Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GATTA Creative Commons License 2002.12.22 0 0 1039
az lett belőle sajnos....
lehető legrosszabbkor jött,na de mindegy,hülye dög kikövetelte a karácsonyi ajándékot
Előzmény: Kulimász (1032)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.21 0 0 1038
A váltónál a munkahenger az, ahol a hidraulika végződik?

Ott már megnéztem, nem jöt ki semmi lötty, majd megnézem a többi helyet is, amit írtál. Egyébként azért gondolom, hogy nem szivárog, mert a tartójából nem fogy a hidraulika folyadék és ugye az anyagmegmaradás szerint, akkor nem csöpöghet sehol sem :-)

Volt régen egy Corollám, abban tök ugyanilyen megoldás volt a kuplung, ott szivárgott a váltónál lévő munkahenger, ha nem volt elég lötty, akkor felkeményedett a kuplung és alig lehettett váltani. Ott viszont ki is fogyott a folyadék.

Előzmény: Trebitsch (1037)
Trebitsch Creative Commons License 2002.12.21 0 0 1037
Valszeg mégiscsak szivárog egy kicsit, illetve belevegősödik. Nézd meg a váltónál a munkahengert; ha ránézésre nem lucskos a környéke, akkor azért ellenőrzésképpen meg kell nézni a porvédő gumiharang alatt is, ott is száraznak kell lennie! Ha itt semmi (az a valószínűbb, hogy találsz valamit, szerintem), akkor nézd meg a pedálhengernél is. Mind a két oldalát kukk, tehát a motortér felőli, meg az utastér felőli végét is, nem szivároghat seholse.
Előzmény: Törölt nick (1035)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.21 0 0 1036
Ja, '92 Carina E. Hidraulikus ( szóval nem bowdenes ) kuplung. Hidraulika lötty van benne elég. Egyébként nem vészes a dolog, csak kíváncsi vagyok.
Előzmény: Törölt nick (1035)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.21 0 0 1035
Sok kis kuplungolás után (pl dugóban araszolgatva) olyan érzésem van, mintha megkeményedne a kuplung, csak egész lent fog és nagyon kis úton. Mi lehet az oka?
Trebitsch Creative Commons License 2002.12.21 0 0 1034
Nakéremszépen, megnéztük lukit kartács lambda-szondáját. Jól mondta BOTI, meg a másik két szerelő: tényleg hibás értéket lehetett mérni a lambda-szonda kimenetén, 3V környékén himbizett, ami egy szondánál értelmezhetetlen, 0 és max. 1 volt közt kéne neki mászkálni.
Persze itt se azér volt ez, mer rossz lenne a szonda. Fogtunk egy reszelőt, lepucoltuk a csövet, aztán darab drót, adtunk testet a kipufogócsőnek - és láss csodát, egyből beállt a helyes értékre. :) Legtöbb lambdaszondát szvsz azért cserélik, mert nem kap testet a kipufogócső... Néhány gyár, mint ezesetben a Ford ezt a dolgot egyszerűen a kipufogó-csavarokra bízza, hogy majd azok átviszik a testet a hengerfejről. Hát új korában, meg utána is egy pár évig tényleg, csak aztán elkorrodál... :)

Viszont rendesen megcsinálni nem volt idő, meg hát idegesített a PB-gáz a pincegarázsban. Úgyhogy lukit kartács, ha felkerül egy stabil testátkötés arra a kipuffra: egy dolog még van, resetelni kell a computert, hogy törlődjön a hibatároló. Legegyszerűbb a szerelés idejére levenni az akkusarut, pár perc alatt elfelejti, mi volt a kínja.

Előzmény: lukit (1006)
emp Creative Commons License 2002.12.21 0 0 1033
mhelyre bedugni. de mostmár biztos, hogy be kell dugni
Előzmény: AWolfman (1031)
Kulimász Creative Commons License 2002.12.20 0 0 1032
Szvsz kuplungcsere lesz belőle...De majd Trebitsch kolléga pontosít.
Előzmény: GATTA (1029)
AWolfman Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1031
He? Nem érteni...
Előzmény: emp (1030)
emp Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1030
most látom, miket írtam össze. tukni :)
szal mhelyre nem szeretném tukni. teccik tukni?
Előzmény: AWolfman (1028)
GATTA Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1029
sziasztok!
véleményre van szükségem...
szerintetek mi okozhatja a következő gondokat?
kezdődött a motortér felől jövő madárcsiripelésre hasonlito hangokkal,ami kuplungoláskor erőteljesebben hallatszott,üresjáratban semmi...
odáig fajult a dolog,hogy a váltó megadta magát,alig lehetett rükvercből 1-esbe tenni.teljesen beragad a váltó.
megtudja valaki mondani mi lehet az oka?
köszi
AWolfman Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1028
Márhogy hova nem kell bedugni az orrod?
Előzmény: emp (1026)
AWolfman Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1027
Ügyeltek a pohár aljára, vagy arra, hogy a benne lévő cefrének nem-e sajt az alja (tudod, mint Micimackó a mézesbödönnel...)
Előzmény: lukit (1025)
emp Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1026
miközben téged próbáltalak elolvasni, nejem is azt magyarázta, hogy mi lesz a két ünnep között. szeretnék már pihizgetni egy kicsit. restanciám is akad itt a fórumon. remélem nem kell be se tugni az orrom.
Előzmény: AWolfman (1024)
lukit Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1025
en meg cegnel szilveszterezek, mer ugyeletet kell tartani, hurrahurra;)
Előzmény: AWolfman (1024)
AWolfman Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1024
Nekem az volt az álom, hogy benn maradok, aszt rendbe szedem magam ügyiratilag. De nem is lett volna semmi gond, ha nem áll fejre a hetem már kedden. Aszt maj jön a főnöki szőnyeg szélére állítás, meg seggberúgás, hogy mér nem csunáltam meg...

