Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

C20NE Creative Commons License 2003.03.10 0 0 1633
Szabyka

Jeladó több is van a hőmérsékletre . Ált. egy csak a visszajelző műszert vezérli és van egy (vagy több) pontosabb ami a computernek adja az infót...ebből ki lehet okoskodni, te melyiket cserélted (ha meleg motornál lehúzod a kábelt és visszaesik a mutató a szögre akkor az a műszeré és a motor vezérléséhez nem sok köze van)

Üdv.: Zoli

Előzmény: Szabyka (1632)
Szabyka Creative Commons License 2003.03.10 0 0 1632
Sziasztok!

Adott egy 92-es Ford Orion.
A kérdésem a következő, a motor hőmérséklet jeladónak lehet köze a motorelektronikához?
Nem működött a jeladó, most meg kciseréltem és mintha jobban menne az autó.
Vagy nincs köze hozzá?

Blindmouse Creative Commons License 2003.03.09 0 0 1631
'89-ben még nem sok köze volt a skodának a dologhoz asszem.. mindenesetre nem látom egy életbiztosításnak a dolgot.. se így, se úgy. :)
Előzmény: Bájer (1630)
Bájer Creative Commons License 2003.03.09 0 0 1630
Üdv Blindmouse!
Német+Skoda.De a kuplung kivezetése a tartályból följebb van,mint a féké,úgyhogy a fék ilyenkor nincs veszélyben.
Bájer
Előzmény: Blindmouse (1629)
Blindmouse Creative Commons License 2003.03.09 0 0 1629
Meglett a hiba.. kuplung munkahenger pisil elég erősen az autóján.. és elitta folyton a fékolajat a rendszerből.. ez német baromság hogy egy körön van a kuplung, és a fék???
Előzmény: Kulimász (1598)
BLASIUS Creative Commons License 2003.03.09 0 0 1628
Nem értek hozzá nagyon, de ez eléggé biztosnak látszik. Ha az olajat is megnézed és fehéres (az a víztől van) foltokat látsz mondjuk a sapka környékén vagy az olajban, akkor biztos keveredik az olajad és a vized. Vízhőfokmérő alapján nem melegszik túl?
Előzmény: GATTA (1626)
BLASIUS Creative Commons License 2003.03.09 0 0 1627
Köszi, azóta megnyugodtam, biztos nem romolhatott a helyzet, jó a moci, nincs komolyabb baja. Próbált belemagyarázni, hogy hallani, hogy nincs kenés. Talán összekeverte az éxíjam csikorgásával, ami kissé megnyúlt és hidegen tényleg adja a koncertet.:-) Meg magyarázta, hogy rámehet a teljes liter flakon, amikor elég néhány deci is. Az biztos, hogy inkább magam ellenőrzöm továbbra is a szintet.
A kedves lányismerősöm is, aki velem volt megjegyezte, hogy az ottani kutasok leéggé maffiózóképűek voltak.:-) Ezt a kutat is kerülöm inkább.:-(
Előzmény: Bájer (1624)
GATTA Creative Commons License 2003.03.08 0 0 1626
jajj,bocsika,már megint hozzátok fordulok

kiegyenlítő tartályban víz mellett elég nagy mennyiségü olaj található
szerintetek hengerfej bibi lehet?

ubulx Creative Commons License 2003.03.08 0 0 1625
Automata váltó hűtőmotor
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sziasztok!
Automata váltós Alfámból néhány napja furcsa hangos morajlás hallatszik - ha jár a motor. Olyan hang mintha a normál vízhűtő ventillátor menne. De nem az, mert áll.
Eleinte csak néha néha szólalt meg; most már folyamatosan ha megy a motor.
Mivel nem értek az automata váltókhoz, csak úgy "nézegettem" a motorteret, és felfedeztem hogy még egy, kisebb hűtőmotor is van, az automata váltónál. Egy kb. 20 cm átmérőjű ventillátor és egy kis radiátor. Gondolom ez a váltóolajat hűti. Ez a motor jár folyamatosan, és ez okozza a csúnya hangos zajt.

A problémám:
ez a hűtőmotor folyamatosan jár, vagy a vízhűtőhöz hasonlóan csak szükség esetén?
Tehát vajon eddig is járt e folyamatosan, csak a csapágy bedurrant vagy eltörött valami ami a zajt okozza?
Vagy ehhet is tartozik egy termosztát ami a váltóolaj hőmérsékletét méri? Lehet hogy ez a termosztát ment tönkre?

