Bezony.
Leginkább a vészvillogó kapcsolója rosszalkodhat... Bányászd ki, keresd meg azt a lábát, amelyik a pluszt adja az index-automatának; aztán méricske. Egyik állásában gyújtásos pluszt ad ki oda, másikban állandót, hogy gyújtás nélkül is lehessen vészvillogni.
Aztán vegyél egy kapcsolót. :)
Index relé kipurcant. Új index relét megvettem. Az csatlakozón, ahova dugni kellene 3 csatlakozás van.
Méghozzá ezek:
+12V föld index kapcsoló
További szereplők:
szivargyújtó +12V
Ha +12V-ot és föld között megmérem a feszültséget gyújtás on állásban, 12V-ot mutat a műszer.
Ha +12V-ot és föld közé egy izzót teszek gyújtás on állásban, az izzó nem világít.
Ha +12V-ot és index kapcsolót összekötöm indexet bekapcsolom és gyújtást ráadom, nem történik semmi. ( itt folyamatosan égnie kellene az indexnek ).
Ha +12V-ot és index kapcsolót összekötöm indexet, elakadásjelzőt bekapcsolom és gyújtást ráadom, nem történik semmi. ( itt folyamatosan égnie kellene az indexnek ).
Ha szivargyújtó +12V-ot és föld-et összekötöm, akkor +12V-ot mérek, közé egy izzót rakva az izzó világít.
Ha szivargyújtó +12V-ot és index kapcsoló-t összekötöm, gyújtás, index be, akkor +12V-ot mérek, áramerősséget mérve 4A és az index folyamatosan világít.
Biztosítékot megnéztem, jó.
Most akkor mi van? Van 12V de gondolom csak kis áramerősséggel, ami egy izzót nem tud meghajtani. Valami kontakthiba??
Nem tudnád/akarnád megfizetni... Tényleg 3-4 napot kell melózni egy ilyenen; számoljunk nagyon szűken 3x8 órával és 2 ezer HUF rezsióradíjjal.
Rászánnál ötvenezret?
Na ugye.
(Mondjuk ha te még rá is szánnál: akkor te vagy a fehér holló... :)
Szal sajnos nem ismerek szakit, aki hajlamos lenne ilyesmire.
De megpróbálok utánaérdeklődni.
Ha elkezdeném kibontani a műszerfal környékét, azt se tudom mi micsoda, hogy kell leszedni és visszarakni, és mit kell nézni, mit tök fölösleges. Fél évbe tellett, amíg rájöttem hova fut be a lambda-szonda madzagja, annyira nem értek hozzá. Vagy, azt a csövet máig nem találtam meg, amin a víz lefolyik. Azt se tudom, hogy a stekker az micsoda. Így elég reménytelen lenne hozzáfognom.
Én csak egy szolgáltatást szeretnék vásárolni -amit más gyorsabban és hatékonyabban el tud végezni-, és nem értem miért ütközik ez ekkora nehézségbe. Nekem sohasem volt affinitásom az autószereléshez. Mostanában időm se lenne. Csak a kocsit kellene használni.
Minden 3-4 évnél öregebb olasz és francia autó tele van megtalálhatatlan kontakthiba-hegyekkel... Némelyikben kis kupac, némelyikben nagy.
Olyan ezeket a hibákat keresgélni, mint az Augiász istállóját takarítani: mire elkészülsz, kezdheted elölről. Egyetlenegy megbízható, normális csatlakozó nincs bennük, kispórolták az aranyozást. (Állítólag 2000-től változtattak a dolgon mediterránék... Meglátjuk.)
Mechanikailag meg egy rémálom a stekkerek jó része, hozzányúlsz és letörik a kis műanyag pöcök, ami eddig úgy-ahogy egyben tartotta... A rugók nem rugóznak, a vízzáró gumibigyók nem vízzárnak...
