Passz... Szerintem nincs olyan, hogy "ideális sűrítési végnyomás". Minél magasabb, annál jobb - persze buherálatlan, gyári paraméterekkel bíró motort feltételezve.
Inkább azt mondd, mi a gondod. :)
El akarod dönteni, kell-e motort felújítani? Vagy csak kíváncsiskocc...????
Köszönöm.
Akkor lenne még két kérésem:
Nincs valahol a neten olyan táblázat ahhol az ideális sűrítési végnyomást fersorolják különböző autókra lebontva?
Hogy hívják angolul a sűrítési végnyomást?
A kompresszió a beszívott keverék/összesűrített keverék térfogataránya, elméleti érték, gyakorlatilag a dugattyú alsó és fölső holtpontja közötti hengertérfogat-különbség.
A sűrítési végnyomás meg amit mérsz. Mindig magasabb szokott lenni, ha jól mérik, mint a gyár által megadott kompresszió - hogy miért, azt nem tudom. Elfogadható értékeknél ( =jó magas :) egyetlen dolog fontos: nagyjából egyforma legyen
az összes hengernél.
Ámbár azt se könnyű elérni, merül az akku, melexik az önindító - lassabban forog a főtengely, több szökik, tehát az utolsónak mért hengernél kevesebbnek látszik.
Kivétel, ha jófajta műszerrel egyszerre méred az összest, de ez ritkaság.
Már kezdem azt hinni, hogy nekem nem volt szerencsém...
Bár nem csak a saját példám alapján állítottam az előzőeket. Olaszos topicban is többször hallottam már magas olajfogyiról. Valamint van pár fiatos, lanciás ismerősöm és ők is rendszeresen töltögetik utána, ill. olajfogyi csökkentő adalékot használnak.
Nekem a Fiat Tempra - túl az 5000. km-en (előzőleg 117 ezer km, 11 éves nem felújított moci) egy deci olajat se evett eddig!
Ugyanott áll az olajszint, mint amikor cseréltettem májusban.
Na jó, akkor kivéve QuadCam alfája...
Nekem több olasz autóm volt, mindegyik ette rendesen az olajat, pedig nem voltak legyilkolt gépek. Tény hogy egyik sem alfa volt, hanem fiat és lancia. Egyikkel sem mertem volna megengedni magamnak azt a luxust, hogy a 1-2 ezer km-enként nem ellenőrzöm az olajszintet...
A tény azért tény marad: akármennyire jó gépeket gyártanak az olaszok, nem feltétlenül az alacsony olajfogyasztásukkal tűnnek ki, tisztelet a kivételnek.
- 5000km alatt 4 deci olaj, 6000km alatt 2 deci víz. Elfogadható?
- A légszűrőházban (a szűrő alatt) találtam pár kisebb falevelet. A ház alja pedig picit olajos. Nem áll benne a szaft, csak olyan mintha egy olajos ronggyal áttöröltem volna.
Ha ez valamit számít: a szűrő alatt jön be a kinti levegő, és felette megy a motor felé.
Egy kis infóra lenne szükségem!
Szóval eddig Valvoline Durablend olajat használtam, illetve asználok még mostan is a kocsimba ( 90' Lancia TDS )
Most meg láttam a METROBA valami HP diessel oljata ami állitólag fél szintetikus, de ma kaptam egy levelet a Valvoline.com tol hogy ásványi!
Most ilyenkor mi van?
Érdemes megvenni 4900,- ért vagy inkább maradjak a DuraBlendnél ??
Sajnos a NETen nem találom sehol a HP dieselt !!
Adatok stb..
Köszike !
Begipszelik, fekvőgipszileg - de amúgy se tudok rálépni, mer baromira fáj.
Na de majd meggyógyul, ottegye a fene. Sajnos ezt nem tudom sajátúlag megjavítani... :)
leginkább a gyárnak van igaza, mint mindig... :)
De az autó meg fogja hálálni, ha 15 helyett 10 ezrenként cserélsz motorolajat. Váltóolajat 45 ezer/2 év, amelyik hamarabb van. Gyertyát és fékfolyadékot (!) a váltóolajjal együtt, a vezérműszíjat meg a normál ékszíjat viszont 70-75 ezer után _erősen_ ajánlott cserélni.
