Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kivi Creative Commons License 2003.04.09 0 0 1882
Elvileg van egy "Cold Max" jelzés is a tartályon.
Előzmény: lukit (1880)
logoutx Creative Commons License 2003.04.09 0 0 1881
"a min es a max kozott kellene lennie, ugye?"
Ez logikusan hangzott, de azért kérdezz meg egy szakembert:)

Komolyra fordítva szerintem hidegen, de használat után, "bontatlanul" lehülve.

Előzmény: lukit (1880)
lukit Creative Commons License 2003.04.09 0 0 1880
cartarsak! mennyi viz kell a hutorendszerbe? ui. aprobb serulest kellett javitani a huton es a tartalyt majdnem telepakoltak. a min es a max kozott kellene lennie, ugye? nyomas alatt es/vagy hidegen/melegen?
logoutx Creative Commons License 2003.04.09 0 0 1879
A gyújtáselosztót gondolom már kipucoltad...
Előzmény: Szabyka (1874)
lada002 Creative Commons License 2003.04.09 0 0 1878
Hello!

Mikori és milyen gyertyáid vannak? Mert mondom, mostanában sok a hamisított meg mindenféle gyertya és tud produkálni olyan kihagyásokat ami a színén nem látszik, de pl. az oszcilloszkópon igen, mondjuk ez már biztos idegesít hogy mindig ezzel jövök!:) Mérd meg esetleg a gyújtókábelek ellenállását is ha már ott jársz aztán...

Előzmény: Szkátó (1875)
őrült elmebeteg Creative Commons License 2003.04.09 0 0 1877
160-nál jó lenne , ha az utat néznéd, nem pedig a pöttyöket a sebességmérőn. :-)
Előzmény: lukit (1876)
lukit Creative Commons License 2003.04.09 0 0 1876
most vettem eszre, hogy a km-oran vannak bizonyos sebessegeknel apro pottyok a csikozas mellett: 20, 30, 70, 80, 150, 160-nal. mi ez? a kocsi automata, ha szamit vmit.
Szkátó Creative Commons License 2003.04.09 0 0 1875
Most, hogy mondod...
Ha 3000-es fordulaton pörgetem a motort, akkor a kipufogóhang nem folyamatos/egyenletes, hanem lájtos durrogásokat is lehet hallani. Akkor egyértelműen gyújtás? (A gyertyák színe mégis tökéletes...)
Igen, nekem van 1,2-es lambdaértékem. A gyári vezérléssel sem egyenletes az alapjárat, de az újjal jobban érezhető (felerősíti).
Azt hiszem az elosztót szétszedem/kipucolom, hátha látok valamit.
Előzmény: lada002 (1872)
Szabyka Creative Commons License 2003.04.09 0 0 1874
Sziasztok!

Adott egy 1.4-es Energy motoros R19, 1995-ös.
Motormosatás óta furcsán viselkedik a kicsike.Alapjárat egyenletlen, gyorsításkor nem egyenletesen gyorsul(egy bizonyos fordulatig, utánna jó).
Mit gondoltok mi lehet Vele?
Hova kerülhetett víz?
Mit fujassak ki levegővel?

Köszi a válaszokat!

lada002 Creative Commons License 2003.04.08 0 0 1873
Hello!

Gyűrű vagy szelepszár-szimering, hogy a gyűrű milyen azt csak a kartergáz-mennyiségből lehet hozzávetőlegesen megállapítani. De ha nem füstöl láthatóan és csak kevés olajat fogyaszt akkor semmi gond...
Mérj kompressziót!:))

Előzmény: logoutx (1871)
lada002 Creative Commons License 2003.04.08 0 0 1872
Hello!

Ha ennyire egyforma a kompressziód és a szelephézag is jó akkor biztos hogy nincs probléma. Ha gyújtáskimaradásod lenne azt hallani a kipufogónál hogy beledurrog, van mikor csak nagyon finoman, de ha jól emlékszem nem Neked volt az 1,2-es lambdád alapjáraton? Mert pl. a szegény keveréktől járhat egyenletlenül. Az esetleges gyújtáskimaradás amúgy nagyon szépen látszik az oszcilloszkópon.
Motorféküzemben nem kap benzint a motor, de az alapjárat közelében visszakapcsolja az üzemanyagot, ilyenkor egy picit esetleg rángathat, de igazából nem nagyon!

