Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lukit Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1670
hatha tudjatok: sok a kofelverodes a kasznin, apro lepattogzasok, ajtokuszob rozsdalni kezd nagyon vekony csikban, ajtoszegely szinten, stb. (kocsog elozo tulaj, JBQA). hogyan lehet hazilag javitani oket? festore nem szivesen biznam, sok is van belole meg el tudok pocsolni vele.

gondolom kellene vmi rozsdamaro, alapozo meg festek. tudtok javasolni vmit? sose csinaltam meg ilyet :I

Mölders Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1669
Nem rázattam meg padon, csak olajsáros a gátló alja, ebből gondolom. Érdekes, hogy csak 80 felett jelentkezik, de inkább 100 felé durvul be.
A kormány úgy szitál hogy fogni nem lehet.

Az adalékokról: akkor inkább az erre szánt pénzt jobb olajra költöm:)

lukit Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1668
hutobol kijovo viz 80-85 fokos, amikor ranyit a termosztat, ez valszeg megfelel a haynes manualnak. kozben a kocsiban a muszer meg mindig az also 1/4-ben van, valszeg picit az pontatlan.
Előzmény: lukit (1667)
lukit Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1667
kosz, meglesem. ford szerviz szerint termeszetes, hogy a homerseklet mutato a skala alja fele van inkabb, mint a kozepe fele. na majd meglatjuk ...
Előzmény: Trebitsch (1666)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1666
Üzemi hőfok benzinmotornál 90-95 fok, dízelnél 85-90. Amíg ezt el nem éri, addig a motor hideg.
Persze azért az nem mindegy, hogy mennyire, a hetven fok az már egyáltalán nem olyan vészes.
Előzmény: lukit (1665)
lukit Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1665
mi szamit amugy hideg motornak? hany fokosnak kellene lennie a viznek?
Előzmény: Trebitsch (1664)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1664
Persze, de ha nekiláttál volna a műszer nemlétező hibáját keresni, akkor még baromi sokáig járkálnál túlhűtött motorral. Még a kétszeri csere költségei is visszajönnek 3-4 tankolás után; arról nem is beszélve, hogy a motor sokkal jobban kopik hidegen.
Előzmény: bad_dog (1663)
bad_dog Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1663
inkább :((
cserélhetem megint...
Előzmény: Trebitsch (1660)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1662
Nincs mit. Dől az olaj, vagy megrázattad padon?

Slick és társai: _Szerintem_ nézőpont kérdése. Aki eladja, annak jó... Aki megveszi, annak meg nem annyira. A motornak úgy nagyjából tökmindegy, károkat viszonylag ritkán okoz valamelyik.

Előzmény: Mölders (1659)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1661
Mode kaján japánautós ON:
Egy Golftól nagyon szép teljesítmény az a 165 ezer, nem hiába büszke rá a gazdája... :)
Mode kaján japánautós OFF:
Előzmény: vikiviki (1656)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1660
Hát innentől kezdve elég egyértelmű a helyzet: van egy 70 fokon nyitó termosztátod... :)
Előzmény: bad_dog (1658)
Mölders Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1659
Trebitsch: köszi, azt hiszem a jobb első gátló a bibi.

üdv: Mölders

apropo: ilyen slick50 és társai dologban ti hisztek? (segít a kopott motoron stb stb )

bad_dog Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1658
"Ha beindul a ventillátorod tuti, hogy a jeladó a rossz"
ezt nem értem miért?
Na jó én is félreérthető voltam, menet közben áll stabil 70 fokon a mutató, álló helyzetben vagy dugóban feljebb megy, és itt kapcsol kb 90 foknál (a mutató mutat kb 90-et)a ventillátor.Nem 70 nél kapcsol. Tehát elméletileg akár jó is lehet, de akkor a termosztát nyit korán. Vgy jó a termosztát, de akkor a jeladó egy tartományban nem jó, egy másikban meg igen.
Tegnap megnéztem, álló helyzetben kb müszer szerint 70 foknál nyit a termosztát (Trebitsch féle módszer), de ezután feljebb megy..
Előzmény: C20NE (1657)
C20NE Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1657
bad_dog

