Hmmm... Próbáld megmozgatni a porlasztót járó motornál kézzel, izomból. Gyanús, hogy inkább a porlasztó talpánál jut be egy kis fals levegő, a VW-knél ott egy gumitalp van, el szokott öregedni.
Osztán ha a libákból él még néhány: vannak további baromijó tippeim is. :)
Ha már kérdezek, itt van még egy, hátha valaki tud róla.
A főfúvókán keresztülhaladó kraft egy hajlitott csövön keresztül jut a pillangószelepre. Ez nekem alapjáraton is csöpög, az alapjárat meg mintha nyomkodnám a gázpedált. Ugye ennek nem kellene csöpögnie, hanem alapjáraton kizárólag az alapjárati járatokon megy keresztül a benya amit a CO és alapjárati csavarok befolyásolnak? Ennek gázadáskor kellene müködnie, akkor sem csöpögve.
Egyes jelek szerint a főfuvóka fel lehet fúrva, de ez nem biztos.
Solex PIC 7 karbi, az egyik leggyakoribb modell volt a 80-as években.
Sziasztok.
Köszönöm a válaszokat.
Trebitsch! Én is gondoltam rá hogy valahol luftot sziv, de ennek ellentmond hogy (látszólag) a becsordogáló benya buborékmentes. Tegnap megpróbáltam fordulaton és egész kicsivel nőtt csak meg a befolyó mennyiség. Az egész abból indul ki, hogy leállitás után megmérve a benzinszintet kb. jó. De menet közben, hidegen, melegen, elinduláskor, megállás után teljesen kiszámithatatlanul viselkedik, pl hideg motornál ha fékezek (üresben, kinyomott kuplunggal vagy anélkül) elkezd csökkenni a fordulat és leáll félig kihúzott szivató mellett. Ha a fékezés (lassulás) abbamarad, tehát gurul, akkor szépen megjön a fordulat, persze bömböl mert a szivató ki van húzva. Álló autónál fékezve nem történik semmi, nem szervós a fék, úgyhogy köze a fékhez nincs a jelenségnek, inkább a lassuláshoz. Ezért gondolom azt, hogy ilyenkor baj van a benzinszintel, ami fékezéskor előretolul és elfogy a nafta. De ezt nem lehet menet közben ellenőrizni! Télen nagyon nehezen múlik el a jelenség, most tavasszal gyorsan. Hütőviz rendben, egyébként nem látszik hogy befolyásolná.
Ezer helyen fizettem már érte, most már egy ideje magam buherálom. Nem hiszem hogy valaki is találkozott volna ilyen szemétséggel,de ha mégis akkor ne kiméljen.
Lada! Itt van visszafolyó és egy vastag csövön akadálymentesen visszafolyik aminek vissza kell folynia. Ezért is keveslem amit beszippant.
Ez meg túl hosszú lett, elnézést
kutya : koszi a valaszt, mar aszittem nem ir senki. Kicsit meg is nyugtattal, hogy fek a bibis, mer sokan a feltengelyt, futomuvet is hibaztattak.
Hajlok enis a hivatalosan, szamlara vett Brembora, barmi van, azt tudom lobogtatni. Meg ha dragabb is. No jovoheten beszamolok!
Pugfan: Az általad említett néhány baros nyomás a hagyományos membrános AC-pumpáknál 0.2-0.4 bar!
Laca5: Ha az úszóházban elegendő mennyiségű benzin van, akkor a tűszelep zár, a tüzelőanyag már nem áramolhat ki a szivattyúból, mert ellennyomás jön létre, amit a membránrugó nem tud legyőzni, a membrán mozdulatlan marad! A nyomórúd további mozgása során csak a membránrugót feszíti meg! A szivattyúmembrán nyomólökete korlátozódik, mértékét a szüksége tüzelőanyag mennyisége határozza meg és a továbbított mennyiség az igényeknek megfelelő lesz! Rendes üzemben a szivattyúmembrán csak néhány tized millimétert mozdul el!
A visszafolyásról (természetesen nem minden autóban van visszafolyó ág!!):
Ez a tápnyomásváltozás mérséklésének egyszerű megoldása, mikor a nyomóoldali vezetékbe az úszóház csőcsatlakozása és a tűszelep közé kalibrált keresztmetszetű (pár tized mm) benzin-visszavezető csövet helyeznek el. Amikor a motor alapjáraton kevés benzint használ fel és ezért a tápnyomás nagyobb értéket ér el, a furaton nagyobb mennyiség áramlik vissza a tartályba és ez mérsékli a tápnyomás növekedését. Fordított helyzet alakul ki a motor legnagyobb benzinfelhasználásakor, mivel ilyenkor a csökkenő tápnyomás miatt jelentősen mérséklődik a visszaáramlás, ami viszont relatíve mérsékli a tápnyomás csökkenését. További előny, hogy a tápszivattyún áthaladó nagyobb benzinmennyiség hűti a meleg motorblokkon elhelyezett tápszivattyút és ezáltal elkerülhető az ún. gőzzár képződése.
