Végre egy Terrás! Nekem nem rég van még Terrám de sajna még nincsen meg a váltó,motor kézikönyv,de mér a hájtóműben tudom az összes csapágy és szimering méretet . Vagy nemtudom mire van szükséged a kézikönyvböl? Viszont nekem is volna egy kérdésem. Teneked milyen gyertya vált be? Esetleg van még egy-két alkatrészem a Terrához eladó!
Hagyományosnak mondható csigás lehajtása van a kapának, ami egy MTD T245
Megmutatták az alkatrészeket is: a csigatengely és a párja (fogaskerék), mentek tönkre. A fogaskerék teljesen kuka, van ahonnan hiányoznak a fogak, a csigatengelyen komoly berágódások vannak.Ezeket szerintük mindenkép cserélni szükséges. A hajtása csak egyben cserélhető, mert nincs hozzá alkatrész külön. A kapatengely bronz siklócsapágyakban forog(na), ezeknek semmi bajuk (a tengely szépen forog bennük). Legutóbb csapágyakat és szimeringet kellett cserélni benne, ezért vittük szerelőhöz. Először szerelési hibára gyanakodtunk (hézagolás vagy ilyesmi), de magam láttam, mikor összeépítette az új dolgokkal. Koyo csapágyak mindenhova. Tehát nem sumákolhatott ki belőle semmit sem. Nem nagyon értem a dolgot, mert zsír az volt ugyan benne... de lehet kevés. Na meg a siklócsapágyakba nehezen vagy egyáltalán nem tudott bejutni. Így azok felmelegedve lefékezhette annyira a kapatengelyt, hogy ledarálja a fogaskereket. Itthon kb 10m-t mentünk vele, de feltünt, hogy eléggé erőtlen, és visszafogja valami a motort, valamint jobban visszagondolva a hajtás is forró volt.
Elhoztuk a szervízből a cuccokat, itthon próbálgattuk összelegózni, minden klappol, nem szorul semmi, szépen forog, már amennyire a sérült alkatrészek engedik. :) Vagy megcsináltassuk vagy vásárolni kellene egy új rotát. De előbb jó lenne megbizonyosodni a hiba okáról, mert ha sikerül másik belsőségeket szerezni, nem szeretném, ha azzal is ez történne. Mindenesetre beszereztünk 1l Hykomol 80W90-es olajat, remélem ez jó lesz bele.
Ami vagy a Charlie KA vagy pedig egy Marci/Robi hajtóműves kínai motoros lenne. Ha új is lesz, olyat szeretnénk amihez van alkatrész. De anyagilag az lenne a legjobb, ha ezt megcsinálnák, mert nekünk tökéletesen megfelelt eddig ez akapa is.
Azt is mondták a szervízben, hogy az előző szervízeléskor a hajtóműbe olaj helyett grafitos zsírt nyomott valamelyik jóképességű szerelő, és hogy ez miatt állt be a kapa hajtása. Az előző szervít után most dolgozott volna először a kapa. Mert a zsír nem kente megfelelően a kapatengely siklőcsapágyait, így a tengely megszorult a házban és a fogaskerékről szépen ledolgozta a fogakat. Olajjal mindez elkerülhető lett volna... Szerintetek lehet ebben valami igazság?
Azért kérdezem, mert ha valóban "csak" ez miatt történt a malőr, akkor érdemes javíttatni (ha sikerül bontott alkatrészeket találni).
SZIASZTOK! SEGÍTSÉGRE LENNE SZÜKSÉGEM A PÁROMMAL VETTÜNK EGY MPM10 ROTAKAPÁT AMI FELUJÍTÁSRA SZORUL . A GÉPKÖNYVE ILL. ROBBANTOTT ÁBRÁK ÉRDEKELNÉNEK MEG MINDEN JÓ TANÁCS AMI CSAK LEHETSÉGES. CÍM LEHOTAI.ANI@FREEMAIL.HU ELŐRE IS NAGYON KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGET
Segítséget szeretnék kérni, mégpedig egy RK-01 -hez. A karburátornál nem tudom, hogy kell bekütni a rugókat, menyire kell meghúzni a csavarokat és utána, hogy kell a bowden-hez kötni? Nagyon fontos lenne a segítségetek.
Adatok :
Motor : Fiat Aspera AV 125 4hp 2 ütemü
Karburátor : Dellorto FHC 20.13
Akármi jó lenne amin tisztán látható vagy érthető.
Köszi a dícsérő szavakat!Jól esik hallani,mikor a falumban is végig megyek mindenki megfordul utána csak úgy nézik!
Pedig még nincs befejezve csak idő hiányában szenvedek!
Csináni akarok rá magassítót is!
Én is arra tippeek csak a 250-esé szerintem nagyobb?vagy csak úgy látszik?
De ebből a videóból következtetve az én gépen is elbírná felezővel,csak nem 4 kerékkel hanem egy széles vaskereket csinálok rá plusz még rátehető súlyt még.
Sziasztok fórumozók igaz hogy nem szoktam hozzászólni az itt elhangzottakhoz ,csak azért irok mert van egy eladóvá vált jó kis erős rotációs kapa után való utánfutó,helyíleg Szabolcsban, Újfehértón van ha esetleg valakit érdekel az ára 32000ft.
Találtam hasonló árban komplett kapákat: Charlie KA Thorx, Charlie 1B Briggs.
Igazából nem nagyon szeretném erőltetni a kínai motort, mert ezek után nem nagyon bízok meg benne... A két Charlie közül az amcsi motoros tetszik jobban, de nem tudom, hogy az alkatrészellátása milyen. Gondolok itt elsősorban a bronzkerékre, csigatengelyre. Szerintetek?
Sajnos tönkrement az MTD T245-ös rotánk hajtóműve. A szervízben azt az infót adták, hogy csak kompletten rendelhető és az is csak kb 55-60K lenne.
Ennyit szerintem nem ér, tekintettel arra, hogy csak 2-3 évet ment a gép, akkor is keveset.
Javasolták, hogy vásároljak egy másik hajtást kompletten, szerintem is ez jobb megoldásnak látszik. Ők a Marcit ajánlották, mert tartós, megbízható szerkezet. Komletten mindennel hasonló lenne az ára. Az MTD motor (ThorX55) szerintetek is felszerelhető rá? Esetleg tudtok olyan beszerzési forrást ahol olcsóbban megkaphatnám? Esetleg a véleményeteket szeretném kikérni ebben a vásárlásban... :)
Egyirányú piros-fehér fényvisszaverő matrica lesz, egy rendzsámtábla méretű keretbe applikálva. Ja és rendeltem 15 km-es matricát is, mindezt egy traktorboltban, kedvenc kutyatápos boltunk mellett van, eddig fel sem tűnt....;-).