A porlasztót meg ne piszkáld. Ha jó: vétek hozzányúlni. :)
A fórumot átböngészve úgy gondolom tudtok nekem segíteni. Van egy 11 éves Trabant 1.1 -esem. Nemrég (2.5 éve) került hozzám, és mivel eddig a családban mozgott minden szervízelési tapasztalatot onnan szereztem be. Illetve az autószerelőmtől. A családom szerint az autót 7.500 km után kell szervízbe vinni olaj, olajszűrő, levegőszűrő cserére, illetve 15.000 km után kell gyertyákat cserélni, és 45.000 km után kell vezérműszíjjat cserélni, stb...
A szerelőm szerint az olajcsereperiódus 10.000 km, a gyertyák és a vezérműszíj 45.000 km -es cserét igényel. Eddig ezt tartottam be.
Viszont a napokban kezembe került egy eredeti Jótállási jegy, amiben benne vannak a szervízperiódusok és az elvégzendő feladatok is. Ebben a könyvben az szerepel, hogy olajcsere 15.000 km -ként, gyertyacsere 15.000 km -ként, bordásszíj (vezérműszíj) csere 75.000 km -ként, sebváltó olajcsere 45.000 km -ként, stb...
Egyszóval akkor most mi az igazság?
Még egy dolog. A kocsiban most 115.000 km van. A könyv szerint 120.000 km -nél ki kell cserélni a Pulldown-membránt, a gázosítóban a fedeleket síkba kell csiszolni, és a bimetell rugóházat cserélni kell. Viszont a porlasztómmal már két éve - mióta egy ügyeskezű szaki baállította - nincs gondom. Városban 6.5 literrel járok, hidegben-melegben pöccenésre indul, és az automata szivatóval sincs gond, mert nem zabáltatja le az autót, fokozatosan kapcsol be, illetve fokozatosan ki - csak annyira pörgeti a motort amennyire kell. Szóval minek nyúljunk hozzá?
Pár info még. Mobil 1 ásványolajjal járok, Bosch olajcszűrő van fenn, Champoin gyetyákkal. A kocsi olajat nem eszik. Kibírja a 15.000 km -es periódut vagy....?
Nem tud valaki olyan embert aki egy uveg sorert (vagy valami hasonloert) hajlando megengedni, hogy 5 percre hasznalatba vegyem a kipufogogazanalizatorat?En csak a CO-t tekergetnem es neznem az erteket, es ennyi.
Ne zoldkartyast mondjatok meg hasonlokat...azt en is tudok.
Nem ismerem igazán a te autódat - passz, hogy kell-e oda rugó vagy sem.
De ha alulról jön a hang, akkor talán mindegy is. Próbáld pontosabban behatárolni... Beverni nem nagyon tud így, abban nincs különbség meleg meg hideg motor közt, a kipufogó ugyanúgy áll mindig.
Dobon belüli leszakadt gát, vagy rezgő hővédő lemez már inkább lehet.
Itt egy darab rugó sincs a csavarok között.
Hallgatóztam és inkább a kocsi alól jön a hang.
Olyan mintha valami a kaszni aljához érne inditáskor, de csak akkor. Meleg motornál már minden oké.
Igen, az is lehet egy hibaforrás, ha túlhúzzák. Azt látod a rugómeneteken, én kb. addig szoktam húzni, amíg olyan 1 mm marad a menetek között.
Az is lehet, hogy koszosan-kormosan szerelték össze, valamennyire azér illik letakarítani.
De mielőtt hozzányúlsz, legyél biztos benne, hogy onnan jön a zaj. Fülelés, Sherlock Holmes nyomoz, stb. :)
Eltérnek a szóhasználatok, de talán a harmonika-csövet mondhatják rezgéscsillapítónak. Az egy másik megoldás - néha a kettőt együtt is alkalmazzák.
Viszont ez a rezgés-zaj dolog lehet attól is, hogy félig leszakadt valahol egy hővédő lemez, a dobban belül a gátak stb... Szal a tűzkarika csak az egyik lehetséges zajforrás.