larini:
Persze, a 145 és tsai is alfa romeo, csak hát már nem önálló a gyár... Olaszban az Alfaklub (az egyik, de a legnagyobb) csak 87 előtti Alfákat ismeri el. De tényleg állat a 145/6. (a 146-ból is ki tudok szállni az első ajtón kényelmesen)
Vipex:
A szervizleírást kérdezd meg itt (ők a legfőbb alkatrészforrásom messze a legjobb árakon):
Ital-Auto Bt.
IX. Soroksári 164.
(1) 280-8011
Keresd Domokos Csabát, ő a legpengébb.
Autolok2000:
Holnapra előkerítem az importőt elérhetőségét, akit érdekli emilezzen.
OFF
Nem tud valaki eladó Giulia Sprint Junior-t? (esetleg GTAm-t, bár az drágább némely Ferrarinál)
ON
Remenytelen, en mar nehany honapja probalokozom :(((
A Fiat Mo. utasitasba adta, hogy mindez titkos, es nem kiadhato a tisztelt usereknek. A marotinal nincs, meg kulfoldrol rendelheto sem. A II.ker-i alfa szervizben meseltek, hogy ha kapok is, max. fenymasoltat... jo sok penzert.
En a bravo-szerivzkonybel elek. OK, nem ua. de nagyos sokminden hasonlo. Mondjauk a kabelek szine pont nem.
Van egy tippem ra, hogy ez az AC relejenek a tapjat szakitja meg. Nyilvan a legzsag gyorsulasmeroje aktivizalja, de mivel ugyanay, mint a bravon, majd megnezem, mert ahhoz van szerivzkonyvem.
Nem akartam ilyen harsany flame-elest kivaltani, csak megjegyeztem mit vettem eszre. Nos, mint irtam nekem volt/van szerencsem mindkettohoz, es bizony nagy-nagy kulonbsegek vannak. Hogy melyik tipus javara, arrol ne nyissunk vitat, de Joli neninek valosyinuleg az a jobbjobb, ha kenyelmesen terelgetheti az ezerkettes bravot :))
LJ
Nekem az ajtókulcs és az indítókulcs különböző, mert az előző tulajnál Olaszországban kitépték a zárat.
A sebváltózárral az a problémám, hogy 45eFt és máris egy ötlet (vontatás), hogyan lehet könnyen kijátszani.
Annyit beszéltünk itt a lopásról, hogy holnap veszek egy Autolock 2000-et :)
akoiR: Akármilyen is a magyar rendőrség és közbiztonság, frissen lopott autóval azért mégse jó sokat császkálni a közutakon, a zsákmányt nem árt hamar eltüntetni. Na ezt a vontatókötél kicsit megnehezíti. Főleg ha netán észreveszem őket.
A műholdhoz meg annyi köze van a sebváltózárnak, hogy mire egy ilyen vontatott verdával bármiféle olyan helyre érnek, ahol nyugodtan lelőhetik a jeladót, addigra ötven rendőrt küldök a nyakukra.
De ha nagyon bántja a szemedet ez az elvontatásos módszer, hát végülis csak a kuplungot a gyenge pont. (Tényleg, a legnagyobb ötlet: az én kocsimban a jobboldali pedál lesz a kuplung, a középső a gáz, a bal meg a fék! Amelyik tolvaj beül és ezt vezetni tudja... :))) ) Mögé kell tenni egy mikrokapcsolót, ami kapcsolhatja mondjuk az ülés alatt levő 150 decibeles szirénát. Persze egy áramkör-bontást kötni kell a gyújtás, egy külön kapcsoló vagy a sebváltózár felé, hogy lehetőleg ezt ne mindig csinálja. Vagy ilyesmi, csak gondolkodni kell.
A kormányt beborító nagy cucc az Autolok 2000 ha jól emlékszem. (A beépített sebváltózár nem tudom, mennyibe kerül, de biztos nem 20-25 ezerbe, az Autolok nem olyan kényelmes, de biztosan jobban jársz vele.) Egy autós lap tesztjén jól szerepelt, szerintem még mindig az éri a legtöbbet, mert feltűnő ha piszkálják. Az indításgátló hatástalanításával nem lehet összehasonlítani egy ilyen feltörését, mert ehhez fizikailag idő kell, semmilyen kisütéssel-programozással-jelmásolással NEM lehet a munka nagyját előre elvégezni, hogy aztán csak be kelljen ülniük. A kulcsokra meg vigyázz. Ezért akarok az Alfámba mechanikus elvű biztonsági cuccot, amit ha kiveszek a kocsiból, az el nem indul. Az már csak lelemény kérdése, hogy ne vegyék észre, mi (mik) hiányzik (hiányoznak) honnan. A szerviz ugyan itt is a gyenge pont, de majd legfeljebb berakom ezt a cuccot úgy, hogy észrevegyem, ha piszkálták.
