Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Zoldalma Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1743
Mindent tagadok :-) egyébként belenéztem a hozzászólásaidba.

Nincs a rendszernek vmi hibatárolo-kiolvasó funkciója? Ha van, azzal érdemes kezdeni...

Előzmény: Big Blaster (1736)
P. Von Guldenburg Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1742
Udv Mindenkinek + Trebisch szaktars !

A Lancia topikbol Kulimasz szaktars javasolta hogy ide is copyzzam be a problematikamat, amelyre kulon hivjam fel Trebisch kartars figyelmet.

Aszongya ma reggel a gep, hogy nem indul !
Vagyis indul, de csak akkor, ha taposom a pedalt mint allat, alapjarat egy deka se. Inditozaskor egyet hordul(get) oszt visszafekszik.
Normal tempoban dolgozik rendesen, de gazelvetelkor nem is ingadozik, hanem egybol dob 1 hatast.

Az elso hideginditasnal (amikor mar gazzal inditottam) eleg nehezen vette a fordulatot (kicsit dodogott), egy picit melegitve mar javult a helyzet, de az alapjarat az eltunt a motorterbol.

Eddig 2, max. 3 fordult a fotengyely hideginditaskor, s mar ketyegett is
mint a Doxa vekker.

Most en vagyok az alapjarat bal lab fek, jobb gaz. Amint gazrol lab le,ohne mukodes.

Ezt melegen is elkoveti, a ceg elott 75 fokos viznel megerkezve meloba.

Most akko' mi van ? 8-(((
Lepteto motor meghalas ? Valamely jelado meghalas ? Gyertya ? AC ?
Injektor ? Kontakt hiba (csati lehuzodas) ?

Tegnap meg semmi baja nem volt, reggelre meg nem indul ?!! Gondoltam az alapjarati motorra de csak igy egyik pillanatrol a masikra behalna ? (pl. kosztol)
Igaz, az alapjaratom egy ideje ingadozik egy icipicit. (ill. a napokban folduton nyomultam jopar km-t.)

Amugy menni meg megy mint eddig.

A szerkezet Lancia Dedra 1.8 i.e. hengerenkenti befecsivel.

Minden segitseget (mihamarabb erkezot) elore is nagyon koszonok !

Kulimász Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1741
Ha csak simán rákened a fémre a gyári festéket, tutira újból rozsdásodni fog 2 hónap után, akármilyen szépen lecsiszoltad.
Előzmény: Okos Tóni (1740)
Okos Tóni Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1740

Sziasztok

A kocsim rozsdás kívülről, elég sok helyen.
Ajánlatos-e, nekimenni egy durva csiszolópapírral, lecsiszolgatni róla a rozsdát, lemosni alkohollal, majd felvinni rá egy adag gyári festéket?

Mi a véleményetek? Nem esztétikailag értem a dolgot, hanem műszakilag.

Köszi

Big Blaster Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1739
Bekopizom azt a részt, amit tegnap nem volt kedvem:

"Vettem a bátorságot és elvégeztem a kísérletet. Széthúztam azt a gumicső darabot, ami az alapjárati szabályzót köti össze a motorral. A csőcsonk végét elzártam úgy, hogy csak egy kis rés maradjon és szóltam a páromnak, hogy indítsa be a motort. Nem történt semmi durva dolog. A fordulatszám nagyobb volt mint amennyinek lenni-e kell, de szépen be lehetett állítani a rés méretének változtatásával az előírt értékre. Így nem volt semmi fordulatszám ingadozás, amiből arra következtetek, hogy vagy a szabályzó motor a rossz vagy a vezérlésében van valami gond. Az a probléma, hogy egy ilyen bonyolult szabályzó rendszer esetében ahol minden mindennel összefügg nehéz megmondani, hogy mi okozza ténylegesen a problémát. Azt láttam, hogy amikor változtattam a rés méretével a fordulatszámot, akkor a szabályzó motor próbált volna korrigálni és változtatta a szelep állását. Sajnos nem néztem meg, hogy közvetlenül indítás után, amikor legnagyobb szokott lenni a lengés, mit csinál a szabályzó. Ha ebben az esetben, amikor be van állítva manuálisan egy fix fordulatszám a szabályzó motor mégis periódikusan változtatná a szelep állását, akkor tuti, hogy valami nem Ok a vezérlésben. Ezt még holnap megnézem."

