Ezennel meghirdetem az ülést. Az ajánlások leadási határideje vasárnap 23 óra.
2007 beindult es nem biztos, hogy minden okunk megvan az elégedettségre. Kéretik számbavenni az alapadatok, folyamatok, kilátások kockázat megitélését és ennek alapján várom az ajánlásokat.
Ülési rendek 2007. I. félévében:
Március 26.
Április 23.
Május 21.
Június 25.
A forint beerősödéével a rendszerbe való nagyobb beavatkozás nélkül elérhető monetáris inflációcsökkentési potenciál alapvetően ki van használva, nem sokat hozna ha még erősebben taposna a VMT a gázra.
Egyelőre a kétjegyű infláció spekuláció, és szvsz erős Ft mellett még egy ideiglenesen ekkorára megugró infla sem indokolna eszeveszett kamatemelést.
(A mostani házi feladat a gpolitikai/intézményi bizonytalanság mérséklése, ezek mellett az erős Ft sem lesz tartós és inkább devizába szivárgást indukál, semmint beépülne az árakba. Ez az MNB-nek, de még inkább a jbelnököt jelölőknek is felelőssége.)
Az infláció alsó hangon is bizonytalan, a jegybankelnök választás februárban borzolja majd a kedélyeket. A nemzetközi hangulat változékony, és küszöbön áll az első komolyabb csapás a reform csomagra, szvsz ez a kórház sztori bukni fog, és az nem lesz jó hír. (Ha 4000 forint alatt lesz a gödöllöi diákok havi bejárása, én is megyek euróba.)
Ugyanakkor alapvetően optimista vagyok költségvetés, fizmérleg ügyekben és belső kereslet tekintetében, és ezek szerintem sokat nyomnak a lattban, míg a többi bizonytalan.
Ezennel meghirdetem 2007 elsö ülését. Speciális esetem miatt az ajánlások leadási határideje az eddigi hétfö 12 óra helyett vasárnap 23 óra.
Kéretik hát a határidöig az ajánlásokat megadni.
A jelenlegi üléshez: van-e ok valami kamatlépésre, mik az alapvetö adatok, folymatok üzenete e tekintetben?
Ülési rendek 2007. I. félévében:
Február 26.
Március 26.
Április 23.
Május 21.
Június 25.
Hát akkor köszönettel az új év elején mindenkinek sikeres évet kivánok.
A szavazások sikertelenek maradtak, ami azt jelenti, hogy minden megy a régi szabályok szerint, változatlan emberállománnyal.
A tag felvétellel kapcsolatban meg kell állapitanom, hogy teljes sikertelenségbe torkollott az egész. Az okokat keresve nem tagadható, hogy nyilvánvaló szakmaiság hiány van a neten. Azok, akik valaha jelölést kaptak és most jó eséllyel lehettek volna tagok - ma már nem fórumoznak. Ami utánuk maradt - az a dolgok állása szerint még a jelölhetö kategóriát se éri el.
Hogy miért nem jön ki tavaly óta semmi pozitiv a tagfelvételböl? Valószinü azért mert Mo-ra az utóbbi években eljött a totális agyhalál. S ez nem állt meg a kormányzati, politikai "munka" felsö szintjén hanem természetszerüleg alászállt és maga alá gyürte az állampolgári közéletet is.
Azok a szakmai viták, amelyekböl mi kinöttünk, azok az elvek/kurzusok amelyekben még volt szubsztancia (vagy félremagyarazás és épp ezért volt vitára ingerlö), amelyek megmozgatták az emberek szakmai vitakedvét, mára teljesen eltüntek. Szubjektiv megitélésem szerint az ország sikeresen kolonizálta - önmagát. Ebben a folyamatban a szakmaiság public enemyvé vált, s a maradt ürt (itt a neten is)teljesen feltöltötték a politikai rabszolgák.
Aki ebböl nem kért, az láthatóan visszavonult a teljes passzivitása.
