Keresés

Részletes keresés

__Csuzli__ Creative Commons License 2023.12.30 -1 1 237854

Pedig jó hely...pár éve bedobtam ott egy dupla vodkát sörrel.Képzeld,felmentem a csúcsig,fél óra mulva tök sötétbe le kellett tekernem,mert jött a vihar...leértem,erre a Kolossy téren meg egy csepp sem esett.BUÉK minden kerékpárosnak:))))

Előzmény: Pinyo (237853)
Pinyo Creative Commons License 2023.12.27 -1 3 237853

Elmentem a Teleholdasra, mínusz nem volt, de kb 2 fok igen. Szép tiszta tavaszi idő volt. Sajnos munka miatt siettem haza, így nem tudtam magammal beszélgetni a Pál sörözőben.

Előzmény: Pinyo (237852)
Pinyo Creative Commons License 2023.12.27 -1 0 237852

A pontos indulás a napi programtól függ, az biztos, hogy f8 vagy utána.

Előzmény: dhpage (237851)
dhpage Creative Commons License 2023.12.24 -1 0 237851

sajnos a 27 sem lesz jó :(
jó tekerést az idei utolsó Teleholdhoz, nekem ez most kimarad.

Előzmény: Fishtax (237849)
dhpage Creative Commons License 2023.12.21 -1 1 237850

akkor beosztjuk a napokat :D

Előzmény: Fishtax (237849)
Fishtax Creative Commons License 2023.12.21 -1 1 237849

OMSZ adatbázis szerint 27-én hajnali fél 2-kor lesz teljes holdfázis, így a szokások szerint 26-ra írtam ki, mert az az este van hozzá közelebb. Én kivételesen tudok menni kedden, ti meg majd megismételitek másnap. :-)

 

robi

Előzmény: Pinyo (237846)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.12.21 0 0 237848

Dec.27. nekem is jó lenne!

dhpage Creative Commons License 2023.12.21 0 1 237847

a 26 nekem sem jó :)
viszont a 27 igen.

Előzmény: Pinyo (237846)
Pinyo Creative Commons License 2023.12.19 0 1 237846

Úgy érzem, ebből minimum 27 lesz :) Ebben a Garmin órám holdfázis widget-je is támogat.

Előzmény: Fishtax (237845)
Fishtax Creative Commons License 2023.12.19 0 1 237845

Évzáró telehódas HHH, kihívásokkal teli időpontban! :-)

 

278. telehódas HHH

Hely: Budapest

Dátum: 2023. december 26. (kedd)

Időpont: 18:30

TalálkozóBatthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett

Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút  - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.

Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.

Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!

Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Értelmi szerző: robi

Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)

 

240. Sijófoki Telihold Túra

Hely: Siófok

Dátum: 2023. december 26. (kedd)

Időpont: 18:30

Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban

Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.

Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).

Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).

Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, forró tea, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Szervező: bátyó

 

Telehódas topiktúrák időpontjai 2023-ban:

január 6. (péntek) 18:30

február 5. (vasárnap) 18:30

március 7. (kedd) 18:30

április 5. (szerda) 19:30

május 5. (péntek) 20:30

június 3. (szombat) 21:00

július 3. (hétfő) 21:00

augusztus 1. (kedd) 20:30

augusztus 30. (szerda) 20:00

szeptember 29. (péntek) 19:00

október 28. (szombat) 18:30

november 27. (hétfő) 18:30

december 26. (kedd) 18:30

 

robi

Előzmény: Fishtax (237753)
krisz 810 Creative Commons License 2023.12.16 0 0 237844

Legszívesebben vonattal mennék, de a Bp-Belgrád vonal mellett lakom, ami mostanában nem lesz készen. Mondjuk a kecskeméti vonal 50km-re van, akár odáig el is tekerhetnék.

Előzmény: SzeZo (237843)
SzeZo Creative Commons License 2023.12.15 0 0 237843

Nem udvariatlanság miatt nem válaszoltam, hanem azért, mert nincs ilyen információm (és autóm sincs). Az elmúlt tizenöt évben alternatív módon közelítettem meg ezt a nagy vizet, ha meg akartam kerülni.

Előzmény: krisz 810 (237841)
OMGod Creative Commons License 2023.12.15 -6 0 237842

A Baross-híd parkoló szerintem megfelelő. Nem fizetős (idén augusztusban még nem volt az), és "szem előtt van". 

Persze 100%-os biztonság soha nincs, de mi már többször hagytuk itt az autót egésznapos bicajozáskor. 

