mi bajod a PV-vel bro? az tenyleg jo tech, olcso, tomegesen gyarthato, csucsidei aramot ad, reszben/teljesen lokalisan felhasznalva, teljesen kiszamithato a termelese, nem robban fel, nem csinal oriasi gebaszt, nem fustol, idealis cucc minden szempontbol.
Van két világ. Az egyik ahol mi élünk, a másik ahol a kellenék élnek.
A mi világunk tele drága, ocsmány megbízhatatlan szélkerekekkel és napelemekkel és egyre több épül belőlük.
A kellenék világában csak szép, olcsó, tiszta, atomerőművek épülnek és a kellenék boldogan, kézenfogva járkálnak az utcákon, pici atombombákkal a hátizsákjukban, ezért senki nem meri bántani a másikat.
Mi viszont ittragadtunk ebben a mocskos, zöldenergiás világban, ahol éjszaka még a Nap sem süt és vágyakozva gondolunk rá mi kellene.
En az ellen ervelek, hogy a meglevo eroforrasokat olyan megoldasokra pazaroljuk el most, amelyek szignifikans javulast nem hoznak. Ez pl. az EV-k ertelmetlen tulhypolasa, a Powerwall, a solarpanelek tuldotalasa, stb.
Ehelyett az epuletek szigetelese, felujjitasa, geotermalis energiaba fektetes, hidrogen, metan technologiak, es igen, nuklearis technologiakba fektetes.
( ha szegeny Asimov megerte volna, hogy a nemetek szelkerekes urhajohoz epitenek technologiat, haromszor tokonszurta volna magat )
Ha Európában drága lenne az energia, nem úsznának éjjelente fényárban a városaink, eladhatatlanok lennének a SUV-ok és nem 25 fokra lennének távfűtve a brutálisan gyengén szigetelt lakások tömegei...
Tedd hozzá, hogy a talajvíz 80%+ szennyezett és iszonyatos mértékben használt (szivattyúzott)... gyakorlatilag nem csak a levegőt, de a talajt, a talajvizet és a felszíni vizeiket is tönkreszennyezték...
...gyakorlatilag egyre fenntarthatlanabbá válik a mostani technológiával a mezőgazdaság, az építőipar teljesítménye, mert a veszélyesen
közel állnak hozzá, hogy feléljék/ az erőforásaikat...
...de amikor én ugyanezen analógia mentén érvelek, akkor én vagyok a szemét gonosz álzöld, holott arról van szó, hogyha "kiveszed a
zöld ideológiát" az érvrendszerből, akkor sincs érdemi alternatívja a technológiaváltásnak...
Hogy a "felbaszódott zemberek" vagy megtanulják elégetni a valóságot is és egy nekik jobban tetszőt csinálni ugyanazon lendülettel, vagy marad a rögvalóság amiben élni kell... azt majd eldönti a jövő...
de legkésőbb a 80+ dolláros brent árakhoz igazodó 700+ forintos benzin / dízel árnál, meg 1000+ forintos gázárnál majd mindenki szépen elgondolkodik rajta, hogy elkerülhetető-e és milyen áron a globális kereslet növekedésének begyűrűzése és a brüsszeli diktátumok a zeju gazdaságának szétverését, vagy az egyre energiaszegényebb világpiac körülményeihez való igazodást, amíg még van elég tőkénk támogatni az átmenetet, mert még nem vitte el a gazdaság működőképesséégnek megőrzéséhez egyre elkerülhetetlenebbé váló ártámogatás az egészet?
Kina azert zoldit, mert a nagyvarosaiban foleg a neheziparos eszakon az emberek sokszor mar az utcara sem tudnak kimenni a fust es por miatt, mert szo szerint megfulladnanak.
Talan nem veletlen, hogy Kinaba tort be a palackozott levego kiskereskedelme.
Vasarnap hivott egy baratom, kerdezni, milyen tapasztalataim voltak S-maxxal, Galaxyval. Nem neki kell, segit egy masik baratunknak autot venni. Most epiti at a szulei regi paraszthazat, es megjott a harmadik gyerek. Mobilitas kell, lakni kell. Csak hasznalt autora van penze, tobb kolcsont nem fog felvenni. 15 eves csaladi auto a cel.
Zoldfasiszta almokban az az auto mar reg kohoban van, es lenne kinalatban ccsaladi ev, 60 000 euroert ujonnan, hasznaltan talan fele aron, meg 3 ev elettartammal.
A sracnak nincs 30 000 euroja, 3 000 van neki.
A te almodban, neki nem lesz autoja, sosem.
Errol beszel Advo.
A srac egyebbkent nem ehenkorasz, csak egy atlagfizetesbol, anyasagibol, nem jon ki az ev-k evenkenti kb 8 000 euros bekerulesi ara.
Kinai szentermeles decemberben: 385 millio tonna (+7% y/y), egesz evben: 4.07 milliard tonna (+4.7%). Ha a decemberi szintet tartanak egesz evben, akkor az eves termeles 4.6 milliard tonna lenne. Tavaly importaltak is 320 millio tonnat.
Az oszi energiakrizisbol alighanem egy eletre megtanultak, hogy az eszetlen zoldites nem mukodik, csak esszeruen lehet csinalni.