Ja és a legszebb az egészben, hogy karácsony másnapján itt szívok, ahelyett, hogy Gyöngyösön zabálnám a mákos kalácsot kocsonyával meg töltött káposztával. Ugyanez lesz január elsején is. Ha nem Pesten lesz a buli, akkó jöhetek fel újév hajnalán félrészegen, mer akkó is készenlétbe vagyok... A két ünnep között meg ugye dógozás van.

Előzmény: emp (1023)
emp Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1023
három hét szabi? álom
Előzmény: AWolfman (1022)
AWolfman Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1022
Már én is a fórumot. Csak az a gond, hogy annyira el vagyok havazva, hogy épp most számoltam ki, hogy a holnapi nap sehogy sem lesz elég a meló maradék részére...a három hét szabi miatt úgy el vagyok úszva, hogy öröm nézni!
Előzmény: emp (1021)
emp Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1021
erőt, egészséget! hiányoltalak.
Előzmény: AWolfman (1018)
emp Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1020
nagyon úgy néz ki, hogy amit mondhattam volna, azt már elmondták itt a többiek
Előzmény: mirminc (1007)
kivi Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1019
OK, vágom. Azt nem vettem figyelembe hogy elégetlen benzin juthat a katalizátorba.
Előzmény: AWolfman (1018)
AWolfman Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1018
Katalizátorost? Hát ugye a katalizátor nagyon pöpec kis "kerámiaszivacs", erre megy rá a bevonat, ami atísztítja a gázokat (ha jól tudom). Namármost. Amikor az autót behúzzák/betolják, néhány ütemet biztos, hogy fordul úgy a motor, hogy nem ég el a benzin-levegő keverék, hanem a szelepeken keresztül kiürül a kipufogóba, ahol a katalizátor felületére nacccerűen lerakódik.

Végül csak beindul az a fránya verda, a katalizátor meg ugye felmelegszik, aminek eredményeképpen remekül begyullad a benne maradt berzil, aztán jön a tisztítótűz. Szabályoasn kiégeti a katalizátor kerámiabetétjét, amitől ugye megszűnik a katalizáló hatás, lehet kidobni a szerkezetet.

Hát valahogy így magyarázták nekem is, én meg a szájhagyomány útján továb adom. Vannak itt nálam okosabbak is, szal ha valami unfrankó, kössetek bele nyugodtan... :o)

Előzmény: kivi (1017)
kivi Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1017
Próbálom kiokoskodni hogy miért nem szabad a katalizátoros autókat betolni, de nem megy. Help! :-)
Előzmény: Kulimász (998)
elf Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1016
Azért kell a 4wd autókat spec. fékpadon mérni, mert azoknál nagyon komoly károkat tud okozni ha csak ez egyik tengelyt pörgetik egyszerre.

Ez ugye értelemszerűen a kapcsolható összekerkes autókra nem vonatkozik.

Trebitsch Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1015
Bocsi, lemaradt: össze persze nem zárja fixen sose, mint egy rendes difizár. Minél nagyobb a fordulatszám-eltérés a két kerék közt, annál nagyobb a zárás mértéke. Ha az egyik áll, a másik meg forog rendesen, akkor adja azt a 20-30-40% körüli "zárást", amire méretezték. Vagyis az álló kerékre kiadja ezt a pár tíz százaléknyi nyomatékot - ellentétben a normál difivel, amelyik pörgeti a jégen álló kereket, mint a barom, a másikra meg semmi erőt nem ad.
Előzmény: Szkátó (1012)
Trebitsch Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1014
Persze hogy müxik "visszafelé". Ha a két kerék között fordulatszám-eltérés van, a sperr kezd zárni. Hogy a fordulatszám-különbség mitől van, az neki mindegy... :)
Előzmény: Szkátó (1012)
Trebitsch Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1013
Dehogynincs. Újpesten van, ha kell: mail, plíz.
Előzmény: lukit (1005)
Szkátó Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1012
Nekem is sperr difi van a kocsimon. A fékpadon úgy tünt, hogy a bal hátsó keréknél alapba fog egy picit a fék. (Fékek meg nem fogtak.) Aztán mikor említettem, hogy sperr... a szerelő mondta, hogy ez attól van...
Ha az egyik kerék blokkolna, a sperr összezárja a két tengelyt? "Vissszafelé" is működik?
Előzmény: Trebitsch (1004)
Otool Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1011
Ott akartam használt Dévut venni, de az én használtamat nem akarták beszámítani, mert nem "Fiat-specifikus". Mondom, akkor a Dévu hogy' került ide?
Előzmény: mirminc (1010)
mirminc Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1010
Néró M5
Előzmény: BLASIUS (1008)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!