Ezek elméleti értékek - amúgy a föltöltés/kisütés ciklusát szokták megadni, de hát ki a fene tudja számontartani... Hatéves akku bármelyik pillanatban feladhatja a harcot.
Viszont bármelyik benzinkútnál tudsz venni egyet. :)
hát, nemtom mi az igazság :-) a tapasztalatom az, hogy a Zsiguliban anno tizenvalahány évig bírta a kátránnyal leöntött tetejű ruszki akksi, a Skodában 5-6 évig a Perion, a Tipoban 4 évet bírt a gyári Marelli, a mostani Mitsumban nem egészen 3 év alatt megborult a gondozásmentes, 70 Ah-s Banner :-/
Szerintetek meddig bírja egy gyári (Hitachi, ha jól tudom) aksi? Lassan 6 éves lesz az autóm, de kifogástalanul indít a mostani mínuszokban is. Csak azért kérdezem, mert hosszabb külföldi utat tervezek és nem szeretném, ha ott hagyna cserben váratlanul.
Azt hallottam 4-5 ezer indítást bír egy átlagos aksi, amit szerény számításaim szerint ez még nem ért el. Van-e valami években mérhető elhasználódása is az aksinak, vagy ez kizárólag az indítások számától függ?
na, vegre szereztem generatort es megtortent a nagy szereles (bar akadtak kisebb komplikaciok:)), nehezito korulmeny volt a -3 fok is...
es egyelore ugy tunik, hogy minden rendben van,
ugyhogy koszonom meg egyszer a segitseget.
Aoropó, az a srác azt mondta, hogy itthon vett hozzá szénkefét és kb. 15 perc alatt kicserélte. Nem lehet olyan bonyolult művelet a csere, miért nem veszel hozzá szénkefét, az biztos kapható?
Akkor vegyél a pénzből egy akkutöltőt. Hazafelé megállsz 50 km-enként és egy kicsit rátöltesz. Karácsonyra haza is érsz...:-)
Bocs, de egy haverom tényleg így jött haza No-ból, neki még aksitöltője sem volt, benzinkutaknál kunyizott töltőt, meg egy kis áramot.
Ember legyen a talpán, aki megmondja, hogy _ténylegesen_ mennyi km van egy 91-es autóban...
Amúgy egy kocsinak nem a motor a legdrágábban javítható fődarabja, hanem a karosszéria.
Az allapotfelmeres jo otlet, de ha nem megy akkor is legalabb egy kompressziot erdemes merni rajta.
Az elettartam sokmindentol fugg, de elerheti a 4-5e km-t is.
Mondjuk atlagos hasznalatot es karbantartast tekintve 250-300e km lehet.
Sziasztok.
lenne egy eleg lama kerdesem :mennyi egy benzinmotor elettartama kb.(gondolom ez fugg a karbantartastol is stb..)km-erben.Ugyanis szeretnek venni egy 91-es Ford Scorpio-t(2 literes Dohc motor),amiben kb 200ezer km van nemtom erdemes e egyaltalan ennyivel kocsit vennem ,de masra nincs penz..
Tervezem hogy elviszem allapotfelmeresre es/vagy motordiagnosztikara a kocsit,es ha ott megfelel akkor ugrok bele csak..
Kosz a segitseget elore is.
A féltengelygumiharang témához kapcsolódva,szerintem lehet venni utángyártottat is,nyugodt szívvel vehetsz a dobozos fajtából.
Amit önmagában minden nélkül adnak az általában tényleg rettentő gagyi,ez meg is látszik az anyagán,mert a gumi helyett inkább műanyagnak néz ki.
A gyári általában tényleg drága,de azért vannak olcsó típusok is,neked kell eldöntened,de lehet,hogy a következő alkalomkor már nem a gumiharang miatt kell szétszedned a féltengelyt.
(km,benzin-dízel,jobblábhasználat,stb.)
Hát én se dicsértem a japán autóhoz való német utángyártott fékbetétet... ATE _német_ autókhoz, az még csak-csak. Alig van különbség a gyárihoz képest. A német gyárihoz, természetesen. :)
Az NGK gyertya is addig volt jó, amíg föl nem került az oldalára, hogy "Made in France".
Azóta Nippon Denso-t használok. Az még japánban készül.
