Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kru Creative Commons License 2000.02.09 0 0 180
Volt már szó többször lopásvédelemről (lásd + Autólopás topic) - lehet, hogy hülyeség az ötlet, de 145-ben van valami védelem, ami ütközéskor lezárja a benzinellátást és a vezetőülés alatti gombbal lehet "újraéleszteni". Nem lehet ezt kicsit megbuherálni, hogy kézzel is le lehessen oldani a benzintankot? Homályosítson fel valaki szakértő, mekkora baromságot kérdeztem?
larini Creative Commons License 2000.02.09 0 0 179
A GTV-s!
Biztosan unalmas vagyok már, legalább annyira, mint a Te "utolsó Alfa" szöveged, de nem tudom megállni, hogy szóljak miatta. Igazad van, hogy a Bravo/Brava és a 145/146 padlólemeze ua., de melyik az a nagy tömegben gyártó autógyár, amelyik nem ezt csinálja?!
Csak így lehet megélni! A lényeg az, ha valaki ránéz egy 145-re, soha nem jut eszébe egy Bravo annyira különböző a két autó!
De azért ez még ízig-vérig Alfa!! Ha vezettél 145-öt vagy 146-ot, akkor Te is érezted, vagy nem?!
A próbakörről csak annyit, szerintem is elég furcsa dolog, hogy az embertől elvárják, azt hogy csengessen le x milla forintot, az autót meg majd kipróbálhatja, ha a sajátját átvette. :-(
Előzmény: A GTV-s (178)
A GTV-s Creative Commons License 2000.02.08 0 0 178
VMax:
Bizony, jól látod, közös platform :( (egyébként a 164-es óta csinálják) Nemhiába tartják a 75-öst az utolsó Alfának...
Al-fan:
Rosszkor mentél, az Alfaklub tesztrendezvényein lehet menni nagykörre is. Én GTV 3.0, 166 2.0 TB-t próbáltam legutóbb.
OFF
A következő ilyen ápr. 15-én lesz a Boldizsárban. De lesz klubnap legközelebb márc 17-én a Szamosinál (II. Kölcsey u. 2/a)A legutóbbi ma este volt, a használtautó importról hívtunk előadót a KFF-től. Ha érdekel a klub írj vagy ICQ:52804984
ON
LJ Creative Commons License 2000.02.08 0 0 177
Igen, ilyen nálam is. A rúd végébe jön a kulcs?
Nem az enyém, csak lesz, ha holnap megegyezünk. :)

A 145-ös előbb jött ki a Bravo-típuscsaládnál, és a Tipo padlólemezére épül. Az persze valószínű, hogy nincsenek falrengető különbségek a Bravo és a Tipo padlólemezek között. Hogy a Bravo és a 145-ös közeli rokonok, az nem lep meg, de azért ugye mindenki érzi a különbséget?... :)

Riasztón én is töröm a buksim... illetve, garancia ide vagy oda, én bizony belemászok abba az Alfába és kicsit bebiztosítom, hogy másnap is ott találjam... amilyenek a szervizek...

Előzmény: VMax (176)
VMax Creative Commons License 2000.02.08 0 0 176
Azt hiszem, neked is ua. a fajta zar van, mint nekem. Egy fekete cso amibe be kell tolni egy kromozott rudat. Ha jol tudom vmi lengyel szabadalom. Van meg a multlock, de az olyan ormotlan, es ronda is.

Mas: epp riasztot szereletem (paranoia rulez). Volt ugye anno egy brava-m is, es hajszalra eegyezo megoldasokkal talalkozom a 145-ben, mint a fiatban. Most nem a kerekanya-meretre gondolok :) Pl. a muszefalat az elso merevitohoz rogzito combos csavarok tok ugyanott vannak. Az ulesek rogzitese is teljesen egyezik. Az elso futomu lengokarjai, ill. a hatso segedalvaz es a hozzlengokarok ontvenyei is teljesen azonosnak neznek ki. Szoval kicsit szetneztem, es nagyon-nagyon gyanussa valt, hogy ez itt bizony a kozos platform startegia. Lehetseges, hogy a Bravo/Brava/Marea/145/146 ugyanarra az alvazra epul?