Hát tisztelt Tagok, innen indulunk, az erösen lereduküalt létszámunkkal, s mint újbóli Elnök a credom összfoglalva csak ennyi: Képviseljük továbbra is aktivan ezt a mindennapi közéletbe nem igazán passzoló "disszidens" topicot.
S akkor lebbentsük fel a fátylat az utolsó nyitott kérdésröl. Mégpedig arról, hogy ki lesz a következö
Elnök
Mikor összeszámoltam az elmúlt bö egy év eredményeit, akkor a legfeltünöbb az volt, hogy milyen kevesen maradtunk. Mindösszesen 5 tag maradt 2006 évvégére. Szarkasztikusan azt tudnám mondani, hogy mi a kort megelözve jártunk élen a slim strukturák megteremetésében.
Na de az eredményröl, magáról. Az osztályozás szerint 25 bp-os lépcsökben értékeljük az ajánlásnak a valós eredménytöl való eltérését. Aki aznap igazolatlanul hiányzott, az egy plusz 25 bp-os büntetést kap az aznapi legmagasabb hibapontra.
Igy a következö sorrend alakult ki:
manhattan: 1 igazolt hiányzás (ami nem hibapont), 3 tévedés: 75 bp
skonto: 1 igazolatlan hiányzás, 3 tévedés: 100 bp
gyrk: 2 igazolatlan hiányzás, 4 tévedés: 175 bp
vérslapaj: 2 igazolatlan hiányzás, 4 tévedés: 175 bp
hecse: 2 igazolatlan hiányzás, 3 tévedés: 225 bp
Igy kénytelen vagyok önmagamat kihirdetni a következö Elnöknek 2007 januártól kezdödöen.
Nagyon érdekes időszakban sikerült betöltenem az elnöki pozíciót, és tanulságos volt elnöknek lenni.
Nagy tanulságokat nem akarnék levonni, kiváncsian várom a következő hónapok fejleményeit. Ki mennyire megy le mélyre még a jegybankelnöki pozícióért folytatott láthatatlan háborúban, ki lesz az elnök, változik-e a mon pol stb.
Mint SZMSZ felelös be kell jelentenem, hogy jelenlegi elnökünk, rosencrantzhu periódusa a második hibás döntésének következtében lejárt.
Ahogy az Aranyszabályaink definiálják az elnöki periódus lejárta
Tagfelvételt vált ki
Igy a mai nappal a tagfelvételröl való szavazást is kiirom. A szavazás az eddig is jól müködö szabályaink és belsö egyezségeink alapján fog történni.
A jelölt megnevezési határideje 2006. december 31, éjfél. Kizárólag az én és Elnökünk cimére küldve. Január elsö hetében aztán a tagok a belsö értesitést kapnak ha az effektiv szavazás további lépéseket igényel.
Mint minden év végén, most is lehetöség nyilik a tagok számára az SZMSZ módositás kérvényezésére. Szokás szerint minden felvetett módositás automatikusan szavazatra kerül.
A módositó javaslatok leadásának határideje: dec. 23. 24.00 óra, ide a topicba beirva.
A szavazás idöpontja dec 27-31. , kizárólag emailben, kizárólag az elnöknek és nekem cimezve. A szavazás bármely témában megtehetö,
ahogy a procedúra az 1947-ben le van irva:
Egy témában való szavazás érényes lesz, ha legalább 3 fö szavazni fog. Ha a szavazás érvényes, akkor az a javaslat nyer, amelyik egyszerü többéget kap. Ha döntetlen állás alakulna ki, akkor (csak úgy mint tavaly) nincs újraszavazás, a módositás elvetetett.
Eredményhirdetes január elsö hetének végén.