Nem fikázni akarom az autódat, sajnos ez a szomorú valóság. Megszállott olasz/francia autóhívő villanymaestro kéne hozzá, de ilyet nem ismerek. Ha létezik: egészen biztosan mazochista.
Szal: szerintem magad uram... Legbiztosabb szerszám egy olyan multiméter, amelyik ohm-mérésnél tud sípolni, mikor rövidzárat keresel, meg 2 gombostű. Ezekkel átszúrod a drótokat minden egyes csatlakozó minden egyes dótjánál stekker előtt/után, és nézed, van-e kontakt...
Sok-sok sör/bor, illetve egyéb nyugtató, valamint hihetetlen türelem kell hozzá.
Én nem bánom, ha 3 napig dolgozik rajta (helyettem) 22 ezer munkadíjért, ha MEGTALÁLJA és KIJAVÍTJA a hibát. (egy tömítésen és pár érintkezőn mi kerülne 22 eFt anyagárba?)
Multimétert ugyan tudok kezelni, de autót javítani nem tudok. Ezért keresek szerelőt.
Rezsi óradíj: amikor a riasztómat szerelték, 10 óra hosszat küzdöttek vele folyamatosan Buznáék, az előre kialkudott 15000 Ft-ért. (>10 munkaóra)Igaz, utólag megbánták hogy egyátalán elvállalták.
Az a baj, hogy a 3000 Ft-os rezsióradíjú villanyszerelők baromira utálják az olyan öreg Fiatokat mint az enyém - állítólag szivatós a munka és bizonytalan az eredmény. Ezért keresek olyat, aki ráér, viszont tutira megcsinálja.
VAti70:
ez tök jó amit mondtál....
csak képzeld el, amikor 3 napig dolgozik rajta, és megkapod a számlát, amin ez áll:
anyag: 22 Ft
munkadíj 22 ezer
milyen furán állna a szád széle ? :O)
szerinted milyen rezsi oradíjjal dolgoznak egy szervizben, vagy akár egy műhelyben?
ha csak 1000 Ft, akkor szorozd fel, de egy komolyabb helyen szerintem inkább közelebb a 3000Ft hoz
szerintem egy multimétert Te is tudsz kezelni, de inkább keresd meg azt , hogy hol folyik be a viz
Még1 dolog, amit nem írtam le, de fontos:
olyan szervizeket, szerelőket én is ismerek, ahol a fél kocsit kicserélik de csak az biztos, hogy egy vagyonba kerülni - az már kevésbé hogy a hiba okát is megtalálják. Nekem erre nincs pénzem.
Olyan régimódi szakit keresek akitől nem idegen a multiméterrel, szkóppal bogarászás, és képes 3 napi türelmes diagnosztika után csak azt a 2 db 100 Ft-os bizbaszt kicserélni, ami ténylegesen összefügg a hibával.
Sürgősen szükségem lenne egy jó autóvillamossági szakira, aki meg tud keresni nekem egy beázást és ki tudja javítani.
Ha valaki ismer ilyet, kérem írja meg az elérhetőségét!
Az a probléma, hogy -saját diagnózisom szerint- a toronynál pangó esővíz nem ott folyik le ahol kellene, hanem be tud folyni a műszerfalba. Ahol aztán a rázkódó kocsitól ide-oda csöpögő víz zárlatokat okoz, szívatós módon sohasem azonnal, hanem mindig 2-15 perccel elindulás utan.
Tuti hogy beázás, mert mindig csapadékos idő alatt/után van, és annál durvábbak a tünetek, minél nagyobb eső volt.
A tünet: esős vagy hóolvadásos időben ugyan pöccre beindul a motor, de 2-15 perc (attól függően mekkora zuhi volt) járás után elmegy a gyújtás, illetve gázadási kísérletre azonnal fullad. Nem teljesen hirtelen áll le, hanem 1-2 perc alatt fokozatosan kihagynak a hengerek végül összeomlik az alapjárat. Szerencsés esetben arra elég, hogy félreálljak valahova.
