyek mire kiakad."

Azt az 1-2-3métert kéne 0-ra csökkenteni, úgy , hogy rájössz
a kiakadás helyére.

Kicsit több infóval megtalálható a baj.

üdv


Előzmény: byo (4370)
byo Creative Commons License 2004.07.30 0 0 4370
Köszönöm a kimeritő hozzászólásokat, idővel meg fogok keresni egy megfelelő szakembert (addig marad az 1-es fokozat).

A kézifék primán fog, és jó helyen, semmi gond az autó fékhatásával
, és csak esőben jelentkezik a probléma.

Áll az autó esőben 6 órát és na bumm. (1-2 óra nem kottyan meg)
Néha ugy beragad, hogy 1-2-3métert is megyek mire kiakad.

Mielött vettem az autót, állítólag ki lettek cserélve a hátsófék alkatrészek, biztos, hogy nem gyári cucc.

Ja és idővel folyamatosan rosszabb ez a dolog.
Előzmény: henger fej (4361)
gróf Drakula Creative Commons License 2004.07.30 0 0 4369
Henger fej:most nem mennék le az autóhoz:)Viszont holnap délelőtt felhívlak és megmondom, legfeljebb Debrecenben kerítek matériát..
Előzmény: henger fej (4368)
henger fej Creative Commons License 2004.07.29 0 0 4368
gróf Drakula

Ha leolvasod a generátorod gyári számát az állórészről, kapásból megy a válasz.

A generátorok többségéhez van feszszabályzóm.

Ha mégsem, Debrecenben nincs megoldhatatlan.

Üdv.
Előzmény: gróf Drakula (4367)
gróf Drakula Creative Commons License 2004.07.29 0 0 4367

Henger fej:köszönöm, akkor holnap meglátogatlak.Úgy néz ki a feszültségszabályzóm lsez a hibás.Ma nem volt idő kimérni, holnap a végére járunk a dolognak.Egy másik akksival minden esetre pöccre indult a gép, holnapra fel lesz töltve az én akksim is.Meglátjuk ahhoz mit szól a gép.

Amúgy E21 318-hoz van fesszabályzótok?Csak ha esetleg én nem tudnám orvosolni a hibát:)

 

Thx

Előzmény: henger fej (4364)
henger fej Creative Commons License 2004.07.29 0 0 4366
Kisa

Fel ne add!!!

Ez a téma van annyira érdekes, és izgalmas, ami folytatást
kíván.
üdv.
Előzmény: Kisa (4357)
henger fej Creative Commons License 2004.07.29 0 0 4365
emp

Köszi. Ez jól jött.

Már kezdtem azt hinni., hogy tényleg csak az észt osztom.....

Az ABS-el ne töltsd az időt!
Amivel szívtunk, azt nem igazán szoktam elfelejteni.
üdv.
Előzmény: emp (4363)
henger fej Creative Commons License 2004.07.29 0 0 4364
gróf Drakula

Neked?... Bármikor.
üdv.
Előzmény: gróf Drakula (4362)
emp Creative Commons License 2004.07.29 0 0 4363
szia! sok nap eltelt, és az ABS visszajelző egyszer sem gyulladt ki. ez erősíti azt a véleményedet, hogy koszolódás lehetett az ok. ha még emlékszel. ha nem, majd megkeresem, melyik hsz-ekről van szó.
Előzmény: henger fej (4361)
gróf Drakula Creative Commons License 2004.07.29 0 0 4362
Henger fej:holnapi nap folyamán mikor érsz rá?
Előzmény: henger fej (4361)
henger fej Creative Commons License 2004.07.29 0 0 4361
byo!

Mit kellene cserélni?

Abból indulok ki, hogy a fékkötelet ellenőriztétek.

Ha mégsem, itt az ideje.

De, ott van az eső....

Van néhány olyan fékpofa, vagy fém, ami nem igazán kedveli a nedvességet (H2O),
amiben minden kémiai dolog, már régóta jelen van.

Már az eső sem a régi... savas, sós, meg mittudom én....
Szóval, öregesen át kéne nézni újra az egészet.
Szorulhat a kézifék kilincs, lehet, hogy a kézifék automatán belül van a hiba...
Itt a fékpofa fogyását, beállítását is ez a valami végzi.

Lényeg, ha szakember javítja, szerintem, nem csúszik át a hibán.

