szvsz legvalószínűbb, hogy
1-alapjáratszabályzó szelep akadozik -> általában segít, ha jó alaposan kitisztítod. ezzel kell kezdeni
2-fojtószelepkapcsoló -> csere.
Nos... az autóm (Esztike) egy Escort (1.6 16v Zetec). A tünet, hogy néha "fennakad" a fordulatszám. Nem csak a műszer mutatója marad fent, az rpm is. Két eset szokott előfordulni:
1. Indításkor normális esetben pár másodpercig 1700 körül forog, majd lemegy 1200 környékére, és pár perc múlva (mikor kezd melegedni) beáll a 900-ra. Ez a normális működés.
Néha azonban 1700 helyett 2000-el indul, és sokáig nem megy 1500 alá, csak ha már 10-15 perce jár. Váltáskor (megálláskor) kinyomott kuplungnál nem esik vissza, hanem marad, sőt gyakran kúszik felfelé akár 4000-ig is. Egyszer-egyszer egy újraindítás segít, de ez nem jellemző.
2. Általában nyugisan autózom (mert szok' lenni utasom is :-) nem nagyon pörgetem 3000 fölé városban. Ha így közlekedem és normálisan 900 az alapjárat akkor semmi gond nincs. Ha viszont egy kövér előzésnél húzatom 4000 fölé, akkor amint elveszem a gázt ugyanazt a produkálja mint az 1. esetben (nem esik vissza, emelekdik).
Szerény ismereteiem szerint ez mechanikai problémára utal, nem z computerre. Az egész olyannak tűnik, mintha lenne valamilyen mozgó alkatrész, ami hol rendesen mozog, hol nem (szorul, akad, mittomén) és ezt az akadást (többek között) a magas fordulatszám hozza elő.
Kicsit hosszú lett, de próbáltam precíz lenni. :-)
Le kell fújni időnként (kiszedve) szilikonnal, akkor sokkal tovább bírja. Elosztófedélnek se árt, sőt.
A szigetelésromlást meg sötétben lehet látni járó motornál; szép kéken áthúz itt-ott, különösen párás időben, ha rossz. Ha nem csinálja, nem is szakadt: utcai autón szvsz fölösleges cserélni. Öreg Lancerban 13 éve dolgoznak a gyári kábelek meg osztófedél, gond nélkül.
A gyújtókábeleket illik ötévenként cserélni. Nem szakadás, hanem szigetelésromlás szokott lenni, amit multiméterrel nem lehet behatárolni. Egy csere költsége négyhengeresnél még egy tank benzin árát sem teszi ki, úgyhogy megéri.
gyujtokabel ellenalasat hogy merem meg (hogy jo vagy nem)? siman leveszem es multimeterrel? ha jo, akkor 0, nem? mennyire terhet el a 0-tol, ami mar rossznak szamit?
Jól gondolod, az lesz az!
És a víz nem folyik rá a vezetékkötegre, ami torony környéke felől a trafó felé megy?
Egyébként reménykedj, hogy nem a tarfód szállt el, mert a víz azt is kikészítheti, nem csak a csatlakozóját. Az pedig ha jól emlékszem 30 ezer HUF körül van...:-(((
Én egy kicsit meglocsolnám vizzel a motorházat esőt szimulálva és lesném, hogy merre folyik a víz.
Most megneztem a kepet (az auto nincs keznel:)) ott sejtem hogy melyik az eloszto: onnan megy 4 kabel a gyertyakhoz, egy pedig le hatra egy kis kocka alaku dologhoz, ami kozvetlen az akku mellett-elott van, tenyleg a lampatest elott. Gondolom ez a trafo.
(Az elobb fel akartam rakni a kep.tar.hu-ra a motorter kepet hogy ide linkeljem, de epp nem lehet semmit folmasolni.)
Nem tudom mennyire Fiat konstrukcios hiba, nalam a torony korul megall a viz, es oldalt le tud folyni egyenest a fenyszorohazra, es le a muszerfal fele is. Csoda hogy nem azik szet az egesz.
Én meg a számítógéphez vagyok nagyon amatőr, úgyhogy nem nagyon fog menni ez a bekarikázás. Örülök, hogy ide tudok írni...:-)
Viszont el tudom magyarázni pontosan, hogy hol van. És remélem, hogy a Tempra 2.0ie-n minden ugyanott van, mint a Dedra 2.0ie-n, mert én ugyebár az utóbbiból indulok ki. Szóval, ha szemben állsz a motortérrel, a jobb kézről a "sarokban" a fényszóróhoz közel van egy tekercs, na az a trafó. Kijön belőle egy gyújtáskábel (az elosztóba vezet), valamint mennek bele vékonyabb vezetékek és egy műanyag csatlakozó. Lehet, hogy a hűtő tetejéről a légszűrőbe vezető gumicsövet le kell húznod, mert az a trafó felett van és eltakarhatja.
