Köszi az infokat, de ez az API SG ez most további paraméter, vagy egy márkanév :)
1ébként úgy néz ki, hogy nem a motor füstöli el, hanem alul látok apró olajfoltokat. Azaz nem csak a motor füstöli el. Köszi még1x.
Bezony, a gyújtásom kicsit jobban vízálló már (talán :), de meg egyebet is tettem - talán itt ontopic, leírom...
Szal a Pajeroban a terepváltóm hülyéskedett, ha előrenyomtam négykerék-felezőbe, akkor müxött szépen, de még álló helyzetben, álló motornál is kivette a rendes sebváltó karja üresbe, amikor 3-ból 4-be húztam, vagy üresből rükvercbe.
Vakartam a fejemet, mer egy ilyen osztóművet kiszerelni se, meg javítani se egyszerű eset.
Aztán gondoltam, megnézem már kicsit alaposabban fölülről, lekaptam a váltóbotok környékét.
Hát egy bazi nagy, kőkeményre száradt agyagdarab gyógyult be a két bot közé... :)
Kipuceváltam, a váltó tökéletes. :)
Hello, Trebisch!
A seregben Csobánkán így indítottam be egy Ural-t.
Kicsit kiakadtak, mert mire begyalogoltak a bázisra, és visszaértek a segítséggel, már nem voltunk ott. Pedig mondtam, hogy ne induljanak el gyalog, előbb hadd próbáljam életre kalapálni az önindítót...
:-)
Mit tegyél?
Amikor épp nem müxik az önindító, fogj egy kalapácsot, és ütögesd meg barátilag, jó alaposan az oldalát.
Ha ettől elkezd működni, akkor kefe (bronzkefe) csere, esetleg a bronzperselyek is - csak szétszedéstől derül ki.
Ha nem használ a püfölés, akkor mérni kell: ilyenkor, mikor rossz, megkapja-e a behúzótekercs az áramot a slusszkulcstól. Ha nem: gyújtáskapcsoló kapcsolórésze, kábelezés, stb.
Ha nem idegen tőled az elektromosság meg az autószerelés, és van egy 100 wattos vagy nagyobb forrasztópákád, a keféket te is ki tudod cserélni. A bronzperselyeket is - talán, te tudod.
De ha kiveszed az önindítót, és elviszed egy önindítóshoz, emberi áron felújítják általában. (= kefe és persely csere, korrektebb esetben kollektorfelszabályzás is.).
Ez teljesen normális olajfogyasztás. 1000 km-enként 0.8-1 liter környékén válik túlzottá (minden autónál), a tiéd meg, ha jól számolom, 3 deci ezrenként.
Olaj: 15W40, stimmt, és API SG vagy jobb legyen (SH, SJ...).
Majdnem igaz a mit mondtál, ha csattan, de mégsem indul az inkább abehúzótzekercs gondja, mert nem ad át az érintkezője. Ha nem is csattan akkor lehet szénkefe, behúzótekercs (maga a tekercs szakadt), vagy a forgórész menetzárlatos. A legjobb, ha a delinkvens elviszi olyan helyre ahol értenek hozzá.
Nekem Zastavával volt hasonló. I. körben behúzómágnes csere volt, ami nem oldotta meg a problémát. Végleges megoldás szénkefe csere volt. Szerintem, ha a gyújtáskapcsoló elfordításánál tök csöndes: behúzómágnes. Ha van egy pici zörej (de mégsem indul): szénkefe.
Köszi, bocs, ha csak most válaszolok, de a Volvóban már megoldottam. A tankból kijövő ábel dugója volt szétcsúszva. A Ladán nem tudom, mi most a helyzet, mert anyám jár vele.
Szerintetek mennyi az elfogadható olajfogyasztás egy 120.000 km-t futott, dinamikusan de nem agyonhajtott 1.1 es Fiat Uno motornál ? A zöldkártyánál nem óbégattak, a kipufogó is szép száraz, jól is megy... csak éppen úgy tűnik, hogy 5000 km en megevett 1.5 liter olajat. Lehet, hogy az olaj nem belevaló ? Sajna nemtom pontosan milyen, mert faterom a szomszédtól kapta, aki esküszik rá hogy jó cucc. Egyenesen a Volán telepről... nno mind1. Milyen olajat ajánlanátok bele ? Asszem a könyvében valami 15W40 van írva...
