Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bonyolult Creative Commons License 2003.03.31 0 0 1790
Sziasztok, ha barkinek rakonczatlankodik a motorja: injektor.hu
nuttin Creative Commons License 2003.03.31 0 0 1789
Lada002!

Bocs, hogy Téged zaklatlak vele:

Ezeknek a hibajelenségeknek nem lehet az oka az, hogy a kipufogórendszerem elég ergya (cserére szorul igencsak) és egy pár helyről hallok fals kifúvásokat?
És valami műszer ami a kipufogógáz alapján szabályozza az injektor működését az már így rosszul működik? (ezt csinájla a Lambda-szonda, nem?)

Lehet, hogy irdatlan hülyeség amit kérdezek.

Köszi, Nuttin.

nuttin Creative Commons License 2003.03.31 0 0 1788
Kedves Lada002!

Ez gondolom megvárható dolog? Így érdekelne az ember, ha megadnád az elérhetőségét.

Köszönöm,
Nuttin.

Előzmény: lada002 (1786)
logoutx Creative Commons License 2003.03.31 0 0 1787
Én az A oszlop és az ajtó üvegkerete közti tömítést (sík felületre, csak az A oszlopra megy, nem az, amelyik körbefut) szeretném visszaragasztani, tehát müanyagot a festett karosszériára.
Erre a célra mit ajánlanátok?
Előzmény: Wartburg311 (1775)
lada002 Creative Commons License 2003.03.30 0 0 1786
Hello!

Nem egészen!:) Ez olyan DK, 4-es főúton kell elindulni!

Előzmény: nuttin (1784)
Big Blaster Creative Commons License 2003.03.30 0 0 1785
Köszi a segítséget, szerencsére meggyógyult a járgány. Annyit csináltam, hogy lekötöttem az aksit néhány percre és utána minden OK lett. A szondát ezek után nem volt értelme buzerálni.
Előzmény: Trebitsch (1755)
nuttin Creative Commons License 2003.03.30 0 0 1784
Szia Lada002!

Ha az a 30 dél felé van, az is jó. Ráckeve környékén? :)

Köszi,
Nuttin.

Előzmény: lada002 (1771)
Szili1 Creative Commons License 2003.03.30 0 0 1783
Sziasztok!

Segítsetek, szükségem lenne G Astrához motor vezérlő elektronikára, kódja: 6237712., motor X18XE.
Itthon nem nagyon találok olcsón! Ha tud valaki ilyet jelezzen, bontott is jó!
PLZ!!!!!!!

THX!
Szili

Okos Tóni Creative Commons License 2003.03.30 0 0 1782
Sziasztok, világ legjobb 90-es A vectrájában megmakkant a spipító, ami arra figyelmeztet kiszálláskor, hogy égve hagytad a lámpát.

Van tapasztalatotok ezügyben?

Köszi

Szabyka Creative Commons License 2003.03.30 0 0 1781
Sziasztok!

Köszi szépen a válaszokat, de ezek szerint inkább marad a felni csere!

lada002 Creative Commons License 2003.03.30 0 0 1780
Hello!

A 310ml-es kiszerelés legalább 2000Ft, de inkább már több, de lehet hogy ilyenből van kisebb kiszerelés is, meg kéne tőlük kérdezni telefonon! Ja és még akció is szokott lenni! És valóban jó anyagok!

Előzmény: Wartburg311 (1779)
Wartburg311 Creative Commons License 2003.03.29 0 0 1779
Találtam egy ilyen SIKA-t. Azt írja, hogy pont jó ehhez. Milyen árben vennek ezek?

http://www.ragaszt.hu/tomito_.htm

Előzmény: lada002 (1778)
lada002 Creative Commons License 2003.03.29 0 0 1778
Hello!

Szerintem is! Én szélvédőragasztóval szoktam, tökéletesen megfelel, csak normális fajta legyen, azért ne sima sziloplaszt, Sika vagy hasonló...

Előzmény: kivi (1777)
kivi Creative Commons License 2003.03.29 0 0 1777
Márpedig a sziloplaszt lenne szvsz a legjobb. Olyan gyakran nem fogod szétszedni, hogy gondot okozzon a beragadás. A tapétavágó pedig viszi a sziloplasztot is. :-)
Előzmény: Wartburg311 (1775)
lada002 Creative Commons License 2003.03.29 0 0 1776
Hello!

