Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Saughassy Creative Commons License 2002.09.03 0 0 658
Köszi az infokat, de ez az API SG ez most további paraméter, vagy egy márkanév :)
1ébként úgy néz ki, hogy nem a motor füstöli el, hanem alul látok apró olajfoltokat. Azaz nem csak a motor füstöli el. Köszi még1x.
Előzmény: Trebitsch (651)
atompyka Creative Commons License 2002.09.02 0 0 657
Ezt mintha nem olvastam volna az O-R topicon! Pedig biztos tetszene nekik! Erre mondják, szappanos víz csodákra képes! :-)

ATom

Előzmény: Trebitsch (655)
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.02 0 0 656
Ugyan már, integettünk utánad szépen. :)
Előzmény: atompyka (654)
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.02 0 0 655
Bezony, a gyújtásom kicsit jobban vízálló már (talán :), de meg egyebet is tettem - talán itt ontopic, leírom...

Szal a Pajeroban a terepváltóm hülyéskedett, ha előrenyomtam négykerék-felezőbe, akkor müxött szépen, de még álló helyzetben, álló motornál is kivette a rendes sebváltó karja üresbe, amikor 3-ból 4-be húztam, vagy üresből rükvercbe.
Vakartam a fejemet, mer egy ilyen osztóművet kiszerelni se, meg javítani se egyszerű eset.
Aztán gondoltam, megnézem már kicsit alaposabban fölülről, lekaptam a váltóbotok környékét.
Hát egy bazi nagy, kőkeményre száradt agyagdarab gyógyult be a két bot közé... :)
Kipuceváltam, a váltó tökéletes. :)

Előzmény: atompyka (653)
atompyka Creative Commons License 2002.09.02 0 0 654
Trebisch helyett Trebitsch, bocs!
Meg azért is bocs, hogy akkor este úgy elhúztam mellettetek a 6-oson, de még volt vagy 200 kilométerem...
Előzmény: atompyka (653)
atompyka Creative Commons License 2002.09.02 0 0 653
Hello, Trebisch!
A seregben Csobánkán így indítottam be egy Ural-t.
Kicsit kiakadtak, mert mire begyalogoltak a bázisra, és visszaértek a segítséggel, már nem voltunk ott. Pedig mondtam, hogy ne induljanak el gyalog, előbb hadd próbáljam életre kalapálni az önindítót...
:-)

Cseréltél gyertyakábelt?

ATom

Előzmény: Trebitsch (652)
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.02 0 0 652
Mit tegyél?
Amikor épp nem müxik az önindító, fogj egy kalapácsot, és ütögesd meg barátilag, jó alaposan az oldalát.
Ha ettől elkezd működni, akkor kefe (bronzkefe) csere, esetleg a bronzperselyek is - csak szétszedéstől derül ki.
Ha nem használ a püfölés, akkor mérni kell: ilyenkor, mikor rossz, megkapja-e a behúzótekercs az áramot a slusszkulcstól. Ha nem: gyújtáskapcsoló kapcsolórésze, kábelezés, stb.

Ha nem idegen tőled az elektromosság meg az autószerelés, és van egy 100 wattos vagy nagyobb forrasztópákád, a keféket te is ki tudod cserélni. A bronzperselyeket is - talán, te tudod.
De ha kiveszed az önindítót, és elviszed egy önindítóshoz, emberi áron felújítják általában. (= kefe és persely csere, korrektebb esetben kollektorfelszabályzás is.).

Előzmény: Leugan (646)
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.02 0 0 651
Hali!

Ez teljesen normális olajfogyasztás. 1000 km-enként 0.8-1 liter környékén válik túlzottá (minden autónál), a tiéd meg, ha jól számolom, 3 deci ezrenként.
Olaj: 15W40, stimmt, és API SG vagy jobb legyen (SH, SJ...).

Előzmény: Saughassy (644)
Leugan Creative Commons License 2002.09.02 0 0 650
Most van a szerelőnél. Tudod, az jó hogy ha tudod hogy mi lehet a gond. Nehogy átvágjanak a palánkon. :-))))

Lg.

