Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Trebitsch Creative Commons License 2002.09.04 0 0 671
Ha elindulsz a kipufogórendszeren a motortól hátrafele, akkor ez a tűzkarika az első cső-összekötés. Az öntöttvas leömlő alsó végén van, közel a motorhoz. Kúposan tömít, tehát nincs semmi külön tömítés benne. A csavarok, amik tartják, nem keményen szorítják össze, hanem rugók vannak a csavarok nyakán, és a rugóerővel. Ez azért van, hogy tudjon kicsit mocorogni, ahogy rezeg a motor, ne törje el a viszonylag fix kipufogót valahol.
Érdemes megnézni, hogy nem hagytak-e ki onnan valamit, nincs-e törött rugó stb. Aztán ha minden OK, akkor szétszedni, 1200 fokig hőálló "zsírral" befújni az egészet és kb. egyforma rugóerőre meghúzni a csavarokat. Értelemszerűen nem jó, ha összefexenek a rugómenetek.)
Általában 2 csavar az egész.
Előzmény: Kulimász (669)
Leugan Creative Commons License 2002.09.04 0 0 670
AHA !

Valami dereng. Nekem ezt a rezgéscsillapítóról mondták el, hogy ha az nem lenne akkor eltörne az egész rendszer.

És a tűzkarikát hol keressem???

Köszi

Lg.

Előzmény: Kulimász (669)
Kulimász Creative Commons License 2002.09.04 0 0 669
Hát, én sem vagyok szakértő kipufogó témában, de úgy tudom, ez a bizbasz a kipufogórendszer része és azt a célt szolgálja, hogy a motor rezgései ne tevődjenek át a komplett kipufrendszerre. Nekem is volt olyan, hogy indításkor (de csak hideg motornál) fémes nyekergő hangot hallottam pár mp-ig és erre azt mondta egy szerelő, hogy ez a tűzkarika lehet.
Addig én se hallottam ezt a szót, hogy "tűzkarika". Megnyugodtam, ezekszerint nem vagyok egyedül...:-))))
Előzmény: Leugan (667)
Veisace Creative Commons License 2002.09.04 0 0 668
kivi

Minél többen jelentkeznénk annál kevesebbe. Az éves költségbetésük 2milla így ha 20ember összegyül akkor 100ezer lenne 1év. Ezért kéne ha minél több érdeklődőt találnánk. Szóval akit érdekel az csak jöjjön el 17én és hozzon magával még 1 embert! :)))

Előzmény: kivi (664)
Leugan Creative Commons License 2002.09.04 0 0 667
Az mi????

Lg.

Előzmény: Kulimász (666)
Kulimász Creative Commons License 2002.09.04 0 0 666
Asszem ez a tűzkarika lehet...Kipus tud rajta segíteni.
Előzmény: Leugan (665)
Leugan Creative Commons License 2002.09.04 0 0 665
Figyelem !

Aki járt már hasonlóan vagy van tapasztlata az segítsen pliz !

Elinduláskor a kocsi aljáról félelmetes rezonancia és brummogás. kb. 5-6 másodpercig utána csend. A következő elinduláskor amikor a motor meleg, akkor minden oké.

Hideg motornál ujra előjön.

Megjegyzem hogy nemrég kapott a VW GOLF II uj kipufogót elejétől a végéig.

Mi lehet ez a hang?? Segitsetek.

Lg.

kivi Creative Commons License 2002.09.04 0 0 664
És mennyibe kerül? :-)
Előzmény: Veisace (662)
atompyka Creative Commons License 2002.09.03 0 0 663
Trebitsch kolléga, ez Neked való! Te legalább értenéd, miről zaygválnak, aztán leírnád magyarul itt a topicon.
:-)
Előzmény: Veisace (662)
Veisace Creative Commons License 2002.09.03 0 0 662
Sziasztok, volna egy hirdetésem amit remélem többeket érdekel. :)

Autó rajongók!!

Aki szeretné közelebbről is ismerni az autó működését, szerelését az megteheti ESTI TAGOZATON a CSONKA JÁNOS MŰSZAKI SZAKKÖZÉP ISKOLÁBAN. 1165 BUDAPEST, ARANY JÁNOS UTCA 55. Érd.: KEREPESI JÁNOSnál tel.: 403-26-77, 403- 55-32, reggel 8tól fél 4ig.
Korhatár nélküli mivel esti. A tanfolyam jellegéről.: Az oktatás hétfő-kedd-szerda-i napokon 15órától kb.19 óráig tart. Nem kötelező megjelenni, elég csak a negyedéves beszámolókra tudni az anyagot. A hétfői nap műhelygyakorlat, a másik kettő elmélet. Csak szaktantárgyak vannak az se sok. Autószerelői bizonyítványt ad. BEIRATKOZÁS.: SZEPTEMBER 17-ÉN 17 ÓRAKOR.