Előzmény: LJ (173)
LJ Creative Commons License 2000.02.08 0 0 175
Kiegészítők? Hát, egy fautánzat középkonzolt egyből bedumáltam a 145-ösbe, mert a széria fekete bakelit az egy bűncselekmény. Kicsit rángott a pali szemöldöke, de odaadta grátisz. Ez volt raktáron.
Viszont váltóbot nem volt, azt rendelni kellett volna (meg se kérdeztem, mennyiért), ehelyett szerény díjazás ellenében felajánlottak egy fa váltógombot, amit garanciában cseréltek egy másik autóról, mert kicsit sérült, és most levélnehezéknek használják (itt se kérdeztem meg, mennyiért adják, mert ha 200 forintnál több, az rablás).

Próbautat illetően lehet tanulni a Volvo Ivanicstól, ott még az S40 T4-est és az S80 T6-ost is odaadták szó nélkül, a C70-est csak azért nem mert mikor kedves haverom ment vele körbe, gyanús zörejek kezdtek jönni a futóműből... A 200 lóerős T4-es vezetése közben meg leb***tak, hogy ne tegyem negyvennél hármasba, mert úgy nem érezni az erejét, váltsak inkább mindig 6500 fordulat körül. No comment.
Egyikünk se úgy nézett ki mint aki tíz éven belül tizenötmilliós autót vesz, de soha egy rossz szót nem hallottunk a cégtől, mindig készségesen adták oda a legvadabb verdákat is.

Na ez vonatkozik a "csak úgy kipróbálom" jellegű próbautakra, viszont ha meg akarom venni a kocsit, akkor ne vihessem el? Ez vicc akar lenni?
Láttátok azt a filmet, amiben a pali roncsautókat vett és helyrehozta őket annyira, hogy menjenek még kétszáz métert, de úgy hogy fűrészport töltött a motorba meg ilyenek, csak hogy a vevő még éppen el tudja vinni? És ha most kiállok a kocsival a kereskedésből, aztán elkezd nekem füstölni, akkor meg kitalálják hogy én csesztem el és nem érvényes a garancia...
Az nem rossz ötlet, hogy onnan vezesse valaki a próbakörön, csak éppen láttam, hogy az egyik fickónak kb. ötödszörre sikerült az autóval FÉL MÉTERT HÁTRÉBBÁLLNI (nem vicc! rángatta összevissza), szóval rossz rágondolni, mit adhat elő előremenetben. :(

Még a hat hónap garancia valahogy élve tartja a reményt, hogy nem akarnak nagyon átverni, de még a legutolsó, autópályahíd alatt üzemelő autókereskedésből is szó nélkül kiengedtek minket próbaútra, pedig ott aztán semmi papírja nem volt az autónak. Itt meg külön megkérdeztem, a kocsit a kereskedéstől vesszük, nem magánszemélytől, szóval feltehetően már az övék.

Tragikus élményem is kötődik a mai naphoz, a Fiat Boldizsár előtt láttam egy 2.5-ös GTV6-ot. A kedvenc kocsim, egy barbár gondozásában. :( Igénytelen, ronda, abszolút típusidegen kerekek, műszerfalból lógó kábelek tömege, az egész autó sikoltott kegyelemért... miért vesz az ilyen Alfát? Remélem, olvassa az illető!