Leállás után másodszorra már képtelenség beindítani. Sokszor a fedélzeti computer is resetel, de nem mindig.
Minden elektromos rendszer működik, csak gyújtás nincs.
2-4 óra várakozás után (gondolom, amikor lecsöpögött, kiszáradt aminek kell) újra pöccre beindul és megy. Ha nagyon vizes idő volt, másodszor is eljátssza ezt, ha nem, akkor innentől O.K. a következő esőig. Azért a műszerfal tájékára gyanakszom, mert a torony körül megáll a víz, és az egyik tömítés szakadt, ami mellett nem látom hova folyik el a víz de rosszul néz ki. Gondolom, a computer sem ok nélkül dobja el magát. Plusz, néha segít ha indulás előtt 20 percig maximumon járatom a fűtést, kiszárítás céljából.
Egy szerelő 3 hete már kimért a kocsin sokmindent, többek között lambda-szondát, gyertyákat, trafót, mindent rendben talált, a hibát nem is tudta reprodukálni. (akkor még nem mindig jelentkezett -nála sem- azóta szerintem egy vödör vízzel is elő lehet idézni akármikor)
Megnyugtattál mivel az én 77es kadettom is az esős időkben jól be tud párásodni, de mégsem annyira mint a Tiéd az elmondottak alapján. És a füttőszál nem műkszik a hátsó ablakon azér is van a porbléma.
A nagy párásodás lehet attól is hogy nem tud áramolni a levegő! Mivel minden kocsinak alapjábavéve van egy légcsere mechanizmus kialakítva. Nos lehet hogy nálad ez a szellőző nyilás eltömődött és ezért történik a párásodás. De az is lehet hogy szar a konstruknió. Akkor szopás.
Akkor is parasodik ha a belso levego kutyulo ki van kapcsolva. De kulonben is...azert van a blk hogy hasznaljam, nekem attol ne parasodjon.
Pedig fog. Az autó (is) tudja a fizikát.
Ha belsőt keringetsz, akkor add rá a klímát, az leszárítja. Anélkül párásodni fog - éppen, mint egy szemüveg, amivel bemész a hidegről melegre. Annak is hiába mondod, hogy ne párásodjon... :)
A pollenszűrő viszont lehet átázva/eltömődve; a műanyag szellőzőrács alatt találod (az ablaktörlők alatt :) a szellőzőládikában, jobb oldalt.
De ha rám hallgacc: vidd szerelőhöz.
Nem nincs meg a szama, de a tel.konyvben biztos h. benne van, meg autos ujsagokban mindig hirdetnek. Van meg egy Erden is: feltengely.hu
A kocsi belulrol tok szaraz. Mosas utan meg esos idoben igazan eros a jelenseg. Gondolom valahol megall a viz es azt fujja be, de nem talalom semmi nyomat
Akkor is parasodik ha a belso levego kutyulo ki van kapcsolva. De kulonben is...azert van a blk hogy hasznaljam, nekem attol ne parasodjon. Tisztara olyan mint egy szaunaban, soxor meg a klimaval is 20 perc mire leszaritom a szelvedorol, az oldalablakokon pedig semmi nem segit. Futoradiator biztos nem ereszt mert nem fogy a hutofolyadek egy kicsit sem.
Hello, Csepelen a Six-Ball Kft. direkte erre szakosodott. Ha van nekik az adott tipushoz felujitott akkor azt is kerheted a regi csuklod helyett, igy kb. felaron meguszod.
Mas: 2 honapja vettem egy 1995-os Lancia Dedrat. Popec nagyon csak allandoan es nagyon parasodik, annyira, hogy a hatso ablak aljan mindig megall a viz es lecsurog a kalaptartora. Mitol lehet? Klimas egyebkent, allitolag a pollenszuro vizesedese is okozhatja, de nem tudom hogy ebben van-e pollenszuro es ha igen akkor hol...Egyeb 5let!?