Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vikiviki Creative Commons License 2003.01.15 0 0 1175
ezzel vitatkoznek.. en, mikor csak gazzal mentem es jofel evig nem tankoltam bele semmit, es mikor utoljara tankoltam, felig toltottemtele a tankot. Namarmost nekem jofel evig nem mozdult el kozeprol a mutato. Illetve amig hideg volt a kocsi, addig egy kicsit alatta volt,ahogy felmelegedett, akkor meg egy kicsit folotte.
A harom deci is piszoksoknak tunik inditasonkent...
Előzmény: Trebitsch (1173)
atompyka Creative Commons License 2003.01.15 0 0 1174
:-)
Előzmény: Trebitsch (1171)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.14 0 0 1173
Má alig... Azér, komolyabban: kicsit számolj. Ha 3 decit fogyasztasz minden indításhoz, és az a pár hónap kettő, amikor minden nap beindítottad benzinnel, akkor az 60*3 deci, azaz 18 liter, ami elfogyott indításra. 3 deci elfogy induláskor, hideg motorral percek alatt...

Amúgy meg nézegesd/szagolgasd járó motornál a kocsit, hogy nics-e sérülés a benzin visszafolyó ágában. Ámbár, hónapok alatt 20-25 liter... Szal szerintem nincs ott semmi baj. :)

Előzmény: lukit (1172)
lukit Creative Commons License 2003.01.14 0 0 1172
LOL
Trebitsch kartars, ilyenkor is ebren?:)
Előzmény: Trebitsch (1171)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.14 0 0 1171
Ennek a fordítottját ismerem: a rossz gyerekek, amikor ki akartak cseszni a gonosz szomszéd bácsival, akkor minden éjjel betöltöttek pár liter benzint a tankjába. Gonosz szomszéd bácsi mindenkinek dicsekedett, hogy nyomja mint a vadbarom, és még így is csak 5-6 litert iszik a hatliteres vényóc itt a városban...
Aztán úgy fél év múlva abbahagyták a srácok. Onnantól kezdve az autó ki nem jött a szervizből, gonosz szomszédot meg totál hülyének nézte az összes szerelő, meg a benzinkutas, meg mindenki. :)
Előzmény: lukit (1170)
lukit Creative Commons License 2003.01.14 0 0 1170
a segitsegeteket kernem ismet: az a fura jelenseg, hogy fogy a benzin. ez onmagaban meg rendben is lenne, de a kocsi gazzal megy:) csak beinditashoz hasznalok benzint. kb 25-30 liter tunt el az utobbi par honapban.
mar akkor gyanus volt a dolog, amikor meg nem volt benne gaz: reggel bepattantam a kocsiba es par perc jaras utan mindig kevesebbet mutatott, mint elozo nap, amikor leparkoltam vele. nem is nagyon foglalkoztatott, gondoltam a muszer szaraxik. viszont mar par honapja csak gazzal jarok es hat a benya tunik el. alul nem csopog.

van vmi tippetek? ford sierra '91 2.0.

CyberShot Creative Commons License 2003.01.14 0 0 1169
Trebitsch,

Köszi a tanácsokat, úgy néz ki, hogy a töltés segített. Persze lehet, hogy -15-ben egyszerűen nem fog töltött aksival sem indulni, de remélem, ezt nem kell kipróbálnom egy darabig:)

Big Blaster Creative Commons License 2003.01.14 0 0 1168
Szevasztok!

Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Egy '97-es Hyundai Lantrám van. Kétezres, 16 szelepes, hengerenkénti befecskendezéses a motorja.
Az a gond, hogy két napja csak nehezen tudom beindítani először, a mínusz 10-15 fokban. Korábban MINDIG beindult 2-3 fordulat után. Először vasárnap tapasztaltam a jelenséget, aztán tegnap is megismétlődött. Van néhány ötletem, hogy mivel lehet gond, de nem vagyok biztos egyikben sem.

A jelenség az, hogy 4-5 alkalommal és 5-6 másodperceg kell önindítózni, hogy beröffenjen a motor. Nekem úgy tűnik, hogy elég lassan teker az önindító, de gyakorlatilag folyamatosan és közben egy-egy ütemre beröffen a moci. Miután elindul a motor, töbször van, hogy rövid idő mulva (2-3 sec) magátol leáll. Ez úgy néz ki, hogy miután beindult a motor, felmegy a fordulatszám 2000 köré és elkezd csökkenni. Lemegy 1000 alá és leáll. Normális esetben ilyen hidegben kb. 1200-1300 körül meg kellene állnia és onnét csak lassan csökkennie 900-ra.