Előzmény: Al-fan (174)
Al-fan Creative Commons License 2000.02.08 0 0 174
LJ : hello,
Van egyáltalán valakinek konkrét tapasztalata Alfa lopások ügyében ? Nekem még nem merült fel az agyamban - talán helytelenül- hogy ezt a típust is vinnék. Ahogy olvastam itt a fórumban, egy német újság tesztje igen jónak találta az Alfa Code-ot. Természetesen ha egy autót kinéznek...tudjátok, el is viszik. De talán az Alfákra nem annyira van kereslet. Szerintetek ?
A kereskedo nyilván félti a kocsit, mert gondolom nincs a nevén , meg nincs biztosítva sem. Próbaútban én a Boldizsárnál nem is reménykedtem sosem, mert még a nyílt napok alkalmával is csak az udvaron lehetett korözni /max kettot/.
Talán ha a tolük vezeti valaki, úgy elvinnének próbálni, legfeljebb mondod, mit csináljon vele. Tudom, hogy nem ugyanaz, mintha te terelgetnéd, de jobb, mint a semmi.
Nem tudja valaki, hol lehet kiegészítoket venni "raktárról" itthon ? Még egy tisztességes- amúgy méregdrága- kulcstartójuk sincs készleten, rendelni kéne.
Előzmény: LJ (171)
LJ Creative Commons License 2000.02.08 0 0 173
Nálam ilyen baj nem lesz, mert teljesen süllyesztett kivitel, még kisebb is mint a normál autó lenne, mert a kulcslyuk bemélyed a boxba. Különben is, az Alfa több mint valószínű hogy kétszemélyesként fog üzemelni, magyarán ülések hátra, hátsó ülésre a kabátok és a táskák jönnek, aki meg odaül, annak csönd legyen. :)))
Előzmény: motyi (170)
LJ Creative Commons License 2000.02.08 0 0 172
Nálam ilyen baj nem lesz, mert teljesen süllyesztett kivitel, még kisebb is mint a normál autó lenne, mert a kulcslyuk bemélyed a boxba. Különben is, az Alfa több mint valószínű hogy kétszemélyesként fog üzemelni, magyarán ülések hátra, hátsó ülésre a kabátok és a táskák jönnek, aki meg odaül, annak csönd legyen. :)))
Előzmény: motyi (170)
LJ Creative Commons License 2000.02.08 0 0 171
akoiR: Jó, én egy szóval nem mondtam, hogy mostantól ha egy autótolvaj meglátja az autómat, az rituális öngyilkosságot követ el vagy elmegy Afrikába a Vöröskereszttel...
Elszállítás ellen tudtommal semmi nem véd, persze van olyan kütyü ami erre elkezd bömbölni, na de az manapság kit érdekel. A műholdas keresőt is ki lehet nyírni. De talán ezt nem 145-ös Alfáknak tartogatják.
Az meg szerintem inkább az extrém sport kategória, hogy egy autóval húzzák a másikat, amelyikben nyomják a kuplungot, mert ezzel aztán marha könnyű egérutat nyerni, nem is beszélve arról, hogy mit tudják ők, sasolja-e közben őket egy műhold vagy egy Cameleon 2000? Én megjátszom a sanszot, hogy ők nem játsszák meg.

Amúgy marha egyszerű megoldásom van, kiveszem a kuplungpedált és kész. Na most nyomjátok ki! Azt hiszitek, blöffölök? A Fiat500-ból úgy kivettük a váltóbotot, hogy csak na! :)

Viszont kösz a tippet az Autólopás topicról. Találtam vagy hármat, úgy látszik, néhányan nem keresnek kulcsszóra topicnyitás előtt. Elolvastam a főtopicot, helyenként elég lehangoló volt. :(

Ja, ma megint voltam 145-ösről tárgyalni. Nem azért, de szerintem itt engem hülyének néznek. Akkor vihetem próbaútra, ha lefoglalózom??? Ez eddig nem így ment! Aztán kiderül, hogy nincs benne főtengely, mi? Jó, hogy fél év garancia van rá, de ha esetleg a motor nem húz 6000 fölött, azt én tudom szerintetek érvényesíteni mint garanciális hibát?

motyi Creative Commons License 2000.02.08 0 0 170
LJ!

Az én Alfámba van sebváltózár. Egy gond van vele, az anyósülést nem lehet tőle eléggé előretolni, mert belkeakad az ülés. De az is lehet, hogy csak sz**ul szerelték be.

Mongoose Creative Commons License 2000.02.08 0 0 169
Hali!

