Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.09 0 0 791
gyere hallgasd meg az én autómat :) a szelepemelők egy rúdra vannak felfűzve, ha itt megkopik akkor surlódni is tud.
Előzmény: Trebitsch (790)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.08 0 0 790
Hát én olyat még nem hallottam. Kopogást (varrógéphangot) igen, súrlódást azt meg nem. Nem is egészen értem: mi súrlódna mihez?
Előzmény: alpinaB6 (789)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.08 0 0 789
Trebitsch:

surlódó hangot tud produkálni a szelephézag miatt. a kopott szelepemelő=surlódik, a kopás miatt nem tudja a hidrotőke beállítani a hézagot=kopog. igy meg kopog+surlódik :)

Előzmény: Trebitsch (786)
Szaby Astra1.6RS Creative Commons License 2002.11.08 0 0 788
Hello,próbálok segíteni!
Figyeld meg hogy a hang a motortérben mely részből
jön:ha szemben állsz az autóval a bal oldalon a
vezérlés felől vagy középen ill.a jobb oldalról a váltó felől hallod erősebben?
1.vezérlés(gyakori a vízpumpa hibája:erős "rágó"hangot ad,de nem terhelésfüggő,viszont nagy galibát okozhat!
2.középtájt a motorból jön a hang:hidrótőke kopás,esetleg rossz minőségű olaj lett bele öntve vagy kevés az olaj!(terhelésfüggő!)
Lehet még hajtókarcsapágy,vagy csapszegfurat kopás,de ezek valószínűsége kisebb!
Kipufogót én kizártam,mert az nem ad az elmondásod szerinti:"súrlódó"hangot.

kicsit jobban be kell határolni a hang helyét!

Előzmény: meanopel (779)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.08 0 0 787
Ezt a traktorközelit meg nem értem. Ha a kipufogóra gyanaxol: fogj egy rongyot, tapaszd be a cső végét, oszt rögtön meghallod, kb. hol fúj ki.
Előzmény: meanopel (779)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.08 0 0 786
Súrlódásszerű hang... Hát az szvsz nemigen szelephézag. Gyertya meg aztán pláne... :)
Honnan jön? Nem a szíjak felől véletlenül?
Előzmény: meanopel (779)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.08 0 0 785
az opel asztma hidrotőkés.
Előzmény: elf (784)
elf Creative Commons License 2002.11.08 0 0 784
Amúgy ha nincs rá pénzed megcsinálatatni, végül is bajt nem csinál, csak rosszul megy, meg nagyon magas lessz az emmissziód.

Ha nem hidrotőkés a motorod, akkor ez valami más lesz. Pl szelephézag, de ahhoz én nem értek.

Előzmény: elf (783)
elf Creative Commons License 2002.11.08 0 0 783
Ammenyire én értek hozzá, a tipikus tőkehang az, amikor a motor alacson fordulaton(=alacsony olajnyomás) és hidegen csattog.
A ford. szám növelésére abbahagyja, aztán alacson furdulaton ujrakezdi.
Ha bemelegszik a motor a zaj megszűnik/elcsöndesül.

Megoldás(lagalábbis az én autómnál): egy szett új hidrotőke+egy új vezérmű tengely.
Ez utóbbi együtt kopik a tőkékkel, a szakemberek szerint(legalábbis az én autómnál) együtt cserélendő.
Amúgy amikor nekem csettegett, már nagyon kopott volt. Új tengellyel húzott mint állat.

meanopel Creative Commons License 2002.11.08 0 0 782
ha szelephézag, akkor mi a teendő?
ráhúzni a csavarokat?

mennyit lehet ezzel menni baj nélkül?
lehet-e egyáltalán?

most egy kicsit megilyedtem...

mean

alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.08 0 0 781
vagyis hidrotőke.
Előzmény: alpinaB6 (780)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.08 0 0 780
szelephézag!
Előzmény: meanopel (779)
meanopel Creative Commons License 2002.11.08 0 0 779
Sziasztok!

Adott egy '92-es F Astra 1.6. Tegnap este
kezdett traktor kozeli hangot felvenni, ami
nem is nagy gond ha a kipufogo a gaz.
Ez a hang csak terhelesnel jelentkezik, uresben
nem (magas fordulat eseten sem).
Rangatast nem erzek, de mintha teljesitmenycsokkenes az lenne egy kicsi. (azert vagyok bizonytalan, mert a nagyobb hang miatt
csaloka a helyzet).

Ma reggel probaltam behatarolni a helyet:
- hatso kipufogo dob kizarva (alig fel eve lett
cserelve)
- kozeptajon nincs kizarva, de aknabol nem tudtam
szemrevetelezni
- a motorhazbol viszont lehet erdekes hangot
hallani. Eros surlodasszeru, de a pontos helyet
meg nem latom

Egy hete volt szelepfedel tomites csere + olajcsere.