Ha jól tudom a termosztát 87 - 92 fok között nyit ki teljesen tehát reális érték a 90 fokra állított hűtőventi ami ugye a hűtő aljában van és így akkor kapcsol ha már mindenhol meghaladja ezt az értéket tehát a hűtő csak kényszerszellőztetéssel tudja leadni a hőt. Ha beindul a ventillátorod tuti, hogy a jeladó a rossz. A termosztátot elvileg egy hőálló üvegedényben hőmérő + vízforralóval le tudod ellenőrizni, de olyan macerás kiszedni meg berakni, hogy szerintem a jeladót egyszerűbb kicserélni.

Előzmény: bad_dog (1654)
vikiviki Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1656
korkerdes: a fenti (Golf III-as) tesztnek olyan sugalmazasa van, hogy amelyik kocsi elmegy 165000 km-t gond nelkul, az mar hu de tartos. Nincs sok bajom a III-as golfokkal, foleg, hogy eddig vagy kettoben ultem es az akkori helyzetem olyan volt, hogy inkabb a tulelesre koncerntraltam, mint a kocsi metendinamikajanak es uttartasanak megfigyelesere. (szar soforok) De: mi a francnak kell tartosnak beallitani egy kocsit azert, mert 165-ot gond nelkul elmegy ha lelkiismeretessen szervizelik? Ez szerintem barmelyik also-kozepkategorias kocsinak kutya kotelessege. Sot, a Dacian kivul az alsokategoriasaknak is. Ha 3-400at elmegy motorgeneral nelkul, akkor tenyleg ra lehet mondani, hogy tartos, de szvsz a 165 meg nekem nem bizonyit semmit. Vagy de, ez mar veterankor es csinaljak viragtartot a sajatombol?:)
bad_dog Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1655
ja nem a hütöt taperoltam, hanem az oda vezető csőveket, mert ahhoz jobban hozzáfértem.
Előzmény: bad_dog (1654)
bad_dog Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1654
C20NE, Trebitsch

kipróbáltam , hogy mit csinál melegedéskor, Trebitsch leirása szerint tökéletesen müködött, a cső hideg volt, majd egy ponton gyorsan felmelegedett (a másik cső lassan melegedett folyamatosan). A probléma az, hogy ez a pont 70 foknál volt :(
A hőfokjeladó, meg tud olyat produkálni, hogy egy tartományban rossz? Mert a ventillátor bekapcsolása 90 fok felett van, ez az érték jónak tünik.

akkor valamit cserélni kell....de mi legyen az?
termosztát már volt, legyen a jeladó?

Előzmény: C20NE (1653)
C20NE Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1653
bad_dog

Nekem a Golf - ban ugyan ilyen volt a gond, a term. csere után már mutatott, de nem eleget. Ezután kicseréltem a hőmérő műszer jeladóját a vízcsőcsonkban és láss csodát megjavult. Állítólag a jeladó gyakran kakukkol be és ilyenkor megnő az ellenállása emiatt kisebb hőfokot mutat. Ha csak ez a gond hozzászoksz vagy kb 2000 Ft - ért veszel egy új jeladót.

Zoli

PS.: Ettől még lehet hogy a többi hozászólásban van az igazság !

Előzmény: bad_dog (1651)
András002 Creative Commons License 2003.03.18 0 0 1652
Sziasztok!

A segitségeteket kérném.
Van egy 91-es évjáratu kettes golfom, van benne ABS, csak nem müködik. A kettes golf könyvében nem találtam leirást róla a hármaséban meg azt irják hogy forduljon szakszervizhez. Ki tudja hogy hogyan lehet kikutatni hogy mi a baja, vagy hogy hol néznék meg hogy mennyi lenne a javitása.
Előre is köszi a segitséget!

