Alapvetően teljesen igaz, hogy a kezelési utastás szerint kell csereberélni a folyadékokat.
(Fékolaj: Porsche Carreránál 6 havonkénti cserét írnak elő... :)
A hűtővíznél viszont én még csak olyan előírást láttam, hogy 2 évenként csere. Lebomlanak a korrózióvédő adalékok benne, ezen kívül a kenőképessége is romlik (vízpumpa tömszelence).
Ezt a váltóolaj 120-ezer dolgot meg nem értem. Most akkor sose kell cserélni, vagy 120 ezrenként? Mer hogy ki cseréli, a szerviz vagy te, az szvsz tökmindegy az olajnak... :)
Vettem valami adalékot BELL a neve, úgy kértem hogy ólompótlót kérek de erre a termékre az van ráírva hogy karburátor és injektor tisztító, égésjavító és füstölsécsökkentő hatású. Na ez minden de nem kenést elősegítő amit az ólom, és helyettesítői csinálnak. Ugye?
üdv mindenkinek!
tudja vki, hogy mennyi a reális ára az Escort kerékcsapágynak? az előző hozzászólás adta az ötletet, hogy megkérdezzem. nekem szükségem lesz rá, és tudni szeretném, hogy elfogadjam-e a szerviz ajánlatát, vagy jobb, ha én hajtom fel az alkatrészt. ja, meg, van-e ilyenben utángyártott, ha van, szabad- (illik-e) használni ...
Szólt a kötelezőnél a szerelő , hogy a 4 lengőkarból 3-at ki kell cserélni, kb 100 ezer lesz, mert darabja a javító készletnek volt egy évvel ezelőtt 15000
kicsit sokalltam, elmentem egy másik szerelőhöz, ő azt mondta 7 ezerért hozza a javító készlet darabját, max 40-ből kivan az egész.
Közben felmerült egy sanda gondolat bennem.... mi van ha csak átvernek? :-))) meg tudom én állapítani, hogy tényleg lógnak-e a lengőkarok? azt mondja a szerelő, ha nem csináltatom meg, kitörhet a kerék, meg hogy most is azért áll kicsit befelé mint a két hátsó kerek ( nem látszik, csak ha baromira nézed).
Az nem azért áll úgy, mert nincs rajta terhelés? mert ha ülnek benne, akkor nem nagyon látszik.
Olaj 15 w 40 - ásványi ha kopottabb lehet 20 w 50. Olcsón vehetsz most Opel szakiknál Gyári Opel felíratú Ásványi olajat. Szokták dícsérni!
Váltó : Azt tedd bele amit az Opel szaküzlet árul, mert úgy jársz mint én és nehezen tudsz majd kapcsolni aztán cseréled a gyárira, de addigra sokba lesz ám, mert a gagyit is ki kell fizetni:>))
A Difibe ha elsőkerekes nem kell külön olaj ha hátsó kerekes ugyanaz igaz mint a váltóra.
Ólompótlót szinte mindenhol árulnak, még a Cora polcain is láttam és egyik sem ólommal operál hanem (nem röhögni ha rosszul emlékszem!!) de káliumot használnak.
A fékolaj Dot 4 vagy 4+ jobb szerintem nem kell gyártó meg bármelyik normális lehet.
"Fékfolyadékot 2 évenként illik cserélni. Hűtőlöttyel, váltóolajjal egyetemben."
Ez azért nem ennyire egyértelmű! Pl a 92 előtti Astrákon évente kell cserélni a gyártó szerint a fékolajat. (hogy ki mikor cseréli az más kérdés) A Hűtővizet meg csak akkor ha javítottál valamit a rendszeren és vagy leengedted a vizet vagy kicseréltél valami alkatrészt. ( A gyár holmi korróziógátló anyaggal magyarázza ami kirakódik a fémre és ha cserélsz valamit a régi lötty már nem teszi a dolgát)
A váltóolajat meg nálam sosem kell cserélni, szintén a gyár szerint (ugyanis szervíznél leeresztik és újat tesznek bele, szervíz meg kb. annyi kilométer után kell amennyinél az olaj elhasználódna. szerintük 120000 Km)
Egy szó mint száz olvassa el mindenki amit a kocsijáról a gyártó mond és a szerint csinálja !
Gumiharang ok,mindenhol,csak simán emeltem fel egyik oldalt a gépet, és akkor kattogott.
"lehet cserélni a két oldali külső csuklót, és akkor majd rükvercben kanyarodásnál szól csak" ez most a csapágy vagy a féltengely? Szerelni biztos nem fogom,de akármikor pucolom a gépet, könyékig koszos olajos saras vagyok,mert szntem eza motor még nem volt pucolva, de szerencsére olaj az nem folyik seholsem.
Viszont a Nexiában ma megint csalódtam.Eddig sem volt egy hú de frankó gép,de most megint. Most épp vhol a légbefúvó környékén kezdett el magas hangos sípolni,mintha turbó feltöltő lenne rajta.Gázadásra még jobban.Ebből is szervíz lesz.Ráadásul a kipuf is letört 1 hónapja, nincs most hátsó dob...amortizálódik erősen a gép.
Kellett nekünk ennyi probléma, bezzeg a trabimat egy 13as kulccsal és egy fogóval lehet szerelni,és gyakorlatilag sosincs vele gond :)))
Nemrég vettem egy 77es opel kadett C-t elég szép állapotban van. C coupé topicban a zöld limo az.
És szeretném az olajat a fékfolyadékot a váltó és difi folyadékot kicserélni. Tudtok tanácsot adni hogy hol és miylet érdemes bele venni aminek az ár arány értéke is jó? Hol van autós nagyker ahol az autóápolási cikkeket, olajokat, adalékokat, alvázvédőket, festékeket, stb. lehet vásárolni?