Most olvastam az Autó Plusz legújabb számában egy Alfa Tesztet amit veletek is meg szeretnék osztani:

A szépség és a szörnyeteg

Teszt: Alfa Romeo 166 Super 2.0 V6 Turbo

Az Alfa Romeo 166-os motorpalettájának tesztautónkban szolgálatot teljesített egysége rendkívül élvezetessé tette az olasz márka zászlóshajójának vezetését. Ráadásul a vonzó forma, a stílusos belső és a korszerű technika is képes volt megdobogtatni a pilóta szívét.
Felturbózott élménycsomag
Az Alfa Romeo legnagyobb csinoskájának gépházteteje alatt csodálatos látvány tárul elénk: a hathengeres V-elrendezésű, kétliteres turbófeltöltős, töltőlevegő visszahűtéses és overboosttal (a maximális gyorsulás érdekében ideiglenesen megnöveli a töltőnyomást) felvértezett motor valódi esztétikai csemege, egyszerre testesíti meg a szépséget és a szörnyeteget. Polírozott szívócsövei és a szelepfedél égővörös feliratai megmozgatják az ember fantáziáját és azonnali indulásra, az óriási teljesítmény felderítésére késztetik. Bármilyen hideg is a reggel, nyitva hagyom az ajtót és adok néhány gázfröccsöt, hogy a dallam keményebbre váltson. Az erő muzsikája rendkívül hangzatos az Alfa előadásában! A vaskos ajtót behajtva a zene tovaszáll, ugyanis a 166-os csatahajó zajcsillapítása elsőrangú. A hengerenként kétszelepes motor 205 lóerejével csupán a csúcsmodell háromezres V6-osa (226 LE) kelhet versenyre, 280 Nm-es forgatónyomatékával pedig kizárólag a 2,4 JTD dízelé vetekedhet. A gázba taposva kezdetben semmi meghökkentő nem történik, majd 2000-es fordulatszám tájékán, a turbólyukból kilépve hajmeresztő vágta veszi kezdetét. Ha a kipörgésgátlót kiiktattuk a játékból, a 17 colos könnyűfém felniken feszítő 225/45-ös Goodyear Eagle F1 úthengerek sikoltva könyörögnek a tapadásért, s közben alig győzzük kapcsolgatni a fokozatokat. Adrenalinszintünk a sebességgel együtt rohamosan emelkedik. Mindössze 8,1 szekundum telt el az indulástól, amikor a közel 1,5 tonnás limuzin máris 100 km/h-val száguld és 28,4 másodperc alatt lezavarja az 1 km-es távot.

Dinamikus elegancia
A sportosított Super kivitel első kettős háromszög lengőkaros és a hátsó, oldalanként öt lengőkaros, keményített futóműve nagyszerűen viseli a megrázkódtatásokat. Az autó semleges viselkedése a határtartományban enyhe és egyszerűen korrigálható alulkormányozottságba csap át. A közvetlen áttételezésű kormányművel pontosan dirigálható a kocsi, és az ABS-szel kombinált négytárcsás fékrendszer is nagyszerűen dolgozik. A hatfokozatú váltó azonban kedvezőtlen benyomást tehet az Alfa vezetőjére. Az erőátviteli egység hosszú utakon járt, pontatlan és akadós volt, ráadásul terhelésváltásra erősen bólogatott, feltehetően többször átlagon felüli igénybevételnek volt kitéve. Habár az Alfa 166-os karosszériája - főleg a frontrészen - kevésbé lágyan ívelt, mint példaképül szolgáló kisebb testvéréé, az eleganciát és a dinamizmust egyaránt hatásosan képviselő formát kategóriájának leglátványosabbjai közé sorolhatjuk. A gazdagon felszerelt utastérben számtalan szépen kidolgozott részlet ragad magával, az ergonómia megfelelő, de a középkonzol LCD kijelzős vezérlőpultja némi megszokást igényel. Az Alfa Romeo 166-os alapára a kétezres turbómotorral 10 millió 625 ezer forint. Aki ilyen kaliberű autót vesz, azt remélhetőleg a gyakran 13 liter felé szökő fogyasztás sem riasztja vissza.

