cartarsak! mennyi viz kell a hutorendszerbe? ui. aprobb serulest kellett javitani a huton es a tartalyt majdnem telepakoltak. a min es a max kozott kellene lennie, ugye? nyomas alatt es/vagy hidegen/melegen?
Mikori és milyen gyertyáid vannak? Mert mondom, mostanában sok a hamisított meg mindenféle gyertya és tud produkálni olyan kihagyásokat ami a színén nem látszik, de pl. az oszcilloszkópon igen, mondjuk ez már biztos idegesít hogy mindig ezzel jövök!:) Mérd meg esetleg a gyújtókábelek ellenállását is ha már ott jársz aztán...
most vettem eszre, hogy a km-oran vannak bizonyos sebessegeknel apro pottyok a csikozas mellett: 20, 30, 70, 80, 150, 160-nal. mi ez? a kocsi automata, ha szamit vmit.
Most, hogy mondod...
Ha 3000-es fordulaton pörgetem a motort, akkor a kipufogóhang nem folyamatos/egyenletes, hanem lájtos durrogásokat is lehet hallani. Akkor egyértelműen gyújtás? (A gyertyák színe mégis tökéletes...)
Igen, nekem van 1,2-es lambdaértékem. A gyári vezérléssel sem egyenletes az alapjárat, de az újjal jobban érezhető (felerősíti).
Azt hiszem az elosztót szétszedem/kipucolom, hátha látok valamit.
Adott egy 1.4-es Energy motoros R19, 1995-ös.
Motormosatás óta furcsán viselkedik a kicsike.Alapjárat egyenletlen, gyorsításkor nem egyenletesen gyorsul(egy bizonyos fordulatig, utánna jó).
Mit gondoltok mi lehet Vele?
Hova kerülhetett víz?
Mit fujassak ki levegővel?
Gyűrű vagy szelepszár-szimering, hogy a gyűrű milyen azt csak a kartergáz-mennyiségből lehet hozzávetőlegesen megállapítani. De ha nem füstöl láthatóan és csak kevés olajat fogyaszt akkor semmi gond...
Mérj kompressziót!:))
Ha ennyire egyforma a kompressziód és a szelephézag is jó akkor biztos hogy nincs probléma. Ha gyújtáskimaradásod lenne azt hallani a kipufogónál hogy beledurrog, van mikor csak nagyon finoman, de ha jól emlékszem nem Neked volt az 1,2-es lambdád alapjáraton? Mert pl. a szegény keveréktől járhat egyenletlenül. Az esetleges gyújtáskimaradás amúgy nagyon szépen látszik az oszcilloszkópon.
Motorféküzemben nem kap benzint a motor, de az alapjárat közelében visszakapcsolja az üzemanyagot, ilyenkor egy picit esetleg rángathat, de igazából nem nagyon!
Ha egy kocsiban enyhe olajnyamin kívül más gond nem papasztalható (illetve 1x után kellett tölteni a hűtővizet, de azóta nincs vele gond), akkor azt gyűrűk okozhatják?
Nem dől belőle az oil a tulaj szerint.
Pénteken én is mértem kompressziót. Nálam az első hengerben volt 12 bar, a többiben 12,3-12,5 bar. A gyári kompresszióviszony 8,8.
A kompresszióméréssel 100%-osan megállapítható, hogy egyik hengerrel/szelepekkel sincs probléma?
Azért kérdezem, mert az alapjáratom még mindig egyenetlen.
Mindegyik gyertyának egészséges színe van, szelephézagokat precízen beállítottam, alapjárati motor+fojtószelep kipucolva.
Vagy az elvileg lehetséges, hogy alapjáraton (pl. elosztófedél hibája miatt) még sincs szikra?
+ van egy olyan tünet, hogy motorféküzemben az alapjárat közelébe esik a fordulat, akkor elkezd rángatni.
Eddig csak olvasgattam a fórumot, de most lenne egy kérdésem. Szerintetek átmegy egy Skoda a vizsgán, ha nem működik a kilóméterórája? Eddig csak a kilóméterszámláló nem volt jó, mostmár a mutató sem. Emiatt viszont nem akarom szerelőhöz vinni.
Lukitnak adtad a célszerszámot, és amikor ő megmérte, akkor én is odamentem és megmértem én is. Az alapján, amit írtál, nekem rendben van a kompresszióm (mármint az autómnak :)) Mindegyik hengerben 12-13 között mutatott a műszer.