Előzmény: Szkátó (1870)
logoutx Creative Commons License 2003.04.08 0 0 1871
Ha egy kocsiban enyhe olajnyamin kívül más gond nem papasztalható (illetve 1x után kellett tölteni a hűtővizet, de azóta nincs vele gond), akkor azt gyűrűk okozhatják?
Nem dől belőle az oil a tulaj szerint.
Szkátó Creative Commons License 2003.04.08 0 0 1870
Hali!

Pénteken én is mértem kompressziót. Nálam az első hengerben volt 12 bar, a többiben 12,3-12,5 bar. A gyári kompresszióviszony 8,8.
A kompresszióméréssel 100%-osan megállapítható, hogy egyik hengerrel/szelepekkel sincs probléma?
Azért kérdezem, mert az alapjáratom még mindig egyenetlen.
Mindegyik gyertyának egészséges színe van, szelephézagokat precízen beállítottam, alapjárati motor+fojtószelep kipucolva.
Vagy az elvileg lehetséges, hogy alapjáraton (pl. elosztófedél hibája miatt) még sincs szikra?

+ van egy olyan tünet, hogy motorféküzemben az alapjárat közelébe esik a fordulat, akkor elkezd rángatni.

Valakinek volt már hasonló problémája?

Előzmény: lada002 (1869)
lada002 Creative Commons License 2003.04.07 0 0 1869
Oké, valami ilyesmit sejtettem én is!
Akkor ez örvendetes! Szívesen!:)
Előzmény: kardosmuki (1866)
Zolcsa Creative Commons License 2003.04.06 0 0 1868
Szerintem ezt nem fogják nézni.
Előzmény: limre2 (1867)
limre2 Creative Commons License 2003.04.06 0 0 1867
Halihó Minenkinek!

Eddig csak olvasgattam a fórumot, de most lenne egy kérdésem. Szerintetek átmegy egy Skoda a vizsgán, ha nem működik a kilóméterórája? Eddig csak a kilóméterszámláló nem volt jó, mostmár a mutató sem. Emiatt viszont nem akarom szerelőhöz vinni.

kardosmuki Creative Commons License 2003.04.06 0 0 1866
:)

Lukitnak adtad a célszerszámot, és amikor ő megmérte, akkor én is odamentem és megmértem én is. Az alapján, amit írtál, nekem rendben van a kompresszióm (mármint az autómnak :)) Mindegyik hengerben 12-13 között mutatott a műszer.

Előzmény: lada002 (1865)
lada002 Creative Commons License 2003.04.06 0 0 1865
Hello!

Nem nagyon értem a hozzászólást!:)
Szóval lehet hogy eljutott hozzád is a műszer, nem tudtam róla. Akkor már meg is mérted? És mit értesz valódi érték alatt? Mármint a kompresszióviszony értékétől mennyivel kéne többet mérned?
Pl. 10-es sűrítési aránynál minden további nélkül lehet 14bar a mért adat, de a lényeg hogy egyforma legyen az összes hengernél, ill. 1bar-on belül legyen az eltérés!
Gond a következő esetekben van:
10 barnal kisebb nyomást mérsz vagy 3barnal nagyobb eltérést. Ha valamelyik fennáll, akkor annak utána kell járni.
Pl. ha vmelyik hengerben kicsi a kompresszió, akkor vagy a gyűrűnél vagy a szelepeknél lehet tömítetlenség (vagy átolvadt a dugattyútető:)).
Ha teszel pár ccm olajat a hengerbe és újra méred 2 eset lehetséges:
nagyobbat mérsz: gyűrű probléma
ugyanazt méred: szelep.

Üdv: Laci

Előzmény: kardosmuki (1864)
kardosmuki Creative Commons License 2003.04.06 0 0 1864
Lada002!

Köszönöm a kompressziómérő műszert. Kb. mennyivel mutat többet a valódi értéknél?

Bájer Creative Commons License 2003.04.06 0 0 1863
Sokkal többet nem eszik,15-18-at attól függően,hogy csak pörgősen megyek,vagy mint egy állat.Azért kösz a tippeket!Régebben rossz váltóval tényleg sokat evett.
Bájer
Előzmény: alpinaB6 (1861)
iqbéla Creative Commons License 2003.04.06 0 0 1862
Üdv, elcsesztem az autó oldalán a festést egy ügyes előzéssel. Nem horpadt be az ajtólemez, de van rajta egy 1 milliméter mély csík. Nincs valami tapasztalatotok a "korrektor" festékek házilagos alkalmazásával kapcsolatban?