Előre is köszi.
A hiba valósszínűleg az üzemanyagszintmérőddel van, amit a tankban találsz meg. Ha néha működik, akkor kikopott a potmétered, és nem mindenütt érintkezik. Ha soha nem megy akkor, a kis finom rézsodrony, ami az úszórész csúszó érintkezőjén van, az tört el. Ha értessz valamennyire a kocsikhoz, akkor szedd ki a szintjelzőt a tankból és cseréld ki a kis vezetéket, ha nincs hozzá affinitásod, vidd el egy autóvillamosságishoz.
A következők miatt kérem szakik segítségét. Immár mindkét autónkban (Lada 2105 és Volvo 244) megállt az üzemanyagszintjelző műszer. A Volvoban megnéztem a műszerfalba menő kábel a helyén van. Hol keressem a hibát? Autóvillamosságiak foglalkoznak ezzel? Köszi előre is.
Van valakinek tapasztalata a VW 1,9 TDI motorjáról? szeretnék venni egy Audi 80-at, vagy passatot 1,9 TDI motorral olyan 1992-1994-es évjáratút. Mire érdemes odafigyelni a vásárlásnál!
Ja eszembe jutott még valami.Egy ismerősnek volt egyszer egy dáciaja , és az is ugyanezt csinálta.Szétszedte , és kiderült , hogy csak valami ami a vázhoz rögzítette lelazult.
Persze én nem halogatnám sokáig a javítást , mert elég ciki lehet ha kilencvennél a kezedben marad a kormány.
A kormányszerkezet az (általam) ismert esetek 100%-ában úgy van megoldva , hogy az elforduló részek siklócsapágyakban futnak.Ezek önkenő anyagúak , leginkább valamilyen bronz , de van még egy alkatrész amit tuti hogy cserélni kell ez pedig egy kardánkereszthez hasonló , ami azt a célt van hivatva szolgálni , hogy ne csak egyenesen futhasson a kormányrudazat , hanem szögben kicsik megtörni is tudjon , és így éri el a kormányművet.Persze ezt így elmondani egyszerű , de ehhez jöhet még egy csomó szirszar , amit esetleg meg kell bontani típustól függően (magasságállítás , esetleg ki-be lehet állítani)
Leginkább szemrevételezéssel. Esetleg előfordulhat, hogy a sérülés miatt elmászott a futóműgeometria - ez esetben kormányzási, egyenesfutási nehézségek, rendellenes gumikopás.
Szervusztok!
Hogyan lehet észrevenni ha sérült az egyik első lengőkar??? (Elsőkerekes a kocsi.)
Egy Fiat Puntórol van szó. Én nem vettem észre semit, de a szerelő most hívott, hogy ez van...
Hogyne lenne csapágy, kettő is van. Különben mi a nyavalyától forogna a kormánykerék tengelye, aka kormányrúd? Fix nem lehet ugye, mert akkor nem lehetne kormányozni, a levegőben meg úgy magától nem áll meg, az legfeljebb az indiai csodafakír kötele... :)
Hogy ennél a tipusnál épp golyóscsapágy vagy bronzpersely, azt nem tudom, de valamilyen csapágyazás mindenképpen van. A kormányoszlopban, a műanyag takarófrincfrancok alatt van egy acélcső, abban vannak a csapágyak.
A csere viszont mindenképp szivatós, a kormányzár/slusszkulcs/lopásnehezítés miatt kitekerhetetlen, csak fúrfaragással eltávolítható csavarokkal kell megküzdeni.
Nem tudom, hogy tudtok-e segíteni, de hátha. Egy 91-es VW passatom van és a kormánykerék föl-le irányban kotyog kb fél centit. Olyan mintha kikopott volna a csapágy de azt mondták nekem, hogy a kormánykeréknél nincs csapágy. Tudja valaki mi lehet, illetve hogyan lehet megszerkeszteni?
Aha, kosz Kulimasz, na emiatt kerdeztem pont, mert nem szeretnek mondjuk egy stab.palcaert "csak ugy" penzt kiadni, ha annak semmi koze az egesz bulihoz. a szakszervizek szeretik a tudatlan autost szivatni