Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

boone Creative Commons License 2002.12.06 0 0 935
Sziasztok.
lenne egy eleg lama kerdesem :mennyi egy benzinmotor elettartama kb.(gondolom ez fugg a karbantartastol is stb..)km-erben.Ugyanis szeretnek venni egy 91-es Ford Scorpio-t(2 literes Dohc motor),amiben kb 200ezer km van nemtom erdemes e egyaltalan ennyivel kocsit vennem ,de masra nincs penz..
Tervezem hogy elviszem allapotfelmeresre es/vagy motordiagnosztikara a kocsit,es ha ott megfelel akkor ugrok bele csak..
Kosz a segitseget elore is.
dane Creative Commons License 2002.12.06 0 0 934
A féltengelygumiharang témához kapcsolódva,szerintem lehet venni utángyártottat is,nyugodt szívvel vehetsz a dobozos fajtából.
Amit önmagában minden nélkül adnak az általában tényleg rettentő gagyi,ez meg is látszik az anyagán,mert a gumi helyett inkább műanyagnak néz ki.
A gyári általában tényleg drága,de azért vannak olcsó típusok is,neked kell eldöntened,de lehet,hogy a következő alkalomkor már nem a gumiharang miatt kell szétszedned a féltengelyt.
(km,benzin-dízel,jobblábhasználat,stb.)
Trebitsch Creative Commons License 2002.12.06 0 0 933
Hát én se dicsértem a japán autóhoz való német utángyártott fékbetétet... ATE _német_ autókhoz, az még csak-csak. Alig van különbség a gyárihoz képest. A német gyárihoz, természetesen. :)
Az NGK gyertya is addig volt jó, amíg föl nem került az oldalára, hogy "Made in France".
Azóta Nippon Denso-t használok. Az még japánban készül.
Előzmény: Otool (931)
Kulimász Creative Commons License 2002.12.06 0 0 932
Én azt hallottam, hogy bár sokféle alkatrészből érdemes utángyártottat venni a gumiharang nem tartozik ezek közé. Ugyanis a gumiharang szerelésnek a munkadíja nem áll arányban a gumiharang árával. Főleg olaszt nem szabad venni, bár ez nem saját tapasztalat.
A japán (gyári!!!) fékbetétek és féktárcsák minősége tényleg mintaszerű. Nekem 55 ezer kilométer van bennük, de a féktárcsán 0, a fékbetéten teljesen minimális kopás látható (jelenleg kb. 9 mm rajtuk a ferrodolréteg, nem tudom eredetileg mennyi volt de nem hinném, hogy sokkal több).
Előzmény: Otool (931)
Otool Creative Commons License 2002.12.06 0 0 931
Igen, a gumiharanggal kapcsolatban azt hiszem, igazad van. A gyárinak más az anyaga, nem olyan gumis, hanem mintha több műanyag (vagy szilikon) lenne benne. De az ára tényleg az ötszöröse. A gyárinál a pillanatnyi költségtöbblet azt hiszem megéri, a gyakoribb cserénél felmerülő több munkadíjjal és bosszúsággal (az utángyártottnál) szembeállítva. Amikor keleti autóm volt, csak utángyártottat lehetett venni, és volt, amikor fél évig sem bírta. A kilyukadási helyen az anyag úgy nézett ki, mintha nem is gumi lett volna. Fékbetét: ahogy itt a neten olvasgatom, hogy japán autókba már német cég által gyártottat is szerelnek, amit nem dicsérnek az autósok.
Előzmény: Trebitsch (930)
Trebitsch Creative Commons License 2002.12.05 0 0 930
Hát hogy vágom, az túlzás. Csak mikor nem tudok valamit, akkor bölcsen hallgatok... :)
Amúgy meg szinte hihetetlenül lassan bírok dolgozni; igaz, hogy precízen is ugyanakkor. De autószerelőnek éhenhalnék, az hétszentség.