Én azt hallottam, hogy bár sokféle alkatrészből érdemes utángyártottat venni a gumiharang nem tartozik ezek közé. Ugyanis a gumiharang szerelésnek a munkadíja nem áll arányban a gumiharang árával. Főleg olaszt nem szabad venni, bár ez nem saját tapasztalat.
A japán (gyári!!!) fékbetétek és féktárcsák minősége tényleg mintaszerű. Nekem 55 ezer kilométer van bennük, de a féktárcsán 0, a fékbetéten teljesen minimális kopás látható (jelenleg kb. 9 mm rajtuk a ferrodolréteg, nem tudom eredetileg mennyi volt de nem hinném, hogy sokkal több).
Igen, a gumiharanggal kapcsolatban azt hiszem, igazad van. A gyárinak más az anyaga, nem olyan gumis, hanem mintha több műanyag (vagy szilikon) lenne benne. De az ára tényleg az ötszöröse. A gyárinál a pillanatnyi költségtöbblet azt hiszem megéri, a gyakoribb cserénél felmerülő több munkadíjjal és bosszúsággal (az utángyártottnál) szembeállítva. Amikor keleti autóm volt, csak utángyártottat lehetett venni, és volt, amikor fél évig sem bírta. A kilyukadási helyen az anyag úgy nézett ki, mintha nem is gumi lett volna. Fékbetét: ahogy itt a neten olvasgatom, hogy japán autókba már német cég által gyártottat is szerelnek, amit nem dicsérnek az autósok.
Hát hogy vágom, az túlzás. Csak mikor nem tudok valamit, akkor bölcsen hallgatok... :)
Amúgy meg szinte hihetetlenül lassan bírok dolgozni; igaz, hogy precízen is ugyanakkor. De autószerelőnek éhenhalnék, az hétszentség.
Féltengely-gumiharang: szerintem a gyári se egy egetverő összeg, én azt szoktam venni. Amúgy pedig a féltengelybuherálás az egyetlen dolog az autó körül, amit mélységes undorral csinálok, mert valami hihetetlenül utálom azt a fekete molibdénzsír trutyit, amiben kotorászni kell egy gumiharang-csere alkalmával... És a gyári tuti, hogy tovább bírja, tehát ritkábban kell majd trutyiban tapicskolnom. :)
Fékbetét: szintén gyári. Az az egyetlen, amelyik biztosan nem csikorog, nem teríti be fél méter vastagon fekete fékporral a felnit, és nem kopik el párezer km alatt. A többi lutri; még a német autókhoz az ATE csak-csak... De azt se szoktam.
(Amúgy a japán autókban első tárcsafékbetétet is csak kb. 100 ezrenként kell cserélni átlagos használat mellett. Persze az átlag jó nagy szórásból jön ki: van akinek 200-nál is megvan még az egyharmada a gyárban beszerelt betétnek, és van aki 10 ezrenként elsportolja.
Ez mondjuk erősen függ attól is, ki merre járkál. Győr-München egy héten kétszer odavissza, átlag 10 fékezéssel, az példul kíméli a fékbetétet rendesen. :)
Gyári és gyári beszállító viszont egyenértékű minden esetben. Csak az utóbbi sokkal olcsóbb.
Trebitsch, különben úgy látom, hogy te nagyon vágod ezt az autószerelés témát, úgyhogy megkérdezem, hogy mi a véleményed, érdemes-e nem gyári féltengely-gumiharangot venni, főleg, ha az ára kb. egyötöde annak. És még egy, hogy milyen gyártmányú fékbetétet preferálsz. A kocsitípusról annyit, ha számít, hogy nehogy elküldjél az állatfajos topicba.
A Toyotákba, ha lyól emléxem 4 féle generátort szerelnek összvissz. Tehát nem csak az 1.6-os Corolláé jó - ugyanaz van még vagy tizenötféle típusban. A gyári alkatréssz-számnak kell stimmelnie; de ezt a bontósok tudják, nemigen kell foglalkozni vele.
huh, nem is tudom, hogy koszonjem meg...
ma nem ertem ra generatort keresni, mert sok munkam volt, de meg ezen a heten megprobalok szerezni egyet
aztan majd beszamolok a fejlemenyekrol :))
meg azt kerdeznem, hogy a generatorok eseteben milyen kompatibilitasi feltetelek vannak, vagyis csakis 1.6-os Corolla generator jo, vagy mas tipuse is?
A sajátkezű cserétől meg ne tarts, tényleg nem egy művészet. Ha a kezedben van a bontott generátor, látni fogod hol is van az a két csavar.
