Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Trebitsch Creative Commons License 2002.09.23 0 0 701
Passz... Szerintem nincs olyan, hogy "ideális sűrítési végnyomás". Minél magasabb, annál jobb - persze buherálatlan, gyári paraméterekkel bíró motort feltételezve.
Inkább azt mondd, mi a gondod. :)
El akarod dönteni, kell-e motort felújítani? Vagy csak kíváncsiskocc...????
Előzmény: elf (700)
elf Creative Commons License 2002.09.23 0 0 700
Köszönöm.
Akkor lenne még két kérésem:
Nincs valahol a neten olyan táblázat ahhol az ideális sűrítési végnyomást fersorolják különböző autókra lebontva?
Hogy hívják angolul a sűrítési végnyomást?
Előzmény: Trebitsch (698)
antique Creative Commons License 2002.09.23 0 0 699
A sürítési végnyomás azért magasabb a számított kompresszió értéknél, mivel a komprimálás hatására a gázkeverék felmelegszik.
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.23 0 0 698
A kompresszió a beszívott keverék/összesűrített keverék térfogataránya, elméleti érték, gyakorlatilag a dugattyú alsó és fölső holtpontja közötti hengertérfogat-különbség.
A sűrítési végnyomás meg amit mérsz. Mindig magasabb szokott lenni, ha jól mérik, mint a gyár által megadott kompresszió - hogy miért, azt nem tudom. Elfogadható értékeknél ( =jó magas :) egyetlen dolog fontos: nagyjából egyforma legyen
az összes hengernél.
Ámbár azt se könnyű elérni, merül az akku, melexik az önindító - lassabban forog a főtengely, több szökik, tehát az utolsónak mért hengernél kevesebbnek látszik.
Kivétel, ha jófajta műszerrel egyszerre méred az összest, de ez ritkaság.
Előzmény: elf (696)
Faszi Creative Commons License 2002.09.23 0 0 697
Sziasztok!

megdöglött egy izzitógyertyám a TD motoromban.
Ahány boltba kérdezem annyit mondanak!

Az eggyik helyen az ISKRA király máshol nem.
A BERU ugyanez, de drága mondják,
CHAMPION faja, de ...
BOSCH király de... ( TESCO )

Mi a turot vegyek????

1.9 TDS Fiat motor 90'

Mind a 4-et le kivánom cserélni, mert 3 fajta van most benne !

Help!

elf Creative Commons License 2002.09.23 0 0 696
Lenne egy kérdésem hozzátok.
Mi a viszony a kompresszió és a sűrítési végnyomás között?

Mert a motorom elvileg 9.35-ös kompresszióval rendelkezik, ám a gyertyát kivéve 10 fölötti sűrítési végnyomás mérhető.

Kulimász Creative Commons License 2002.09.19 0 0 695
Már kezdem azt hinni, hogy nekem nem volt szerencsém...
Bár nem csak a saját példám alapján állítottam az előzőeket. Olaszos topicban is többször hallottam már magas olajfogyiról. Valamint van pár fiatos, lanciás ismerősöm és ők is rendszeresen töltögetik utána, ill. olajfogyi csökkentő adalékot használnak.
Előzmény: VAti70 (694)
VAti70 Creative Commons License 2002.09.18 0 0 694
Nekem a Fiat Tempra - túl az 5000. km-en (előzőleg 117 ezer km, 11 éves nem felújított moci) egy deci olajat se evett eddig!
Ugyanott áll az olajszint, mint amikor cseréltettem májusban.

Akkor szerencsém van?

Előzmény: Kulimász (693)
Kulimász Creative Commons License 2002.09.17 0 0 693
Na jó, akkor kivéve QuadCam alfája...
Nekem több olasz autóm volt, mindegyik ette rendesen az olajat, pedig nem voltak legyilkolt gépek. Tény hogy egyik sem alfa volt, hanem fiat és lancia. Egyikkel sem mertem volna megengedni magamnak azt a luxust, hogy a 1-2 ezer km-enként nem ellenőrzöm az olajszintet...
A tény azért tény marad: akármennyire jó gépeket gyártanak az olaszok, nem feltétlenül az alacsony olajfogyasztásukkal tűnnek ki, tisztelet a kivételnek.
Előzmény: QuadCam (692)
QuadCam Creative Commons License 2002.09.17 0 0 692
"Japántól sok, olasztól kevés...:-)))"
NANA!, ne általánosítsunk plíz: Alfa 33 1.7 16V 145k km, 20000 km alatt 0.5l olaj, 1l víz
Előzmény: Kulimász (691)
Kulimász Creative Commons License 2002.09.17 0 0 691
Az olajfogyi szerintem teljesen normális, a vízfogyi is belefér. Bár attól is függ, milyen autó.
Japántól sok, olasztól kevés...:-)))
Előzmény: kivi (690)
kivi Creative Commons License 2002.09.16 0 0 690
Van egy-két apróságom:

- 5000km alatt 4 deci olaj, 6000km alatt 2 deci víz. Elfogadható?
- A légszűrőházban (a szűrő alatt) találtam pár kisebb falevelet. A ház alja pedig picit olajos. Nem áll benne a szaft, csak olyan mintha egy olajos ronggyal áttöröltem volna.
Ha ez valamit számít: a szűrő alatt jön be a kinti levegő, és felette megy a motor felé.

Faszi Creative Commons License 2002.09.16 0 0 689
Helló kedves fórum társak !

Egy kis infóra lenne szükségem!
Szóval eddig Valvoline Durablend olajat használtam, illetve asználok még mostan is a kocsimba ( 90' Lancia TDS )
Most meg láttam a METROBA valami HP diessel oljata ami állitólag fél szintetikus, de ma kaptam egy levelet a Valvoline.com tol hogy ásványi!
Most ilyenkor mi van?
Érdemes megvenni 4900,- ért vagy inkább maradjak a DuraBlendnél ??
Sajnos a NETen nem találom sehol a HP dieselt !!
Adatok stb..
Köszike !

atompyka Creative Commons License 2002.09.15 0 0 688
Ha még csak járda lenne!
:-)
Előzmény: Kulimász (687)
Kulimász Creative Commons License 2002.09.13 0 0 687
Hát igen, a magyar járdákon, könnyen bekrepál a futómű...:-))
Gyógyulj meg hamar!

K.

Előzmény: Trebitsch (686)
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.13 0 0 686
Begipszelik, fekvőgipszileg - de amúgy se tudok rálépni, mer baromira fáj.
Na de majd meggyógyul, ottegye a fene. Sajnos ezt nem tudom sajátúlag megjavítani... :)
Előzmény: Kulimász (685)
Kulimász Creative Commons License 2002.09.13 0 0 685
Szar ügy...:-(
Azt begipszelik? Vagy csak szimplán nem léphetsz rá?
Hú, behalnék, ha nem vezethetnék...
Előzmény: Trebitsch (684)
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.13 0 0 684
Hali!

Be, de azóta a garázsban áll a kocsi, mer begipszelték a lábamat. Bokaszalag-szakadás.

Előzmény: Kulimász (683)
Kulimász Creative Commons License 2002.09.13 0 0 683
Helló Trebitsch!

Betöltötted már az Auchan olajat?

Trebitsch Creative Commons License 2002.09.13 0 0 682
Szia,

leginkább a gyárnak van igaza, mint mindig... :)
De az autó meg fogja hálálni, ha 15 helyett 10 ezrenként cserélsz motorolajat. Váltóolajat 45 ezer/2 év, amelyik hamarabb van. Gyertyát és fékfolyadékot (!) a váltóolajjal együtt, a vezérműszíjat meg a normál ékszíjat viszont 70-75 ezer után _erősen_ ajánlott cserélni.
A porlasztót meg ne piszkáld. Ha jó: vétek hozzányúlni. :)

Előzmény: ENGINEER (681)
ENGINEER Creative Commons License 2002.09.13 0 0 681
Sziasztok!

A fórumot átböngészve úgy gondolom tudtok nekem segíteni. Van egy 11 éves Trabant 1.1 -esem. Nemrég (2.5 éve) került hozzám, és mivel eddig a családban mozgott minden szervízelési tapasztalatot onnan szereztem be. Illetve az autószerelőmtől. A családom szerint az autót 7.500 km után kell szervízbe vinni olaj, olajszűrő, levegőszűrő cserére, illetve 15.000 km után kell gyertyákat cserélni, és 45.000 km után kell vezérműszíjjat cserélni, stb...

A szerelőm szerint az olajcsereperiódus 10.000 km, a gyertyák és a vezérműszíj 45.000 km -es cserét igényel. Eddig ezt tartottam be.