A benzinszűrő pedig a legritkább esetben van teljesen tele! Leginkább csak félig szokott lenni, de ez nem befolyásolja a motor működését hogy meddig van…
Szerintem valahol a benzin szívóágában van egy repedezett csővég, laza bilics, vagy efféle, amitől egy kis falsot szív az AC-pumpa. A benzinszűrő az AC előtt a szívóágban van, ott levegőnek semmi keresnivalója - tele kéne lennie a szűrőnek benzinnel.
Amúgy lyól mondják a kartácsok, az AC alapjáraton is pumpál kegyetlenül, a fölösleg meg visszamegy a visszafolyóágon a tankba.
Kövesd végig a csöveket az AC-pumpától egész a tankig, fox találni valamelyik gumicsőnél gubancot. Kicseréled, vagy levágsz a végéből egy centit (ha amúgy nincs nagyon elöregedve), teszel rá normális bilincset oszt áldás-békesség. Esetleg, öreg autónál a vasból készült csőszakaszokat is érdemes végignézni, sajna ki szoktak lukadni itt-ott a rozsdától. Ilyenkor csere rézcsőre.
Nekem néhány napja cseréltek első tárcsákat, szerencsére gariban.Kb fél éve raktak be BENDIX
tárcsákat, és valamelyik, vagy mindkettő szar volt.Isteni szerencse, hogy a szerelőmhöz nem én vittem a tárcsát,hanem az egészet/így a garit is /Ő intézte.A jelenség ugyanaz volt mint Nálad, elég ijesztő: a kormány berázásán kívül a kasztni is vibrált.Az új tárcsák /szintén Bendix/már hibátlanok.A Bendix tárcsán egyébként nincs semmi csicsa-micsa, pedig az autó nagyobb a Mondeonál.
Szóval szerintem:Vedd amelyiket akarod, de úgy intézd, hogy ha a garit érvényesíteni akarod,
ne szívjál.
Ez nem stimmel, mert a tűszelep enged be annyit amennyit a motor igényel, a többit ugye visszavezetik egy benzinvisszavezető csövön, mert pl. motorféknél akkor hová lenne a fel nem használt de a pumpa nagy fordulata miatt termelt sok benya? A karbi tetejéről megy visszavezető cső, ami kb ugyanolyan vastag mint a bejövő.
Benzinszűrőn pont annyi benzin megy keresztül, amennyit a motor felhasznál!
Mondjuk alapjáraton olyan 0,8-1,5l/h azaz 1,5cm3/perc azaz a gyenge csordogálás pont OK.
De menet közben azért ennél jóval több benya kell - ráadásul néhány bar nyomáson!!
Sziasztok.
Van egy öreg Polóm 1.05 (GL-es) motorral, a Golf I-ben is volt ilyen. A kérdés általánosabb, van egy müanyag benzinszürő a motortérben, amiben legtöbbször csak az alján lötyög egy kis benzin. A szürőt már cseréltem, mert csupa kosz volt, előtte nem emlékszem milyen volt a szint belül. Mivel folyamatosan AC és benzinszint problémákkal küzdök, szemet szúrt a dolog, meggyanusitottam a (mechanikus) AC pumpát. Viszont nem szeretnék a polcomon egy használt de jó pumpát tárolni (van már sok ilyen alkatrészem :( ) ezért a kérdéseim :
a, Mennyire kellene ennek a szürőnek tele lennie? Valamennyi benzin csordogál befelé, de lehet hogy ez menet közben kevés.
b, Az AC fedele nem levehető, préselt, de a könyv ír valami belső szürőről, szerintem rosszul. Van ilyen szürő belül?
c, egy általában jól müködő motor AC pumpája mennyi benzint szippant keresztül a szürőn? Elég az ha csak csordogál befelé a benya? Gázadásra sem kezd el ömleni befelé.
Köszönöm a válaszokat előre is.
Talan ismernek nehanyan mar, ismeros neveket latok. Mondeom van, es most elso fekcsere elott allok. A jelenseg : 60 folotti sebessegrol fekezve (nem padlo! gyengen is) erosen beraz a kormany. Olyan 20 km/h-nal mar nem erzodik. Sima menet kozben teljesen szepen megy a gep. Meg 150 folott is. Eddig mindenki fekre gyanakodott, de azert nezessem meg a futomuvet is. Ez meg is tortenik jovoheten. Velemenyek?
De amiert ide irok : Mint mondtam, erosen fek gyanus a dolog, es komplett elso tarcsa+betet cseret tervezek. Ha mar raszanom magam, nem akarok ocska dolgot bele venni, igy kineztem magamnak egy Brembo tarcsat, amolyan perforalt es vagott csikos (elnezest a puritan kifejezesert, nem vagyok szakmabeli). Illetve egy kedves ismerosom ajanl megvetelre haveri aron Bradi tipusakat, ezek teljesen simak, mint a gyari. A betetek ugyeben eddig Textar jott szamitasba.
Abban kernem a velemenyeteket, hogy melyik tarcsat valasszam? Ez a perforalt, csikos cucc nagyon teccik, design, meg optika, meg minden, de tan eszi a betetet nagyon. De megiscsak Brembo. amaz olcsobb ugyan, meg tan Brembo leanyvallalat a Bradi...