Persze akármit ki lehet nyitni, az Autolokot is, de egyrészt időbe telik, másrészt szerszám = feltűnés. Egy idő után már a lopás költsége meghaladja az új autó beszerzési árát. :)
LJ
Ne érts félre én is félek attól, hogy elviszik a 145-ösömet. Egy hónapja vettem, és azóta gondolkodom rajta, hogy milyen mechanikus lopásgátlót vegyek bele. (Én a kormányt majdnem befedő kerek szerkezetet szemeltem ki. Ára ~ 20-25eFt.)De. Aki ki tudja játszani a gyári indításgátlót (amit ha utólag cserélni akarsz az Albában, 400eFt!)annak nem lehet gond SEMMILYEN mechanikus zár. Legfeljebb lassíthatja a műveletet 1-2 perccel.
A vontatásról: ha elkezdik vontatni miért kellene egérutat nyerni? Ki elől? Ezt nem értem. A műholdkövetőnek meg mi köze a sebváltózárhoz?
Egy kis segítségre lenne szükségem, ki tudna szerezni -persze nem ingyen- egy 145-ös szervízkönyvet, nem azt amit hozzá adnak, hanem valami olyanra gondolok amibe minden apróság le van írva (elektromos vezetékek, stb.).
Volt már szó többször lopásvédelemről (lásd + Autólopás topic) - lehet, hogy hülyeség az ötlet, de 145-ben van valami védelem, ami ütközéskor lezárja a benzinellátást és a vezetőülés alatti gombbal lehet "újraéleszteni". Nem lehet ezt kicsit megbuherálni, hogy kézzel is le lehessen oldani a benzintankot? Homályosítson fel valaki szakértő, mekkora baromságot kérdeztem?
A GTV-s!
Biztosan unalmas vagyok már, legalább annyira, mint a Te "utolsó Alfa" szöveged, de nem tudom megállni, hogy szóljak miatta. Igazad van, hogy a Bravo/Brava és a 145/146 padlólemeze ua., de melyik az a nagy tömegben gyártó autógyár, amelyik nem ezt csinálja?!
Csak így lehet megélni! A lényeg az, ha valaki ránéz egy 145-re, soha nem jut eszébe egy Bravo annyira különböző a két autó!
De azért ez még ízig-vérig Alfa!! Ha vezettél 145-öt vagy 146-ot, akkor Te is érezted, vagy nem?!
A próbakörről csak annyit, szerintem is elég furcsa dolog, hogy az embertől elvárják, azt hogy csengessen le x milla forintot, az autót meg majd kipróbálhatja, ha a sajátját átvette. :-(
VMax:
Bizony, jól látod, közös platform :( (egyébként a 164-es óta csinálják) Nemhiába tartják a 75-öst az utolsó Alfának...
Al-fan:
Rosszkor mentél, az Alfaklub tesztrendezvényein lehet menni nagykörre is. Én GTV 3.0, 166 2.0 TB-t próbáltam legutóbb.
OFF
A következő ilyen ápr. 15-én lesz a Boldizsárban. De lesz klubnap legközelebb márc 17-én a Szamosinál (II. Kölcsey u. 2/a)A legutóbbi ma este volt, a használtautó importról hívtunk előadót a KFF-től. Ha érdekel a klub írj vagy ICQ:52804984
ON
Igen, ilyen nálam is. A rúd végébe jön a kulcs?
Nem az enyém, csak lesz, ha holnap megegyezünk. :)
A 145-ös előbb jött ki a Bravo-típuscsaládnál, és a Tipo padlólemezére épül. Az persze valószínű, hogy nincsenek falrengető különbségek a Bravo és a Tipo padlólemezek között. Hogy a Bravo és a 145-ös közeli rokonok, az nem lep meg, de azért ugye mindenki érzi a különbséget?... :)
Riasztón én is töröm a buksim... illetve, garancia ide vagy oda, én bizony belemászok abba az Alfába és kicsit bebiztosítom, hogy másnap is ott találjam... amilyenek a szervizek...