Nem nagyon értem a hozzászólást!:)
Szóval lehet hogy eljutott hozzád is a műszer, nem tudtam róla. Akkor már meg is mérted? És mit értesz valódi érték alatt? Mármint a kompresszióviszony értékétől mennyivel kéne többet mérned?
Pl. 10-es sűrítési aránynál minden további nélkül lehet 14bar a mért adat, de a lényeg hogy egyforma legyen az összes hengernél, ill. 1bar-on belül legyen az eltérés!
Gond a következő esetekben van:
10 barnal kisebb nyomást mérsz vagy 3barnal nagyobb eltérést. Ha valamelyik fennáll, akkor annak utána kell járni.
Pl. ha vmelyik hengerben kicsi a kompresszió, akkor vagy a gyűrűnél vagy a szelepeknél lehet tömítetlenség (vagy átolvadt a dugattyútető:)).
Ha teszel pár ccm olajat a hengerbe és újra méred 2 eset lehetséges:
nagyobbat mérsz: gyűrű probléma
ugyanazt méred: szelep.
Sokkal többet nem eszik,15-18-at attól függően,hogy csak pörgősen megyek,vagy mint egy állat.Azért kösz a tippeket!Régebben rossz váltóval tényleg sokat evett.
Bájer
Üdv, elcsesztem az autó oldalán a festést egy ügyes előzéssel. Nem horpadt be az ajtólemez, de van rajta egy 1 milliméter mély csík. Nincs valami tapasztalatotok a "korrektor" festékek házilagos alkalmazásával kapcsolatban?
Az az igazság, hogy annyira nem szar, hogy lefényeztessem, de ha ki lehetne javítani, nem esne rosszul. (főleg, hogy nem rohadna szét az ajtó :( )
mikori a 735? atutomata? egyebkent, ha ennel normal uzamben sokkal tobbet iszik akkor valami baja van. pl: LMM, lambda, katalitic-converter miatt tud sokat inni. ezek fele eszrevetlen hivba, oan amitol meg ugyanugy megy, indul az auto de sokat fogyaszt...
koszi a segitseget, de azert szerintem nem stimmel valami. Igen digit szarral mertem, mert nem talalom az analogot...
de a fogyasztas az sok, mert az automata 735i (3500ccm)-vel varosban nem tudtam 13l-nel tobbet megitatni. szerintem elbasztam valamit a motor-kabelkoteg bekotesenel. de majd neki allok most hetvegen. Csak ehez a lambdaszondas dologhoz nem ertek :o)
koszi megegyszer
Leendo Alfa 75 V6 Americam motorja eleg erdekes tuneteket produkal. Hideg motort inditva az elso 1 percben V6hoz meltatlan rangatozo jarast produkal, ami gazadasra szinte azonnal eltunik es nem sokkal kesobb mar az alapjarat is szinte tokeletes. Vajon mi okozhatja ?
Ahogy így elnézem, digit multiméterrel mérted.
Az meg lassú, és ezért átlagértékeket mutatott neked - de azok teljesen jók.
Rendben van a lambda szondád is, a keverékképzés is, meg a gyújtás is.
Sőt a fogyasztásod is. 16 liter városban, egy 3 literes motorú, másfél tonnás autótól nem sok.
Ez ennyit fogyaszt, ha nyomják neki. :)
most akkor mi van? mikor kene periodikusan ugralnia?? amugy az auto megy, sot nagyon megy, es nagyon sokat fogyaszt :( 16l/100km volt varosi normal tempoban. ja es egy 3000ccm-s BMW, motronic 1.3-al.
A féktárcsák ütnek, ez is állandó probléma, mivel szabadon vannak, nincsenek belülről semmivel sem védve a felfröccsenő víztől. Akkor lehet, hogy ez az oka az egésznek... Már pár alkalommal felszabályoztattam őket, de két hét és ugyanolyanok lesznek, mint azelőtt. Szerintem akkor is rázta már a kormányt, viszont akkor még a gumik voltak k@kik. :-)
Sajnos napközben nem tudtam netre jönni, de láttam holnap egész nap bent vagy, viszem a mérőkét, árma nem kell:) és szerintem beenged a portás, de az utcán is meg tudjuk mérni! Amúgy jól emlékszem hogy sima (21-es) kulcsnyílású gyertya van a Sierrában? És abban az Escortban? Abban már nem biztos, vigyek 16-ost is? Mind1 holnap megbeszéljük, fél10 után ráérek, csak első két órám van!