Féltengely-gumiharang: szerintem a gyári se egy egetverő összeg, én azt szoktam venni. Amúgy pedig a féltengelybuherálás az egyetlen dolog az autó körül, amit mélységes undorral csinálok, mert valami hihetetlenül utálom azt a fekete molibdénzsír trutyit, amiben kotorászni kell egy gumiharang-csere alkalmával... És a gyári tuti, hogy tovább bírja, tehát ritkábban kell majd trutyiban tapicskolnom. :)

Fékbetét: szintén gyári. Az az egyetlen, amelyik biztosan nem csikorog, nem teríti be fél méter vastagon fekete fékporral a felnit, és nem kopik el párezer km alatt. A többi lutri; még a német autókhoz az ATE csak-csak... De azt se szoktam.
(Amúgy a japán autókban első tárcsafékbetétet is csak kb. 100 ezrenként kell cserélni átlagos használat mellett. Persze az átlag jó nagy szórásból jön ki: van akinek 200-nál is megvan még az egyharmada a gyárban beszerelt betétnek, és van aki 10 ezrenként elsportolja.
Ez mondjuk erősen függ attól is, ki merre járkál. Győr-München egy héten kétszer odavissza, átlag 10 fékezéssel, az példul kíméli a fékbetétet rendesen. :)

Gyári és gyári beszállító viszont egyenértékű minden esetben. Csak az utóbbi sokkal olcsóbb.

Előzmény: Otool (929)
Otool Creative Commons License 2002.12.05 0 0 929
Trebitsch, különben úgy látom, hogy te nagyon vágod ezt az autószerelés témát, úgyhogy megkérdezem, hogy mi a véleményed, érdemes-e nem gyári féltengely-gumiharangot venni, főleg, ha az ára kb. egyötöde annak. És még egy, hogy milyen gyártmányú fékbetétet preferálsz. A kocsitípusról annyit, ha számít, hogy nehogy elküldjél az állatfajos topicba.
Trebitsch Creative Commons License 2002.12.05 0 0 928
A Toyotákba, ha lyól emléxem 4 féle generátort szerelnek összvissz. Tehát nem csak az 1.6-os Corolláé jó - ugyanaz van még vagy tizenötféle típusban. A gyári alkatréssz-számnak kell stimmelnie; de ezt a bontósok tudják, nemigen kell foglalkozni vele.
Előzmény: Dr.Feelgood (927)
Dr.Feelgood Creative Commons License 2002.12.04 0 0 927
huh, nem is tudom, hogy koszonjem meg...
ma nem ertem ra generatort keresni, mert sok munkam volt, de meg ezen a heten megprobalok szerezni egyet
aztan majd beszamolok a fejlemenyekrol :))
meg azt kerdeznem, hogy a generatorok eseteben milyen kompatibilitasi feltetelek vannak, vagyis csakis 1.6-os Corolla generator jo, vagy mas tipuse is?
Előzmény: Trebitsch (926)
Trebitsch Creative Commons License 2002.12.04 0 0 926
Olyat kell venni, amin van. :) Satupad nélkül azt eléggé szívás leszerelni...
Amit eddig én vettem bontóban, azon mindegyiken rajta volt.
Előzmény: Otool (925)
Otool Creative Commons License 2002.12.04 0 0 925
Kifelejtetted a szíjtárcsa átszerelést, már ha a bontotton nincsen...
Előzmény: Trebitsch (924)
Trebitsch Creative Commons License 2002.12.04 0 0 924
Hát: sok variáció nincs a töltés környékén... :)

A sajátkezű cserétől meg ne tarts, tényleg nem egy művészet. Ha a kezedben van a bontott generátor, látni fogod hol is van az a két csavar.
(Az egyik az alján, a forgástengely, a másik meg az éxíjfeszítéshez.)
Azt is látod majd, hogyan kell megnyomni az elektromos csatlakozót, hogy kijöjjön. (Be kell nyomni egy olyan ki műanyag kallantyút, ami bepattanva rögzíti a helyén.) Fox még látni egy tizes fejű anyát, alatta egy vastagabb dróttal, saruval. Ezeket kell megbontani, tényleg nem nagy dolog; egy darab tizes és egy darab tizennégyes csillag (vagy csillagvillás, mindenképp zárt!) kulcs kell összesen.

Na, miután megnézegetted a dolgokat: leveszed az akkuról a minuszos sarut. Azért a minuszosat, mert ha a kulcs letestel, mikor tekered, ez nem szikrázik. A pluszos, az mint a rettenet. :) Azért ha ahhoz férsz jobban hozzá, azt is le lehet szedni: csak vigyázz, ne testeljen a kulcs. Elég az egyik sarut levenni.
Ezután az ujjaddal megnyomogatod az éxíjat, hogy érezd, mennyire kell majd megfeszíteni.
Lecsavarod a tizes anyát, és leveszed a kábelsarut róla.
Kihúzod a műanyag stekkert, közben káromkodsz, mer nehezen szokott kijönni, akárhogy nyomod a pöcköt meg ráncigálod. De azér ki fog: általában segít, ha kicsit megtolod befelé először.
Ezután kiveszed azt a csavart, ami az éxíj feszítését adja, a fölsőt. 14-es, emlékeim szerint nem átmenő csavar - ha mégis, akkor kell még egy kulcs, ellentartani.
Leveszed a forgástengelyről az anyát, és kipiszkálod a helyéről.
Ezután kiveszed a generátort, és fordított sorrendben visszateszed a dolgokat; közben megfeszíted az éxíjat.