Azt hiszem, neked is ua. a fajta zar van, mint nekem. Egy fekete cso amibe be kell tolni egy kromozott rudat. Ha jol tudom vmi lengyel szabadalom. Van meg a multlock, de az olyan ormotlan, es ronda is.
Mas: epp riasztot szereletem (paranoia rulez). Volt ugye anno egy brava-m is, es hajszalra eegyezo megoldasokkal talalkozom a 145-ben, mint a fiatban. Most nem a kerekanya-meretre gondolok :) Pl. a muszefalat az elso merevitohoz rogzito combos csavarok tok ugyanott vannak. Az ulesek rogzitese is teljesen egyezik. Az elso futomu lengokarjai, ill. a hatso segedalvaz es a hozzlengokarok ontvenyei is teljesen azonosnak neznek ki. Szoval kicsit szetneztem, es nagyon-nagyon gyanussa valt, hogy ez itt bizony a kozos platform startegia. Lehetseges, hogy a Bravo/Brava/Marea/145/146 ugyanarra az alvazra epul?
Kiegészítők? Hát, egy fautánzat középkonzolt egyből bedumáltam a 145-ösbe, mert a széria fekete bakelit az egy bűncselekmény. Kicsit rángott a pali szemöldöke, de odaadta grátisz. Ez volt raktáron.
Viszont váltóbot nem volt, azt rendelni kellett volna (meg se kérdeztem, mennyiért), ehelyett szerény díjazás ellenében felajánlottak egy fa váltógombot, amit garanciában cseréltek egy másik autóról, mert kicsit sérült, és most levélnehezéknek használják (itt se kérdeztem meg, mennyiért adják, mert ha 200 forintnál több, az rablás).
Próbautat illetően lehet tanulni a Volvo Ivanicstól, ott még az S40 T4-est és az S80 T6-ost is odaadták szó nélkül, a C70-est csak azért nem mert mikor kedves haverom ment vele körbe, gyanús zörejek kezdtek jönni a futóműből... A 200 lóerős T4-es vezetése közben meg leb***tak, hogy ne tegyem negyvennél hármasba, mert úgy nem érezni az erejét, váltsak inkább mindig 6500 fordulat körül. No comment.
Egyikünk se úgy nézett ki mint aki tíz éven belül tizenötmilliós autót vesz, de soha egy rossz szót nem hallottunk a cégtől, mindig készségesen adták oda a legvadabb verdákat is.
Na ez vonatkozik a "csak úgy kipróbálom" jellegű próbautakra, viszont ha meg akarom venni a kocsit, akkor ne vihessem el? Ez vicc akar lenni?
Láttátok azt a filmet, amiben a pali roncsautókat vett és helyrehozta őket annyira, hogy menjenek még kétszáz métert, de úgy hogy fűrészport töltött a motorba meg ilyenek, csak hogy a vevő még éppen el tudja vinni? És ha most kiállok a kocsival a kereskedésből, aztán elkezd nekem füstölni, akkor meg kitalálják hogy én csesztem el és nem érvényes a garancia...
Az nem rossz ötlet, hogy onnan vezesse valaki a próbakörön, csak éppen láttam, hogy az egyik fickónak kb. ötödszörre sikerült az autóval FÉL MÉTERT HÁTRÉBBÁLLNI (nem vicc! rángatta összevissza), szóval rossz rágondolni, mit adhat elő előremenetben. :(
Még a hat hónap garancia valahogy élve tartja a reményt, hogy nem akarnak nagyon átverni, de még a legutolsó, autópályahíd alatt üzemelő autókereskedésből is szó nélkül kiengedtek minket próbaútra, pedig ott aztán semmi papírja nem volt az autónak. Itt meg külön megkérdeztem, a kocsit a kereskedéstől vesszük, nem magánszemélytől, szóval feltehetően már az övék.
Tragikus élményem is kötődik a mai naphoz, a Fiat Boldizsár előtt láttam egy 2.5-ös GTV6-ot. A kedvenc kocsim, egy barbár gondozásában. :( Igénytelen, ronda, abszolút típusidegen kerekek, műszerfalból lógó kábelek tömege, az egész autó sikoltott kegyelemért... miért vesz az ilyen Alfát? Remélem, olvassa az illető!