Előzmény: Zoldalma (1735)
Big Blaster Creative Commons License 2003.03.27 0 0 1738
Elvégeztem a kísérletet. Az eredményt leírtam a Hyundai topicban, nincs kedvem most ide is bemásolni, mert elég későn van már.

Egyébként köszi az ötleteket, azt hiszem, hogy először megpróbálom kicserélni az alapjárati fordulatszám szabályzót. Ha nem lesz változás, akkor tovább keresgélek.

Előzmény: Zoldalma (1735)
Big Blaster Creative Commons License 2003.03.27 0 0 1737
Tényleg nem írtam le. Most pótolom:

Hyundai Lantra, 2.0-es, 4 henger, 16 szelep, DOHC, MPI befecskendezős.

Egyebet nem tudok elmondani. Kérem kapcsolja ki. B-))

Előzmény: kivi (1734)
Big Blaster Creative Commons License 2003.03.27 0 0 1736
Áááá, csak egy Hyundai. Zöldalma jól ráérzett, vagy olvasta a Hyundai topicot B-)).
Előzmény: őrült elmebeteg (1733)
Zoldalma Creative Commons License 2003.03.27 0 0 1735
Hyundai, ha jól sejtem? Nem mintha értenék hozzá :-) csak pár általános megjegyzés a 2.-hez: az elgondolás nem rossz, de van vele egy probléma.

Mégpedig, hogy az alapjárati motor se a szabad levegőt szívja be, szóval az ide és az innen menő csődarabokat kellene összekötni úgy, hogy ne tudjon falsot szívni. Ha ez megvan, akkor lehet próbálkozni, a 700-1300 tartománynál kézzel szerintem stabilabbat tudsz csinálni, bár még nem próbáltam :-)

Más okok lehetnek még: tömítetlenség valahol a szívóágban, légmennyiségmérő/MAP szenzor (vagy ami ezek helyett van) hiba, illetve a fojtószelep potenciométere, ha van (lehet, hogy csak kapcsoló).

Előzmény: Big Blaster (1729)
kivi Creative Commons License 2003.03.27 0 0 1734
Vaksi vagyok, vagy tényleg nem írtad le milyen autóról (milyen motorral) van szó?
Előzmény: Big Blaster (1729)
őrült elmebeteg Creative Commons License 2003.03.27 0 0 1733
A bontott még elmegy. Milyen autód van neked, Bentley, hogy ilyen drága az alkatrész?
Előzmény: Big Blaster (1732)
Big Blaster Creative Commons License 2003.03.27 0 0 1732
Az összekötő problémája megoldódott, mert tudok venni bontottat 5000 Ft-ért. A gyári ára 18 ezer lett volna, ezért gondoltam a javításra.
Előzmény: őrült elmebeteg (1731)
őrült elmebeteg Creative Commons License 2003.03.27 0 0 1731
Egy új összekötö 3-4000 Ft. Enyit megér a biztonságod.
Előzmény: Big Blaster (1729)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.03.27 0 0 1730
urak:

keresek egy autoszerelo muhelyt ahol ertenek az injektorokhoz. nincs baj, de meg akarok meretni mindent (lambda, CO, HC, stb...) vagy egy zoldkartyas is megtudja ezt csinalni?

a

Big Blaster Creative Commons License 2003.03.27 0 0 1729
Szevasztok!

Két dolgot szeretnék megkérdezni a tőletek.

1. Elgörbült kormány összekötő rudat lehet-e (szabad-e) javítani? Nincs kiflibe hajolva, de kb. 1-2 cm elhajlás van benne. Ha lehetséges a javítása, akkor bármelyik autószerelő meg tudja csinálni vagy csak spéci műhelyben megoldható?

2. Egy pár napja elkezdett vacakolni az alapjárat. Periódikusan hullámzott 700-1300 rpm között. Kitisztították a pillangó szelep környékét, de csak annyiban javult a helyzet, hogy a lengések amplitudója sokkal kisebb lett és van amikor stabilan meg is áll az ingadozás, viszont ilyenkor is magasabb az alapjárat (1000-1050) mint korábban volt. Több infó forrás alapján az alapjárat szabályzó motorra terelődött a gyanú. Kiszereltem a szóban forgó alkatrészt és amennyire tudtam kitisztítottam, de nem változott semmi. Amikor megrázogattam a szerkezetett valami zörgött, kotyogott benne, ami az egyik topictárs szerint annak a jele, hogy valóban rossz. Viszont addig amíg 100%-ig nem tudom igazolni, hogy valóban a szabályzó hibája miatt van az ingadozó alapjárat nem szeretnék feleslegesen költeni rá.

