Ha meleg motornál magas a HC érték akkor a gyujtás rendszerben keresd a hibát.Ha viszont a magas HC értékhez nagyon alacsony, 0vagy0,0... CO
érték társul akkor valószinű, hogy falsot sziv valahol a motor.
Üdv!
A műszerfal hátoldalán van két db ceruzaelem méretű aksi.Ez a müszerfal müködéséhez szolgáltat feszültséget,ha lemerülnek vagy kontakt hiba lép fel akkor bizonyos dolgok megszünnek müködni a kijelzőn.
Üdv!
Jó lenne ha Pesti lennék
Az a baj, hogy Pestől kb 80km-re lakom és ma az egész várost körbejártam de senki nem merte elvállani mindenki azt mondta a BMW Elekctronikához egy külön tudás kell mert nehéz a javítása. Mondjuk ha a hiba megvan akkor már majd csak meg tudják csinálni.
Reméelm jó lesz :))
Nincs mit.
A tali egy fontos dolog. :)
Ha nem boldogulsz addig: az órádat tutira megjavítják Angyalföldön, az Alig utcában, a Visegrádi saroknál. Harminc éve ezt csinálják; ha a ki-beszerelést megcsinálod, akkor nem is drága, és gyors.
A benzinszint-jeladó másik tészta, azt szvsz mindenképp érdemes sajátúlag.
Köszi neked is.
Ez a legrosszabb hogy a km/h és a fuel sem jó így hát még kiszámítani sem tudom hogy mennyi benya lehet benne. Hétvégen meg BMW tali és pá 100km-t menni kellene. Így nem hiszem elindulok.
De Bízom az okosokban remélem bejön a tanácsotok.
Stimmt, szerintem is: két külön hibád van. A benzinóra jeladójánál nézd meg a testelést :), de a többi drótot is a catlakozónál, nincs-e szép zöld korrózió.
A kilométerórát meg ha kézbeveszed, találsz rajta hátul egy 7805-ös stabkockát. 12 volt megy be az egyik szélén, közepe test, másik széle 5V, az szokott eldurranni. Forrás, ha nincs kéznél, például: LOMEX Néztem az árát, 49 Ft 60 fillér. :)
A Tipoban 1 vezetékes szonda van. Se fűtés, se test, se semmi: összesen 1 darab drót, ami a jelet hozza. A testhez képest, ami vagy van, vagy nincs. Ezen kívül némelyik szonda (Ford, Mazda) akkor is kívánja a testet a kipufogócsőről, ha külön dróton beviszik, mer 3 vezetékes. Hogy miért, azt ne kérdezd, mer egy marhaság az egész, de ha nincs rendesen testelve, akkor fölkúszik jó magasra a feszültség, és mondjuk 3 és 4 V között kapcsolgat... Amit persze a vezérlőegység baromira nem tud mire vélni.
Hát egy fordon ugyanezt a tanknál a mérőelektronikát testelő (hm megint ez a jó kis szó :-)) csatlakozó volt korrodált . Reszelő , drótkefe némi spray és működött minden. Ugyanakkor a stabilizált asszem 5V - os tápot sem árt ellenőrizni, mert lehet, hogy elszállt a stabilizátor.
Bocs ,de a lovaglásról jut eszembe, egy ilyen kis szintű jelet egy ilyen eszetlen zajforrás mellet mint pl. gyújtás , mobil telefon stb. érdekes lenne kicsiny hibával ajelben , nagy hibával a testben elvezetni :-)) Egy 1m - es egyszerűen kilógatott kábeldarabon a motortérben érdekes jeleket tudsz mérni, a kossuth rádió adásáról nem beszélve :-))
Üdv.: Zoli
PS.: Ha a szondába elektronika lenne építve ami a jelet pl. 1 - 12 V közé illeszti egyszerűbb lenne a jelet tovavinni, de bonyolódna a szonda.
Szeretnék segítséget kérni.
Paciens 89-es 525I m20 BMW
Próblémám
Üzemanyag mérőm mindig azt mutatja, hogy nincs benne benya és a sárga lámpa is ég. Na most van olyan is hogy működik de az nem sokáig tart és ritka is nagyon
Másik.
A Fogyasztás mérőm és a km órám a mai nap során megadta magát. Elősször minden baromságot mutatott utánna pedig meg is halt meg sem mozdul.
Szint úgy a kilóméter számlálóm.
Nem tudnátok valami tippet adni, hogy mit kellene megnéznem vagy ellenőriznem? Lehet valami contact hiba csak? De hol keressem a hibát?
Van ám pl. a Golf II - mben 1 vezetékes szonda is ott aztán kell a jó test :-)) Ha korrodált vagy egyszerűen rossz a csatlakozó, akkor mivel a fűtőáram és a jel ugyanazon a kábelen van testelve szép galibákat tud csinálni, ekkor ha még nem rozsdás minden akkor jól jöhet a kipufogón keresztül történő "segéd" test. Ha jól tudom és te is ezt erősíted ezen ok miatt szétválasztják a fűtés és a jel földjét.
tökéletesen igazad van - amit írtam, azt a gagyi multiméter mérési hibájának figyelembevételével írtam. Durva próbára tökéletesen megfelel; viszont ember legyen a talpán, aki megmondja, hogy melyik példány épp mit fog mutatni... Ha a két széle közt valamit, az már teljesen jó. Azt viszont, hogy épp melyik példány hogyan átlagolja az impulzussorozatot: azt saccolja meg innen a Nostradamus. :)
Analóg, hagyományos mezei voltmérő meg szerintem ritkább egy átlagos műhelyben/garázsban. Jó, a digitális se túl gyakori, de egy fokkal mégis... :) Szkópról meg má nem is beszélve.