LJ : hello,
Van egyáltalán valakinek konkrét tapasztalata Alfa lopások ügyében ? Nekem még nem merült fel az agyamban - talán helytelenül- hogy ezt a típust is vinnék. Ahogy olvastam itt a fórumban, egy német újság tesztje igen jónak találta az Alfa Code-ot. Természetesen ha egy autót kinéznek...tudjátok, el is viszik. De talán az Alfákra nem annyira van kereslet. Szerintetek ?
A kereskedo nyilván félti a kocsit, mert gondolom nincs a nevén , meg nincs biztosítva sem. Próbaútban én a Boldizsárnál nem is reménykedtem sosem, mert még a nyílt napok alkalmával is csak az udvaron lehetett korözni /max kettot/.
Talán ha a tolük vezeti valaki, úgy elvinnének próbálni, legfeljebb mondod, mit csináljon vele. Tudom, hogy nem ugyanaz, mintha te terelgetnéd, de jobb, mint a semmi.
Nem tudja valaki, hol lehet kiegészítoket venni "raktárról" itthon ? Még egy tisztességes- amúgy méregdrága- kulcstartójuk sincs készleten, rendelni kéne.
Nálam ilyen baj nem lesz, mert teljesen süllyesztett kivitel, még kisebb is mint a normál autó lenne, mert a kulcslyuk bemélyed a boxba. Különben is, az Alfa több mint valószínű hogy kétszemélyesként fog üzemelni, magyarán ülések hátra, hátsó ülésre a kabátok és a táskák jönnek, aki meg odaül, annak csönd legyen. :)))
Nálam ilyen baj nem lesz, mert teljesen süllyesztett kivitel, még kisebb is mint a normál autó lenne, mert a kulcslyuk bemélyed a boxba. Különben is, az Alfa több mint valószínű hogy kétszemélyesként fog üzemelni, magyarán ülések hátra, hátsó ülésre a kabátok és a táskák jönnek, aki meg odaül, annak csönd legyen. :)))
akoiR: Jó, én egy szóval nem mondtam, hogy mostantól ha egy autótolvaj meglátja az autómat, az rituális öngyilkosságot követ el vagy elmegy Afrikába a Vöröskereszttel...
Elszállítás ellen tudtommal semmi nem véd, persze van olyan kütyü ami erre elkezd bömbölni, na de az manapság kit érdekel. A műholdas keresőt is ki lehet nyírni. De talán ezt nem 145-ös Alfáknak tartogatják.
Az meg szerintem inkább az extrém sport kategória, hogy egy autóval húzzák a másikat, amelyikben nyomják a kuplungot, mert ezzel aztán marha könnyű egérutat nyerni, nem is beszélve arról, hogy mit tudják ők, sasolja-e közben őket egy műhold vagy egy Cameleon 2000? Én megjátszom a sanszot, hogy ők nem játsszák meg.
Amúgy marha egyszerű megoldásom van, kiveszem a kuplungpedált és kész. Na most nyomjátok ki! Azt hiszitek, blöffölök? A Fiat500-ból úgy kivettük a váltóbotot, hogy csak na! :)
Viszont kösz a tippet az Autólopás topicról. Találtam vagy hármat, úgy látszik, néhányan nem keresnek kulcsszóra topicnyitás előtt. Elolvastam a főtopicot, helyenként elég lehangoló volt. :(
Ja, ma megint voltam 145-ösről tárgyalni. Nem azért, de szerintem itt engem hülyének néznek. Akkor vihetem próbaútra, ha lefoglalózom??? Ez eddig nem így ment! Aztán kiderül, hogy nincs benne főtengely, mi? Jó, hogy fél év garancia van rá, de ha esetleg a motor nem húz 6000 fölött, azt én tudom szerintetek érvényesíteni mint garanciális hibát?
Az én Alfámba van sebváltózár. Egy gond van vele, az anyósülést nem lehet tőle eléggé előretolni, mert belkeakad az ülés. De az is lehet, hogy csak sz**ul szerelték be.