A hosszú bevezető után az lenne a kérdésem, hogy meg lehet-e úgy állapítani a szabályzó hibáját, ha lekötöm róla a hengerfejhez menő légcsövet és a szívó nyílás keresztmetszetét manuálisan változtatva, a szabályzó megkerülésével én szabályzom a beszívott levegő mennyiségét? Elgondolásom szerint, ha ilyen módon sikerülne stabil fordulatszámot beállítani az igazolná, hogy valóban a szabályzóval van gond. Járható ez az út?

Szkátó Creative Commons License 2003.03.26 0 0 1728
Hali!

Ha a kipugáz elemzésekor a lambda értéke túl magas (1,2 körüli), akkor a CO vagy a NO2 a sok?
A mért CO jó.
Tippem:
Több levegőt kap, ezáltal a NO2 magas.

Vagy teljesen mást jelent?

Thx

atompyka Creative Commons License 2003.03.25 0 0 1727
Nem egészen erre gondoltam.
Sokkal jobban sír az osztómű, ha felezőben megyek, mint ha hosszúban.
Ennek okára kérdeztem rája.

ATom

Előzmény: Morthond (1726)
Morthond Creative Commons License 2003.03.25 0 0 1726
Én arra gondolnék, hogy a difi az irányváltás miatt sír. Eloremeneti irányban alaposan összekopnak fogak; hátramenetben pedig egészen más felületek érintkeznek, mások a hézagok, stb.
Előzmény: atompyka (1706)
bad_dog Creative Commons License 2003.03.24 0 0 1725
ja, meg a kocsi is....mindjárt keresek is egy alkalmas szakadékot...
Azért akarom kimérni a 70 fokost, hogy meglássam, hogy a jeladóval mi a helyzet.
Előzmény: C20NE (1724)
C20NE Creative Commons License 2003.03.24 0 0 1724
bad_dog

Vagy a termosztátod ÉS a jeladód is kaukk :>(

Zoli

Előzmény: bad_dog (1723)
bad_dog Creative Commons License 2003.03.24 0 0 1723
kicseréltem a termosztátot, de csak félsiker:((
70 helyett most stabil 80-on áll a vizhőfokmérő.
Az utángyártott helyett, most gyári alkatrész került bele.
Asszem lemérem egy edényben a kiszerelt 70fokost, hogy mennyi is az a 70 valójában.
Nem lehetek ilyen peches hogy egyszerre két "rossz" termosztátba futok bele...
Előzmény: Trebitsch (1664)
atompyka Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1722
Abban tényleg lehetett lyól:-)
Előzmény: Trebitsch (1721)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1721
Ezexerint igen. De hogy te miken nem csinálsz... Gondoltam hülyéskedek kicsit, erre tessék. Télleg visszadugja.
Gyilkos!!!! :)
Előzmény: atompyka (1720)
atompyka Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1720
A Suzukik nem szeretik, ilyet a Szamár tudott. A japán szinkron xarabb?
Előzmény: Trebitsch (1718)
kivi Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1719
Gondolom nagy tételben jutott olcsó szinkrongyűrűkhöz. :-)
Előzmény: Trebitsch (1718)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1718
Atomnak muszáj volt nagyon átgondolni ezt a dolgot.
Amikor ötödikből nyomja vissza egyesbe hatvannál, akkor egész komoly gázfröccsöt kell, hogy adjon... :)
Előzmény: kivi (1716)
kivi Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1717
És Trebitsch is. :-)
Előzmény: Trebitsch (1714)
kivi Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1716
Atompyka fényt gyújtott a fejemben. :-)
Előzmény: kivi (1713)
atompyka Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1715
A motoré is általában, mert így nem a visszakapcs után kell felpörgetned a motort és ezzel időt és sebességet veszetened, hanem hamarabb tudsz gyorsítani, vagy amit akarsz.
Előzmény: kivi (1713)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1714
Persze. A motor úgyis fölpörög, mikor fölengeded a kuplungot, viszont nem recseg, mint szinkron nélküli váltó... :)
Előzmény: kivi (1713)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!