 

https://maps.app.goo.gl/nXeVNzrPVyMaJ5Wy6

Előzmény: krisz 810 (237841)
krisz 810 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 237841

Csak még egy kérdés. Tudsz-e, vagy bárki más tud-e parkolót Siófokon, ahol biztonságosan ott lehet hagyni a kocsit egy 4 napos tókerülés idejére? Ilyen infót nem igazán találok a bringakörrel foglalkozó oldalakon. Köszi.

Előzmény: SzeZo (237766)
Friczy Creative Commons License 2023.12.15 0 0 237840

Elég elterjedt hiedelem Hollandiáról. De menj el Maastricht környékére, fogsz találni olyan hegyet, amit elég nehéz megmászni bringával.

Előzmény: rezgaras (237834)
dhpage Creative Commons License 2023.12.15 0 0 237839

szigeten este kb. az összes outis azt használ. ha nagyon zavaró, akkor én is kapcsolok nekik villogót, hogy érezzék. (az én fényem villogva tud büntetni) :D

Előzmény: SzeZo (237827)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.12.15 0 0 237838

Lehet, neked speciel nem zavaró, de azért azt vettem észre, hogy akivel beszéltem, azok többségének igen - én magam sem szeretem, ha egy ilyen villogó teker előttem. 

 

Este a statikus fény is jobban látható autóból, mint nappali körülmények között, talán a legjobb kompromisszum a jobb láthatóság és a mögötted haladó szemének kímélése között, ha van egy erős fényű, folyamatosan világító vörös fény, és mellett egy kevésbé erős fényű, de villogó, ami a villogással felhívja a kerékpárosra a figyelmet, de nem bántó fényerősséggel.

Előzmény: NAR (237837)
NAR Creative Commons License 2023.12.15 0 0 237837

Nekem nem tűnt még fel, hogy zavaró lenne. Ha kilométereken keresztül akarnék egy villogós szélárnyékában menni, talán zavaró lehetne, de ilyet nem akarok. Igaz, én azt is értetlenkedve olvastam, hogy mások meg arra panaszkodnak, hogy a piros lámpánál álló autós nyomja a féket és ettől "kiég" a szemük...

Előzmény: Ashi Valkoinen (237832)
XNC Creative Commons License 2023.12.15 0 0 237836

"Szerintem emberek milliói tudnak közlekedni kivilágítatlan (alig kivilágított) utcában extra fényforrás nélkül. Igaz, többnyire gyalog teszik...."

.

Elő szokott fordulni (pl. nálam mindig, de olykor másnál is) hogy a gyalogosnál is van elemlámpa....

Előzmény: NAR (237825)
xrami Creative Commons License 2023.12.14 0 0 237835

Aha, és egy kicsit szokott csak fújni a szél amit egy dombocska se fog meg.

De ezek még ebből is sportot űznek! Ott legyél legény.

 

The Dutch headwind cycling championships

https://www.youtube.com/watch?v=VMinwf-kRlA&t=66s

Előzmény: rezgaras (237834)
rezgaras Creative Commons License 2023.12.14 0 2 237834

Csak éppen Hollandiában még dombot is nagyítóval kell keresni. A legnagyobb kiemelkedés a csatorna gátja.

Előzmény: altenberger (237833)
altenberger Creative Commons License 2023.12.14 -1 0 237833

https://hollandiaimagyarok.nl/a-holland-kerekparos-kultura/

 

 

A wielrennerek vagy „kerékfutók” – a sportos kerékpárosok –, és a fietser, ami csak „valaki kerékpáron”. Amikor arról beszélsz valakivel Hollandiában, hogy mitől olyan különleges a kerékpározás, a legtöbben azt mondják: „Miről beszélsz? Nem más, mint amikor felszállok a vonatra vagy sétálni megyek.”

 

Az első dolog az, hogy amikor a hollandok bemennek egy boltba kerékpárt venni, akkor egy komplett kerékpárt vesznek. Amerikában gyakran előfordul, hogy amikor bemegyünk egy kerékpárboltba, ott van egy bicikli, de nincs rajta sárvédő, lámpa, kitámasztó, csengő, semmi ilyesmi. Hollandiában nem árulnak ilyen kerékpárokat, mert praktikusnak kell lenniük. Ott mindenki, a lakosság egy kis százalékát leszámítva, ezekkel a holland stílusú kerékpárokkal közlekedik. Függőleges helyzetben ülsz, mintha egy zsámolyon vagy egy széken ülnél. Kénytelen vagy figyelni az emberekre és tisztán látod őket. Ez csak segít elérni ezt a nyugodt kerékpározási módot. Nem kell azon stresszelni, hogy minden alkalommal felnézzenek, amikor fordulni kell. A jelzés gyerekjáték. Ezek nagyrészt egysebességesek.