A dobféken belül meghatározott "nyitásnak" kell lennie! (szerintem kicsi a nyitás!!!)
A dobfék még csak, nem is koszolhat. Ha megnyomod, vagy behúzod a féket, megiszol egy kávét, vagy amit akarsz, visszajöttél az a kerék még mindig, forog.

A fék az nem játék!
Szakember kell hozzá!!!!

Üdv.
Előzmény: byo (4358)
Sabc Creative Commons License 2004.07.29 0 0 4360

Kézifékkötelet.

 

Gondolom a "hagyományos fék" az a dobféket jelenti.

Előzmény: byo (4358)
gróf Drakula Creative Commons License 2004.07.29 0 0 4359
Henger fej:30km valóban nem távolság, ha ma sikerül életetre kelteni az autót és valóban csak a generátor szilentje volt a ludas akkor holnap kiugrom végre.Persze csak ha jó Neked.
Előzmény: henger fej (4356)
byo Creative Commons License 2004.07.29 0 0 4358
Üdv mindenkinek!

Következő problémára szeretnék megoldást:
Az autó: Opel Astra (1993).
Megállok, behúzom a kéziféket.
Este leesik az eső, és reggelre beragad a kézifék.
Kitakaritottuk a hátsó féket, de semmi változás.
Hátul hagyományos fék van.
Mit kellene cserélni??
Kisa Creative Commons License 2004.07.29 0 0 4357

Helló !

 

Igen,azt még hozzá akartam tenni,hogy a szegény keveréket a lambda ablakon kivül értem :) Sántító befecskendezőnél,vagy a japánok által egy időben gyártott 3 utas katalizátorral szerelet karbis motoroknál ez sokszor előfordul."egyéb" kat.-ról nem is beszélve :)

A katalizátor hibát elég egyszerű fülön csípni,könnyű megkülönböztetni a motorvezérlés hibájától.

Ha a gázértékek viszonylag magasak (CO>0.5,HC>200),de a lambda 1.00 (+-0.03) körül van (tömített kipufogórendszer!!),akkor minden ok,de a katalizátor halódik.(vagy hideg)

Ha a CO,és a HC értékek durvák,és a lambda is 0.9-0.8 körül van,akkor motorvezérlés a hiba.Ennek a javítása után kiderül,hogy túlélte-e röhögés nélkül a katalizátor.

Jól működő katalizátornál a CO 0.1 Trf% alatt,a HC pedig 100ppm alatt van.

Nna,mit is akartam ebből kihozni...azt már nemtom :)

 

Kisa

Előzmény: henger fej (4352)
henger fej Creative Commons License 2004.07.29 0 0 4356
gróf Drakula

Mail ment. Lefelejtettem: szerintem 30km nem távolság.
Üdv.
Előzmény: gróf Drakula (4355)
gróf Drakula Creative Commons License 2004.07.29 0 0 4355
Henger fej:a problémámra van valami tipped?
Előzmény: henger fej (4354)
henger fej Creative Commons License 2004.07.28 0 0 4354
Szkátó!

Ha nincs katalizátor az autóban, akkor elég tág határokon tudsz játszani a beállításokkal.
Nyílván azért ehhez szükség van egy 4 gázelemzőre.

A legideálisabb ha mindezt, egy fékpadon terhelés melett tudod végrehajtani,
és közben mérni.
Itt lehet kisfogyasztású autót, vagy a mechanikai tuning után softveres beavatkozással a legtöbb lovat kihozni a gépből.
A katalizátor, a kip. dobok mint minden ami folytja az autót, az teljesítménycsökkentő.
Üdv.
Előzmény: Szkátó (4348)
KOCZKY Creative Commons License 2004.07.28 0 0 4353

Sziasztok!

 

Csak megerősíteni tudom mindazt, amit a lambdáról és a katalizátorról mondtatok, mégpedig saját tapasztalatból ... sajna!

 

A dolog a következő volt: vittem volna a gépet zöldkártyára, mikoris a bemérés során rettentően húzta a száját a pali, hogy ez így nagyon nem jó, valszeg kinyiffant a szonda, és túl dús keveréket kap a motor. Otthagytam, átnézték, szonda mégiscsak rendben volt, azonban a katalizátor a dúsabb keveréktól is talán, végleg kinyiffant! Ez a kis affér nekem potom 36000-be került, de legalább most már vadi új katalizátorral tisztogatom a város levegőjét!!! A lambda most ollan 1,008 körül van, ami azt eredményezi, hogy kb 1-1,5 liter/100 km kevesebb fogyasztást mértem... cserébe viszont a vas nem ollan furge, mint előtte, de meg lehet szokni!