Az olajszintet csekkoltam, tele van.
Az autóban a "4HP14" típusú váltó van.

Tud valaki segíteni? Előre is köszönöm!

Bájer Creative Commons License 2003.03.08 0 0 1624
Üdv BLASIUS!
Kutas trükk.Amikor visszadugja nem nyomja le tövig,hanem kb. 0,5-1 centivel előbb megállítja,azután az orrod alá dugja.Végül elad egy üres olajosflakont xezer Ft-ért."Menjen be fizetni,addig betöltöm az olajat."Azután bent az olajosflakonnal:"Mucika,volt az Úrnak egy liter olaj is."
Shellesekre különösen jellemző.
Bájer
Előzmény: BLASIUS (1623)
BLASIUS Creative Commons License 2003.03.08 0 0 1623
Sziasztok!

A köv. a problémám; van nekem egy 21 éves jó kis Volvo 244-es dízelem. A motor sajna fogyaszt olajat, még leviselhető mértékben (kb. 2000-2300 km egy liter). Tegnap néztem a szintet, a nívópálca kb. felén volt a szint. Ma megálltam tankolni (Shell-Újpalota), a kutas mondja szerinte nem kap kenést a motor, nézzük meg. Felnyitottuk, kihúzta a pálcát, megtörölte ahogy kell, majd újra kihúzta. A pálca egyik oldalán a min-max között félúton, a másikon pedig az alján volt az olaj. Mondta, hogy szerinte elfolyt az olajHozzáteszem, előtte indultunk el a Pólusból, a vízhőfok kb. 70 foknál lehetett, szóval nem melegedett még be teljesen és be lett indítva az olajszintnézés előtt néhány mp-re, majd le lett állítva. a kutas kérdezte, van-e olajom, mondtam van és elkezdtem rátölteni (nem is segített már). Kb 4 dl ment rá és sikerült max fölé vinni, tehát kb. 3 dl elég lett volna neki. Számolva a km-eket, úgy néz ki tartja most is az eddigi olajfogyiját, nem romlott, nem folyik, csak egy picit az olajsapka alatt. Nincs tócsa a kocsi alatt. Jól tudom, hogy hidegen frissen leállítva olyan, mintha alig lenne benne olaj? Ez most valami kutas trükk próbált lenni, hogy kifizessem a Helix olajat, amit lehet, hogy nem is azt tölti bele?

arnoldf Creative Commons License 2003.03.06 0 0 1622
Sziasztok!

Nem tud valaki valamit a Lancia Dedra komputerenek (weber-marelli iaw04 '92) kommunikaciojarol? Jo lenne tudni hibakodot olvasni otthon is...

Vagy valakinek van ismerose, akinek van ilyen muszere, es aki hajlando lenne
egyszer-ketszer olvasgatni az autobol, amig visszafejtem?

Aztan ha kesz kitennem netre szabadon hozzaferhetonek...

Meg ha sokban nem kulonbozik, akkor meg lehetne csinalni mas autokra is, amikhez nincs a neten ilyen cuccos.

Arnold

vikiviki Creative Commons License 2003.03.06 0 0 1621
nem akarok nagyon belekotyogni, de ismerem a sracot, szerintem valmi masra (is) gondolhatott, mikor azt mondta, 120000 lesz a javitas. (tudom, hogy az mar majdnem motorgeneral...) En is voltam ott, en is otthagytam a kocsit, nekem is kijott 30-ra negy szilentblokk csere, en is nagyon merges voltam miatta, aztan nekem is elmondta, hogy ez a komplett muszakira valo elokeszitest takarta, kb tiz kulonbozo dolognak a megcsinalasaval.... Szoval szerintem majd akkor irjuk le a sracot, ha szoban is beszeltunk vele.