(Az egyik az alján, a forgástengely, a másik meg az éxíjfeszítéshez.)
Azt is látod majd, hogyan kell megnyomni az elektromos csatlakozót, hogy kijöjjön. (Be kell nyomni egy olyan ki műanyag kallantyút, ami bepattanva rögzíti a helyén.) Fox még látni egy tizes fejű anyát, alatta egy vastagabb dróttal, saruval. Ezeket kell megbontani, tényleg nem nagy dolog; egy darab tizes és egy darab tizennégyes csillag (vagy csillagvillás, mindenképp zárt!) kulcs kell összesen.
Na, miután megnézegetted a dolgokat: leveszed az akkuról a minuszos sarut. Azért a minuszosat, mert ha a kulcs letestel, mikor tekered, ez nem szikrázik. A pluszos, az mint a rettenet. :) Azért ha ahhoz férsz jobban hozzá, azt is le lehet szedni: csak vigyázz, ne testeljen a kulcs. Elég az egyik sarut levenni.
Ezután az ujjaddal megnyomogatod az éxíjat, hogy érezd, mennyire kell majd megfeszíteni.
Lecsavarod a tizes anyát, és leveszed a kábelsarut róla.
Kihúzod a műanyag stekkert, közben káromkodsz, mer nehezen szokott kijönni, akárhogy nyomod a pöcköt meg ráncigálod. De azér ki fog: általában segít, ha kicsit megtolod befelé először.
Ezután kiveszed azt a csavart, ami az éxíj feszítését adja, a fölsőt. 14-es, emlékeim szerint nem átmenő csavar - ha mégis, akkor kell még egy kulcs, ellentartani.
Leveszed a forgástengelyről az anyát, és kipiszkálod a helyéről.
Ezután kiveszed a generátort, és fordított sorrendben visszateszed a dolgokat; közben megfeszíted az éxíjat.
Ha kész vagy, nem ártalmas egy voltmérővel az akku pólusain megmérni a feszültséget járó motornál. (Itthon 2-3 ezer forintért adnak egy kis multimétert, az tökéletesen megfelel a célnak, és szerintem még ha veszel egyet, az is olcsóbb lesz, mint egy szerelő munkadíjának töredéke.)
14,0 - 14,4 volt közötti értéket kell mérned, ha minden rendben van.
Na... Ilyen részletesen ennyire egyszerű dolgot még az életben nem írtam le. :)
kedves Trebitsch,
koszonom szepen a valaszt, kozben konzultaltam telefonon egy otthoni szerelovel is, es szinte szorol szora ugyanezt mondta :))
Ugyhogy holnap megyek is bontot keresni, bar a sajat kezu generatorcseretol kicsit tartok.
Legvalószínűbb, hogy elkopott a szénkefe a generátorban, és hol fölakad, hol hozzáér a csúszógyűrűhöz; de lehet törött csatlakozó, kontakthibás/szakadt drót is, vagy hibás fesszabályzó.
Szerviz. Töltés nélkül 50-60 km után ottmaradsz az út szélén.
Esetleg kérdezz meg egy bontót, hogyé adnak egy komplett generátort. Általában arrafelé nem drága; aztán ha megvan, szereld be sajátúlag. Két csavar, plusz a drótok; csak ne felejtsd el levenni az akkusarut.
Sziasztok,
a kovetkezo problemam van: 14 eves Corollamban a tolteskontroll-lampa vilagit. De nem allandoan, hanem eleg rendszertelenul. Altalaban elindulas utan egy ideig jo, es ugy tiz perc utan jelzi megint, hogy nincs toltes.Azt tapasztaltam viszont, hogy autopalyan altalaban jo, de valamikor a varosban is, semmi szabalyossagot nem tudtam ebben felfedezni. Egyszer mar elofordult, hogy elfogyott az aram es lefulladtam. A gondom igazabol az, hogy kulfoldon vagyok es itt eleg borsos araik vannak a szereloknek, es nem tudom, haza merjek-e igy indulni, hogy hol van toltes, hol nincs.
Gondolom arra gondol, hogy acsurra szetszedett motorba (hidrotokek miegyeb) kell ujra olajat varazsolni, azert arra kell ido, amig minden olajcsatorna megtelik.
Mellesleg megjegyzem, hogy probaknet nekem tisztan inditomotorral nem sikerult olyan nyomast elernem, hogy kialudjon a lampa.