Ha már stabilan megy a motor, nem veszek észre semmi rendellenességet. Stabil az alapjárat, nem rángat, nem hagy ki. Ha megállok egy-két órára, akkor simán, könnyen indul, mint korábban.

Az aksi szerintem már elég régi lehet, de forgat, ha nem is olyan gyorsan. Viszont tegnap észrevettem, hogy az egyik saru elég laza. Ezt meghúztam, de csak ma tudom kipróbálni, hogy ezzel megoldódott-e a gond. A másik körülmény, hogy éppen szombaton tankoltam tele a járgányt és rá következő nap jött elő a hiba. E-miatt a benzin minőségére is gyanakszom. Nem tudom, hogy a vizes benzin okozhat-e ilyen indítási problémat, ami csak hidegen jön elő.

Nekem érzésre úgy tűnik, hogy túl szegény keveréket kap a motor, de az mitől lehet? Mivel lehet még gond? Mit érdemes megnézni?

Remélem tudtok segíteni egy-két jó ötlettel.

CyberShot Creative Commons License 2003.01.13 0 0 1167
Generátoros. De egyszerre max. 10 km-t megyek vele,és ált. reggel sötétben és hidegben, amikoris megy minden vill. fogyasztó, ami létezik.
Előzmény: Szkátó (1166)
Szkátó Creative Commons License 2003.01.13 0 0 1166
Generátoros a fityód vagy dinamós?
Ha dinamós, és csak rövid szakaszokon használod, akkor szerezz be egy aksitöltőt, mert elég gyakran kell töltögetni...
Előzmény: CyberShot (1160)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.13 0 0 1165
Könnyen lehet; töltsd föl először lyól. De 14.4V fölé semmiképp se! Ha jó az akkud, azt már töltés közben látod, ha ráteszel egy voltmérőt. Aránylag gyorsan (töltőáramtól függ) felmegy olyan 13.5V környékére, ott álldigál egy jódarabig, és aztán megint viszonylag gyorsan eléri a végét.
Előzmény: CyberShot (1164)
CyberShot Creative Commons License 2003.01.13 0 0 1164
Okés, akkor ma délután diagnosztizálok:)
Elképzelhető, hogy a sok rövid menet miatt nem tudott feltöltődni az áramforrásom...
Köszi!
Előzmény: Trebitsch (1163)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.13 0 0 1163
10,5-11V alá nem jó, ha esik. Viszont ha mégis, akkor megvan a hiba, az akku. :)
Ha ennél magasabb a fesz indítózás közben, akkor el kell kezdeni keresgélni, hogy melyik drótban, ileltve test-szakaszban marad benne a nafta.
Előzmény: CyberShot (1162)
CyberShot Creative Commons License 2003.01.13 0 0 1162
Köszi, akkor lesz egy kis aksitöltés, aztán méricskélés.
Az akkunál mennyit kell mérni indítózásnál? Meddig eshet a feszkó?
Előzmény: Trebitsch (1161)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.13 0 0 1161
Legvalószínűbb, hogy az akku satnya.
Kicsi eséllyel van valahol egy laza/hiányzó kötés, pl. hiányzó vagy elkorrodált motor/kasztni testátkötés, és emiatt picit nagy az áram útjában az ellenállás.
Indítózás közben multiméter először az akkusarun, aztán meg itt-ott rulezik... :)
Előzmény: CyberShot (1160)
CyberShot Creative Commons License 2003.01.13 0 0 1160
Sziasztok!

Ha ilyen hidegben, mint a mai reggel (-15 fok) nagyon nehezen forgat az önindító (és nem indul a verda:), akkor az aksigyengeség, vagy lehet más is (pl. olajdermedés vagy önindító)?
Az aksi bír 10-20-szori indítózást is, de nagyon lassan teker.
Az olaj 15W40 SF
A verda 700ccm-es kisfityó.

kivi Creative Commons License 2003.01.12 0 0 1159
Hogy mérnek ezek?