Ha kész vagy, nem ártalmas egy voltmérővel az akku pólusain megmérni a feszültséget járó motornál. (Itthon 2-3 ezer forintért adnak egy kis multimétert, az tökéletesen megfelel a célnak, és szerintem még ha veszel egyet, az is olcsóbb lesz, mint egy szerelő munkadíjának töredéke.)
14,0 - 14,4 volt közötti értéket kell mérned, ha minden rendben van.

Na... Ilyen részletesen ennyire egyszerű dolgot még az életben nem írtam le. :)

Előzmény: Dr.Feelgood (923)
Dr.Feelgood Creative Commons License 2002.12.04 0 0 923
kedves Trebitsch,
koszonom szepen a valaszt, kozben konzultaltam telefonon egy otthoni szerelovel is, es szinte szorol szora ugyanezt mondta :))
Ugyhogy holnap megyek is bontot keresni, bar a sajat kezu generatorcseretol kicsit tartok.
Előzmény: Trebitsch (922)
Trebitsch Creative Commons License 2002.12.03 0 0 922
Legvalószínűbb, hogy elkopott a szénkefe a generátorban, és hol fölakad, hol hozzáér a csúszógyűrűhöz; de lehet törött csatlakozó, kontakthibás/szakadt drót is, vagy hibás fesszabályzó.
Szerviz. Töltés nélkül 50-60 km után ottmaradsz az út szélén.

Esetleg kérdezz meg egy bontót, hogyé adnak egy komplett generátort. Általában arrafelé nem drága; aztán ha megvan, szereld be sajátúlag. Két csavar, plusz a drótok; csak ne felejtsd el levenni az akkusarut.

Előzmény: Dr.Feelgood (921)
Dr.Feelgood Creative Commons License 2002.12.03 0 0 921
Sziasztok,
a kovetkezo problemam van: 14 eves Corollamban a tolteskontroll-lampa vilagit. De nem allandoan, hanem eleg rendszertelenul. Altalaban elindulas utan egy ideig jo, es ugy tiz perc utan jelzi megint, hogy nincs toltes.Azt tapasztaltam viszont, hogy autopalyan altalaban jo, de valamikor a varosban is, semmi szabalyossagot nem tudtam ebben felfedezni. Egyszer mar elofordult, hogy elfogyott az aram es lefulladtam. A gondom igazabol az, hogy kulfoldon vagyok es itt eleg borsos araik vannak a szereloknek, es nem tudom, haza merjek-e igy indulni, hogy hol van toltes, hol nincs.
Kiss Ordog Creative Commons License 2002.12.03 0 0 920
Gondolom arra gondol, hogy acsurra szetszedett motorba (hidrotokek miegyeb) kell ujra olajat varazsolni, azert arra kell ido, amig minden olajcsatorna megtelik.

Mellesleg megjegyzem, hogy probaknet nekem tisztan inditomotorral nem sikerult olyan nyomast elernem, hogy kialudjon a lampa.

Előzmény: alpinaB6 (918)
kivi Creative Commons License 2002.12.03 0 0 919
Nem tudom hogy lett hirtelen két db autódoktor, de az "új" arc sem stílusában sem precízségében nem tetszik.
Előzmény: alpinaB6 (918)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.12.03 0 0 918
egyaltalan mi az, hogy mig megjon az olajnyomas???? ha erre nalatok varni kell akkor jobb lesz ha az elso kukaba parkoltok szeretett autokaitokkal...

a

Előzmény: QuadCam (911)
kivi Creative Commons License 2002.12.02 0 0 917
OK, köszi. Így már érhető a dolog.
Előzmény: Trebitsch (916)
Trebitsch Creative Commons License 2002.12.02 0 0 916
Na... Szal: fönn a pedáltengelynél beljebb tekerték az ütközőcsavart, tehát eleve lejjebb van a pedálod, attól tudod kevesebbet nyomni (nix tégla :), ha jól értem.
Ugyanakkor persze a bowdent is utánaállították.