Mi lehet a gond szerintetek?

gyertya? gyorsan vettem egy garniturat, mert
esedekes is lenne a dolog, de gyertyakulcsot meg
nem sikerult beszereznem.

Amugy a szerelotol elhozva semmi gond nem volt
vele.

koszi az otleteket

mean

lukit Creative Commons License 2002.11.06 0 0 778
ugy nez ki rossz spiralt vettem :( talan a mai jo lesz
dane Creative Commons License 2002.11.04 0 0 777
Szeva!

A 89-es Sierrán a váltóba egy belső seeger (vagy hogy az ördögbe írják) gyűrű fogja a spirált(kb. 25 mm átmérőjű).
Az enyémen: 2.0 EFI (ha jól emlékszem) alatta van még egy hővédő lemez,amit le kell venni.

Előzmény: lukit (774)
lukit Creative Commons License 2002.11.04 0 0 776
koszi, megnyugtattal:)
Előzmény: Trebitsch (775)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.04 0 0 775
Dehogy kell... Se kézi, se automata váltósnál. Ha jól emléxem, egy sima hollanderes spirál (nem biztos, régen láttam). Semmit nem kell szétszedni, egy fogóval (vízpumpafogó) lecsavarható. Ha mégse olyan, mer rosszul emléxem, akkor egy tizes kulcs kell hozzá.
Nagyobb macera a km-óra hátuljához hozzáférni, de az se ördöngösség. (Mongyuk azért Barba-papák előnyben. :)
Előzmény: lukit (774)
lukit Creative Commons License 2002.11.04 0 0 774
hi

km-ora-spiral cserejehez szet kell szedni a valtot? automata valtonal is? (ford sierra jelen esetben)

elore is koszi

Zolcsa Creative Commons License 2002.10.30 0 0 773
Hétfőn megyünk a doktorbácsihoz, utána meglesz a diagnózis. :-)
Előzmény: alpinaB6 (772)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.10.30 0 0 772
zolcsa:

nemtudom, hány gömbfej van a Scorpion elöl...
meghúúúzni???:))) felújítatni lehet...
veszély: attol függ mennyire lóg szvsz extrém esetben szét is eshet, de akkor már nemcsak kopogna, hanem rázná a kormányt, nem menne egyenesen stb...

a

Előzmény: Zolcsa (769)
Zolcsa Creative Commons License 2002.10.30 0 0 771
A szilentek pár hónapja lettek kicserélve, persze ettől még lehet ez is a bibi, ilyen utakon ez sem meglepő.
Előzmény: Kulimász (770)
Kulimász Creative Commons License 2002.10.30 0 0 770
Zolcsa!

Szvsz ez inkább szilentblokk problémára utalhat.

K.

Zolcsa Creative Commons License 2002.10.30 0 0 769
Sziasztok!

Egyszerű kérdés: hány gömbfej van a Scorpio első futóművében? Kisebb úthibáknál kopog szegényke elöl. Jelent valami veszélyt ez menet közben? (Szétesésre gondolok.) A gömbfejeket csak cserélni lehet, vagy van lehetőség pl. a meghúzásukra is?

Zolcsa

lukit Creative Commons License 2002.10.30 0 0 768
thx
Előzmény: Kulimász (757)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.10.30 0 0 767
azé kicsit nagyobb erőviszonyok vannak a kuplungban mint egy marógépen :)

jó8!

Előzmény: atompyka (766)
atompyka Creative Commons License 2002.10.30 0 0 766
Akkor az még annyit se pörög, mint némely "céges" csapágy (lásd felsőmaró)...
:-)

Thx még1× és joccakát!
ATom

Előzmény: alpinaB6 (765)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.10.30 0 0 765
ja a csapágy...a kinyomócsapágynak nincs "csapágyhangja" nem morog, sikít! (annyit pörög mint a motor...)
Előzmény: atompyka (764)
atompyka Creative Commons License 2002.10.30 0 0 764
Mármint a csapágy kopott excentrikusra?
Nekem nem tűnik csapágy-hangnak, de majd meglátjuk. Remélem, igazad van, és nincs komolyabb gond (mondjuk valami törés)...

ATom

Előzmény: alpinaB6 (763)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.10.30 0 0 763
kinyomott állapotban :) halk lesz szerintem...
lehet, hogy excentrikusra kopott és csak nagy terhelésnél(emelkedő) sikít nagyot!
Előzmény: atompyka (762)
atompyka Creative Commons License 2002.10.29 0 0 762
alpinaB6:
Thx!
Még nem tünt fel ilyen jellegű zaj, igaz, nem is figyeltem...
Kinyomott állapotban, vagy "kinyomás közben"?

ATom

Előzmény: alpinaB6 (760)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!