Az az igazság, hogy annyira nem szar, hogy lefényeztessem, de ha ki lehetne javítani, nem esne rosszul. (főleg, hogy nem rohadna szét az ajtó :( )

Hol lehet kapni ilyen festékeket?

Kösssszzz.

alpinaB6 Creative Commons License 2003.04.05 0 0 1861
mikori a 735? atutomata? egyebkent, ha ennel normal uzamben sokkal tobbet iszik akkor valami baja van. pl: LMM, lambda, katalitic-converter miatt tud sokat inni. ezek fele eszrevetlen hivba, oan amitol meg ugyanugy megy, indul az auto de sokat fogyaszt...

a

Előzmény: Bájer (1860)
Bájer Creative Commons License 2003.04.05 0 0 1860
Üdv alpinaB6!
Ezt hogy csináltad?Kérlek taníts MESTER!
(735i fogyasztás)
Bájer
Előzmény: alpinaB6 (1859)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.04.05 0 0 1859
Szia Trebitsch:

koszi a segitseget, de azert szerintem nem stimmel valami. Igen digit szarral mertem, mert nem talalom az analogot...
de a fogyasztas az sok, mert az automata 735i (3500ccm)-vel varosban nem tudtam 13l-nel tobbet megitatni. szerintem elbasztam valamit a motor-kabelkoteg bekotesenel. de majd neki allok most hetvegen. Csak ehez a lambdaszondas dologhoz nem ertek :o)
koszi megegyszer

a

Előzmény: Trebitsch (1856)
Saughassy Creative Commons License 2003.04.04 0 0 1858
Sziasztok!

Leendo Alfa 75 V6 Americam motorja eleg erdekes tuneteket produkal. Hideg motort inditva az elso 1 percben V6hoz meltatlan rangatozo jarast produkal, ami gazadasra szinte azonnal eltunik es nem sokkal kesobb mar az alapjarat is szinte tokeletes. Vajon mi okozhatja ?

Elore is koszi

Sau

lukit Creative Commons License 2003.04.04 0 0 1857
elnezest, hogy belepofazok, mint laikus, de azert annak a digit multimeternek nem kene picit ugralnia? alapjaraton is.
Előzmény: Trebitsch (1856)
Trebitsch Creative Commons License 2003.04.04 0 0 1856
Ahogy így elnézem, digit multiméterrel mérted.
Az meg lassú, és ezért átlagértékeket mutatott neked - de azok teljesen jók.
Rendben van a lambda szondád is, a keverékképzés is, meg a gyújtás is.
Sőt a fogyasztásod is. 16 liter városban, egy 3 literes motorú, másfél tonnás autótól nem sok.
Ez ennyit fogyaszt, ha nyomják neki. :)
Előzmény: alpinaB6 (1855)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.04.04 0 0 1855
szagerto kartacsok:

Lambdaszonda II.resz:

megmertem:
(uzemmeleg motornal)
alapjaraton allo helyzetben: stabil 0,45V
motorfekkel gurulva: 0,30V
egyenletesen haladva: 0,45V
nagyot(!!!)gyorsitva: 0,59V max.

most akkor mi van? mikor kene periodikusan ugralnia?? amugy az auto megy, sot nagyon megy, es nagyon sokat fogyaszt :( 16l/100km volt varosi normal tempoban. ja es egy 3000ccm-s BMW, motronic 1.3-al.

koszi.

Zolcsa Creative Commons License 2003.04.04 0 0 1854
A féktárcsák ütnek, ez is állandó probléma, mivel szabadon vannak, nincsenek belülről semmivel sem védve a felfröccsenő víztől. Akkor lehet, hogy ez az oka az egésznek... Már pár alkalommal felszabályoztattam őket, de két hét és ugyanolyanok lesznek, mint azelőtt. Szerintem akkor is rázta már a kormányt, viszont akkor még a gumik voltak k@kik. :-)

Üdv, Zolcsa

Előzmény: Codename (1852)
lada002 Creative Commons License 2003.04.03 0 0 1853
Hello!

Sajnos napközben nem tudtam netre jönni, de láttam holnap egész nap bent vagy, viszem a mérőkét, árma nem kell:) és szerintem beenged a portás, de az utcán is meg tudjuk mérni! Amúgy jól emlékszem hogy sima (21-es) kulcsnyílású gyertya van a Sierrában? És abban az Escortban? Abban már nem biztos, vigyek 16-ost is? Mind1 holnap megbeszéljük, fél10 után ráérek, csak első két órám van!

Előzmény: lukit (1843)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!