Asszem ennek már nem kell kommentár.....
He el akarjátok élőben is olvasni:

http://www.autoplusz.cjb.net/

akoiR Creative Commons License 2000.02.08 0 0 168
LJ
És mi van ha kinyomják a kuplungot és egy másik személyautóval elvontatják a sebváltózáras kocsidat? (Ezt az AUTÓLOPÁS topic-ban olvastam.)A gyári indításgátlós kocsit (mint pl. ALFA)szerintem elvontatják, a helyszínen nem pepecselnek vele. De lehet újrakódolni is az indításgátlót megfelelő műszerrel, de akik ilyet használnak azok a drágább kocsikat viszik el.Egy haverom mondta, hogy az ilyen újrakódoló gyári szerkezet és elég drága.
LJ Creative Commons License 2000.02.08 0 0 167
A 33-asról már lemondtam (bár még mindig ott áll). Mikor szóvá tettem az árat, a kereskedő azzal védekezett, hogy nem ez az ár magas, hanem sok külföldről hozott ronggyá hajtott és/vagy megtört 33-ast lehet bagóért megkapni.
Ebben végül is akár igaza is lehet, annyi legalábbis biztos hogy én még például 33-as Permanentet vagy állva, vagy őrült tempóban száguldva láttam csak, átmenet a kettő között nem nagyon volt. Szóval ha elég zsír állapotban van ez az Alfa, akár még érhet is ennyit.

De már nem nagyon foglalkoztat, most inkább az 1.6-os TS érdekel. Egyre nő a valószínűsége, kedden talán le is foglalózom. Tetszik!
Ja, és van benne egy úgynevezett sebességváltó-zár. A Képes Autó Expresszben szoktak ilyesmit hirdetni, ez a teljesen süllyesztett kivitel, csak egy lyuk van a kardánbox oldalán, ahova a zárat kell tolni. Kérdésem a következő, tud-e esetleg erről valaki, esetleg tapasztalatból (esetleg valaki próbált már ilyen autót ellopni...)? Ér valamit vagy csak dísz? Ha már a riasztó, az Alfa Code meg ez benne van a 145-ösben, az talán már elég?

Előzmény: motyi (166)
motyi Creative Commons License 2000.02.07 0 0 166
Hello!
Nekem 1 33-as 1.3 ie boxeres fehér Alfám van. Ha minden igaz a héten lesz kész. Rommá törtem az elejét. Már megint... Előtte Kadettem volt össze se lehet hasonlítani a kettőt.
Ti tapasztaltatok olyat, hogy ha visszaváltotok sebességben - kuplung fék - lefullad a motor? Azt mondták a szervízben, hogy tipus hiba. Kb. egy százasért lehetne meg csinálni, tök szétszedni a motort meg ilyenek. Nekem ez k**va soknak tűnik.
LJ szerintem a 94 Alfa ára 1 milla körül van, persze kérdés milyen extrák vannak benne.
fargo Creative Commons License 2000.02.06 0 0 165
:-(
Előzmény: A GTV-s (164)
A GTV-s Creative Commons License 2000.02.03 0 0 164
Jártam Majosházán, rám akarták sózni a Corradoról lemásoltelső spoilert, mondták, átalakítják a GTV-re, a szárnyat, aminek vittem a fényképét, lefikázták. De műanyagban tényleg jók.
Előzmény: fargo (161)
LJ Creative Commons License 2000.02.03 0 0 163
A múlt héten benéztem az Autóház Boldizsárhoz, van-e használt Alfa. Volt, csak horribilis összegért. Aztán épp mikor eljöttem, érkezett egy gyönyörű 33-as, amilyet kerestem volna - de nem kérdeztem rá, eladó-e, gondoltam, itt lesz az még egy darabig.
Erre ma visszamentem, és persze ott volt, csak épp néhány órája adták el. :( Illetve még nem biztos, mert lehet hogy mégse lesz bolt, holnap délig kiderül.