Egy ilyennek az lenne a vege, hogy az emberek felszarodnak, es 100 evig maglyan egetik majd aki csak kiejti a szajan, hogy megujulo, meg kornyezetvedelem.
Amugy szerencsere csak Auri nem tud mit mondani.
A kulcs a hidrogenben van. Termeszetesen az jelenleg meg draga, ott is vegig kell jarni a skalazasos utat, hogy elfogadhato szintre csokkenjen a koltseg.
Azt is elmondta, hogy fosszilis égetés miatt megemelkednek a tengerszintek, és a szárazföld jelentős része oda lesz, ha tovább égetjük a fosszilist, az egyedüli megoldás, ma is az atomerőmű, amit fel lehet skálázni, relatíve olcsón, és gyorsabban, mint amennyi időt eddig elwendéztek a németek.
Teller Ede már az 50-es években az atomerőművek mellett érvelt, a globális felmelegedés miatt, ez csak neked új dolog, mert most szembesítettünk vele, hogy az atom mennyivel tisztább, mint bármi más.
A szélturbinák jelentős infrahang-terhelést produkálnak és pont.
Nem, nem ott a pont. Bajororszagban van egy szabaly (10H Regelung), ami azt aszongya, hogy a szelkelep TELJES magassagahoz viszonyitva, a 10-szeres tavolsagon belül NEM LEHET lakohaz. Vagyis egy mai "erett" kelep ~200-220 meter magas ... Ezexerint jo ~2 km tavolsagban NEM LEHET lakoepület. Itt a pont. :-)
Nagyjabol en is tudom, hogy hogyan keszül egy hid. A pelda NEM arra szolgalt, hogy behatoan ecseteljem a hidepites fortelyait. De!!
Nekem ne beszelje be senki se, hogy Pax 1 eseteben valamilyen szerepet jatszott a ´80-as evek elejen, hogy a CO2 kibocsatas alacsony legyen (eppen ezert a peldalozas is a hajanal fogva van kirancigalva). Szerintem semmilyen szerepet nem jatszott az epies idejen az, hogy milyen csodas CO2 parameterekkel rendelkezi. Itt, kinjukban a zatomosok rangattak elö ezt a parametert ... es beszeltek be maguknak (fujtak fel), hogy ez mennyire környezettudatos energiafajta. Ennyi. Egy utolagos tulajdonsag, amely veletlenül teljesül (ennek ellenere az atomenergia tovabbra se skalazhato fel megfelelöen ... kar is probalkozni vele. A ~60 ev letelt ... az idö szepen mutatja, hogy mire jo. Ha sok helyen teljesitette volna a követelmenyyeket, akkor most lenne mar vagy 1000 epülöben (es ~8000 TWh/ev termeles. De nem ez törtent. A nagy parádéorszagban (Franciaorszag) ~2000 ota semmi uj nem epült (marpedig az ismeretes, hogy amennyiben ~20-25 evig nem epitenek semmit se, akkor a meglevö park remenytelenül ELAVUL. Es ne is varja senki, hogy gyün a rönyeszanc, mert vergödes gyün, nem rönyeszanc (pl. Europaban van meg ~120 müködö reaktor ... de ezek egytöl-egyik le lesznek kapcsolva 2050-re. A fö gazdasagok (USA, Europa, Japan, ...) teljesen mas iranyt követnek. A sarki peket meg nem informaljak arrol, hogy hogyan nez ki a XXI. szazadban egy modern (ingyen fütöanyagra alapozo) erömü. Neki a sarki kereskedö arulja el, hogy mit szabad epiteni ...
Ha a szenerömüvek eseteben valamilyen szerepet jatszott volna az, hogy mennyi CO2-t bocsat ki, akkor (~40 eve) NEM SZENNEL fütenek. Marpedig, mind a mai napig keszülnek szenerömüvek. Miert? Hat azert, mert ahol keszülnek, ott VAN szen. Nem kell ezt tulragozni, mert nem bonyolult. A barnaszen erömü ott keszül, ahol barnaszen van ... a feketeszenet lehet szallitgatni ... es pl. a szenet Ausztraliabol is hozni.
Mire betiltják a füstös autókat, sokkal használhatóbb EV-k lesznek, akkor kell majd aggódnod, ha nem így lesz, de akkor gyanítom a betiltást is tologatni fogják.
Egy kétüléses műanyag törpeautó 100km hatótávolsággal, olyan műszaki és biztonsági paraméterekkel - amivel egyébként itt az EU-ban autóként forgalomba helyezni sem lehet sehol sem, még egyedileg sem. A Tata Nano kínai elektromos megfelelője, viszont még városi szaladgálásra is kétséges hatótávolsággal. Hagyjuk lécci...
Kétszáz év töretlen műszaki és anyagi gyarapodása után most fordulóponton van a világ, és legalábbis itt a fejlettebb világban egyre sanszosabb, hogy tényleg egyre rosszabbul élve egyre szarabb dolgokat kényszerülünk használni - és ami az egészen abszurd, hogy nem kis részben ezt saját magunkra kényszerítve, nem valós szükségből... Még tíz év, és lehet, hogy tényleg vissza fogjuk sírni a Zastavát meg a Zsigulit...
A kínai 4-5 ezer dolláros autó nem csak EV viszonylatban olcsó, annyiért jogsi nélkül vezethető 45km/h-ra alkalmas ICE törpeautót sem kapsz, használtan sem.