 

Különbséget teszünk a görnyedt és sisakos kerékpáros és az egyenes, sisak nélküli kerékpáros között. Az egyenes testtartásban végzett, mindennapi kerékpározás sokkal szélesebb körű, befogadóbb, elérhetőbb és vonzó minden korosztály és edzettségi szintű ember számára. Nem csak arról van szó, hogy a lehető leggyorsabban eljussunk A-ból B-be, hanem az utazás élvezetéről is.

 

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.12.13 0 0 237832

Csak sötétben ez már baromi zavaró a mögöttem közlekedő bringásoknak és autósoknak is. 

Előzmény: NAR (237830)
NAR Creative Commons License 2023.12.13 0 0 237831

"aki mögötte van, könnyen felbecvsülhesse a távolságát. Ez csak akkor működik, ha mindenkié azonos magasságban van"

Az ugye megvan, hogy egy terepjáró/pickup hátsó lámpájának magassága meg egy személyautó hátsó lámpájának magassága jelentősen különbözhet, aztán mégsem rohannak állandóan egymásba sötétben az autók?

Előzmény: xrami (237829)
NAR Creative Commons License 2023.12.13 0 1 237830

A villogó fény pont jobban feltűnik, sötétben is. Nem véletlenül van a repülőkön is villogó fény (is).

Előzmény: Ashi Valkoinen (237828)
xrami Creative Commons License 2023.12.13 0 0 237829

Pont most találtam egy kis összefoglalót a németektől.
https://www.patria.net/bremslicht-erlaubt-fahrradrelevante-aenderungen-in-der-stvzo/

Itt állítólag a biciklis menetfény, a biciklis tompított és távolsági és a biciklis féklámpa már ajánlott. Nyilván az ebiciklik miatt lett az.
A triciklire sárga irányjelző villogót is fel lehet szerelni, nem kötelező a "karlendítés" a németeknél a háromkerekűn.

 

A hátsó villogó piros lámpa szerintem is veszélyes. De még vesélyesebb, hogy afejére is rakhatja, és nincs lerögzítve a lámpafelszerelési magasság minimum és maximum értéke, hogy aki mögötte van, könnyen felbecvsülhesse a távolságát. Ez csak akkor működik, ha mindenkié azonos magasságban van, még az elektromos rollereseké is! pl. egy piros lámpás végű "drótpálcára" lehetne őket kötelezni, mert a földön levő kis szaruk megint csak veszélyes, és a nagyon magasan levő, vakító elsőjük is!

Előzmény: SzeZo (237821)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.12.13 0 2 237828

Sötétedés után nem sok értelmét látom a villogónak, még hátul sem (hacsaknem az a cél, hogy a mögöttem jövőnek is szar legyen).

 

Én éjjel-nappal kapcsolok lámpát, nappal villogóra első-hátsót (mert ez a nappali fényviszonyok között jobban észlelhető autóból, és alapvetően ők tudnak megölni, ha nem látnak, nem a másik bringás), de ha a nap lebukott (vagy ennek megfelelő fényviszonyok vannak), akkor átkapcsolom folyamatos fényre.

SzeZo Creative Commons License 2023.12.12 0 0 237827

Vannak. Korábban nem, de az elmúlt egy-két hónapban rendszeresen találkozom Békásmegyer északi végén három kerékpárt használóval. Töksötét hajnalban, a legkisebb láthatóságot biztosító mütyűr nélkül róják útjukat. Eddig szerencséjük volt.

Előzmény: NAR (237825)
qtc Creative Commons License 2023.12.12 -1 0 237826

Az ezt megelőző hsz-edhez képest itt több, mint  +6dB-vel emelted a szenvedésed szintjét.

Valódi bölcsészkar.

 

Előzmény: Concise (237813)
NAR Creative Commons License 2023.12.12 0 0 237825

"Töksötét úton a villogtató sem lát semmit, maximum denevér módban tud tájékozódni."

 

Szerintem emberek milliói tudnak közlekedni kivilágítatlan (alig kivilágított) utcában extra fényforrás nélkül. Igaz, többnyire gyalog teszik, de vannak kerékpárosok is köztük.

Előzmény: SzeZo (237823)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!