Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kilo Creative Commons License 1999.11.19 0 0 63
ArianA13

Gratula és sárga irígység!

kilo

Előzmény: ArianA13 (62)
ArianA13 Creative Commons License 1999.11.19 0 0 62
Tegnap óta boldog tulajdonosa lettem egy négy éves Alfa 145-nek!!!!!
Máris el vagyok varázsolva.....
vipex Creative Commons License 1999.11.16 0 0 61
Hello Alfasok!

Vennék egy Alfa 155 1.8 TS, nem nagyon ismerem a típust, jó lenne ha írnátok néhány technikai és egyéb adatot róla, hogy végleg meggyőzettek.

lady Creative Commons License 1999.11.16 0 0 60
http://www.alfa156.com/

Bocs, ezt akartam...

Millennium Creative Commons License 1999.11.16 0 0 59
Ez mi lett volna?

Előzmény: lady (58)
lady Creative Commons License 1999.11.16 0 0 58
C:\tmp\szilvi\Képek\wp156_1.jpg

C:\tmp\szilvi\Képek\wp156_2.jpg

AR33SW Creative Commons License 1999.11.15 0 0 57
Kedves Alfások! / és szegény nem Alfások /

Végre egy Olasz Autókat Kedvelő Társaság!!!

Az előzőekhez: Minden szervíznek maga felé hajlik...
Én magam is lehúztam egy Fiat szervízben a magamét, hát nem egy leányálom. Mindenki a zsebét tömné, de odafigyelni azt nem szeretünk...
Egyébként addig jó egy autónak (no meg a gazdájának) amíg nem kell bevinni a gépet a szervízbe! (De ha már muszáj, próbáljon mindenki olyat keresni, ahová be lehet menni és nézni a munkát.) Elrettentésül egy megtörtént eset, bár ez egy VW "szakműhelyben" történt: A tulaj rm-t szeretett volna a gépbe. Ki is választotta a megfelelőt és a szerelők hozzákezdtek a melóhoz. BB (azaz: Barom Bernát egyszeri szerelő) nekikezdett kifúrni az antenna helyét. /ez nem VW autó volt/ Mivel a fúrógépbe nem lehetett a 16-os fúrószárat befogni, egy esztergán meggyengített fúrószárat rakott a fúróba. A lemezben a szár megszorult, kiugrott a likból és vidám nyolcasokat rajzolt az autó tetejére...
Aki jó Alfa szervízbe szeretne menni, ahol értenek is a márkához/típushoz, ajánlom a zsámbéki alfásokat. (cím az "autós szaklapokban" megtalálható) Bár a meló árát el is kérik!

Más... Az összes alfa szép-nekem, akinek meg nem szép, ne vegye. A melóhelyemen egy ideig ment a vita: német - olasz - francia - japcsi, mára belefáradtunk. Itt VW Passat, Opel Astra II. a céges autó, hát nem a világ vége.
Sajátnak az igazi egy 156SW lenne, de hol van annyi pénz a világon??? És mikor jön már ki ez a típus?
Ja!! Én egy öreg 33SW 4X4-et hajtok, hibátlan kis autó, pedig már öreg. /88-as/ Télen itt az emelkedőkön és a dombos útjainkon nyugodtan le lehet vele alázni a sokmilleres játékterepeseket!

Más... Kedves uraim a rozoga útjainkon, ne keverjük a feltöltős autókat. A turbó az az, a különböző mechanikus feltöltők, kompresszorok, és egyéb állatok (pl. az előző sorozatú 626 MAZDA comprex diesel) meg megint más lap. Egyébként ma már érdemes bemenni a megfelelő könyvesboltba és szétnézni, nincs-é véletlenül a venni kívánt típusról valami szakkönyv!

Üdv minden Alfásnak!