Az én csatim egyébként úgy ázott be, hogy véletlenül a vízelvezető csatornában hagytam egy rongyot és az a közlekedőedények elve alapján szépen átemelte a vizet a vezetékekhez, amikor esett az eső.
Köszi, ezt meg fogom nezni. Realisnak is latszik, hogy arrafele folyjon be a víz.
De en nagyon hulye vagyok ezekhez a kocsikhoz, nem tuti hogy 15 perc alatt megtalalom a trafot meg a csatlakozokat. :(
Nem tudom mennyire vagy on-line: ha kuldenek e-mailben egy nem tul nagy kepet a motorterrol (80-100 kB) bekarikaznad rajta hogy merrefele, mit kell keresgeljek, majd ezt a kepet vissza tudnad kuldeni?
Valamilyen, szívatóhoz hasonlító funkciót szoktak az injektoros gépeken is csinálni, mármint hogy hidegen több levegőt és benzint kapjon a motor. Hogy ezen konkrétan hogyan van, azt nem tudom, a hasonló korú 205-ösömön pótlevegő-szeleppel van megoldva, ami pár perccel hidegindítás után bezáródik.
Szerintem nem az injektorral lesz gond, amit leírtál inkább valami érintkezési hibára utal. Valahol valamelyik vezeték el van oxidálódva, ezáltal nedvesen nem érintkezik rendesen, szárazon meg igen. Nekem is volt ilyen egyszer, nálam a trafónál lévő műanyag csatlakozóval volt a gond, azt mindenképpen érdemes megvizslatni. A motortér jobb szélén van a trafó, biztos megtalálod. Szóval mielőtt szerelőhöz vinnéd, ezt érdemes eljátszani, mivel 15 perces munka és ingyen van!
Úgy néz ki, hogy egyelőre megoldódott az index probléma. KH-s volt de nem az elakadásjelző, hanem az egyik csatlakozó. Lehet, hogy amikor kiszedtem a régi relét valamit elmozdítottam. Most kafa.
Sziasztok
Van valakinek tippje mi lehet az hogy hideginditásnál fullad az autó,és nincs benne erö,de ha 2-3 percet melegitem akkor jól müködik?
Az autó egy 1985 renault 5 1,4 injektoros,katalizátoros gép
Köszönöm szépen a címet. Miután elvittem, beszámolok a történtekről. Csak nem tudom mikor tudom elvinni.
Karbiprobléma bajom is van, mindenhogy egyenletlenül jár a motor, és ez a Solex csoda ami rajta van az meg a másik fele. Van rajta két csavar. Gondoltam az egyik a Co a másik meg a HC csavar. Na de mindkettőre felpörög a motor ha kicsavarom őket. Most ezzel meg mit kezdjek?
tudok. most szombaton a b.örsi Tesco parkolóban javíttattam az első szélvédőn lévő "kagylót". mondta, aki csinálta, hogy szerencsére a fűtőszál nem sérült, első szélvédőben nem lenne javítható, így került szóba a dolog. lényeg: kaptam egy névjegyet, melyen a következő áll.
FŰTŐSZÁLAS ABLAKOK JAVÍTÁSA
Tóth Kálmán
1222 Bp. Liszt F. u. 63.
tel.:226-2184 este
06-30-771179
árat nem tudott mondani az én emberem, mert állítása szerint egymásnak dolgoztak, bartereztek, de úgy saccolta nagyságrendileg a kőfelverődéses sérülések javításának áraihoz hasonló.
sok szerencsét, ha működik a dolog, be is írhatnád ide. mindenkit érinthet.
Valószínűleg nem.
Fogalmam sincs az injektor típusáról, amikor egyszer az Alfa Szamosiban megpróbálták diagnosztizálni, a szoftver nem ismerte föl a típusát, mondván, 1993 előtti és azokhoz nem tud hozzászólni.
Ez egy diagnosztizálható hiba, vagy csak úgy van? Ha lehet diagnosztizálni, hol?
Mennyire drága egy ilyen csere? 100%-ban esőfüggő a jelenség -beázás IS van-, ezért nem kezdeném azzal ha lehetséges.