Én is akarok menni de az a probléma hogy az iskola nem hírdette így csak 15en gyűltünk össze és minél többen lennénk annál jobb lenne. Van egy lány is! :))))

Trebitsch Creative Commons License 2002.09.03 0 0 661
További paraméter - az olajoknak praktikusan 2 jellemzőjük van mindösszesen, az egyik a viszkozitásra (kenőképesség, sűrűség, folyékonyság) ez az bizonyos 15W40; meg egy másik, a teljesítményszintre vonatkozó. Az egy kicsit összetettebb dolog, nagyon leegyszerűsítve azt mondja meg, hogy milyen minőségű az olaj.
API specifikáció pl. SJ/CD, ebből az S a benzinmotorokhoz, a C a dízelekhez tartozik, minél hátrább van a betű az ABC-ben, annál jobb (és drágább...) az olaj. Ugyanezt a teljesítményszintet kicsit máshogy értékelve mondja meg az ACEA minősítés is, az API SJ kb. ugyanaz, mint az ACEA A3.
Rá van írva a olajosdobozra, jobb olajoknál mind a kettő, tehát az API és az ACEA minősítés is, a viszkozitás-index mellé, nem olyan bonyolult. Az olaj márkája meg gyakorlatilag tökmindegy.

Ha alaposabban el akarsz mélyedni:
Milyen motorolajat használsz?

Előzmény: Saughassy (658)
BLASIUS Creative Commons License 2002.09.03 0 0 660
Talán a tankban levő szintmérőd mozdult el.
Előzmény: kivi (659)
kivi Creative Commons License 2002.09.03 0 0 659
Blasius után nekem is üzemanyagszintjelző gondom van ('96 Escort). A mutató abszolút nonlineárisan mozog: üres tanknál 1/5 tankot jelez, 1/4-nél felet, 1/2-nél majdnem fullt.

Ötlet?

Saughassy Creative Commons License 2002.09.03 0 0 658
Köszi az infokat, de ez az API SG ez most további paraméter, vagy egy márkanév :)
1ébként úgy néz ki, hogy nem a motor füstöli el, hanem alul látok apró olajfoltokat. Azaz nem csak a motor füstöli el. Köszi még1x.
Előzmény: Trebitsch (651)
atompyka Creative Commons License 2002.09.02 0 0 657
Ezt mintha nem olvastam volna az O-R topicon! Pedig biztos tetszene nekik! Erre mondják, szappanos víz csodákra képes! :-)

ATom

Előzmény: Trebitsch (655)
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.02 0 0 656
Ugyan már, integettünk utánad szépen. :)
Előzmény: atompyka (654)
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.02 0 0 655
Bezony, a gyújtásom kicsit jobban vízálló már (talán :), de meg egyebet is tettem - talán itt ontopic, leírom...

Szal a Pajeroban a terepváltóm hülyéskedett, ha előrenyomtam négykerék-felezőbe, akkor müxött szépen, de még álló helyzetben, álló motornál is kivette a rendes sebváltó karja üresbe, amikor 3-ból 4-be húztam, vagy üresből rükvercbe.
Vakartam a fejemet, mer egy ilyen osztóművet kiszerelni se, meg javítani se egyszerű eset.
Aztán gondoltam, megnézem már kicsit alaposabban fölülről, lekaptam a váltóbotok környékét.
Hát egy bazi nagy, kőkeményre száradt agyagdarab gyógyult be a két bot közé... :)
Kipuceváltam, a váltó tökéletes. :)

Előzmény: atompyka (653)
atompyka Creative Commons License 2002.09.02 0 0 654
Trebisch helyett Trebitsch, bocs!
Meg azért is bocs, hogy akkor este úgy elhúztam mellettetek a 6-oson, de még volt vagy 200 kilométerem...
Előzmény: atompyka (653)
atompyka Creative Commons License 2002.09.02 0 0 653
Hello, Trebisch!
A seregben Csobánkán így indítottam be egy Ural-t.
Kicsit kiakadtak, mert mire begyalogoltak a bázisra, és visszaértek a segítséggel, már nem voltunk ott. Pedig mondtam, hogy ne induljanak el gyalog, előbb hadd próbáljam életre kalapálni az önindítót...
:-)

Cseréltél gyertyakábelt?

ATom

Előzmény: Trebitsch (652)
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.02 0 0 652
Mit tegyél?
Amikor épp nem müxik az önindító, fogj egy kalapácsot, és ütögesd meg barátilag, jó alaposan az oldalát.
Ha ettől elkezd működni, akkor kefe (bronzkefe) csere, esetleg a bronzperselyek is - csak szétszedéstől derül ki.
Ha nem használ a püfölés, akkor mérni kell: ilyenkor, mikor rossz, megkapja-e a behúzótekercs az áramot a slusszkulcstól. Ha nem: gyújtáskapcsoló kapcsolórésze, kábelezés, stb.