Zak Creative Commons License 1999.11.14 0 0 56
Nos uraim, ma reggel katartikus élményem volt. :-))) Nem szorosan összefüggô az Alfával, de mint italophil autóbuzinak, nekem egy naaaaagy elégtétel volt a nagyarcú németautósokkal szemben. (Bocs a jó fej németautósoktól.) Persze mélyremenô következtetéseket nem lehet levonni belôle, de piszok jól nézett ki, amikor a Gyöngyösi uccán haladva jött velem szembe egy régi Tipo (még sárgaindexes) maga után húzva vontatókötélen egy IV-es Golfot.... :-))))
VMax Creative Commons License 1999.11.13 0 0 55
Hmm, en itt csak egy csuda kombi 156-ost lattam...
De amirol te beszelsz, az az Alfa Romeo Sport Zagato, ha jol tudom par szaz darabos szeria volt. Azon szerencsesek koze tartozom, akik eloben is megcsodalhattak. Mo.-n az idei autokiallitason, az F elotti szabad placcon volt egy a veteran autoknal, a tulaj szereny 10 MHuf-ert valt volna meg tole. Biztos vagyok benne, hogy talalna ra vevot, ha tenyleg el akarna adni... ez a meglatni es beleszeretni tipikus esete, csak epp akkor nem volt annyi kp nalam :((

Egyebkent kicsit szogletesebb vonalak dominaljak a formajat, szoval nem XX. century dizajn. A neten biztos vannak kepek rola!

Előzmény: alfino (53)
aragorn Creative Commons License 1999.11.12 0 0 54
Hááát lomha, na. Nem nagyon gyorsul. ö ö ö ö ö 1000 ö ö ö ö ö 2000 ö ö ö ö3000 öööööés akkor innen már o.k.
Ha visszakapcsolok persze, magasabb lesz a fordulatszám. De azért mindent összevetve nagyon-nagyon jó.
Előzmény: Millennium (51)
alfino Creative Commons License 1999.11.12 0 0 53
Hallottatok már az Alfa Romro SZ - ről. Ma láttam képeket róla, de semmi infóm nincs róla.
Képek: http://www.geocities.com/MotorCity/Track/7802/156.html

Tud valaki valamit erről a kocsiról?

Millennium Creative Commons License 1999.11.11 0 0 52
csúnyák?

akkor Te nem igazán figyelted meg Öket!

Előzmény: 0 0 7 (49)
Millennium Creative Commons License 1999.11.11 0 0 51
Mit értesz az alatt, hogy lomha? Hányas fokozatban van az autó? Ha visszakapcsolsz, biztos nem lomha.

Szerintem önmagában egy légszürötöl ne várj semmit, csodák nincsenek. Ha olyan a motor amilyen, akkor az nem a jelenlegi légszürö miatt van.

Előzmény: aragorn (48)
LJ Creative Commons License 1999.11.10 0 0 50
Jól is néznénk ki ha mindenkinek tetszenének... Erre születni kell! :)))

Vannak már kémfotók vagy tervek vagy valami az új 145-ösről? Ugye az lesz a követező dobás.
Nem tudom, mit találnak ki, de remélem nem cseszik el, a jelenlegi forma telitalálat, ha a 156 jobb is. Pláne ha elment a formatervező...
Esetleg a magas üléshelyzeten nem bánnám, ha változtatnának. Magaslesen érzem magam időnként még teljesen padlóra állított üléssel is :)

Előzmény: 0 0 7 (49)
0 0 7 Creative Commons License 1999.11.10 0 0 49
"a kis piros seat"-ról: a Seat új formatervezője az Alfától igazolt át, innen a hasonlóság (és ez nem koppintás ;)
Mellesleg az alfák nagyon csúnyák, kivétel a 156...
aragorn Creative Commons License 1999.11.10 0 0 48
Millenium

Tegnap voltam az M0-nál, még egy évre megkapták a jogot ( Fiat, Lancia, Alfa).

