Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gebild Creative Commons License 2002.11.19 0 0 851
Trebitsch
Csak lassan a német autókkal. A BMW E30 on is van a hütő alján leresztő csavar, sőt még a motorblokkon is. :)
Előzmény: Trebitsch (850)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.19 0 0 850
Golfokon nincs leeresztési lehetőség a hűtőn, se csavar, se csap, mint pl. a Mitsuknál... Lya kérem, ez német autó. :)
Le kell ráncigálni a hűtő alsó vastag csövét, miután megküzdöttél azzal a pofánvert rugós csőbilinccsel, amitől (ekkora méretben) mindig heves káromkodás fog el, mikor meglátom. :)
A motorblokkon kb. ugyanott van egy ugyanolyan csavar, mint a Suzukin.
Előzmény: AWolfman (848)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.19 0 0 849
Így van, pontosan.
Majd beírom az olajmaffiózóknak is. :)
Előzmény: Kulimász (847)
AWolfman Creative Commons License 2002.11.19 0 0 848
"Azért rázkódok mert a tárcsa központi része (ami a bordástengelyen van) és a tárcsa külső felülete között nincs normális kapcsolat, már nem középpontos a tárcsa, szóval üt!(Mint a mosógép, ha nagy dolgokat centrizik)"

Az az, az az! :o))) Csak én nem tudtam ilyen szemléletes példával előrukkolni... :o) És beleillik a képbe, hogy nem mindig csinálja?

Mellesleg nagyon meg lennék lepődve, ha 5-ben csúszna a kuplung (Wolfmannak négysebességes s kocsija :o))) )

"Ha az új tárcsával csúszna a kuplung 4,5-ben akkor arra is van ötletem :P"

Mivan? Csak tán nem a LUK egyik ügynöke vagy? :o)

Télleg hűtővíz-leeresztő! Treb! Én a sajátomon még egyáltalán nem találtam meg! Van valami ötleted? Golf II-n se találtunk... A hűtéscsövet vettük le...

Előzmény: extension (846)
Kulimász Creative Commons License 2002.11.19 0 0 847
Ezekszerint semmi nem zörög, nem csörög, nem szorul, nem fogyaszt többet stb.
Igazán megoszthatnád a tapasztalatodat az olajos topikkal is, hátha megszűnne a márkás olajok hegemóniája...:-)
Előzmény: Trebitsch (845)
extension Creative Commons License 2002.11.19 0 0 846
Hello AWolfman !

Tuti, hogy a kuplungoddal van a baj, szerintem sürgősen cseréltesd ki a tárcsát.
Nem tudom mikor volt cserélve utoljára, de elméletileg akár kibirhatta az eredeti is idáig, de ilyenkor elég egy csikorgó indulás és már szakad szét a tárcsa a nagy terheléstől.
Azért rázkódok mert a tárcsa központi része (ami a bordástengelyen van) és a tárcsa külső felülete között nincs normális kapcsolat, már nem középpontos a tárcsa, szóval üt!(Mint a mosógép, ha nagy dolgokat centrizik)
A normális kapcsolatot a négy rugó és azok leszoritó patkói biztosítják... ezek közül van eltörve esetleg kilágyulva egy kettő.
(Ebben az esetben nem lehet felújítani, mert nem a felület rossz hanem a tárcsa szerkezete)

Ha még tovább kinozod darabok szakadnak le a tárcsából hamarosan és szétszabdalják a lendkereket vagy a kuplung szerkezetet.

(Csak azért tudom, mert nekem detto ugyanez volt 1 honapja, Nálam 1 rugó és a két rugót összefogó acél kapocs már el volt törve, hááát uccsó pillanat volt nálam mindenesetre)

Tárcsából pedig a Luk-ok tudom ajánlani. A legjobb ár érték arány (legalábbis azt mondják, hogy minden negyedik kocsiban ez van gyárilag)
Persze a Sachs jobb, de kétszer annyi...
Örülhetsz ha nem kell venned kuplungszerkezetet.

Ha a motor ill. váltótartóval lenne a baj akkor nem csak induláskor lenne gond, hanem pl. fékezskor ill motorféknél is. (Ugyanis féknél ill. motorféknél a dög nehéz motor elindul előre a kocsiban és ha hozzáér a kasznihoz akkor fordulattól függően ütögeti/veri a motortartó szemet. Ez fémes kopogó hang...)

Na remélem segitettem

(Ha az új tárcsával csúszna a kuplung 4,5-ben akkor arra is van ötletem :P
Ezt megelőzendő fel kell csiszolni a lendkereket és váltó tárcsához nyomuló részét)
A tárcsa 10 szerelés is 10.