Előzmény: Giugiaro (649)
Giugiaro Creative Commons License 2002.09.02 0 0 649
Majdnem igaz a mit mondtál, ha csattan, de mégsem indul az inkább abehúzótzekercs gondja, mert nem ad át az érintkezője. Ha nem is csattan akkor lehet szénkefe, behúzótekercs (maga a tekercs szakadt), vagy a forgórész menetzárlatos. A legjobb, ha a delinkvens elviszi olyan helyre ahol értenek hozzá.
Előzmény: Suz734 (647)
Leugan Creative Commons License 2002.09.02 0 0 648
Köszi a tanácsot, sokat segítettél.

És egyszerű cserélni??

Lg.

Előzmény: Suz734 (647)
Suz734 Creative Commons License 2002.09.02 0 0 647
Nekem Zastavával volt hasonló. I. körben behúzómágnes csere volt, ami nem oldotta meg a problémát. Végleges megoldás szénkefe csere volt. Szerintem, ha a gyújtáskapcsoló elfordításánál tök csöndes: behúzómágnes. Ha van egy pici zörej (de mégsem indul): szénkefe.
Előzmény: Leugan (646)
Leugan Creative Commons License 2002.09.02 0 0 646
Help Mindenki felé !

Mit tegyek?

VW GOLF II 1.3-as motor.

Néha , most már minden héten minimum 1x szer a következő a hibajelenség.

Önindító nem működik. Betolásra autó indul. Majd ezután kb. 5-6 napig minden király, indul a gépezet. Utána nem. Ujra betolás.

Gondolom az önindítóval van vmi gond. Mit csináljak vele???

Lg.

BLASIUS Creative Commons License 2002.09.02 0 0 645
Köszi, bocs, ha csak most válaszolok, de a Volvóban már megoldottam. A tankból kijövő ábel dugója volt szétcsúszva. A Ladán nem tudom, mi most a helyzet, mert anyám jár vele.
Előzmény: Giugiaro (643)
Saughassy Creative Commons License 2002.09.02 0 0 644
Sziasztok!

Szerintetek mennyi az elfogadható olajfogyasztás egy 120.000 km-t futott, dinamikusan de nem agyonhajtott 1.1 es Fiat Uno motornál ? A zöldkártyánál nem óbégattak, a kipufogó is szép száraz, jól is megy... csak éppen úgy tűnik, hogy 5000 km en megevett 1.5 liter olajat. Lehet, hogy az olaj nem belevaló ? Sajna nemtom pontosan milyen, mert faterom a szomszédtól kapta, aki esküszik rá hogy jó cucc. Egyenesen a Volán telepről... nno mind1. Milyen olajat ajánlanátok bele ? Asszem a könyvében valami 15W40 van írva...
Előre is köszi.

Giugiaro Creative Commons License 2002.08.21 0 0 643
A hiba valósszínűleg az üzemanyagszintmérőddel van, amit a tankban találsz meg. Ha néha működik, akkor kikopott a potmétered, és nem mindenütt érintkezik. Ha soha nem megy akkor, a kis finom rézsodrony, ami az úszórész csúszó érintkezőjén van, az tört el. Ha értessz valamennyire a kocsikhoz, akkor szedd ki a szintjelzőt a tankból és cseréld ki a kis vezetéket, ha nincs hozzá affinitásod, vidd el egy autóvillamosságishoz.
Előzmény: BLASIUS (641)
Koltai Péter Creative Commons License 2002.08.18 0 0 642
Jó is lehet, mert nem sürgős. Raktam bele egy másikat, úgyhogy ráér... :)

Ha a benne lévő megadja magát, még akkor sem lesz sürgős, max. 90A-es helyett rakok be egy 65A-est... :)))

Előzmény: atompyka (640)
BLASIUS Creative Commons License 2002.08.17 0 0 641
Sziasztok!

A következők miatt kérem szakik segítségét. Immár mindkét autónkban (Lada 2105 és Volvo 244) megállt az üzemanyagszintjelző műszer. A Volvoban megnéztem a műszerfalba menő kábel a helyén van. Hol keressem a hibát? Autóvillamosságiak foglalkoznak ezzel? Köszi előre is.

atompyka Creative Commons License 2002.08.17 0 0 640
X. ker. jó?
Előzmény: Koltai Péter (639)
Koltai Péter Creative Commons License 2002.08.17 0 0 639
Hi!

Tud valaki normális generátorjavítót?