Sziasztok!

bad_dog Creative Commons License 2003.03.18 0 0 1651
kösz, megnézem.
ha igy van akkor a teljesen rossz termosztát le lett cserélve egy "picit" rosszra:((
Előzmény: Trebitsch (1648)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.18 0 0 1650
Fordított sorrendben.
Nulladik lépés: nézd meg az első felnijeidet, hogy nincs-e valamelyiken pár kiló sár a belső oldalon.
Azután először menj el egy gumishoz, és centíroztasd ki a kerekeket. Ha nem javul meg tőle, akkor lengéscsillapító-mérés (ámbár egy rápillantást megéri csinálni mérés előtt, mer a rossz lengéscsillapítóból legtöbbször dől az olaj).
Aztán lehet ezer más a futómű/kormánymű táján, tehát ha se a centírozás, se a lengéscsillapító mérés-kukkolás nem adott eredményt, akkor futóműves.
Előzmény: Mölders (1649)
Mölders Creative Commons License 2003.03.18 0 0 1649
sziasztok

mi lehet az oka annak, hogy kb 80-nál vibrálás jelentkezik a kormányon, és ez a sebesség növelésével erősödik. 100-nál már olyan erős, hogy alig lehet a volánt tartani. Mintha jobb előlről jönne. Lengéscsillapító? Kiegyensúlyozatlan kerék?

üdv: Mölders

Trebitsch Creative Commons License 2003.03.18 0 0 1648
Szerintem rossz az a termosztát, a műszerek ritkán kakkantanak be. Fűteni meg már 50-60 fokos vízzel is lehet...
Hideg motorral indítva tapizd a hűtő fölső részét, ott ahol a vastag cső belemegy. Jó sokáig jéghidegnek kell lennie, aztán hirtelen átforrósodik, amikor nyit a termosztát - ha jó az a termosztát, de szerintem nem jó.
Ha átereszt, ahogy sejtem, akkor szép fokozatosan langyosodik a hűtő is, a motorral szinkronban. Na az a nem lyó. :)
Előzmény: bad_dog (1643)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.18 0 0 1647
A generátorban, de egyelőre kár lenne keresgélni.
Ragadj egy voltmérőt, és mérd meg az akkumulátoron a feszültséget járó motornál. 13.8-14.4V közt kell lennie, ha rendben van a töltés.
Előzmény: Leugan (1644)
Kulimász Creative Commons License 2003.03.18 0 0 1646
Azért mielőtt bármit csinálnál, mérd ki a biztonság kedvéért, hogy mennyit tölt a generátor!
Előzmény: Kulimász (1645)
Kulimász Creative Commons License 2003.03.18 0 0 1645
Szvsz a generátoron, de nem ismerem az omegát.
Előzmény: Leugan (1644)
Leugan Creative Commons License 2003.03.18 0 0 1644
Omega B-ben hol van a fesz. szabályzó?

Lg.

Előzmény: Kulimász (1642)
bad_dog Creative Commons License 2003.03.18 0 0 1643
sziasztok,

a következő kérdésem lenne:
III.-as Golf 1.6-os motorhőfok/hutőfolyadékhőmérséklet jelző meg se moccan menet közben az alsó állásból, de a fütéssel semmi baj. Termosztátcsere után a müszer 70 fokot mutat stabilan, fütés még jobb, gyakorlatilag simán veri a G.Astrát amiben a saját müszer szerint tökéletes a hőfok. Müszer nagyon nem lehet rossz ,mert 90 fok felett kapcsol be a ventillátor. Hütö elé beraktam egy kartondarabot :), hömérséklet még mindig stabil 70.
Vegyek egy uj termosztátot, vagy egy uj hőmérsékletjeladót, vagy egy mély lélegzetet és hagyjam a fenébe, jó ez igy?

Kulimász Creative Commons License 2003.03.18 0 0 1642
Igen, az a túltöltés jele. Valszeg a fesszabályzó mondta be az unalmast.
Előzmény: Leugan (1641)
Leugan Creative Commons License 2003.03.18 0 0 1641
Sziasztok !

Miért van az aksi pozitiv polusán egy halom fehér massza? Mi a túró ez?

Ilyenkor túltöltés van?

Hogy lehet ez ellen védekezni?

Lg.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!