minek kell szetszedni a kocsit, ha semmi baja-tipusu dologhoz: hat... en pl nem tudom eldonteni, hogy mikor nincs semmi baja. (persze ha tenyleg semmi baja, akkor ne szedjek szet) Persze szubjektiv dolgokat igen: jol megy vagy nem megy jol, mennyire eszi a gazt-olajat, hogy tartja az utat, nem olajos-e sehol, nem fogy-e belole vmi olaj vagy folyadek (az ablakmoson kivul:), de pl mikor szilenteket kellett cserelni, azt laza eleganciaval nem vettem eszre. Pedig elegge mas volt az erzes, miutan kicserelte. Vagy: azt se igazan vettem eszre, mikor a hatso fekpofa majdnem csutkara kopott. Vagy: mikor a feltengely-gumiharang ki volt hasadva. Vagy: kilyukadt akipufogom es olyan emisszios ertekeket produkalt a kocsi (persze csak oxigenbol es CO2-bol, de ezt elfelejtettek megmondani a muszakin), hogy azt hittem, most kell kidobni a motort. Szoval ez olyan dolog, hogy nem ertunk hozza. Ha meg nem ertunk hozza es valami furcsa a kocsin, akkor inkabb elvisszuk szerelohoz, aztan max azt mondja, hogy nem kell rajta semmit sem csinalni. Es a kurva annyuat a szerelonek, ha megis csinal rajta valamit, de altalaban egymasnak homlok egyenest ellenkezo dolgokat allitanak. De en tanacsoltam lukitnak, hogy vigye el (lehet szidni:), mert az en kocsimba, ami elvileg ketszerannyit futott feleannyi hiba nem jott elo masfel eve, amiota hasznalom. (az osszes hiba az volt, amit fent leirtam+beszart az aksi, mert hulye voltam es nem ontottem utanna vizet) Szoval nagyon szar erzes kiszolgaltatott helyzetben lenni, de ettol meg nem biztos, hogy van ertelme elvegeznem egy komplett autoszerelo-tanfolyamot:)

Előzmény: alpinaB6 (1618)
lukit Creative Commons License 2003.03.06 0 0 1620
neked is koszi a helpet
Előzmény: alpinaB6 (1618)
lukit Creative Commons License 2003.03.06 0 0 1619
Trebitsch! A kocsinak mar eleg sok baja volt ahoz, hogy azt gondoljam, hogy az elozo tulaj nyuzta / alig javittatta (tipiqs csotanysag volt 77Ekm-esre feltuntentetni, holott azt mar regen latta:). En meg ruhellem a tudatot, hogy otthagyhat 1 ismert hibaert a puszta kozepen.

Nagyon koszonom a segitseget ismet, hengerfejezesrol akkor ennyit.

Előzmény: Trebitsch (1615)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 1618
bizzunk benne! ezem megall milyen "autoszerelok" vannak!!!! Grrrrrrrrr!
Előzmény: Trebitsch (1617)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.06 0 0 1617
Látom, persze - de ha többen mondjuk, hátha elhiszi... :)
Előzmény: alpinaB6 (1616)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 1616
eztet mondom en is! vagyis probaltam...

a

Előzmény: Trebitsch (1615)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.06 0 0 1615
Lyaly nekem, lukit kartács... Próbáltalak rábeszélni, hogy ha egyszer semmi baja az autódnak, akkor ne vidd szerelőhöz, mer ugye javítani azt nem fog tudni rajta, mer nincs mit, de rontani azt vidáman tud...
Tégedet jól levenni meg aztán pláne.

Hogyan csinálta ezt a szelepszárszimering-csere dolgot a szerelő? Levette a hengerfejet vagy fönnhagyta? Ha levette, akkor már mindenképp érdemes legalább síklapoltatni, aztán új HF-tömítéssel meg új szimmeringekkel visszatenni.
Ha fönnhagyta, akkor le ne vegye az istenért, húzza rá a szimmeringeket és adja vissza sürgősen.
10 ezrenként 1-2 liter olaj az bakfitty, hidd már el. A világon semmi kárt nem okoz, nem füstől, nem bántja a katalizátort, semmit nem bánt, csak épp 2 olajcsere közt utána kell öntened 1-2 flakon olajat oszt annyi.

Hogy mér kell mániákusan szerelőhöz vinni és szétdobni egy teljesen jó autót: nem fér a fejembe.