Az illető autó '94-es, metál-sötétzöld, 1,3 milla, 1.5 IE (97 paci). Állítólag nagyon meg volt kímélve és nem volt törve, aláírom hogy nagyon szép. Felni nincs. Mást viszont nem tudok, nem is kérdeztem, mert kicsi az esély hogy meg lehet még szerezni.
Viszont szerintem ez ennyiért drága. 1,7-es Permanentet is láttam már olcsóbban, viszont mostanában egyáltalán nem látok újabb eladó 33-ast, szóval lehet hogy azt kell megfizetni, hogy egyáltalán van (+olcsó biztosítást)? Mit szóltok a kocsihoz?

Persze a kereskedő egyből megpróbált egy másik verdát eladni, egy 145-öst 2,5-ért, amitől hanyatt estem, olyan gyönyörű felnijei voltak, amilyet még sosem láttam. Komolyan mondom, ha arra jártok, csak azért érdemes bemenni, hogy azokra a kerekekre vessetek egy pillanást. (Nem nehéz megismerni!) Hihetetlenül szépek, csak azok eladták volna nekem az autót - ha mondjuk nem kétszer annyi lett volna, mint a 33-as amiért jöttem...

A GTV-s Creative Commons License 2000.02.03 0 0 162
Ital Auto Bt. IX. Soroksári út 164. 280-8011, Keresd Domokos Csabát, hivatkozhatsz rám, egy héten belül minden megvan, a legolcsóbb Pesten
Előzmény: kru (160)
fargo Creative Commons License 2000.02.03 0 0 161
Próbáld meg Majosházát, ott gyártanak neked ugyanolyan, vagy egyedi spoilert is, harmadáron...
Előzmény: kru (160)
kru Creative Commons License 2000.02.03 0 0 160
Üdv! ALFA 145-höz keresek hátsó spoilert. Próbálkoztam már márkakereskedőnél, de kétszer kérdeztem vissza az árára... Szívesen várom, ha van valami ötletetek.
VMax Creative Commons License 2000.02.02 0 0 159
Ez elozo felszolalashoz csak annyit tennek hozza, hogy a 20ezres szervizintervallum a Selenia 20K bevezetese ota el. A masikkal (Racing, azt hiszem) 15ezer. Ez a Twin Spark motorokra vonatkozik. Boxerugyben nem vagyok ismeros.
Előzmény: Al-fan (158)
Al-fan Creative Commons License 2000.02.02 0 0 158
Kakimuki !
Én a magam részéről debütáns vagyok ugyan a fórumon, de a szívem régóta az Alfákért /és a többi olaszokért is/ dobog. Egy hónapja boldog tulajdonosa vagyok egy 145-ösnek. Hidd el, nem "csak" 1.6 az a motor... Bár igaz, ez már nem a boxer, te pedig nem említetted, a kiszemelt példány milyen motorral szerelt.
A lényeg : a szervíz intervallum 20 ezer Km , ennyi van a szervízkönyvben, legalábbis az újabbakban. Ha a kinézett darab szervízkönyves, kérd el, benne van minden, amire kiváncsi lehetsz. Sok függ viszont a felhasznált olaj minőségétől, mert szerintem az olajcsere 20 ezrenként , zömében városi forgalomban csak nagyon jó olajjal megy el. /Selénia ??/A garancia 100.000 KM de max 1 év. Nem tudom mióta működik a 3 éves ALFA -Contact, amely egy kedvezményekre jogosító assistance szolgáltatás. Azért remélhetőleg erre az első három évben nem lesz szükség. A garancia, amennyiben a feltételek megvannak /vezetett szervízkönyv / megvannak, nem függ a tulajdonosok számától. Az árak ? Én erre nem tudok pontosan mondani semmit, de az alap Punto 55S, amikor a szokásos "semmit" csinálták a kötelezőn , kb. 35 ezerbe került. Nomost ezek nem FIAT árban dolgoznak...
Azért a másik autóhoz /Suzuki/ nem lehet hasonlítani, szerintem semmiben. Sem árban, sem fenntartási költségben, de élményben sem ! Én úgy hiszem, ALFÁT venni annak szabad, aki szeretni tudja és elnézi neki egy- két kisebb hibáját is. A Suzuki elvisz, ahová kell, csak nem úgy ...
Előzmény: Kakimuki (157)
Kakimuki Creative Commons License 2000.02.02 0 0 157
No a téma egyik fele sajnos (vagy szerencsére) megoldódott. Tegnap elvitték a kiszemelt Alfát. Az autó egyébként valószínűleg megegyezik azzal, amit akoiR említett, ugyanis a BENEFIT-nél állt. Nekem is azt mondták, hogy sérülésmentes, de érdekes módon kézségesen beleegyeztek, hogy elvigyem a Néróhoz állapotvizsgálatra. Biztosak voltak a dolgukban.
No mindegy, a hallottak alapján egy kicsit örülök a dolognak, mert, ha nem vitték volna el, akkor megvettem volna ...