 

Üdv: KOCZKY

Előzmény: henger fej (4352)
henger fej Creative Commons License 2004.07.28 0 0 4352
Hali Kisa

Durva esetben egyet értek veled. Pl. lamda >1,3
Szkátó szerintem,
Ha jól értem arra gondolt, ha csökkenti a befecskendezett (vagy porlasztott) benzin mennyiségét, ezzel csökkentve a fogyasztást is, mivel több a levegő, kevesebb a benzin, így a katalizátor kevésbé lassan melegszik fel, és ezzel az élettartama nő. Ez is igaz.

Többek között ezért találták ki azt is, hogy motorféknél kikapcsolják a benzint. (tolóüzem)
Plusz a kevesebb üzemanyag fogyasztás és káros anyag kibocsátás miatt.
Minél inkább szegényíted a keveréket, annál jobban melegszik a motor.
Ezért is van az, hogy a korszerűbb motorok szinte kivétel nélkül éppen hogy, 100C alatt üzem melegek. A katalizátort ez nem érdekli különösebben, mindaddig, amíg az égés ott történik, ahol kell, bent a hengerben és nem a katalizátorban.
A katalizátorban égés csak akkor van, ha el nem égett keverék kerül bele.
Az hogy az éppen szegény vagy dús számít valamit ugyan, de őt nem erre találták ki. Tönkre leginkább akkor megy ha gyakran az égés benne történik. Túl hevűl,
össze olvad, össze ég. Úgy ahogy írtad.

Nagyon fontos, hogy mennyi az a bizonyos el nem égett keverék.
Az égés sohasem tökéletes, bár erre törekszenek a gyártók.
Ha a CH>100 és a lamda a mostani motoroknál nem 0,97-1,03 között van akkor valahol hiba van.
Nincs a helyén a vezérlés, pl 1foggal elrakva, nagy előgyújtás, a porlasztás minősége, ideje, kopott a motor stb.
Végül is egyet értünk.
Üdv.
Előzmény: Kisa (4350)
henger fej Creative Commons License 2004.07.28 0 0 4351
Szkátó "A szegény keverékben az el nem égett benzin kevesebb. Ez szerintem kijelenthető. ": Így van, de ez a szegény keverék ott, és akkor égjen el, ahol kell, nem a katalizátorban, hanem bent a hengerben!!! Ha ez így van, akkor a katalizátort nem érheti baj, a lerakódás sem lesz több benne. Igazából öntisztulásra sincs szüksége, mert ami bele sem került azt nem is kell tisztítani. A gyári vezérlés alkalmankénti visszahelyezése, a katalizátort nem igazán érdekli. Inkább „csak” környezetvédelmi szempontból van jelentősége. Bocs a késett válaszért vagy a gépem bohóckodott, vagy a Moderátorok letiltottak. Al: honnan tudom, ha az utóbbi történik? Üdv.
Előzmény: Szkátó (4348)
Kisa Creative Commons License 2004.07.28 0 0 4350

Helló !

 

Levegőben dús keverék :))) Ez jó ! :))

 

"A szegény keverékben az el nem égett benzin kevesebb. Ez szerintem kijelenthető. "

 

Hááát....:)

A szegény keverék sok üzemállapotban nem gyulladóképes,ezért nagyon megnövekszik a motorból kilépő HC.Ez a gyakorlatilag el nem égett üzemanyag a katalizátorban ég el és akár olvadásig is melegítheti.Figyelembe kell venni a benzin jelentős hőelvonását a sűrítési ütemben ! A szegény keveréknél ez lényegesen kisebb,sőt a töltet hőmérséklete is nagyobb lesz.Ez kopogásos égéshez vezethet,ami nagyon nagy mechanikai és hőigénybevétel.

Persze a gyulladóképes szegénykeverékes üzemre ezek nem,vagy kevésbé jellenzőek.A legkisebb HC Lambda 1.00 körül adódik.

 

Kisa

 

 

Előzmény: Szkátó (4348)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!