Koszonom a hozzaszolasokat elore is. (pentekig el kene dontenem, mert akkor megyek keresztul Pesten, es haver ide tudja adni a tarcsat, ha amellett dontok)
Azt mondtad, kettévált a cső. Tehát a dobnak semmi baja -> csak a csövet kell összegyógyítani. Azt pedig bárki megcsinálja, akinek van hegesztője és aknája/emelője.
Ha így használod, akkor
- megbüntet a rendőr
- halláskárosodást kapsz
+ mindenki odanéz, amikor elhajtasz
- nő a fogyasztás, csökken a motorerő
- kipufszelepek meghalhatnak (persze csak sok-sok-sok-sok ezer km után...)
nekem most az lenne a fontos, hogy ne kelljen új dobot venni. 20k-tól kezdődik a Cromaxnál. nem tudod mekkora meló egy ilyen javítás. jó lenne holnap elintézni. szörnyű hangja van, meg nem tudom, okozhat-e egyéb kárt, ha így használom.
Na, Toyota Carina kuplung ügyben megvan a megoldás. Kumplung munkahenger és főmunkahenger felújítókészletbe beruházással ( 800-900 forint darabja ) és cserével. Azért nem folyt sehol a lötty, mert a Carinánál úgy csinálták meg, hogy visszapumpálja a szivárgó hidraulika folyadékot a tartályba.
ahol vettem a felújító készletet ott azt mondták, hogy sokan panaszkodnak a felújító készletekre, hogy hónapok múlva újra elromlik. most egyelőre teljesen jó, jó lenne, ha ez így is maradna :-).
Bármelyik kipufogós meghegeszti - de ha csődarabon belül tört el (nem illesztés jött szét), akkor jobb azon a darabon egy új csövet használni, nem toldozgatni, mert biztos hogy a hegesztés _mellett_ fog elkezdeni rohadni!
Amúgy nekem alsó motortartó bak halála (nem cseréltem, mert minek) a kipuff halálát okozta: a megnövekedett rezgés egy ponton szépen megnyújtotta majd elszakította a csövet (5cm-re a gyári illesztéstől!)...
Uraim! félek gáz van. jelenség: ma hazafelé, hirtelen szörnyű zaj. kis fülelés, tuti, hogy kipufogó. első adandó helyen megállás, térdre ereszkedés. a következő látszik: az első dobtól a kocsi fara felé vagy 30-40 cm-rel kettévált a cső, lóg. minden más vízszintesen a helyén. nekem fogalmam sincs, hogy ott van-e gyárilag valami illesztés. namost: iszonyatosan odacsaptam egy fekvőrendőrhöz nem túl régen. a dörrenés után sem tudtam, hogy ilyenkor ki viszi el a balhét alul, de a topic 1990-es beírása szerint, lehet, hogy az okozta a bajt, vagy csak meggyorsítottam egy korróziós folyamatot? a lényeg, hogy javíttatni szeretném, ha lehet, nem cserélni. tudnátok tippeket adni, hova érdemes menni vele?
96-os kombi Mondeo, ősszel vettem használtan, sok km-rel. sehol nem rozsdásodik, alulról sem tűnt fel, hogy szar állapotban lenne. köszi a válaszokat, megyek kopipésztelni a Mondeo topikba.
Hetvegen megyunk autopalyan, BMW folhajt, elottunk megy kb fel percig kb 160-nal. Erosodo egett gumiszag, mi fek, o nem. Repkedo gumidarabok, durr, fustfelho. Aze' keresztbe nem fordult. Majd legkozelebb nem felejti behuzva a kezifeket, vagy ilyesmi :>
(Remelem, kerekcsere utan azer' nem egette el a potkereket is)
Ha elkopott a potméter (ált. a kisebb állásokban, alacsony fordulatszámnál), akkor nem sokat lehet kezdeni vele... Esetleg kettőből egyet össze lehet rakni, ha olyan, mert pl. nekem ebben van a léghőmérséklet-mérő is, ha csak az döglött meg, akkor lehet kombinálni.
ez egy fékgenerál. Sürgősen, ne halogasd, mer majd vihetek koszorút a sírodra, vagy bablevest a börtönbe, és azt nem szeretném, mer lusta vagyok mint dög.
Benzinszűrőt csak cserélni lehet, a motortérben találod a tűzfalon. Viszont szerintem semmi baja.
A benzinszűrő nem tisztul ki attól, hogy kevés a benzin a tankban... :)
Szindróma következô: a fék hangja borzasztó, 2-3 órás állandó 160-as tempó után fékezve a pedálhoz folyik a fékfolyadék - gondolom -, és a bal elsô kerék csupa dzsuva - gondolom ez is fékfolyadék. Mi lehet ez? A belsô folyásból arra tippelek, hogy fôfékhenger...
Ettől bólogathat rángathat a gép, meg durroghat a kipuban az el nem égett/szarul elégett anyag?
Hmmm...
Kösz. Mindenestre kipróbálom. Mert ez így nem állapot.
Ettől függetlenül benyaszűrőt hol találom? Tudok én olyat cserélni/tisztítani?
-pfl-