Az enyém 156-os 1.6 . 3000 fordulatszám alatt iszonyú lomha ( igaz fölötte nagyon finoman megy). A szervízben azt mondták , hogy ilyen a motor karakterisztikája, szerintetek ez O.K. ?
Mit gondoltok erről a most hírdetett légszűrőről (textil?) vajon ez segít rajta valamit?

jo_lenne_tudni Creative Commons License 1999.11.10 0 0 47
Alap turbos szabalyok (mar amit ismerek, es ha valmit rosszul tudok, akkor javitsanak a tudorok):
1. Soha nem hajtsd a kocsit hidegen, mert a nagy nyomas es ho kulonbseg nem tesz jot a mocinak (pl. tipikus gatrepedes a dieseleknel)
2. Soha nem allitsd le a rogotn mocit, ha elotte meghajtottad (pl. gyorshajtas, trailercincalas), mert ha leallitod, akkor meg a turbina forog, es ha mexunik az olajkenes... hat biza konnyen meg tud szorul/kopni. Jobb varni egy percet, vagy az uccso kilometert lassabban megtenni.
3. Ugy 150e km utan mar lehet, hogy fel kell ujitani...

Zak Creative Commons License 1999.11.10 0 0 46
Aha. Köszi. Hát ezek alapján az összes eddigi ismereteimet törölnöm kell...
Bocs az offtopicért.
GTV V6 3.0 32v forever!!! :-)))
Előzmény: Mézgaladár (45)
Mézgaladár Creative Commons License 1999.11.10 0 0 45
Szia Zak!
A "normál" turbó felépítése úgy néz ki, hogy egy közös tengely két végén van egy-egy "turbókerék" (ez hülyén hangzik, de jobb most nem ugrik be). de mind a két "turbókerék" külön "gáztér"-ben van, ez egyik oldalon a kipufogócsatornában, a másik oldalon a szivócsatornában. A motor munkaütemei közben gázok áramlanak át rajta. A kipuffogáskor keletkező elégett gázok elég nagy nyomással áramlanak ki a motorból ahhoz, hogy forgásba hozzák a kipuffogó oldali turbókereket, de ez azzal jár, hogy a szívócsatornában is forogni kezd a másik, ami mint egy kis kompresszor nyomja a szívószelephez a tiszta levegőt (v. az ü.a keveréket).
(Ez a megoldás álltalában kamionoknál elterjedt)
A szállított levegő mennyisége azonban csak akkor jelent érzékelhető többletet, amikor a motor fordulatszáma eléri "turbóhatárt". Ennél a fordulatszámnál az egész "turbo" felforrósodik, ami légveszteséget okoz, tehát hiába nyomná a turbó a hengerbe a levegőt, ha az forró, a molekulák kitágulnak, és az adott hengertérbe relatív csak kevesebb levegő fér. Ezért találták ki a turbólevegő-visszahűtőt, ami gyakorlatilag a turbó és a beömlőnyílás közé épített könnyűfémből készült és az autó vízhűtőjére emlékeztető szerkezet. Ezen keresztül vezetve a gázokat azok ismét lehülnek és így már elérhető a kellő teljesítmény növekedés.
Tényleg, ha ilyen autót vesztek alaposan meg kell nézni a visszahűtőt, mert az átvezető "halszálcsatornák" könnyen repednek, javítani CO heggesztéssel pedig csak ezek kiiktatásával lehet. Javitott coolerrel az autó soha nem lesz már olyan mint "új korában."

A sportkocsik fentiekkel ellentétben mechanikusan meghajtott kompresszorokkal dolgoznak, itt a "szívótorokban" van csak többlet "cucc" (maga a kompresszor-kerék) a hajtást pedig ékszíjjal, fogaskerékkel vagy bármi mással is megoldhatják.

Üdv:

(PS: Alfások, 1000 bocs a kitérőért!)

Előzmény: Zak (44)
Zak Creative Commons License 1999.11.10 0 0 44
Kedves Mézgaladár,

esküszöm, nem csesztetni akartalak, hanem tényleg nem értem, ill. nem tudom, mirôl van szó. Alapvetôen ismerem a turbófeltöltô működési elvét, de komolyan nem tudom, hogy mi a "kipufogó gázok"-ra kötött és közvetlenül a motorra kötött feltöltô között a különbség. Nem véletlenül kértem, hogy magyarázd el, mindig szeretek újat megtudni, ezért nem gondolom, hogy felesleges lenne elmagyarázni a különbséget. Ennyi. Bocs, ha hülyén jött ki, és sértésnek hangzott - nem volt szándékos. Bocsi még 1x.