Igen, az már nem igazán jó ha pont "elfogy" az a kihúzott rész, habár "csak" 1,75mm oldalanként. Milyen vastag lemezből van az Opel felni, most nem tudok megmérni egyet! Aztán ha kiesik, ha nem, saját felelősségre én kiesztergálom szívesen, nem kerül ám sokba!:) 440-es átmérőig elforog a gépben!

Előzmény: dane (1774)
Wartburg311 Creative Commons License 2003.03.29 0 0 1775
Sziasztok!

Szédszedtem a fényszórómat, ami elvileg nem szédszdhető, mert össze van ragsztva az üveg a lámpatesttel, de nem szeretnék egy kis kavicsvelverődésért komplett pámpatestet cserélni. Szóval az üvegbúa és a lámpatest között volt egy rágógumi szerű ragacsos anyag. Összerakásnál mivel lehet ezt pótólni? (sziloplasztot nem hasznánék, mert az úgy összeragad, hogy sosem lehet majd szétszedni)


dane Creative Commons License 2003.03.29 0 0 1774
Hello!!

A 3.5 mm elég erős,pont kiesik a kihúzott felfekvő felület a lekerekítésen fog támaszkodni,ami nem egészen egészséges. Vagy marad egy 0,2-0,5 mm -es fal,ami szintén nem túl jó.
Az ET-vel is lehetnek problémák,ahogy a kolléga említette.
Az esztergálás sem olyan egyszerű,kifizetődőbb eladni a felniket,és venni rendes rávaló felnit(pl. egy gumisnál nem hiszem hogy sokat rá kellene dobni).

Előzmény: Szabyka (1772)
lada002 Creative Commons License 2003.03.29 0 0 1773
Hello!

Természetesen a kiesztergálás minden további nélkül megoldható, de az ET számnak is stimmelnie kellene legalább kb., aztán még így is fel kell próbálni, nem-e ér bele valamibe pl. féknyereg stb. Aztán ha nem, akkor yó!

Üdv: Laci

Előzmény: Szabyka (1772)
Szabyka Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1772
Sziasztok!
Egy ismerősöm kérdését tolmácsolnám!
Szóval az ismerősnek volt egy opel astraja amit eladott és megmaradt neki a 4 14'' téli gumija lemezfelnivel.Ugye az Opel az 4*100*56.5-ös.
Most vett egy Renaultot, de szeretné használni ezeket a felniket majd télen az autóján.
A Renault 4*100*60-as.
Ezt a 4 felnit hogy lehetne feltenni a Renaultra?
Meg lehet oldani, hogy a felni közepéből kiesztergáltatna 4 mm-t vagy ezt felejtse el?
Köszi!

lada002 Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1771
Hello!

Sajnos nem. 30km Pesttől ahol ilyenek leledzenek!:)

Előzmény: nuttin (1770)
nuttin Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1770
Kedves Laci(lada002)!

És tudnál ilyet ajánlani a XI. ker környékén?
Egy kedves márkatárs a Lancia-fórumon ajánlott II-ban, de az nekem sajnos messze van.

Köszönöm.
Nuttin.

Előzmény: lada002 (1768)
arnoldf Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1769
Az 5 vezetekes un. szeles lambda. (wide lambda)
Azert ugralnak a lambdak, ~0-1V kozott, mert baromi meredek a karakterisztikajuk L=1 korul.

Az 5 vezetekes lambda karakterisztikaja joval laposabb, es gyorsabb is az elodoknel joval.
(Hondakban nyomtak ezeket eloszor 91-2-3 korul.)

Ennek kovetkezteben sokkal finomabban lehet szabalyozni a motort, es gyorsabban.

Meg lehet egyszeruen hazi lambda merot epiteni vele.
Pl Bosch LSU4 ilyen szenzor.

Hirtelen nem tudom mi az 5 vezetek, regen foglalkoztam vele. De a futes homerseklet meres miatt van igy megcifrazva. Eleg pontosan kell tartani adott homersekleten, hogy pontosan merjen.
(Meg hogy ne menjen hamar tonkre)

A komputerrol eleg par masodpercre leszedni a villanyt. Max 1 perc eleg.
RAM-ban tarolja sok computer a hibakodot, az meg ennyi ido alatt boven elfelejti a tartalmat.
Pl Dedra-ban hasznalatos Weber-Marelli ilyen.

