Joestet mindenkinek!
Egy kerdesem lenne: mennyibe kerul manapsag egy atlagos meretu 4 ajtos auto ujrafenyezese (mas szinure mint az eredeti)? Festekkel egyutt. Csak ugy kb. erdekel, inkabb nagysagrendileg, mennyivel erdemes kalkulalni?
koszi
Ezen az Opel-Multec befecskendező van ugye? Mert akkor Te is ki tudod villogtatni a hibakódot és jó esetben már meg is van a hiba oka. Ha nem ismered a kódokat írd le mit "mondott" és mondom mi tartozik hozzá oké?
Léccike segicsen valaki egy kicsit gázos a gépem. Opel corsa 1.4 si a hiba kb igy néz ki:
alapjáraton baromságokat csinál ,kurva magas és idönként lemegy aztán fel aztán felpörög olyan 4-5 ezerig és mellette olyan érzésem van erö szempontjábol mintha a régi kispockimba ünék és mellete kajál mint ökör
a scorpiómnál u.e. volt már 2x. van a fékdugattyú pereménél egy porvédő gumi. ez szokott elszakadni, és akkor elkezd rozsdásodni és persze beragadni. megoldás: van utángyártottban javító készlet 2e pénz körül. be kell fújkodni a dugattyút, és közbe ki-be mozgatni, hogy lejöjjön a rozsda/por róla. utána feltenni a porvédő gumit a helyére, és kész.
kb 20perces munka, de ha nem csináltál még ilyesmit, akkor tényleg inkább szerelő.
az a fura, hogy a fekpofakbol meg eleg sok van, tarcsa szerintem szinten oke, pedig 16Ekm-el ezelott vettem a kocsit, azota en nem csereltem es hasznalom rendesen (bp, automata)
Valszeg berágódott a dugattyú. Lehet, hogy csak meg kell járatni a helyén.
DE!!!Ha nem értesz hozzá, akkor csak a szerelő nyúljon bele, mert szar dolog meghalni fékhiba miatt!
Uraim, nekem is fekproblemam van (Sierra): a JE jol porog, viszont a BE-nel folyamatosan fog a fek (nem nagyon, de erobol kell forgatni a tarcsat, ha megemelem es leveszem a kereket). tudok ezzel en vmit csinalni itthon vagy mindenfelekepp szerelohoz kell vinnem?
Nekem volt egy ilyen surlódó dolgom.
Egy fékcserénél (R19, bendix fék), "fejjel lefelé" tettem be az egyik rugót, ami így beleért az agyba. Hiába szereltem szét naponta, tisztogattam, fékpofákat reszelgettem, a surlódó hang nem szünt meg és mindig televolt fémeszelékkel a dob belseje. ( a fékek persze kiválóan fogtak)
A hibára onnan jöttem rá végül, hogy észrevettem, hogy az agyba, egy helyes kis mélyedést mart a rugó.
A fékpofa cserénél a dob felszabályozása is ajánlott. (Szabocs u.)
ilyen volt nalam is. Megigazitottak utanna a kezifeket (mert nalam is magasan fogott) es elmult a szorulas. De a kettonek logikusan semmi koze nem lehetne egymashoz...
Köszi az észrevételeket! Tegnap ( pénteken ) ismét ellátogattam ( egy másik ) szervízbe, merthogy kezdtem agyvérzést kapni a "sugárhajtómű" hangtól. Azt mellékesen jegyzem meg, hogy a szervíz pozitív benyomást tett rám ( péntek du. 16:00-kor nem hajtottak el, hanem azonnal bevállalták - Ford Ivanics ), de ez most mellékes. Szóval: ismét szétszedték a hátsó féket, ismét rendben találtak mindent. Állítgattak rajta, kipucolták, mentek egy próbakört, persze volt még hangja. Emelőre vissza, ismét szétszedés. Az egyik fékbetét egyik pontja a dob egy bizonyos pontjához még mindig hozzáért, ha a dob úgy fordult. A 2077-es hozzászólásban nem írtam le egyértelműen, hogy NEM folyamatosan ér hozzá, tehát nem fog be, nem szorul, hanem az egyik betét egy bizonyos pontja a dob egy bizonyos pontjához enyhén hozzáér.