Csao.
.ext

Trebitsch Creative Commons License 2002.11.19 0 0 845
Francokat tud, csak az egyik szomszédnak miautónkja van, oszt megnézegettem kicsit.
Auchan olaj tök lyól bírja, alighanem olyat fogok tenni a Pajero 2.6 benzin/gáz motorjába is, ha elkészülnek a gépmunkával Makraiék... :)
Előzmény: Kulimász (844)
Kulimász Creative Commons License 2002.11.19 0 0 844
Hiába, aki tud, az tud...Pedig nem is Suzukija van...;-)
Hogy bírja az Auchan olaj???
Előzmény: Trebitsch (843)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.19 0 0 843
A motorblokk első részén, a váltó felöli oladalon kb. a hengerfej síkja alatt 10 centivel találsz egy csavart, emlékeim szerint 14-es fejjel, de ez nem biztos. Kúpos menete van, kilátszik a fele, nincs külön tömítés.
Na azt kitekered, és akkor kifolyik a víz a blokkból is.
Előzmény: Otool (841)
Kulimász Creative Commons License 2002.11.19 0 0 842
Nem ismerem a Suzukit, de ha a hűtő leeresztőcsavarját kinyitod és persze valahol máshol is kap levegőt a rendszer, akkor ki KELL folynia belőle a víznek. Vedd le a hűtősapkát, vagy végszükség esetén lazítsd le a felső vízcsövet. De az is lehet, hogy valahol van egy plusz légtelenítő csap, azt kéne megtalálni. Ugynis ha most nehezen jön ki belőle a víz, akkor a visszatöltésnél ugyanúgy szívni fogsz a rendszer légtelenítésével, tehát nagyon vigyázz, nehogy elcseszd és hengerfejes legyen a gép!!!
Előzmény: Otool (841)
Otool Creative Commons License 2002.11.19 0 0 841
Van valami ötletetek, hogy lehet Suzuki Swiften a fagyálló folyadékot leengedni? A hűtő alján van egy csap, ez ok., de a motorból ettől még nem folyik ki. A szervizkönyv sem írja. A Suzukis topicba ne küldjetek, valaki ott is felvetette már ezt a kérdést, de nem lett megoldva.
AWolfman Creative Commons License 2002.11.14 0 0 840
Pedig ez nem volt szakadt. Puhább volt érezhetően, mint az új. Kipufogós vette észre, hogy gázos.

Mongyuk nem is volt fémre sütve. Volt egy idom, amibe bele kellett szuszakolni erőssenn, aszt jó vót. :o))) Nem bonyolították túl a dolgokat akkoriban.

Előzmény: Trebitsch (838)
Kulimász Creative Commons License 2002.11.14 0 0 839
Nem agyvelő ez... :)

"gumibak intelligens" :-)))

Előzmény: Trebitsch (838)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.14 0 0 838
Meglágyulva...????? Olyat se láttam még, szerintem habókra cseréltétek. Vagy szakadt, vagy nem - általában ahol rásütik a fémre, ott szokott elengedni. De lágyulni... Nem agyvelő ez... :)
Ámbár: mindig van egy első eset. :)

Előzmény: AWolfman (837)
AWolfman Creative Commons License 2002.11.14 0 0 837
Az előző bakom se volt szakadt. Csak meg volt lágyulva. Nekem tömör gumi.

Fater jól megszívta a Golffal, mer' az dízel, aszt spec. bakok vannak a kocsiba, bennük olyan plazmaféle kocsonyás, zselés istentuggyamivel, amitől veri a bak darabja a 30000-t. De apámék jól kibabráltak vele! Kierisztették a fáradt anyagot, aszt jól megcsavarozták! :o( Barkácsolás RULEZ!

Előzmény: Trebitsch (836)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.14 0 0 836
Mér, te nem bírsz megemelni 300 kilót? Ejnyemár. :)

Pajszerral. Odafeszítesz a baknak jól, és látod, hogy szakadt vagy nemszakadt. Persze annyira nem muszáj erősnek lenni, hogy a vizsgálat alkalmából mingyá el is tépd... :)

Előzmény: AWolfman (834)
AWolfman Creative Commons License 2002.11.14 0 0 835
:o)))

És közben kiabáljak, hogy kukuríkú török császár, add vissza a gyémánt félkrajcárom, mi? :o)))

Előzmény: Trebitsch (833)
AWolfman Creative Commons License 2002.11.14 0 0 834
És hogy kezdjem? Gyúrjak egy kicsit, aszt ha úgy érzem, hogy meg bírok emelnk 3-400 kilót, akkor nosza rajta, lehet megrángatni azt a 2-300 kilós motort? :o)))

A váltótartó még csak bocikám-bocikám, mer' az alulról csatlakozik az alvázhoz, de a két elsőn támaszkodik a motor...

Hiába no, van még mit tanulnom...