Most olvastam az Autó Plusz legújabb számában egy Alfa Tesztet amit veletek is meg szeretnék osztani:
A szépség és a szörnyeteg
Teszt: Alfa Romeo 166 Super 2.0 V6 Turbo
Az Alfa Romeo 166-os motorpalettájának tesztautónkban szolgálatot teljesített egysége rendkívül élvezetessé tette az olasz márka zászlóshajójának vezetését. Ráadásul a vonzó forma, a stílusos belső és a korszerű technika is képes volt megdobogtatni a pilóta szívét.
Felturbózott élménycsomag
Az Alfa Romeo legnagyobb csinoskájának gépházteteje alatt csodálatos látvány tárul elénk: a hathengeres V-elrendezésű, kétliteres turbófeltöltős, töltőlevegő visszahűtéses és overboosttal (a maximális gyorsulás érdekében ideiglenesen megnöveli a töltőnyomást) felvértezett motor valódi esztétikai csemege, egyszerre testesíti meg a szépséget és a szörnyeteget. Polírozott szívócsövei és a szelepfedél égővörös feliratai megmozgatják az ember fantáziáját és azonnali indulásra, az óriási teljesítmény felderítésére késztetik. Bármilyen hideg is a reggel, nyitva hagyom az ajtót és adok néhány gázfröccsöt, hogy a dallam keményebbre váltson. Az erő muzsikája rendkívül hangzatos az Alfa előadásában! A vaskos ajtót behajtva a zene tovaszáll, ugyanis a 166-os csatahajó zajcsillapítása elsőrangú. A hengerenként kétszelepes motor 205 lóerejével csupán a csúcsmodell háromezres V6-osa (226 LE) kelhet versenyre, 280 Nm-es forgatónyomatékával pedig kizárólag a 2,4 JTD dízelé vetekedhet. A gázba taposva kezdetben semmi meghökkentő nem történik, majd 2000-es fordulatszám tájékán, a turbólyukból kilépve hajmeresztő vágta veszi kezdetét. Ha a kipörgésgátlót kiiktattuk a játékból, a 17 colos könnyűfém felniken feszítő 225/45-ös Goodyear Eagle F1 úthengerek sikoltva könyörögnek a tapadásért, s közben alig győzzük kapcsolgatni a fokozatokat. Adrenalinszintünk a sebességgel együtt rohamosan emelkedik. Mindössze 8,1 szekundum telt el az indulástól, amikor a közel 1,5 tonnás limuzin máris 100 km/h-val száguld és 28,4 másodperc alatt lezavarja az 1 km-es távot.
Dinamikus elegancia
A sportosított Super kivitel első kettős háromszög lengőkaros és a hátsó, oldalanként öt lengőkaros, keményített futóműve nagyszerűen viseli a megrázkódtatásokat. Az autó semleges viselkedése a határtartományban enyhe és egyszerűen korrigálható alulkormányozottságba csap át. A közvetlen áttételezésű kormányművel pontosan dirigálható a kocsi, és az ABS-szel kombinált négytárcsás fékrendszer is nagyszerűen dolgozik. A hatfokozatú váltó azonban kedvezőtlen benyomást tehet az Alfa vezetőjére. Az erőátviteli egység hosszú utakon járt, pontatlan és akadós volt, ráadásul terhelésváltásra erősen bólogatott, feltehetően többször átlagon felüli igénybevételnek volt kitéve. Habár az Alfa 166-os karosszériája - főleg a frontrészen - kevésbé lágyan ívelt, mint példaképül szolgáló kisebb testvéréé, az eleganciát és a dinamizmust egyaránt hatásosan képviselő formát kategóriájának leglátványosabbjai közé sorolhatjuk. A gazdagon felszerelt utastérben számtalan szépen kidolgozott részlet ragad magával, az ergonómia megfelelő, de a középkonzol LCD kijelzős vezérlőpultja némi megszokást igényel. Az Alfa Romeo 166-os alapára a kétezres turbómotorral 10 millió 625 ezer forint. Aki ilyen kaliberű autót vesz, azt remélhetőleg a gyakran 13 liter felé szökő fogyasztás sem riasztja vissza.
Asszem ennek már nem kell kommentár.....