Előzmény: Mézgaladár (42)
Mézgaladár Creative Commons License 1999.11.10 0 0 43
Tényleg láttátok az új seat óriásplakátokon a kis piros seat-ot?
Nem is sokat loptak a 145-től... :(
Mézgaladár Creative Commons License 1999.11.10 0 0 42
Szia Zak!
Az eső miatt nekem sincs túl jó hangulatom, de azért lehetőleg ne cinkeljük egymást feleslegesen. A "kipufogó gázok"-ra kötött és a közvetlenül a motorra kötött feltöltők között -azt hiszem- felesleges elmagyarázni a különbséget. Bár nekem nem volt "turbós" autóm, anno a HC-nél javítottam ilyen kütyüket. Mechanikussal nem volt dolgom, de nem hinném, hogy egy ékszijtárcsára kötés baromira megbonyolítaná a dolgot. Mint írtam is, itt is van turbóhatár (lévén alacsony fordulaton kevesebb a nyomás -légtartályról, nyomáshatároló szelepről, kondenzvízleválasztóról felesleges beszélnünk, mert nincs, tehát a nyomás NEM állandó-)csak ezzel a megoldással lejjebb lehet hozni -> alacsonyabb fordulaton érvényesülhet a turbó hatása. Nyílván a meghajtási lánc áttételezésén múlik, mikor "szívja fel magát a kütyü".

Alfinó! Karbantartás: "Normál" rendszerű turbó esetén a fokozott hőhatás és a magas fordulatszám miatt "átégés" (tömítéseknél) esetleg "házrepedés" illetve csapágyproblémák keletkezhetnek. Közvetlenül a motorra kötött turbóval kapcs. nincs tapasztalatom, itt nyílván az üzemi hő alacsonyabb, de csapágyak itt is vannak, ezek szintén elég tisztességes fordulatnak vannak kitéve. Ha van ismerősöd műhelyben, érdemes ún "autós sztetoszkóppal" belehallgatni a motorba, a csapágyakba. Ez olyan eszköz, mint amivel a doki hallgat téged, csak a vége egy hegyes csavarhúzószerú formába jön össze. Tök jól hallatszik hogy a motor melyik része egészséges. De a legjobban akkor jársz, ha van olyan ismerősöd, aki napi készség szinten foglalkozik a témával, else, irány egy szakműhely. A XVIII. ker.-i autóklubban a motordiagnosztikán elég jól vágják ezt a dolgot, és egy átvizsgálás ha jól emlékszem 800 Ft körül van....

Üdv Nektek!

Előzmény: Zak (40)
alfino Creative Commons License 1999.11.10 0 0 41
Köszi a leírást, de a turbo működési elvével tisztában vagyok. Engem inkább a napi karbantartás érdekelne, mire kell vigyázni ha huzamosabba huzatod - olaj csere mennyi KM-ként szükséges...honnan látod egy használt turboról, hogy milyen állapotban van.
Köszi..
Zak Creative Commons License 1999.11.10 0 0 40
Megmagyaráznád azt, hogy "...a kipufogógázok helyett közvetlenül a motorra kötik..."? Nincs itt valami fogalomzavar a mechanikus kompresszorral meg a turbo bekapcsolási határával kapcsolatban...?
Előzmény: Mézgaladár (39)
Mézgaladár Creative Commons License 1999.11.10 0 0 39
Szia Alfinó!