Előzmény: lukit (1601)
lukit Creative Commons License 2003.03.06 0 0 1614
kosz a segitseget, meg foglak keresni, mihelyst talalok allast, vasarnap rugtak ki a regibol.
Előzmény: alpinaB6 (1613)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.03.05 0 0 1613
teee, ez igy gaz!!!

es ha olajgyuru akko mi van????
sok ennyiert!!! keress meg, segitek! szentendren van egy muhely ahova be tudlak vinni+van gepmuhelyesem 20-ert felujitjak a hengerfejed!
ezen elersz: 06205136226
en nem tudom bevallalni mert csak BMW-hez nyulhatok vallasi okokbol kifolyolag(meg mert fordot mg sose csinaltam). amugy szerintem automatatol 10-12 liter nem sok...

a

Előzmény: lukit (1612)
lukit Creative Commons License 2003.03.05 0 0 1612
100-120-at kernek hengerfejjel, amugy 20-40-et csak a szimeringek miatt. kerdezte a pali, hogy akkor most mi legyen, en meg mondtam, hogy megkerdezek azert mast is, holnap kell visszaszolnom.

hat a fogyasztast azt nem tudom hogy sok-e, gyari ertekekhez kepest rohadtsok, masok szerint ez ennyi es kesz: automata 2.0i atlagfogyasztas (fele varos, fele 140-150km/h) kb 11-12 lityi benzinbol. xerinted sok? (nekem az, de ez 1 dolog).

sajnos a ford muhelyben nem nyulnak a motorhoz mert gazos.

hengerfejrol szerintem semmit se tud a szerelo, mert ugy mondta, hogy 'ha nem a szimering, akkor a hengerfejnek kell lennie'

Előzmény: alpinaB6 (1611)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.03.05 0 0 1611
lukit:

ha jol ment, nem fogyasztott sokat, emisszios ertekek jok voltak akkor kar volt hozzanyulni!

120ezret kernek, hogy osszerakjak????

szal akkor az sok!!!!

150-200e egy komplett motorgeneral, cakli-pakli!!!

Hivj fel egy ford muhelyt es kerdezd meg, mennyiert rakjak ossze a cuccodat! 20-30at fognak mondani munkadijra.

miert kell kicserelni(?ki kell egyaltalan?) a hfejet??? el van repedve ,nem lehet meghegeszteni?

ezeket a kerdeseket szerintem tisztazd elobb es csak utana mondj igent, vagy nemet a szerelonek.

hivj fel egy bontot, kerdezd meg mennyi egy bontott hfej!!!

vazzzzzzz, ez nagyon budos, en meg nem birom ha at akar baszni valakit egy autoszerelo!!!

Előzmény: lukit (1610)
lukit Creative Commons License 2003.03.05 0 0 1610
ehh, nem vagyok formaban. igen, 1-2 lityi / 10Ekm
Előzmény: vikiviki (1609)
vikiviki Creative Commons License 2003.03.05 0 0 1609
egy-ket liter per tizezer, nem?
Előzmény: lukit (1607)
lukit Creative Commons License 2003.03.05 0 0 1608
ja igen: a motor resze most epp szet van szedve ugy, hogy a szel.szarszim.-eket ki tudjak cserelni, holnapra kene eldonteni, hogy osszerakjak-e vagy sem
Előzmény: lukit (1607)
lukit Creative Commons License 2003.03.05 0 0 1607
ize, balfek modon nem emlexek ra, szoval lehet :I sorry.

hengerfejcsere mellett logikusnak tunik a dolog? hogy ha a szelepszarszimeringek rendben vannak akkor amiatt kell ennie az olajat? a kocsi amugy 1 91-es 2.0i DOHC sierra, kituggyahany km-el. olajfogyasztasa kb 1-2 liter / 100km, amire tobben mondtak hogy normalis is lehet. ezek alapjan semmi kedvem 120-at a kocsira kolteni olyanra, ami ha teljesen is megszunteti az olajfogyasztast, akkor 200Ekm alatt jon be.

szerintetek mitevo legyek?

Előzmény: Clarvoyant (1605)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.03.05 0 0 1606
no az viszont elkepzelheto. foleg, hogy hengerfejEKrol van szo...

a

Előzmény: Clarvoyant (1605)
Clarvoyant Creative Commons License 2003.03.05 0 0 1605
Nem lehet, hogy a hengerfejcsere 100-120kFt?
Előzmény: lukit (1601)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.03.05 0 0 1604
ja es a 20k-s hfej felujitasi arat en 6 hengeres 12 szelepes dologra irtam :)

amugy www.unixtrade.hu/shop cimen megnezheted, hogy mennyi egy hfejtomites a gepedbe!

a

Előzmény: alpinaB6 (1603)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!