Mivel régi konstrukciós a motor kell bele ólomadalék a szelepek kenésére. Mivel szeretem a környezetemet, kapok olyan adalékot ami ezt a funkciót betölti de nem olmot tartalmaz, tehát olyan ólomadalék pótló amiben az ólomot tudják egy környezetbarát anyaggal helyettesíteni?
Fékfolyadékot 2 évenként illik cserélni. Hűtőlöttyel, váltóolajjal egyetemben.
Ha egyenesben nem tak-tak, csak alászedett kormánynál gázadásra, akkor féltengely, leginkább külcső csukló. Legtöbbször azért, mert kiszakadt a gumiharang - ámbár magától is el tud kopni.
Ha nem akarsz hirtelen sokat költeni rá: fel lehet cserélni a két oldali külső csuklót, és akkor majd rükvercben kanyarodásnál szól csak. Amúgy meg a még nem kopott, tiszta felületekkel előrefele megint el lehet menni ugyanannyit, mint eddig, zaj nélkül - persze a csere az igazán korrekt.
Kevés dolgot utálok autószerelésnél, de a féltengely-matatás az olyan... Nyakig fekete zsírban úszik az ember. :)
Elől hátul szorul,vszleg a dugattyú nem húz vissza.Kézifék működik rendesen,szoktam is használni,a bal hátsó keréknél rendesen visszahúz,és ott nem fogja a kereket,a többinél érezhetően súrlódik. Akkor aszem benevezek egy fékfolyadék cserére,ha már úgyis javítják. Mennyi baja van az embernek...ráadásul még lehet hogy csapágyas is elől, vagy féltengely, ki tudja. Ezt is kéne deríteni.forgatás függvényében mondja, hogy tak-tak-tak... Sok a gond:)de szaxervízt kihagyom,mert nincs money a 5k+áfa óradíjra.Vmi ismerős lesza dologból.
Nem ez a fő baj... Ha kivesszük a biztosítékot, akkor a visszajelző lámpa világít, hogy valami gebasz van az ABS-el. De! Ha visszarakjuk, akkor (a legtöbb autóban) a visszajelző továbbra is világít, úgy "gondolja" a rendszer hogy még mindig bizonytalan a müködőképesség. És onnan kezdve nem fogod tudni, hogy valóban rossz-e az ABS, vagy csak ijesztget. Szervizben persze (jó pénzért) visszabillentik az elgörbült biteket. :-)
Nem kivenni akarom, hanem kikapcsolhatóvá tenni, csak így 1×űbb volt leírni.
Néha jobb, ha nincs ABS.
Nekem amúgy sosincs (sajnos), de láttam már L200-ast gyakorlatilag fék nélkül hátrafelé legurulni lejtőn az ABS "jótékony" munkája miatt.
Ha hátul, és csak kézifékhuzigálás után, akkor berohadt a bowden, vagy kiszálkásodott, ahogy C20NE kartács mondja. (A kézifék is akkor müxik jól, ha használják. A sose mozduló bowden összegyógyul, berozsdál, kiszálkásodik. Az állandó használat csak télen, nagy hidegben ellenjavallt, mer ha szakadtak a védőharangok, vagy rossz a konstrukció: befagy. Ezesetben nem ajánlott behúzni, de mostanában a fagyásveszély nem olyan nagy. :)
De ezt látod is, ha alánézel, hogy a kötél nem lazul le kiengedés után. Kicsit meg kell rángatni, kiderül.
Ezt te is meg tudod csinálni. Kibányászod a bowdent, aztán megpróbálod rávenni, hogy könnyen járjon (csavarlazító, WD40, mozgatás) - ha nem szálkás.
Aztán veszel egy újat, és beépíted. :)
Ha elöl (vagy hátul, de _lábfékre_), akkor a fékdugattyú vagy a féknyereg szorul az adott keréknél.
Szerviz! Fékkel nem szabad játszani.
Egyébként jól gondolod, a gumikarmantyú rugalmassága húzza vissza a fékbetéteket. Előrébb csak a betétkopás miatt csúszik a dugattyú, normál üzemben csak "hajladozik" a karmantyú. (Feltéve, hogy nem üt nagyon a féktárcsa, mer akkor az pofozza vissza a betétet. :) Állítócsavar az nincs. Csak légtelenítő, meg pár rögzítő, de azokhoz ha rám hallgatsz, nem nyúlsz.
Zoli:
Az kb. belefér az érzésbe, hogy sokat kap, én is gondoltam ilyesmire.
Nmigen elállítódás, már több olyan autón érztem, ami egyébként teljesen tünetmentes volt, és a szervizes műszer sem mutatott semmi hibát.
Szerintem valós én is észrevettem, más autókon is. Azt hiszem a teljes terheléshez lehet köze, elvileg ilyenkor a vezérlő nem veszi figyelembe a lambda szonda jelét csak nyomja bele a benzint, és lehet , hogy sokat kap ( elvileg kb. 20% benzinfelesleget nyom be az ideálishoz képest, mert akkor gyorsul a legjobban) vagy a hirtelen változáshoz lasabban alkalmazkodik a vezérlő mint a finom üzemállapotváltáshoz. A szerelőm szerint ha a teljes terhelés kapcsoló (ha van) vagy a gázhuzal nem jól van beállítva akkor okozhat az is ilyet, mert a padlózol akkor kéne a legnagyobbat gyorsulnia.
A kézifékbowden lehet kiszálkásodva, azért nem enged vissza. A visszaengedésen állítani nem lehet. Nehogy valami csavart eltekergess a féken, mert meglepő lehet a hatás :>)))))