Wolfman}, a lelkes amatőr... :o)))

Előzmény: Trebitsch (830)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.14 0 0 833
Nitrohigítóval, de csak óvatosan, mert a fényezést is megmattítja jól, ha rákerül. Ha az se oldja, akkor passz - pontosabban hajszárító, melegítés, műanyagdarabbal kapirgálás, közben vidám kukorékolás... :)
Előzmény: AWolfman (832)
AWolfman Creative Commons License 2002.11.14 0 0 832
Ja! Fel szeretném tenni ezt a díszlécdarabot (Opel corsás anyu lenyomta egy parkolóból történő kiállás bravúros művelete során :o( Szégyentáblára vele!), mármint a régit, de az eredeti ragasztóanyag olyan kemény, hogy 1. eddig bármivel próbálkoztam, nem oldotta fel, 2. a festék nélkül kaparással nem jön le.

Mivel próbálkozzak?

Előzmény: AWolfman (829)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.14 0 0 831
Mi van, visszaköltöztek a Teve utcába az aranynepperek? :)
Előzmény: AWolfman (829)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.14 0 0 830
Meg hát a gumibakot lényegesen egyszerűbb/olcsóbb lecsekkolni. Én mindenképp azzal kezdeném... :)
Előzmény: Kulimász (828)
AWolfman Creative Commons License 2002.11.14 0 0 829
Bocs, hogy hitetlen tamáskodok, de a csere után egy pillanatra sem lett jobb a dolog...

Félre ne érts: nem beléd akarok valamit beszélni, csak olyan nehéz elhinni.... :o)

Bár lehet, hogy már az összes tönkre ment azóta az igénybe vételtől... Az viszont gáz leszen.

Egyébként télleg nem hiszem, hogy eredeti volt 4000 körüli összegért, pláne ha belegondolok, hogy egy 10 cm-es díszlécdarab kerül ennyibe :o(

Bakker! Ennyiér súlyra ugyanannyi aranyat veszek! :o)

Előzmény: Trebitsch (827)
Kulimász Creative Commons License 2002.11.14 0 0 828
Azért nem vagyok teljesen biztos abban, hogy tutira ki kéne szűrni a kuplungot. Nekem anno a Tipon rángatott a kuplung és néha nagyon durván. Olykor szinte attól féltem, hogy kiesik a motor. Aztán volt egy komplett kuplungcsere és teljesen meggyógyult.
Bár ennek ellenére tényleg valószínűbb a gumibak hiba.
Előzmény: Trebitsch (827)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.14 0 0 827
Vagy tévedett a szerelő, és mégse voltak okésak, vagy valami utángyártott hulladékot tettetek bele a csere alkalmából. Azok van, hogy pillanatok alatt tönkremennek - meg kéne nézni/nézetni újból.
Tényleg ez a gond, szerintem, ahogy így körbejártuk... Kulpungrángatás miatt nem szokott azér para lenni, meg motorkiugrikahelyéről, meg ilyenek. Jó, rángat egy kicsit oszt lyóvan - ez szerintem nem az az eset. :)
Előzmény: AWolfman (826)
AWolfman Creative Commons License 2002.11.14 0 0 826
A váltótartó (egyben a 3. motortartó is) most lett újra cserélve. A másik kettő a szerelő szerint okés volt. Ezért nem értem a dolgot.
Előzmény: Trebitsch (825)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.14 0 0 825
Hát: szerintem ez mindenképp egy vagy több fáradt gumibak. Motortartó, váltótartó... Azok tudnak átmelegedni, és a melegtől tovább puhulni.
Pajszer, akna, mozgatás. :)
Előzmény: AWolfman (824)
AWolfman Creative Commons License 2002.11.14 0 0 824
Nem, a rázkódás üteme nem függ a fordulatszámtól. Az erőssége, az már igen. De még hogy! Nagggyon parás!

Jellemző fokozatok az egyes és a hátramenet, de előferdül kettesben is. Hármasban elképzelhető, hogy produkálná a jelenséget, de ilyenkor már csak olyan fél másodperces, alig észrevehető remegéssé szelídül a dolog (vagy csak én vagyok paranoiás, :o)) )

Előzmény: Trebitsch (823)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.14 0 0 823
A kuplungnál kétféle rugós dolog van. Az egyik a kuplungtárcsában, 4 darab csavarrugó, érintő-irányban széttámasztják a tárcsa két részét, a középrészt a szélén lévő súrlódófelülettől. Ha törött valamelyik, az tényleg okozhat ilyen rázkódást amikor csúszik a kuplung - de ez nem függ a motor hőmérsékletétől. A törött rugó hidegen is törött.
Olyat meg nem láttam, hogy egy kuplungtárcsa csak egy szakaszon égjen meg. Persze mindig van egy első eset... :) A rázkódás üteme egyenesen arányos a fordulatszámmal?
Előzmény: AWolfman (822)
AWolfman Creative Commons License 2002.11.14 0 0 822
Fater arra gyanakodott, hogy esetleg azok közül a rugók közül, amik a tárcsát/kinyomószerkezetet (?) központban tartják, el lehet törve az egyik. Vagy a tárcsa egy része megégett, nem megfelelő a felület tapadása, ezért amikor meleg a tárcsa, megfelelő fordulaton hajlamos szétrázni a motort...
Előzmény: Trebitsch (821)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!