Nonlineárisan. :-)

Trebitsch,
köszönöm a választ, ha egy kicsit csökken a hó mennyisége akkor majd körülnlézek az ISC háza táján. (Ja, magamtól is tudtam volna ám mi az az ISC. :-)

Előzmény: BLASIUS (1158)
BLASIUS Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1158
Hello!

Ilyen tréfás nívópálca lehet nekem is? Kb. 2000 km alatt fogy el egy lityó olaj, tehát eszi valamennyire, de nem vészes, mert amúgy minden fasza rajta. Viszont, amikor nézem a szintet kb. 600 km után már a fele alatt van az olaj. Rátöltök max 2 decit és már picit túl is ment. Hogy mérnek ezek?

Előzmény: Trebitsch (1155)
bonyolult Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1157
arnoldf, a vizhofok nekem sem nagyon megy 70 fok fole (csak dugoban) de ennek a nyitott allapotban elhunyt termosztat az oka - csere. NEmtom a tiedben milyen van, nalam a termosztatot csak hazzal egyutt lehet cserelni, most varom h. megjojjon a digoktol mert itthon nem kaphato.:) A legaramlas allito motorok nalam teljesen jol mukodnek, oda fujnak ahova kell nekik. Pollenszuro van a klimas kocsikban...ha szemben allsz az autoval, akkor a szelvedo alatti bal oldali muanyag takaro elemet kell leszedni, az alatt van. NEkem is iszonyatosan parasodik, de tobben mondtak mar h. ennek lehet az elkoszolodott pollenszuro is az okozoja. Hat eleg retkes, az teny.:)) Kemeny 1800 Ft. volt, csak a jo idore varok h. kicserelhessem. Egyenletlen alapjarat: ha 16V-s az autod, akkor van a vezermu-szij mellett egy kiegyenlito szij is. Ennek szakadasa okozhat alapjarat ingadozast, szerencsere a szelepek ettol meg nincsenek veszelyben. 8V-s eseten nemtom, talan a generator kornyeken kellene korulnezni (foleg ha fogyasztok bekapcsolasakor jelentkezik) - kopott szenkefek, rossz fesz.szabalyozo is okozhatja. A tobbi kerdeshez lovesem sincs.:)
Udv:
B.
Előzmény: arnoldf (1147)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1156
Maradhat így is, semmi gond nem lesz belőle. Ha nagyon sok, majd kinyomja a tágulási tartály túlfolyócsövén, de úgy alapvetően senkit nem zavar, ha több a víz... Ha kevesebb, az igen. :)
Előzmény: vikiviki (1153)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1155
Hali!
Fék: cseréljétek ki a visszacsapószelepet is. Nem tudom, hogy ennél a típusnál a csőben van, vagy a szervodob csatlakozójában, meg kell keresni, de a hiba máshol már nem lehet.
Nívópálca olajpök: passz. Pontosabban le kéne csekkolni, hogy egész biztos belevaló pálca van-e benne, mert néha mgtréfálják az embert, és mikor olajat tölt a pálca szerint, akkor valójában másfél literrel több van benne a kelleténél, és belecsapkodnak a hajtókarok. Check: pl. gépkönyv szerinti olajmennyiség beletölt, és megnéz, hogy hogy áll ez a dolog a nívópálcán.
Előzmény: tafi2000 (1151)
Kulimász Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1154
Jobb, mintha az olajat töltötte volna túl...
Szerintem nem olyan vészes a dolog, de a biztonság kedvéért egy kicsit szívjál le belőle gumicsővel.
Előzmény: vikiviki (1153)
vikiviki Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1153
hali'

szerelo max jel fole toltotte a kocsimban a hutovuzet. Ki kell cserelni, vagy maradhat igy is?

lakos Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1152
Hát valami ilyesmi lehet. Bár úgy emlékszem a benzincsövek nemrég ki lettek komplett cserélve, bár a fene tudja lehet, hogy már több éve. Annyiszor hordom szervízbe, hogy már összefolyik, hogy mit mikor csináltak:) Emlékszem régen a 1200-est néha a faterral úgy indítottuk be hasonló esetben, hogy én indítóztam, ő meg óvatosan öntötte fölülről a benzin bele abba a nagy kerek izé alatti részbe. Persze azt a nagy kerek izét (levegőszűrő?) előbb leszereltük. Lehet ez egy megoldás ennél is?

Hogy a hidegindító működik-e nem tudom. Sőt bevallom azt se tudom mi az, hol van és miből lehet tudni, működik-e... Elég láma vagyok ezekhez sajna.