Ha nem idegen tőled az elektromosság meg az autószerelés, és van egy 100 wattos vagy nagyobb forrasztópákád, a keféket te is ki tudod cserélni. A bronzperselyeket is - talán, te tudod.
De ha kiveszed az önindítót, és elviszed egy önindítóshoz, emberi áron felújítják általában. (= kefe és persely csere, korrektebb esetben kollektorfelszabályzás is.).

Előzmény: Leugan (646)
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.02 0 0 651
Hali!

Ez teljesen normális olajfogyasztás. 1000 km-enként 0.8-1 liter környékén válik túlzottá (minden autónál), a tiéd meg, ha jól számolom, 3 deci ezrenként.
Olaj: 15W40, stimmt, és API SG vagy jobb legyen (SH, SJ...).

Előzmény: Saughassy (644)
Leugan Creative Commons License 2002.09.02 0 0 650
Most van a szerelőnél. Tudod, az jó hogy ha tudod hogy mi lehet a gond. Nehogy átvágjanak a palánkon. :-))))

Lg.

Előzmény: Giugiaro (649)
Giugiaro Creative Commons License 2002.09.02 0 0 649
Majdnem igaz a mit mondtál, ha csattan, de mégsem indul az inkább abehúzótzekercs gondja, mert nem ad át az érintkezője. Ha nem is csattan akkor lehet szénkefe, behúzótekercs (maga a tekercs szakadt), vagy a forgórész menetzárlatos. A legjobb, ha a delinkvens elviszi olyan helyre ahol értenek hozzá.
Előzmény: Suz734 (647)
Leugan Creative Commons License 2002.09.02 0 0 648
Köszi a tanácsot, sokat segítettél.

És egyszerű cserélni??

Lg.

Előzmény: Suz734 (647)
Suz734 Creative Commons License 2002.09.02 0 0 647
Nekem Zastavával volt hasonló. I. körben behúzómágnes csere volt, ami nem oldotta meg a problémát. Végleges megoldás szénkefe csere volt. Szerintem, ha a gyújtáskapcsoló elfordításánál tök csöndes: behúzómágnes. Ha van egy pici zörej (de mégsem indul): szénkefe.
Előzmény: Leugan (646)
Leugan Creative Commons License 2002.09.02 0 0 646
Help Mindenki felé !

Mit tegyek?

VW GOLF II 1.3-as motor.

Néha , most már minden héten minimum 1x szer a következő a hibajelenség.

Önindító nem működik. Betolásra autó indul. Majd ezután kb. 5-6 napig minden király, indul a gépezet. Utána nem. Ujra betolás.

Gondolom az önindítóval van vmi gond. Mit csináljak vele???

Lg.

BLASIUS Creative Commons License 2002.09.02 0 0 645
Köszi, bocs, ha csak most válaszolok, de a Volvóban már megoldottam. A tankból kijövő ábel dugója volt szétcsúszva. A Ladán nem tudom, mi most a helyzet, mert anyám jár vele.
Előzmény: Giugiaro (643)
Saughassy Creative Commons License 2002.09.02 0 0 644
Sziasztok!

Szerintetek mennyi az elfogadható olajfogyasztás egy 120.000 km-t futott, dinamikusan de nem agyonhajtott 1.1 es Fiat Uno motornál ? A zöldkártyánál nem óbégattak, a kipufogó is szép száraz, jól is megy... csak éppen úgy tűnik, hogy 5000 km en megevett 1.5 liter olajat. Lehet, hogy az olaj nem belevaló ? Sajna nemtom pontosan milyen, mert faterom a szomszédtól kapta, aki esküszik rá hogy jó cucc. Egyenesen a Volán telepről... nno mind1. Milyen olajat ajánlanátok bele ? Asszem a könyvében valami 15W40 van írva...
Előre is köszi.

Giugiaro Creative Commons License 2002.08.21 0 0 643
A hiba valósszínűleg az üzemanyagszintmérőddel van, amit a tankban találsz meg. Ha néha működik, akkor kikopott a potmétered, és nem mindenütt érintkezik. Ha soha nem megy akkor, a kis finom rézsodrony, ami az úszórész csúszó érintkezőjén van, az tört el. Ha értessz valamennyire a kocsikhoz, akkor szedd ki a szintjelzőt a tankból és cseréld ki a kis vezetéket, ha nincs hozzá affinitásod, vidd el egy autóvillamosságishoz.
Előzmény: BLASIUS (641)
Koltai Péter Creative Commons License 2002.08.18 0 0 642
Jó is lehet, mert nem sürgős. Raktam bele egy másikat, úgyhogy ráér... :)

Ha a benne lévő megadja magát, még akkor sem lesz sürgős, max. 90A-es helyett rakok be egy 65A-est... :)))

Előzmény: atompyka (640)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!