A Suzuki még mindig itt lóg a levegőben, de most még van egy kiszemelt Alfám. Igaz, hogy ez csak 1,6-os, de legalább magyarországi és szervízkönyves.

Néhány kérdésem még felmerült:
- Mennyi az Alfák kötelező szervízintervalluma ?
- Kb. mikor esedékes az első nagyobb szervizelés (fékbetét csere, vezérműszíj-lánc csere, stb ...)
- Ez kb. mennyit kóstálhat és mennyi egy átlagos kötelező költsége?
- Milyen garanciát vállalnak az Alfákra (100000 km, vagy x év ?)
- Tovább él-e az eredeti garancia, ha tulajdonostól vásárolok garanciális autót ?

A válaszokat köszönöm !

Ja mégegy bugyuta kérdés:
- Passzolnak-e a szabvány tetőcsomagtartók egy 146-osra, vagy speckót kell hozzá vásárolni? Mennyibe kerülhet ?

jo_lenne_tudni Creative Commons License 2000.02.01 0 0 156
Nyugodjatok meg, a szalonokban is elsjak a serult autot, mint uj... tudnek parat meselni! Ja, es nem csak egy szalon, hanem tobb is.

Ezek utan gyakorlatilag tokmindegy, hogy melyiket veszed meg. Sokszor, nyugodjatok meg, meg a szakik sem tudjak megmondani, hogy torve volt e (errol is tudnek meselni, hihetetlen de igaz!).
A magyar szervizkonyveshez talan nagyobb a bizadalom, kevesebb a svindli lehetosege... ennyi.

Előzmény: akoiR (155)
akoiR Creative Commons License 2000.02.01 0 0 155
Kakimuki!

Én is most vásároltam Alfát, 145-öst. Rulez. De hónapokat vártam egy magyar szervizkönyvesre, a svájcit nem mertem megvenni, de asszem nem bántam meg. A XIX. kerben a Hofherr Albert utcában van egy kereskedő (AUTO BENEFIT)ott csak svájci kocsik vannak. Töröttek is :) Érdekes lehet az ár, hogy olcsóbb e a kocsi, mint egy magyarországi. Lényeg, hogy csak szakemberrel menj el megvenni, mert pl. a BENEFIT-nél is letagadták, hogy törve volt. Ott is áll vagy 3 hónapja. Én nem javaslom a svájcit. Homályos a múltja. A Suzukit meg felejts el.

Kakimuki Creative Commons License 2000.02.01 0 0 154
Sajna a Boldizsár egy kicsit messze van nekem. A Néró viszont 10 perc az autóteleptól, ahol az Alfa áll. Itt nincs valakinek ismerőse ???
Előzmény: A GTV-s (153)
A GTV-s Creative Commons License 2000.02.01 0 0 153
A Boldizsárban, a szervizben dolgozik egy jóbarátom, ha kell, megküldöm a telcsiszámát emilben.
Előzmény: TOM314 (152)
TOM314 Creative Commons License 2000.02.01 0 0 152
Kakimuki!

Tanacs...