Ha valakinek problémája lenne a határidökkel, azt kéretik jelezni.
egyrészt lehet hozni mindenféle okot (árfolyam, gáz) arra, hogy miért nem mérvadó az előrejelzés, de azért a 2008 eleji magas infla ezt figyelembe véve sem szép.
másrészt ami utána jön az teljes homály, a jegybank prognózisa egyszerűen azért esik, mert "horgonyzott várakozásokat" tételez fel - jobb híján. ezt pedig max. a 2004 H2-2005 H1 időszak alapján indokolt, előtte és utána semmi kellemes meglepetés nem érte a jegybankot e tekintetben.
harmadrészt - tetszik nem tetszik - ha az előrejelzés és a cél eltér egymástól, akkor a jegybanknak lépnie kell. és lehet, hogy ez túl mechanikus, és vannak finomító ténywezők, de ha másnap mindenki célfeladásról beszél, az biztosan nem jó. márpedig Járai felolvasta a tanács közleményét - és abból baromira nem jött le, miért olyan happy a tanács az előrejelzéstől, hogy megakasztja a kamatemelést.
én nagyon nem értek vele egyet. aszongya, hogy semmi bizonyíték nincs az infla várakozások ragadósságára - v vmi ilyesmi. ehhez képest a gyurcsány csomag a vártnál korábban jelentkezett az inflációban - ez mondjuk önmagában még nem feltétlenül ellenérv -, de az már azért igen, hogy a csomag "leple" alatt aki csak tudta sutyiban még megemelte az árait, mondván a népnek már úgyis be van adva, hogy áremelkedés lesz, akkor meg mér ne. az, hogy ezt simán lenyelték a népek, pont arra utal, hogy elég erős és nem is olyan nagyon szunnyadó inflációs várakozás lakozik még a magyarban. ez pedig rossz jel.
Akkor ezzel a VMT számára megkezdödött a téli szünet.
A következö ülés ugyanis a tartalék szabály miatt elmarad.
Azaz várunk, hogy emel-e az mnb 25 bp-t.
Néhány szokásos SZMSZ kérdésre szokás szerint vissztérünk.
Utolag en is 25 bp-os emelest javasolnek, pontosan az infla kockazatok miatt, ami ugyebar a fo cel (legalabbis annak letorese). Es ezt ki is emelnem a statementben.
Hecse és gyrk kartács távollétében kevés ajánásból hozom meg a döntésemet.
Amennyiben nem lenne inflajel, tartást javasolnék. Ugyanakkor van itt ugye egy várhatóan olyan előrejelzés, ami erős kockázatokat mutat a cél teljesülését illetően. Ilyen körülmények között sztem a monpol arcát veszítené, ha nem emelne.
Viszont egy utolsó kis emeléssel a tanács megőrizhetné maradék kis konzisztenciáját - nem sok van már belőle. Aztán decemberben már hivatkozhat a javuló eredményekre, és tarthat nyugodtan.
A 3+/- 1%-os tolerancia sávba érezhetően bele fog merülni az infacél. A kamatpolitika gazdaságot hűtő és globális költségnövelő (kamatkitermelési igény) hatása elég drága dolog, már leállhatnánk, tartás.
Igazán vicces, milyen volatilis kamatpályát képesek egyik hónapról a másikra kreálni mind az egyes MT tagok mind az egyes elemzök elvárásai.
2 hónapja még azon rágódtam (rágódtunk) hogy tudja-e az MT ill. akárki, hogy mi mozgatja az alapvetö eszközértékeket, illetve céloztam arra, hogy s jelenlegi schwunggal netalán komoly kamatszint túllövés lesz. Most a közhangulat hirtelenjében az ellenkezö.
All in all, a stabilitási kockázatok látványosan enyhültek az elmúlt ülés óta. Csak hogy ez még nem trend, legalábbis nem olyan, amire biztonsággal állitanám, hogy akkor beálltak avagy ezáltal beállnak majd mind az eszköz- mind a célértékek a kivánatos szintre.
Röviden: ma még 25 bp-os emelés, s majd csak a soron következö infla jelentés mutatja meg, hogy hogy állunk a célelérési úton.