Előzmény: Trebitsch (1149)
tafi2000 Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1151
Hella!
Van egy kis gondom és a szerelők is egy csöppet tanácstalanok.
Az autó egy 85-ös ford orion 1.6D.
A probléma pedig az, hogy kis motorfordulaton túl kicsi a fékrásegítés, pedig már a vákumszivattyút és a rásegító hengert is cserélték.
A másik pedig az, hogy a nívópálca mellett köpi az olajat, úgyhogy le kellett zárnom dugóval.
Mi lehet a gond a gépezettel, és hogyan lehet eztet orvosolni.
előre is kössze
tafi
alpinaB6 Creative Commons License 2003.01.09 0 0 1150
lakos:

hidegindito mukodik??

Előzmény: Trebitsch (1149)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.09 0 0 1149
Át kéne nézni a benzincsöveket. Repedezettség, laza, kitágult vég, hiányzó bilincs... Valszeg leürül a porlasztó úszóháza, és nehezen kapja föl, tehát falsot szív valahol.

Ha egy ilyen hosszabb állás után kézi erővel (lehúzod a porlasztó és AC-pumpa közötti cső AC felőli végét, beledux egy illeszkedő tölcsért) feltöltöd, és akkor minden OK, akkor tutira ez van.
Vigyázz, ne locsold szerteszét a benzint, mer a tűzoltók is nehezen járnak ebbe a hóba... :)

Előzmény: lakos (1146)
Kulimász Creative Commons License 2003.01.09 0 0 1148
Arnold!

Add el, és vegyél helyette Subaru Imprezát!!!:-)))
Egyébként a hőfok nekem sem ment anno soha 80 fok fölé, de itt mások is megállapították, hogy ezek sajnos gyárilag ilyenek.
Belső levegő keringetés nekem is "out of order" volt.
Kerestem én is, de szerintem pollenszűrő gyárilag nincs - vagy az enyémből is lenyúlták.
Rángatást az injektor okozhatja. Váltó? Hát az nem nagyon. Kuplung is csak induláskor.
De ezenkívül még rengeteg dolog lehet. Lambdaszonda, elosztó, törött vezetékek (emlékszel, amikor szívtunk vele?), ac pumpa (nyomást mértél már???), gyújtáselektronika, testhiba. Na meg az is számít, hogy mikor volt utoljára pasival a kis ribanc...:-)

Előzmény: arnoldf (1147)
arnoldf Creative Commons License 2003.01.09 0 0 1147
Sziasztok!