Lehet hogy mindezt már tudod (turbós kocsi előnye, ill hátránya) de ha mégsem: A klasszikus értelemben vett "turbó" (pl a kamionokon és a nagy dízelmotorokon) úgy működik, hogy a kipufogógáz (egyébként kihasználatlan "nyomása" ami főleg a nagy dízeleknél jelentős) meghajt egy tengelyt, aminek a másik végén egy másik "pörgettyű" nyomja a hengerbe az égéshez szükséges levegőt. A teljesítménynövekedés akkor következik be, amikor a fordulatszám eléri azt a pontot, hogy a "beömlő oldalon" akkora nyomás keletkezik, hogy a szívószelep nyitásakor ez a nyomás pillanatok alatt feltölti az égésteret, megspórolva ezzel azt az időt, ami "normál" autóknál arra kell, hogy a dugattyú által keltett vákum "beszippantsa" a következő munkaütemhez szükséges levegőmennyiséget. A másik jótékony hatása a dolgoknak, hogy jó esetben soha nincs vákum, tehát nincs "visszahúzó" erő sem a motorban. Mint írtam ehhez kell egy elég "jó" üzemi fordulat, tehát a "turbós" autó alacsony fordulaton viszonylag "normálisan" működik (mint bármely másik) viszont 3500-4000 fordulat körül kilő, mint a puskagolyó. A NEM klasszikus értelemben vett turbó meghajtását a kipufogógázok helyett közvetlenül a motorra kötik, (sportkocsik, és benzin-motoros autók) lehetővé téve ezáltal a "turbóhatár" alacsonyabb fordulatra szorítását. Ezzel a megoldással az autó jóval hamarabb "ugrik". Fogyasztásban a plusz terhelés miatt, és a sportos fordulatszám miatt egy pici plussz jelentkezhet, ám az is igaz, kit érdekel ez egy sportkocsinál? Menjen mint a golyó, ez a lényeg, nem?

Üdvözlettel:
Ali

PS: Ha evidenciákat írtam mindenkitől 1000 bocs!

Előzmény: alfino (36)
Zak Creative Commons License 1999.11.10 0 0 38
Cyrus, akkor bocs a prejudikációért. Hogyan koccant az Alfa a Hondával? Melyik részén ért össze a két gép?

Mézgaladár: hűűűű akkor Te egy Thema 8.32 -ôt láttál, az az egyetlen, amelyiknek a csomagtértetôbôl kibújik a szárnyacska... :-) Abban valóban asszem a 348-as V8 32v Ferrari-motor van. Irigyellek már azért is, hogy láthattad, nekem sosem sikerült egy 8.32-essel összefutnom IRL :-))) A gyorsulás meg egy érdekes dolog. Amikor próbáltam a Kappát a 2.4-es turbódízellel (még a régi, 124 LE, nem a mostani jtd), akkor normál városi rajtnál gyakorlatilag nem volt ellenfele, pölö 323 BMW-s arc a Keletinél láthatóan (a tükörbôl láthatóan... :-) ) leesett állal lesett. Annyira mélyrôl kezd húzni a 2.4td és olyan nyomatéka van, hogy ha a másik nem 5000-es fordulatról indít, akkor mint a villanymotor, elgyorsul mellôle, nem is nagyon kell 3000 fülé pörgetni. Persze késôbb behozott a bömös ezerrel, node akkor már le volt alázva... :-)))) És ez "csak" a dízel Kappa volt. (Igazából ez az autó szeretette meg velem a dízeleket.)

Előzmény: CYRUS (37)
CYRUS Creative Commons License 1999.11.10 0 0 37
Zak!!
Most mit csináljak ha mind a 2 igaz?
Gyere el szivesen megmutatom az Alfáirol a képet!
Azt is hogy hogy néz ki összetörve egy hondával valo kis koc után!! Nem azt mondom hogy csunya az alfa a 156-os meg a 166-os nekem is teccik csak azt hogy nekem sokat szidják!! Most az oké hogy itt mindenki dicséri hisz minden gazda a maga disznaját dicséri!!
Előzmény: Zak (32)
alfino Creative Commons License 1999.11.09 0 0 36
Bocs ha félreérthető voltam, a gtv-t csak szeretem bár nem vehetem...he-he még rímel is. Sajnos az imádat és a tulajdonlás nem megegyező fogalmak sok esetben.
Úgyhogy az alap kérdés nem változott - MÉG MINDIG NEM IGAZÁN TUDOM EGY TURBOS KOCSI ELŐNYEIT ÉS HÁTRÁNYAIT. Ehhez kellene szakvélemény, tapasztalat ha van.
Mézgaladár Creative Commons License 1999.11.09 0 0 35
Sziasztok!