Nos, ezután a faszi kicsit megreszelgette a betétek éleit a sarkoknál ( utána fékpad természetesen ), valamelyest javult ettől a helyzet, de meg sajnos nem szűnt meg a probléma. Az utánállító továbbra is jó, a csapágy sem búg, nem is kotyog, és a betétek is jó helyen vannak, a kerék sem szorul, a dob sem melegszik, csak ha a betét azon bizonyos pontja találkozik a dob azon bizonyos pontjával, akkor szisszen egyet. Az előző betétek bekoptatták a dobot úgy, ahogyan, és az újak most a "helyüket kereshetik". A kézifék kicsit magasabban fog, azon nem állítottak.
Fel kéne szabályoztatnom vajon a dobokat? Vagy új dobokat kéne vennem? Vagy szarni rá, és közlekedni így? Ez a legutóbbi kevéssé valószínű...
Biztosan nem normális dolog!
Kézifék kötelek állapotát ellenőrizték? (mondjuk azt feltételezni is nagyon sértő hogy nem vették észre a szoruló fékkötelet)
Biztos hogy hátulról jön a "sugárhajtómű hang"? Nekem az első féktárcsám adott ki hasonlót, amikor bé volt ragadva a féknyereg, az egyik betét csontra is kopott.
Az én 87-es autómon nem ér hozzá a fékpofa a dobhoz. Legalábbis nem hallom, fékpadi mérénél nem látszódott ilyesmi. Ez nem normális jelenség szvsz.
Mellesleg fékpofa felkeményedik/megég, fogyasztásod megnő.
A szerelőnek lövése nem volt a dologhoz. Ilyenkor szoktak hasonlókat mondani...
A következő a gondom: mentem az autóval, és olyan hangot hallottam, mintha sugárhajtóműve lenne...biztos azért olyan gyors ... :)))))
A viccet félretéve, hazamértem, felemeltem, megforgattam a hátsó kerekeit, a jobb oldalon semmi hang, a bal oldalon viszont a fékpofa/pofák egy ponton hozzáérnek a dobhoz menet közben ( nincs a kézifék behúzva! ;) ), innen jött a súrlódó hang. Szörvízbe be, aszonták, hogy az utánállítót javították, és most jó. OK. K.madarasról hazafelé ismét a sugárhajtómű-hangra lettem figyelmes az autópályán. Hétfőn szörvíz ismét. Amikor mentem onnan hazafelé, hallottam a súrlódó hangot továbbra is. Útközben egy normálisabb szerelőhöz be, szedje már szét az orrom elött, legyen szíves. Megtette, átnézte. Azt mondta, hogy itt minden OK, jó az utánállító, a betétek is, a csapágy is. Megpucolgatta a betéteket, a dobot is, majd visszarakta. Még mindig hozzáért egy ponton a dobhoz valamelyik betét... Mondta, hogy az ilyen korú ('94 év vége) autókon a dobféknél ez megszokott dolog, az, hogy a jobb oldaki nem szól, az mázli. A betétek majden tökújak, mintegy 5000-et futhattak.
Kérdeném: tényleg megszokott az ilyen? És ha esetleg nem, akkor miért érnek hozzá a betétek, és hogy lehet megcsninálni?
Havertól nem tudsz kölcsönkérni?
Venni lehet a Conradnál ha jól emlékszem, valahol a Nagyköruton az Oktogon környékén. Autórádió kiszerelő villa az izé neve.
Lapos reszelo, enyhen hajlitott drot, stb mind hasznalhato ilyen celra. Ha nincs szerszam, akkor korbe kell bontani a kozepkonzolt, es a tartokerettel egyutt kivenni a radiot.
Szasztok!
Amatör kérdés, és igazából nem is autószerelés, de segítsetek má légyszi:
- autórádió kiszedéséhez olyan fém izét honnan lehet szerezni, mert amit az enyémhez adtak anno, annak nyoma veszett. Sima kenwood cd-s rádió. Vagy hogy máshogy tudnám kivarázsolni?
Elképzelhető hogy beragad ennyi év alatt, próbáld ki ujra hogy most már könnyebben érzékeli-e a vákum hatását. Valamilyen membrán szerüség mindenképpen kell lennie ami a vákuumot elmozdulássá alakitja át.