Pedig jó hely...pár éve bedobtam ott egy dupla vodkát sörrel.Képzeld,felmentem a csúcsig,fél óra mulva tök sötétbe le kellett tekernem,mert jött a vihar...leértem,erre a Kolossy téren meg egy csepp sem esett.BUÉK minden kerékpárosnak:))))
Elmentem a Teleholdasra, mínusz nem volt, de kb 2 fok igen. Szép tiszta tavaszi idő volt. Sajnos munka miatt siettem haza, így nem tudtam magammal beszélgetni a Pál sörözőben.
OMSZ adatbázis szerint 27-én hajnali fél 2-kor lesz teljes holdfázis, így a szokások szerint 26-ra írtam ki, mert az az este van hozzá közelebb. Én kivételesen tudok menni kedden, ti meg majd megismételitek másnap. :-)
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)
240. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2023. december 26. (kedd)
Időpont: 18:30
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Legszívesebben vonattal mennék, de a Bp-Belgrád vonal mellett lakom, ami mostanában nem lesz készen. Mondjuk a kecskeméti vonal 50km-re van, akár odáig el is tekerhetnék.
Nem udvariatlanság miatt nem válaszoltam, hanem azért, mert nincs ilyen információm (és autóm sincs). Az elmúlt tizenöt évben alternatív módon közelítettem meg ezt a nagy vizet, ha meg akartam kerülni.
Csak még egy kérdés. Tudsz-e, vagy bárki más tud-e parkolót Siófokon, ahol biztonságosan ott lehet hagyni a kocsit egy 4 napos tókerülés idejére? Ilyen infót nem igazán találok a bringakörrel foglalkozó oldalakon. Köszi.
szigeten este kb. az összes outis azt használ. ha nagyon zavaró, akkor én is kapcsolok nekik villogót, hogy érezzék. (az én fényem villogva tud büntetni) :D
Lehet, neked speciel nem zavaró, de azért azt vettem észre, hogy akivel beszéltem, azok többségének igen - én magam sem szeretem, ha egy ilyen villogó teker előttem.
Este a statikus fény is jobban látható autóból, mint nappali körülmények között, talán a legjobb kompromisszum a jobb láthatóság és a mögötted haladó szemének kímélése között, ha van egy erős fényű, folyamatosan világító vörös fény, és mellett egy kevésbé erős fényű, de villogó, ami a villogással felhívja a kerékpárosra a figyelmet, de nem bántó fényerősséggel.
Nekem nem tűnt még fel, hogy zavaró lenne. Ha kilométereken keresztül akarnék egy villogós szélárnyékában menni, talán zavaró lehetne, de ilyet nem akarok. Igaz, én azt is értetlenkedve olvastam, hogy mások meg arra panaszkodnak, hogy a piros lámpánál álló autós nyomja a féket és ettől "kiég" a szemük...
A wielrennerek vagy „kerékfutók” – a sportos kerékpárosok –, és a fietser, ami csak „valaki kerékpáron”. Amikor arról beszélsz valakivel Hollandiában, hogy mitől olyan különleges a kerékpározás, a legtöbben azt mondják: „Miről beszélsz? Nem más, mint amikor felszállok a vonatra vagy sétálni megyek.”
Az első dolog az, hogy amikor a hollandok bemennek egy boltba kerékpárt venni, akkor egy komplett kerékpárt vesznek. Amerikában gyakran előfordul, hogy amikor bemegyünk egy kerékpárboltba, ott van egy bicikli, de nincs rajta sárvédő, lámpa, kitámasztó, csengő, semmi ilyesmi. Hollandiában nem árulnak ilyen kerékpárokat, mert praktikusnak kell lenniük. Ott mindenki, a lakosság egy kis százalékát leszámítva, ezekkel a holland stílusú kerékpárokkal közlekedik. Függőleges helyzetben ülsz, mintha egy zsámolyon vagy egy széken ülnél. Kénytelen vagy figyelni az emberekre és tisztán látod őket. Ez csak segít elérni ezt a nyugodt kerékpározási módot. Nem kell azon stresszelni, hogy minden alkalommal felnézzenek, amikor fordulni kell. A jelzés gyerekjáték. Ezek nagyrészt egysebességesek.
Különbséget teszünk a görnyedt és sisakos kerékpáros és az egyenes, sisak nélküli kerékpáros között. Az egyenes testtartásban végzett, mindennapi kerékpározás sokkal szélesebb körű, befogadóbb, elérhetőbb és vonzó minden korosztály és edzettségi szintű ember számára. Nem csak arról van szó, hogy a lehető leggyorsabban eljussunk A-ból B-be, hanem az utazás élvezetéről is.
"aki mögötte van, könnyen felbecvsülhesse a távolságát. Ez csak akkor működik, ha mindenkié azonos magasságban van"
Az ugye megvan, hogy egy terepjáró/pickup hátsó lámpájának magassága meg egy személyautó hátsó lámpájának magassága jelentősen különbözhet, aztán mégsem rohannak állandóan egymásba sötétben az autók?
Itt állítólag a biciklis menetfény, a biciklis tompított és távolsági és a biciklis féklámpa már ajánlott. Nyilván az ebiciklik miatt lett az. A triciklire sárga irányjelző villogót is fel lehet szerelni, nem kötelező a "karlendítés" a németeknél a háromkerekűn.
A hátsó villogó piros lámpa szerintem is veszélyes. De még vesélyesebb, hogy afejére is rakhatja, és nincs lerögzítve a lámpafelszerelési magasság minimum és maximum értéke, hogy aki mögötte van, könnyen felbecvsülhesse a távolságát. Ez csak akkor működik, ha mindenkié azonos magasságban van, még az elektromos rollereseké is! pl. egy piros lámpás végű "drótpálcára" lehetne őket kötelezni, mert a földön levő kis szaruk megint csak veszélyes, és a nagyon magasan levő, vakító elsőjük is!
Sötétedés után nem sok értelmét látom a villogónak, még hátul sem (hacsaknem az a cél, hogy a mögöttem jövőnek is szar legyen).
Én éjjel-nappal kapcsolok lámpát, nappal villogóra első-hátsót (mert ez a nappali fényviszonyok között jobban észlelhető autóból, és alapvetően ők tudnak megölni, ha nem látnak, nem a másik bringás), de ha a nap lebukott (vagy ennek megfelelő fényviszonyok vannak), akkor átkapcsolom folyamatos fényre.
Vannak. Korábban nem, de az elmúlt egy-két hónapban rendszeresen találkozom Békásmegyer északi végén három kerékpárt használóval. Töksötét hajnalban, a legkisebb láthatóságot biztosító mütyűr nélkül róják útjukat. Eddig szerencséjük volt.
"Töksötét úton a villogtató sem lát semmit, maximum denevér módban tud tájékozódni."
Szerintem emberek milliói tudnak közlekedni kivilágítatlan (alig kivilágított) utcában extra fényforrás nélkül. Igaz, többnyire gyalog teszik, de vannak kerékpárosok is köztük.