Lancia hibakod infok:
http://www.dotnet.com/~dprune/efiman.pdf

(Benne van egy szep diagramm arrol, amit lada002 emlitett: Lambda - fogyi, teljesitmenygorbe)
Ugyan az a befecs komputer van az emlitett motorban (motoguzzi) is, mint a lanciaban.
Meg nem probaltam, de elvileg ki tudja morzezni a hibakodot ez is.

Arnold

Előzmény: Trebitsch (1760)
lada002 Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1768
Hello!

Én megnézném a gyújtásrendszeredet is, illetve kezdésként: szerencsés a helyzet, ha az autó üresjáratban (álló helyzetben pörgeted az említett fordszámon) is produkálja a hibát, de ha nem akkor is rá kell akasztgatni az oszcilloszkópot és a gázelemzőt és megnézni mit is produkál! Ebből már sok minden kiderül és megadja az irányt, merre kell tovább keresgélni! Persze tudom, hogy nem mindenkinek van lehetősége ezekre a vizsgálatokra, javasolni csak azt tudom, keresni kell egy becsületes, megbízható, hozzáértő maszekot, aki el tud végezni ilyen diagnosztikai vizsgálatot, és az ilyenek általában meg is tudják javítani! Az "injektoros műhelyek" aztán nagyon meg tudnak vágni, azt mondanak amit akarnak, pedig nem szoktak ám olyan óriási hibák lenni!

Üdv: Laci

Előzmény: nuttin (1765)
lada002 Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1767
Ja!
A magas HC nem feltétlenül jelent dús keveréket! Azt jelenti, hogy valami miatt sok az elégetlen szénhidrogén a kipufogógázban. Oka lehet a túl szegény keverék is, a dús is, de lehet olaj is, mert az is CH (2ü-nél ez ugye jelentős, de a nagy kartergáz felviszi 4ü-nél is), de a nagy előgyújtás is keményen felviheti, ha nem is keményen, de legalább annyira, hogy ne tudjunk rá zöldkártyát csinálni! Szóval akkor kapunk teljes képet, ha egyszerre nézzük a CO, HC, lambda, O2, CO2 értékeket, és nyilván ha tudjuk, ezek hogy változnak a keverési arány függvényében!
Előzmény: Szkátó (1764)
lada002 Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1766
Hello!

A lambda a ténylegesen beszívott levegő tömege és az elméletileg a tökéletes égéshez szükséges levegő tömegének a hányadosa, tehát egy viszonyszám! Így nyilván ha 1 fölött van, az légfelesleget jelent, tehát szegény keveréket, pl. 1,2-nél 14,7kg helyett 17,64kg levegőt "kap" 1 kg benzin. Egyébként ez már elég durván szegény keverék, ennek már a motor járásán is látszódnia kellene! És ha ezt az 1,2-t a chip produkálta, akkor az nem túl jól sikerült (tényleg, nem 1,02 volt véletlenül?)! A HC az említettek (1758) miatt szegény keveréknél ismét elindul felfelé, minimuma sok mindentől függ, kb. 1,1 körül van.
Egyébként a lambda=1 semmilyen szempontból nem optimum, csak és kizárólag a katalizátor miatt járnak az autók 1-es lambdával, mert a katalizátor itt dolgozik a legjobb hatásfokkal! A legkisebb fogyasztást valamivel szegényebb, a legnagyobb teljesítményt kissé dúsabb keverékkel kapjuk!

Előzmény: Szkátó (1764)
nuttin Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1765
Sziasztok!

Kérdésem egy 91-es évjáratú Lancia Dedra 1.6ie-vel kapcsolatos. Kb. 150 ezer km-t futott. Motorszám: 835A10461xxxxxx.
Központi injektoros.
Problémám, hogy (meleg motornál is) folyamatos haladás mellett kb. 3200-3500-as fordulaton időnként, de rendszeresen rángat az autó. Ilyenkor a rángatás akkor szűnik meg, ha a lábam egy aprót visszaveszem a gázról. Előzéskor ciki.
Nem tudom, hogy összefügg-e a fenti problémával a másik gondom, ami hideg (<50 C) motornál jelentkezik. Közepesen erős gázadásnál, pl. amennyi a budai oldalról a Lágymányosi-hídra való felhajtáshoz szükséges, az Economy-meterem elfekszik a piros tartományba, s az autó elkezd fulladni. Ha ilyenkor leveszem a lábam a gázról kb. 500-ra lemegy a fordulat (előfordult, hogy lefulladt), majd 2-3 másodperc után ismét beáll.
Tény, hogy olajcserém lassan aktuális, de közvetlen olaj-, olajszűrő-, levegőszűrő-csere után is ugyanez a helyzet.
Mivel lehet a gond?