Ha nincs változás jó sokáig, és kifeküdt a szonda jele vagy föl vagy le, az még nem feltétlenül szondahiba. Ha tartósan túl szegény vagy túl dús a keverék, akkor is ez a helyzet - de első nekifutásra nem akartam belebonyolódni. Lássuk, mit mér. :)
Kicsit engedd meg, hogy pontosítsak. A leírt feszültségértékek korrektek, de a változás nem szépészkedés ugyanis a le és felfutó élt érzékeli a vezérlő és hiába korrekt amit mérsz , mert ha adott ideig nincs változás akkor a vezérlő hibásnak fogja jelezni. Személyes véleményem szerint egy igazi "mezei" analóg műszerrel lehet ezt igazán vizsgálni, mert a digit multiméterek mintavételezési ideje a kijelzéssel együtt elég nehézzé teszi a mérést ( ha jó egy szonda kevesebb mint 1 mp - nként változik a jel rajta), míg egy analógon gyönyörűen látszik. ( az oszcilloszkóp a legjobb ,de kicsinyt drága....)
El kéne vinni egy normális szerelőhöz... De tényleg.
Na mindegy. Kezdjük a lambdánál. :)
Fogj egy akármilyen digitális multimétert, kétezerforintosat, mindegy. Mérj ellenállást a szonda fémháza meg az akku minusza közt: pár tized ohmnál több nem lehet, tehát 1 ohm alatti a jó érték. Ha ez megvan, és rendben is van, akkor fox egy erősebb gombostűt, és megbököd a lambdaszonda drótját, átszúrod a szigetelést hogy tudj rajta mérni. Járó és _meleg_ motornál 0,1 és 0,9V közötti feszültséget mérsz rajta, ha jó. (Akkor a legjobb, ha e között a két érték között ugrál, de ez má csak szépészkedés.)
Ha ezen túl vagy, megyünk tovább, egyszerre mindent nem lehet. :)
Van egy másik elektronikám, de azzal is ugyanolyan... :( (persze lehet, hogy mindkettő hibás...)
Egy autóvillamossági szerelő megnézte a diagnosztikai csatlakozón keresztül, és azt mondta, hogy az elektronika jó.
A lambdaszonda egy vezetékes, az előző is az volt. Az mondjuk elképzelhető, hogy nem hozzávaló típust tettek bele...
Légmennyiségmérő nincs.
A fojtószelepnek van valamilyen csúszó ellenállása, ha jól emlékszem, csak azt nem tudom, hogy tudnám lecsekkolni...
Voltam már márkaszervíztől kezdve mindenhol, de csak a pénz fogyott egyre, a hiba nem...
Hogy tudnám megnézni, hogy megy-e minden henger?
Nem egészen: kicserélés _helyett_ kell először azt megnézni, hogy kap-e rendesen testet a szonda.
Aztán ha nem kap, akkor egy darab dróttal adni kell neki, és legtöbbször nem is kell cserélni.
Ha van testje, és mégis kakukk, csak akkor csere.
Valaki említette itt a topicban, hogy nem elég a lambdaszondát kicserélni, hanem a helyét meg kell tisztogatni a rozsdától, hogy jó legyen a testelése. Lehet, hogy azt is érdemes lenne kipróbálni.
Hat..olyan pedig nincs hogy minden jo es megsem. Neggyuk vegig jogikuszan, mi szojhat beje a kevejek kepzeszbe: alapjarat szabalyozo (cserelve), lambda szonda (cserelve - de jot tettek bele? vezetekek szama pl..), gyertyak, kabelek (??? amugy megy minden henger?), legmennyiseg mero (nemtom ilyen van-e a Tipoban), fojtoszelep kapcsolo (adott benyamennyiseghez mennyi levego jut) illetve maga a kompjuter...ha resetelve lett es megsem ok valami akkor az is el lehet qrodva..nem volt mostanaban valami hegesztes a kocsin ugy hogy nem vettek le az akku sarukat!? Proba: bemegy egy bontoba, es 10 percre kolcsonzol egy hozza valo motorvezerlot 2-3000 Ft-ert (vagy amenyniben sikerul megegyezni) es mesz vele nehany kort.
Igen, a szivocso levegot sziv.:)
Aszontad kicserelted a lexurot...hat arrol a jo nagy atmeroju csorol van szo ami a lexuro haztol megy az injektorhoz...bar ez kevesse valoszinu h. el tudna tomodni. Javasolt meg (ha tuti jo a lambda szondad) egy komputer reset, azaz uzemmeleg motornal leveszed negyed orara az akksi sarukat, majd miutan visszaraktad, autokazol nehany km-t...
A CH kibocsátása nagyon magas. Hideg motornál néha iszonyúan benzinszagú a kipufogógáz...
Ez, meg az alapjárati mizéria szerintem vmi keverékképzési elferdülésre utal. Nincs valami módszer, hogy az alapjárati keveréket külön állítsd (légmennyiségmérőn csavar/potméter, ilyesmi)? Lehet, hogy hiába jó a szonda, már nem tud eléggé utánaszabályozni a vezérlő számítógép.