A jól beállított kuplungnál a pedálnak van 10-15 mm holtjátéka, és utána ha minden rendben van, kb. a pedálút fölső egyharmadánál van a csúszási pont.

Előzmény: kivi (915)
kivi Creative Commons License 2002.12.02 0 0 915
Hehe. :-)
A pedál alapállása és a full kinyomott állapot közti út lecsökkent (kb. 2/3-ra). Ennek okán a teljesen kinyomott pedált picit engedve már kezd fogni a kuplung, az állítás előtt sokkal jobban fel kellett engedni hogy megmoccanjon a kocsi.

Ez így jó, sokkal jobb mint volt. Csak furcsállom dolgot, mert amit eddig tudtam a kuplung működéséről az most alapjaiban ingott meg. :-)

Előzmény: Trebitsch (914)
Trebitsch Creative Commons License 2002.12.02 0 0 914
Nem értem. Betettek egy téglát a pedál alá, hogy ne tudd jobban benyomni?
Előzmény: kivi (913)
kivi Creative Commons License 2002.12.02 0 0 913
Kuplungos kérdés:
nagyon hosszú volt a pedál útja, de ebből csak a felső 10 centin fogott, váltásnál is "elég" volt ha félig nyomtam ki. Ma állítottak rajta, az útja lecsökkent arra a 10 centire amin eddig fogott. Ez így normális?
BLASIUS Creative Commons License 2002.11.29 0 0 912
Köszi. Csak azért kérdeztem, mert volt már hogy leállítás után egész sok volt benne, de tegnap mondjuk alaposan felpörgettem (140-et vitettem vele az M5-ön - de jól bírta mondjuk), aztán megijedtem. Gondolom ilyenkor többet vesz fel a teknőből is a motor és lassabban folyik le, nem?

Lámer módon utánatöltöttem egy keveset és reggel indítás előtt nézve meg már tocsogott az olajtól, úgyhogy tényleg csak nem folyt le.

Előzmény: alpinaB6 (910)
QuadCam Creative Commons License 2002.11.29 0 0 911
Mielőtt nagyon elájulnátok az autódokitól hadd jegyezzem meg, hogy ez: "és úgy indítom, hogy a gyújtási szikrát kiiktatom mindaddig míg meg nem jön az olajnyomás. Ha megjött, várok néhány másodpercig, majd újra indítózok, újra várok (4-5 ilyen után már indulhat a motor!)" kiváló módszer, hogy a katalizátort kafán telepumpáljuk benzinnel. Én inkább az injektorok kábeleit szoktam lehúzni, de mondjuk én csak egy otthon bütykölő kókler vagyok, ne hallgassatok rám... :)
Előzmény: Magnat (901)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.29 0 0 910
BLASIUS

nem kell felporgetned hozza! ha kozvetlenul megallas utan nezed akkor mindig kevesebbet fogsz latni!!! mert le kell meg folynia az olajdeknibe! varni kell 5-10percet mig lefolyik!

a

Előzmény: BLASIUS (909)
BLASIUS Creative Commons License 2002.11.29 0 0 909
Sziasztok!

Jól tudom, hogy ha rendesen felpörgetem a motort (pl. megjáratom autópályán nagy sebességgel) és utána közvetlenül leállítás után megnézem az olajszintet, kevesebbet mutat, mint amennyi ténylegesen benne van? Lehet a különbség több deci egy 2.4-es dízelnél?
Van amúgy olajfogyasztása a motornak, de nem vészes mértékben.

CyberShot Creative Commons License 2002.11.28 0 0 908
Kösz, gebild.
És hogy volt, elvitted kocsival együtt, vagy csak a karbit?
Előzmény: gebild (892)
Magnat Creative Commons License 2002.11.27 0 0 907
Majd megbeszélem vele holnap! :-) Kölönben a szűrő nem izgat, de az olaj testvérek között is 12k huf ...
Előzmény: Trebitsch (906)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.27 0 0 906
Hát ez már a te dolgod - ha spórolni akarsz az olajon, törődj bele a varrógéphangba.
De majd a doki megmondja, sokkal szebben káromkodik, mint én... :)
Mellesleg olajszűrőt is cserélni kell. Mindig.
Előzmény: Magnat (905)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!