A Totalcar-Autodoki erre azt válaszolta, hogy:

Mindenféleképpen az injektor rendszer körül kéne keresni a hibát. Talán a pillangószelep pótméter? Fordulj injektoroshoz!

Nincs ötletetek arra mit érdemes megnéznem, mielőtt komoly forintokat adok az injektorosnak?

Köszönöm a segítséget.
Nuttin.

Szkátó Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1764
Akkor ez most az ideális 14,7kg levegő : 1kg benzin-hez képest mit jelent?
A CO alacsony volta miatt azt mondanám túl sok levegőt kap, de a maga HC meg pont az ellenkezőjét jelenti...
Vagy mégiscsak túl dús a keverék?

Különben egy chip hozta ki ezt a változást a motorból, a gyári vezérléssel hozza a lambada~=1-et.

Előzmény: lada002 (1763)
lada002 Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1763
Hello!

1,2-es lambdánál a CO már igen alacsony, a NOx-et nem mérjük főleg nem NO2-t külön! A HC viszont felmegy, az alacsonyabb égési hőmérséklet miatt, a hengerfal is "hidegebb" és mellette van egy olyan zóna - quench-zóna - ahol a lángok mintegy kialszanak, az égés egyébként is lasabb, így az elégetlen szénhidrogének (HC) értéke lesz magasabb.

Üdv: Laci

Előzmény: Szkátó (1728)
Big Blaster Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1762
Sikerült még némi infót találnom a lambda szondával kapcsolatban.

A járgányban 2 darab fűtött, 4 vezetékes szonda van. Összesen 11 hibakódot különböztet meg a számítógép, ami mind a lambda szondák valamilyen hibájára utal. A 11 hibakódból 6 az első, 5 a hátsó szonda hibájára utal. Elvileg bármelyik hiba esetén be kellene kapcsolni a műszerfalon lévő hibajelző pilácsnak.

Az eddig összegyűjtött infók alapján egy dolog vált biztossá: olyan mértékben bonyolult a motor szabályzó rendszere, hogy látatlanban szinte lehetetlen behatárolni a hiba forrását. Sok mindennel lehet kísérletezni, de úgy látom, hogy nagymértékben segítené a hibakeresést, ha ki tudnám olvastatni a számítógép hibatárolóját.

Előzmény: Trebitsch (1755)
Big Blaster Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1761
Hello!

A kipuff hegesztéssel kapcsolatban arra gondoltam, hogy esetleg a hegesztés során olyan gázok szabadultak fel, amelyek hazavágták a lambda szondát. Nem tudom, hogy ilyesmire mennyire érzékeny a szonda.

Van műszer a méréshez, nekem csak analóg, a faternak mindkét fajta. Ez nem akadály.

Eszembe jutott még valami, lehet, hogy már írtam valahol, de most mégegyszer leírom. A múlt héten csináltattam egy motortér mosást. Nem tapasztaltam utána semmi rendellenességet. Egyből indult a járgány és utána pár nap alatt mentem még vagy 100 km-t minden gond nélkül. Viszont vasárnap azt vettem észre, hogy az óra elállítódott és a rádió is elfelejtette a beprogramozott adókat. Ez arra utal, hogy megszünt valamennyi időre a feszkó, hasonló módon mint ha kivettem volna az aksit. Lehet, hogy a mosás során történt ez, amikor össze-vissza vizeztek mindent a motortérben, de akkor nem tűnt fel. Csak azért ítram le mind ezt, mert esetleg valami köze lehet ahhoz, hogy elszaródott valami a járgányban. Neked mi a véleményed?

Valahol olvastam olyat, hogy esetleg érdemes lehet kivenni 1-2 órára az aksit, hogy a kompjuterből törlődjenek olyan téves adatok, amiknek nem kellene ott lenni. Ebben van valami, vagy teljesen hülyeség?

Előzmény: Trebitsch (1755)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!