A MÁV szerkesztési szelvényének a magassága 4650mm. Ezt az I. osztályú MÁV gőzmozdonyok elérték, de például a Szergej a 4490mm magasságával már nem.
A mai UIC szabványoknak megfelelő emeletes kocsik magassága még ezt sem éri el...
Vagyis alagutak, és felüljárók alatt MINDENHOL korlátozás nélkül közlekedhetnek ilyen kocsik, ha egy sor egyéb feltételnek megfelelnek. A magasság ennek nem korlátja...
"A Credo, Autosan, Alfabusz, Volvo, a használt német buszok nem fognak 15 évig járni felújítás nélkül."
A jövő heti lottószámokat is írd meg nekem légy szíves, ha már ennyire a jövőbe látsz. Jó az, ha valaki már akkor tudja, hogy mi lesz egy típuscsaláddal 15 év múlva, amikor még a legfiatalabb darabok is csak néhány évesek. Kivéve a használt német buszok: azok szerintem simán elmennek 20 éves korukig. Egyébként én nem mondtam, hogy 15 évig nem kell felújítás.
"Én szoktam buszozni is, de egyáltalán nem ezt látom."
Azt, hogy van-e telephely, meg szerszám, nehéz látni buszozás közben :)
"A Volánbusz egyre inkább a MÁV szinvonala felé tendál"
Ez mondjuk igaz.
"de járt már Zalás kocsi is rozsdásan"
Hát igen, a rozsda az eszi a fémeket, függetlenül attól, hogy papagájszínű, vagy háromszöges a mintája.
"Ez még csak nem is a drágább alkatrész - utánpótlás, készletezés, hanem egy viszonylag olcsó karbantartás."
A rozsdát nehéz karbantartással megállítani.
"Veszteséget nem tűr meg, de vagyonvesztést igen. Semmivel sem jobb."
Dehogynem. 10-20 milliós vagyonfelélések és 80-130 milliárd veszteség között óriási különbség van.
Egy forgalmi kitérő árából százával lehetne buszokat venni.
A 2 - esen hiába vennék a buszokat, azok is csak állnának a Pilisvörösvár - Budapest közötti sorban. Különben sem kerülne sokba 2 forgalmi kitérő, csak a biztberre kellene talán komolyabb összeget költeni.
Rákos és a Keleti pu közé se lehet bizonyos időszakokban több vonatot bepaszírozni,
Egyáltalán nem azt látom, hogy olyan sok vonat jána a Keletibe. Magyarországon soknak tűnik, de én szoktam állni a Kerepesi úti hídon, van, hogy 10-15 percig még tolatás sincs.
Ehhez képest közúton 20% kapacitásnövelés simán el lehet érni azzal, ha 12 méteres helyett 15 méteres busz megy, csuklósról, emeletesről nem is beszélve.
Elméletben igen. Gyakorlatban még nem próbálkoztak helyköziben az emeletes buszokkal, pedig lett volna rá lehetőség.
Egy felújítással elmegy 18-20 évig is. Típusa válogatja.
Az FBW elmegy 30 évig is felújítás nélkül is, de olyat már nem gyártanak. Hasonlóan jó buszt meg nem akarnak venni a Volánok. A Credo, Autosan, Alfabusz, Volvo, a használt német buszok nem fognak 15 évig járni felújítás nélkül.
Ezek már rendelkezésre állnak minden autóbusz-üzemnél.
Én szoktam buszozni is, de egyáltalán nem ezt látom. A Volánbusz egyre inkább a MÁV szinvonala felé tendál, de járt már Zalás kocsi is rozsdásan. Ez még csak nem is a drágább alkatrész - utánpótlás, készletezés, hanem egy viszonylag olcsó karbantartás.
Merthogy a Volánoknál 1 milliós veszteséget sem tűr meg szó nélkül a tulajdonos, a MÁV-tól ennek 10.000-szeresét is elnézi...
Veszteséget nem tűr meg, de vagyonvesztést igen. Semmivel sem jobb.
A szóló BZ-s vonalak esetében (ha nincs valami egetverő körülmény) nincs mit gondolkodni, be kell zárni és kész.
Szerintem a vonalak hálózati szerepét kellene figyelembe venni.
Mi 29-en voltunk, a vasutasokat nem beleszámítva, ebből 5 a "még döcögünk egyet utoljára" csapat. Az utasok nagy része tekintélyes csomaggal közlekedett. (Mi is, de az a technika volt.)
Sajnos a mi bejárásunk alatt ugyanezen a vonalon a Bz-ben tíz fő tartózkodott a két vasúti alkalmazottat beleértve, a nyolc utasból pedig két valódi volt egy lengyel pár képében, a többit az általunk alkotott "utoljára még megnézzük ezt a vonalat" csapat jelentette... :( Egyébként a szakasz nagy részén emiatt nem is volt utascsere, Szilvásváradról voltak még páran az első egy-két megállóig, meg Putnok előtt volt felszálló. /a/
Igen, nyilván lehetne emeletes vonat a 2-esen, ha lenne. Na de akkor annyi a híres "Desiro effektus"-nak. Oda a nagyeszűek inkább csilivili vonatot akarnak, mint megfelelő kapacitást.
Nah, pont a 2-es vonal, aminek a közúti alternatívája képes a teljes beállásra. :) Emeletes busz kellene? Jó, de akkor van emeletes vonat is, bezony. :) A fővárosi vasúthálózathoz meg sok ok miatt hozzá kellene már nyúlni, hogy eltűnjenek az évszázados(!) hiányok belőle. /a/