Volna nékem egy '92-es Lancia Dedra 2.0ie-m. Masfél éve nyúzom a kis ribancot (a háta mögött csak így hívom), nagyon szeretem gyönyörű autó kivűl-belül, rettentő kényelmes, és imádja az utat falni, és imádják a lányok a kárpit (szürke alacantara hasított bőr), kényelem miatt :-),
Csakhát foglalkozni kell vele. Utóbbi időben kissé elhanyagoltam, rendbe kellene kapni.
Kérdesek:
Vizhőfok 75 fok körül van országúton, dugóban viszonylag hamar felugrik 98-ra.Ott kapcsol be a venti.Normalis ez?Dedra-sok vagytok itt?Nektek mennyi?
Digit klimás, és csak most tűnt fel, hogy a lábhoz menő levegő, és az ablakhoz menő levegő kapcsoló ugyan abba a helyzetbe allítja a légáramlást.Azaz kamu a negy gomb, vagy rossz. :-)
Én csak három motort találtam a levegőztető rendszerben,és azok többé kevesbé működnek.
(A külső-belső levegő választó motor, a hideg-meleg választó, illetve radiátor szelepet adjusztáló motor, továbba a lábhoz,lábhoz-arcba,arcba,szelvédőre a levegőt motor) Ezek működnek, így vagy van valahol még egy motor ami nem megy vagy tényleg kamu...
Valamelyőtök tudja mi az igazság?
Ja, tipushiba: A külső-belső levegő választó moci szét szokta tépni saját magát. Miért, nem tudjátok? Nyáron voltam olyan lelkes, és lebontottam a műszerfalat, kibányásztam a motort, megkokányoltam, de rádugni nem lehet most sem a vezérlőre, mert vagy fél percig adja neki a villanyt, holott 3-4 sec alatt atér egyik helyzetből a másikba.Széttépni mondjuk mostmár nem tudja magát, mert "kuplungosra" csináltam meg, de zavar a hiánya. (IFA-k mögött főleg)Elektronikát egyenlőre nincs időm kokányolni amelyik lekapcsolja, ha megnő az áram, pedig az a sejtésem az lesz a vége.
Gyárilag hogy a túróba működhetett eszem nincs hozzá.Végálláskapcsolót nem találtam, áramot nem mér. Legalább is nem találtam a vezérlő nyákon erre utaló jelet.
Másik hiba: Most vettem észre pár hete:A radiátor melegvízszelep el van törve, állandóan átengedte a melegvizet.Lehet, hogy ezért nem volt a legtökéletesebb a klimám?Persze ezt is próbáltam megkokányolni az eredmény az lett, hogy a lábamra engedte a forróvizet, és hegeszthettem egy csonkot átmenetileg a szelep helyett...
Van a dedrában pollenszűrő?
Mert azt sem találtam.Vagy nincs, vagy lenyulták...
Rángat is újabban.
Ez mi a csudától lehet?
A szenzorokkal, gyertyákkal, trafóval, gyertakábellel már futottam köröket.
Injektor, mechanika(valtó stb.) okozhatja?
Kuplung új, az nem okozza.
Ja, és az alapjárat is elég instabil.
Főleg, ha nagyobb fogyasztó bekapcsol.
Hatsó ablakfűtés, hűtőventillátor, klima.
Régebben nem volt ilyen érzékeny.
Sőt, ha bekapcsolt a klima, akkor fel is vitte 900-ra az alapjárati ford.számot.
Mi is van még...
Ja, fék.
ABS-es, és nem vagyok elégedett vele.
Pályán 130-nál ha beleugrok nem tudom annyira nyomni, hogy ABS doboltassa a pedált. Mi lehet a gond? Tipp? Gondolom ez nem normális.Csak akkor fog rendesen a fék, ha két-három állat nagyot fékezek vele, utána. De utána is egy darabig csak.
Fékolajat cseréltem, lelégtelenítettem, műhelyben is légtelenítették, ez nem lehet gond.Én valami berohadásra, főfékhengerre gyanakszom.ABS ugye nem csinál ilyet?

Párásodik átok módon. Ez az egy dolog, amit utálok benne.Meg, hogy nem négykerekes, HF Integrale. :-)

Hirtelen más nincs.

Láttam már eleg sokat az autóból, szóval, ha valakinek kérdése van, akkor van esély rá, hogy tudok segíteni.Főleg elektronika tájékon.

Ja, a hűtőventillátor vezetéke hajamos elégni a csatlakozásnal a motor mögötti fekete dobozfedél alatt. (Amit három csillagfejű csavar fog fel, ahol a lambda csatija, MAP szenzor ilyesmi van. Ha elég, akkor a klima sem indul be...)

Ami még érdekelne:
Lelkiismeretes, ügyes szaki, aki a futőművemet meg tudja nézni, be tudja állítani. Egy kátyú rendesen betett neki. Két alufelnim, gumim bánta, meg gondolom a futómű is kapott jócskán. :(((

Udv,
Arnold

Előzmény: Kulimász (1105)
lakos Creative Commons License 2003.01.09 0 0 1146
Az mitől lehet, hogy ha már 1-2 napig nem indítom be a motort akkor a 3.dik napon már szinte kínszenvedés beindítani. előbb utóbb beindul ugyan, de legalább 10-15 perc, szünetekkel. Van mikor nem bírom kivárni, és otthagyom. De pl ha ilyen esetben visszamegyek 1 óra múlva, pöccre indul. Az aksi forgat nem az a gond, nem is merül le még ilyenkor sem. Az első indítózásnál beröffen aztán egyből le is áll és jön a küszködés. Ha viszont, minden nap legalább egyszer (de még jobb ha kétszer) beindítom és járatom 1 percet, akkor bármikor simán indul. Csakhogy én nem járok mindennap kocsival ezért ha napokig áll és elfelejtem, aztán meg egyszercsak menni akarok, ott szívok. Tegnapi napot pl. kihagytam és ma reggel már nem bírtam beindítani. Amúgy miután beindul, minden rendesen működik. Ez egy opel kadett 20 éves, benzines.
tudom dobjam ki, de addig is ez van:)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!