Köszi

Egoman Creative Commons License 2002.08.15 0 0 638
Köszi a válaszokat, hétvégi progi megvan.
Giugiaro Creative Commons License 2002.08.15 0 0 637
Van valakinek tapasztalata a VW 1,9 TDI motorjáról? szeretnék venni egy Audi 80-at, vagy passatot 1,9 TDI motorral olyan 1992-1994-es évjáratút. Mire érdemes odafigyelni a vásárlásnál!
3r6ScA Creative Commons License 2002.08.13 0 0 636
Ja eszembe jutott még valami.Egy ismerősnek volt egyszer egy dáciaja , és az is ugyanezt csinálta.Szétszedte , és kiderült , hogy csak valami ami a vázhoz rögzítette lelazult.
Persze én nem halogatnám sokáig a javítást , mert elég ciki lehet ha kilencvennél a kezedben marad a kormány.
Előzmény: Egoman (630)
3r6ScA Creative Commons License 2002.08.13 0 0 635
A kormányszerkezet az (általam) ismert esetek 100%-ában úgy van megoldva , hogy az elforduló részek siklócsapágyakban futnak.Ezek önkenő anyagúak , leginkább valamilyen bronz , de van még egy alkatrész amit tuti hogy cserélni kell ez pedig egy kardánkereszthez hasonló , ami azt a célt van hivatva szolgálni , hogy ne csak egyenesen futhasson a kormányrudazat , hanem szögben kicsik megtörni is tudjon , és így éri el a kormányművet.Persze ezt így elmondani egyszerű , de ehhez jöhet még egy csomó szirszar , amit esetleg meg kell bontani típustól függően (magasságállítás , esetleg ki-be lehet állítani)
Előzmény: Egoman (630)
a2c Creative Commons License 2002.08.13 0 0 634
Köszönöm gyors válaszod!
Zoldalma Creative Commons License 2002.08.13 0 0 633
Leginkább szemrevételezéssel. Esetleg előfordulhat, hogy a sérülés miatt elmászott a futóműgeometria - ez esetben kormányzási, egyenesfutási nehézségek, rendellenes gumikopás.
Előzmény: a2c (632)
a2c Creative Commons License 2002.08.13 0 0 632
Szervusztok!
Hogyan lehet észrevenni ha sérült az egyik első lengőkar??? (Elsőkerekes a kocsi.)
Egy Fiat Puntórol van szó. Én nem vettem észre semit, de a szerelő most hívott, hogy ez van...
Trebitsch Creative Commons License 2002.08.12 0 0 631
Hogyne lenne csapágy, kettő is van. Különben mi a nyavalyától forogna a kormánykerék tengelye, aka kormányrúd? Fix nem lehet ugye, mert akkor nem lehetne kormányozni, a levegőben meg úgy magától nem áll meg, az legfeljebb az indiai csodafakír kötele... :)
Hogy ennél a tipusnál épp golyóscsapágy vagy bronzpersely, azt nem tudom, de valamilyen csapágyazás mindenképpen van. A kormányoszlopban, a műanyag takarófrincfrancok alatt van egy acélcső, abban vannak a csapágyak.
A csere viszont mindenképp szivatós, a kormányzár/slusszkulcs/lopásnehezítés miatt kitekerhetetlen, csak fúrfaragással eltávolítható csavarokkal kell megküzdeni.
Előzmény: Egoman (630)
Egoman Creative Commons License 2002.08.12 0 0 630
Sziasztok!

Nem tudom, hogy tudtok-e segíteni, de hátha. Egy 91-es VW passatom van és a kormánykerék föl-le irányban kotyog kb fél centit. Olyan mintha kikopott volna a csapágy de azt mondták nekem, hogy a kormánykeréknél nincs csapágy. Tudja valaki mi lehet, illetve hogyan lehet megszerkeszteni?

Kösz.

autotrannie Creative Commons License 2002.08.12 0 0 629
Aha, kosz Kulimasz, na emiatt kerdeztem pont, mert nem szeretnek mondjuk egy stab.palcaert "csak ugy" penzt kiadni, ha annak semmi koze az egesz bulihoz. a szakszervizek szeretik a tudatlan autost szivatni

udv, AT.

Előzmény: Kulimász (628)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!