Egészen biztos, hogy van abban vmi, hogy egy Alfát "szívvel" lehet szeretni, de megkockáztatom ezt a kijelentést ki lehet terjeszteni az olasz autókra, általában. Én csak álmodom arról, hogy egy 156-os Alfában ülve padlógázt nyomhatok valahol az M3-on, de nagyjából itt tartok a Ferrarival is. (Érdekes, hogy a volt főnököm 500-as új Mercedese nem bírt lázba hozni. Kék műanyag műszerfal, faberakással, egyenformák.... semmi különös.) De az Alfák! Álomszépek. És persze a Lanciák is... (Bár az új Lybra szerintem nem egy szépségtapasz) És persze egy 2000 Bravo, az is megy mint a golyó... Nekem két sztorim van, az egyiket a saját szememmel láttam, ez úgy nézett ki, hogy állt a pirosnál a belső sávban a "bézbólsapkás kigyúrtgyerek" egy böszme 3000 "merdzsóban", a külsőben egy "nagy" Lancia (amilyennel a diplomaták is szokta néha közlekedni, szóval, még csak nem is az a tipikus versenyautó) de a startra nagyjából a "mire megmozdulsz lerajzollak" tipikus esete illett rá, a "merdzsóra" 100 méteren kb 5 kocsihosszt várt rá a sokak által megbízhatatlannak és sz@rnak minősített "olasz autó". A másik sztorit hallottam, ez is "lancsás" (ezért bocs, de valahol nagyon együtt vagyunk) az M3-on agy BMW próbált "letúrni" egy "lancsát". Ment szépen felfelé a sebességmérő, 160, 180, 200, na, ezen a ponton kinyílt a hátsó spoiler a "lancsánál" és állvahagyta a bömöst. (Mint később kiderült Ferrari motor volt a kicsikében...) Nna hirtelen ennyi.
Ja, igen 4WD. Az én autómban van ilyen, kapcsolható kivitel, (állandó első kerék hajtással) szóval, jó az, télen, összel, esőben sárban, úgy fogja az autó az utat, mintha száraz aszfalton közlekednél. És milyen örömmámor a latyakban állva hagyni opelasztrás és hondaszivikes diszkófiúkat, akik "rádobott kuplunggal, és padlógázzal" egy helyben pörögnek, mire Te már a következő sarkon vagy... Ilyenkor lehet revansot venni a nyári autópálya-királyokon mert egy Y10 nem arra lett kitalálva, hogy interszitit pótoljon. Viszont a terepváltó áttételezése miatt még egy meglepetés: 2 fokozatból indulva ismét "kilőhetsz", hisz Te akkor kapcsolsz 3, fokozatba, amikor a többség 2.be, és nincs ellenfél! Ezzel persze vigyázni kell, senkinek nem ajánlom full terhelés alatt, (lehetőleg egy szem magatokkal csináljátok) és nagyon "érzéssel" kell felengedni a kuplungot is, viszont a hatás garantált, arc hegyek, a hátsó szélvédőn, esettanulmányt lehetne írni róluk. (Lányoknak ezt a módszert nem ajánlom, ők 1.-be is képesek elfüstölni a kuplungot...:)) Tisztelet a kivételnek.

Kösz, hogy meghallgattatok, és bocs, ezeket el kellett mondanom, volt már egy pár fajta autóm, de az olaszok az igaziak, körülvesznek belülről, dinamikusak, és az alkatrészért nem kell kifizetni a jövő évi fizetésedet, mint pl a "folszvágen" esetén.

Üdv nektek!

Előzmény: Zak (32)
Millennium Creative Commons License 1999.11.09 0 0 34
A honlapom tagnévsorában találsz régi GTV6 tulajdonost. Az infó-ja alapján látszik, hogy jól rendbe is rakatta. Biztos tudna egy csomó kérdésre válaszolni.

Előzmény: LJ (29)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!