Viszont a napokban kezembe került egy eredeti Jótállási jegy, amiben benne vannak a szervízperiódusok és az elvégzendő feladatok is. Ebben a könyvben az szerepel, hogy olajcsere 15.000 km -ként, gyertyacsere 15.000 km -ként, bordásszíj (vezérműszíj) csere 75.000 km -ként, sebváltó olajcsere 45.000 km -ként, stb...

Egyszóval akkor most mi az igazság?

Még egy dolog. A kocsiban most 115.000 km van. A könyv szerint 120.000 km -nél ki kell cserélni a Pulldown-membránt, a gázosítóban a fedeleket síkba kell csiszolni, és a bimetell rugóházat cserélni kell. Viszont a porlasztómmal már két éve - mióta egy ügyeskezű szaki baállította - nincs gondom. Városban 6.5 literrel járok, hidegben-melegben pöccenésre indul, és az automata szivatóval sincs gond, mert nem zabáltatja le az autót, fokozatosan kapcsol be, illetve fokozatosan ki - csak annyira pörgeti a motort amennyire kell. Szóval minek nyúljunk hozzá?

Pár info még. Mobil 1 ásványolajjal járok, Bosch olajcszűrő van fenn, Champoin gyetyákkal. A kocsi olajat nem eszik. Kibírja a 15.000 km -es periódut vagy....?

Mit tegyek, kinek higgyek?

Előre is köszönöm a segítségét.

E.

Clarvoyant Creative Commons License 2002.09.10 0 0 680
Nem tud valaki olyan embert aki egy uveg sorert (vagy valami hasonloert) hajlando megengedni, hogy 5 percre hasznalatba vegyem a kipufogogazanalizatorat?En csak a CO-t tekergetnem es neznem az erteket, es ennyi.
Ne zoldkartyast mondjatok meg hasonlokat...azt en is tudok.

Koszi!

Leugan Creative Commons License 2002.09.10 0 0 679
Megvan a hiba. Hétvégén alátudtam menni.
A középső dob hozzáér a kasztni aljához.

Szóval ez a gond, innen ered a hang.

:-)())

Lg.

Előzmény: Trebitsch (677)
Veisace Creative Commons License 2002.09.04 0 0 678
Érdekel valakit az esti autószerelő suli???
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.04 0 0 677
Nem ismerem igazán a te autódat - passz, hogy kell-e oda rugó vagy sem.

De ha alulról jön a hang, akkor talán mindegy is. Próbáld pontosabban behatárolni... Beverni nem nagyon tud így, abban nincs különbség meleg meg hideg motor közt, a kipufogó ugyanúgy áll mindig.
Dobon belüli leszakadt gát, vagy rezgő hővédő lemez már inkább lehet.

Előzmény: Leugan (676)
Leugan Creative Commons License 2002.09.04 0 0 676
Te figyu !

Itt egy darab rugó sincs a csavarok között.
Hallgatóztam és inkább a kocsi alól jön a hang.
Olyan mintha valami a kaszni aljához érne inditáskor, de csak akkor. Meleg motornál már minden oké.

Lg.

Előzmény: Trebitsch (675)
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.04 0 0 675
Igen, az is lehet egy hibaforrás, ha túlhúzzák. Azt látod a rugómeneteken, én kb. addig szoktam húzni, amíg olyan 1 mm marad a menetek között.
Az is lehet, hogy koszosan-kormosan szerelték össze, valamennyire azér illik letakarítani.
De mielőtt hozzányúlsz, legyél biztos benne, hogy onnan jön a zaj. Fülelés, Sherlock Holmes nyomoz, stb. :)
Előzmény: Leugan (673)
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.04 0 0 674
Eltérnek a szóhasználatok, de talán a harmonika-csövet mondhatják rezgéscsillapítónak. Az egy másik megoldás - néha a kettőt együtt is alkalmazzák.

Viszont ez a rezgés-zaj dolog lehet attól is, hogy félig leszakadt valahol egy hővédő lemez, a dobban belül a gátak stb... Szal a tűzkarika csak az egyik lehetséges zajforrás.

Előzmény: Kulimász (672)
Leugan Creative Commons License 2002.09.04 0 0 673
Köszi a terjedelmes és figyelmes választ.

Tudom miről van szó, korábban ott kifújt a rendszer még a csere előtt.

Elképzelhető, hogy az autószerelő nagyon meghuzta és azért ad ilyen hangot????

Lg.

Előzmény: Trebitsch (671)
Kulimász Creative Commons License 2002.09.04 0 0 672
Leugan!

Ezekszerint rezgéscsillapító = tűzkarika.
Elég hülye és félrevezető neve van...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!