He el akarjátok élőben is olvasni:
LJ
És mi van ha kinyomják a kuplungot és egy másik személyautóval elvontatják a sebváltózáras kocsidat? (Ezt az AUTÓLOPÁS topic-ban olvastam.)A gyári indításgátlós kocsit (mint pl. ALFA)szerintem elvontatják, a helyszínen nem pepecselnek vele. De lehet újrakódolni is az indításgátlót megfelelő műszerrel, de akik ilyet használnak azok a drágább kocsikat viszik el.Egy haverom mondta, hogy az ilyen újrakódoló gyári szerkezet és elég drága.
A 33-asról már lemondtam (bár még mindig ott áll). Mikor szóvá tettem az árat, a kereskedő azzal védekezett, hogy nem ez az ár magas, hanem sok külföldről hozott ronggyá hajtott és/vagy megtört 33-ast lehet bagóért megkapni.
Ebben végül is akár igaza is lehet, annyi legalábbis biztos hogy én még például 33-as Permanentet vagy állva, vagy őrült tempóban száguldva láttam csak, átmenet a kettő között nem nagyon volt. Szóval ha elég zsír állapotban van ez az Alfa, akár még érhet is ennyit.
De már nem nagyon foglalkoztat, most inkább az 1.6-os TS érdekel. Egyre nő a valószínűsége, kedden talán le is foglalózom. Tetszik!
Ja, és van benne egy úgynevezett sebességváltó-zár. A Képes Autó Expresszben szoktak ilyesmit hirdetni, ez a teljesen süllyesztett kivitel, csak egy lyuk van a kardánbox oldalán, ahova a zárat kell tolni. Kérdésem a következő, tud-e esetleg erről valaki, esetleg tapasztalatból (esetleg valaki próbált már ilyen autót ellopni...)? Ér valamit vagy csak dísz? Ha már a riasztó, az Alfa Code meg ez benne van a 145-ösben, az talán már elég?
Hello!
Nekem 1 33-as 1.3 ie boxeres fehér Alfám van. Ha minden igaz a héten lesz kész. Rommá törtem az elejét. Már megint... Előtte Kadettem volt össze se lehet hasonlítani a kettőt.
Ti tapasztaltatok olyat, hogy ha visszaváltotok sebességben - kuplung fék - lefullad a motor? Azt mondták a szervízben, hogy tipus hiba. Kb. egy százasért lehetne meg csinálni, tök szétszedni a motort meg ilyenek. Nekem ez k**va soknak tűnik.
LJ szerintem a 94 Alfa ára 1 milla körül van, persze kérdés milyen extrák vannak benne.
Jártam Majosházán, rám akarták sózni a Corradoról lemásoltelső spoilert, mondták, átalakítják a GTV-re, a szárnyat, aminek vittem a fényképét, lefikázták. De műanyagban tényleg jók.
A múlt héten benéztem az Autóház Boldizsárhoz, van-e használt Alfa. Volt, csak horribilis összegért. Aztán épp mikor eljöttem, érkezett egy gyönyörű 33-as, amilyet kerestem volna - de nem kérdeztem rá, eladó-e, gondoltam, itt lesz az még egy darabig.
Erre ma visszamentem, és persze ott volt, csak épp néhány órája adták el. :( Illetve még nem biztos, mert lehet hogy mégse lesz bolt, holnap délig kiderül.
Az illető autó '94-es, metál-sötétzöld, 1,3 milla, 1.5 IE (97 paci). Állítólag nagyon meg volt kímélve és nem volt törve, aláírom hogy nagyon szép. Felni nincs. Mást viszont nem tudok, nem is kérdeztem, mert kicsi az esély hogy meg lehet még szerezni.
Viszont szerintem ez ennyiért drága. 1,7-es Permanentet is láttam már olcsóbban, viszont mostanában egyáltalán nem látok újabb eladó 33-ast, szóval lehet hogy azt kell megfizetni, hogy egyáltalán van (+olcsó biztosítást)? Mit szóltok a kocsihoz?
Persze a kereskedő egyből megpróbált egy másik verdát eladni, egy 145-öst 2,5-ért, amitől hanyatt estem, olyan gyönyörű felnijei voltak, amilyet még sosem láttam. Komolyan mondom, ha arra jártok, csak azért érdemes bemenni, hogy azokra a kerekekre vessetek egy pillanást. (Nem nehéz megismerni!) Hihetetlenül szépek, csak azok eladták volna nekem az autót - ha mondjuk nem kétszer annyi lett volna, mint a 33-as amiért jöttem...