Ha svajci a kocsi, akkor 99% hogy torott volt... ami meg nem olyan nagy baj, ha rendesen meg lett csinalva. A legjobb modja, hogy megtudd a kovetkezo. Menj el elore a Fiat Boldizsarhoz, es mond, hogy allapotvizsgalatra szeretnel bejelenteni egy kocsit, es probald meg megtudni, hogy ki (kik) fogjak atnezni a kocsit, es vedd ra oket, hogy rendesen nezzek at, es ha legkisebb gyanujuk van szoljanak. Amugy teljesen korrektek, en is naluk csinaltattam meg ezt kb 6500 forint volt, de megerte, mert mindent megneztek.
Nem nagyon szeretik, ha ott vagy mikozben vizsgaljak de meg lehet beszelni veluk.

Az en autommal a kovetkezo problemek voltak (146ti)
-1500 fordulatig valami csattogo hangot adott, es azt mondtak, hogy valami kiegyensulyozo nem tudom mi a felelos erte, es kb 50-60k fog kerulni... ismeror megcsinalta 20k ert, es azota teljesen jo
-vizhofokmero nem mutat rendesen

ennyi igaz hogy meg csak 40 ezer kilometr van benne
Udv Tom314

VMax Creative Commons License 2000.01.31 0 0 151
Hali Muki!

Nekem volt (van) mindketto. Volt egy 3 ajtos uj Swifte, de nem igazan szerette, ha a csalad meg a legfrissebb Metro-bevasarlas egyszerre belekerult. Gyanitom, hogy mivel sokat mentem vele igy megpakolva, ezert repedhetett el a B oszlop a 11 honapos auton. Garanciaban flexeltek meg hegesztettek volna, ugyhogy eladasra kerult. Egyebkent nagyon szerettem, motorikusan popec volt. Igaz, hogy a 8 literes fogyasztas azert megvolt varosban.

Most egy 145-os 1.6TS Alfat nyuzok, mint tudod ez a 146-os 3 ajtos kivitele. Ebben mar a soros 4 hengeres motor van, de korbeneztem egyeb 145/6-ok tajekan is. A boxer elvileg tobbet fogyaszt, raadasul az 1.7-es a QV(bocsi, ti) utani legsportosabb kivitel volt a boxerkorszakban, szoval iff azt fog. Ha jol emlekszem, 110-120 LE koruli teljesitmenye van, az 1.6 beoxernek 103LE.
Viszont gyonyoru hangja van :)) Amit en neztem, azaz hallottam, az altalam kiszemelt 146-nak a kipuffja eresztett valahol (az 97-es volt!) a kati utan. Ugy latszik a kipuff nem tul tartos, bar lehet, hogy ez csak egyedi volt. Hogy megbizhato-e... attol fugg hogyan vezettek... persze erre minden kereskedo ravagja a nagypapat. Erdemes megnezni az elso fektarcsakat, nincsenek-e barazdak rajta (ujjal erehetoekre gondolok) ill. a motort celszeru meghallgatni, nincs-e vmi csapagyhang (egy leendo 145 TS-nel jott olyan szornyu pediodikus csapagyhang, es nagyon fajt a szivem a kocsiert (8x16-os OZ felnik, eibach ultetes, Remus) de emiatt ott kellett hagynom, persze az ilyen cicomak eleve utalhatnak a hasznalatra)

Szerviz: jo, ha velet elott azert megnezi valami ismeros szaki, de az olajcsere nem egy nagy etwas, otthon is el lehet intezni (ha van aknad) igy csak a 4-5 liter meg a szuro. Kesobb persze esedekes a vezermuszij(lanc? nem tudom..) csere, na ehhez mar szeviz kell, hogy mennyibe lehet, no idea....
Karcolas: a zsir uj 145-ost az elso heten meghuzta valaki.... eppcsakhogy, de eleg volt egy 40ezres szamlara (oke, metalfeny dragabb)
Lopas: tetess bele sebvaltozarat, kormanyzarat, rejtett kapcsolot... ez meg elviselheto kiadas. Sajnos itt mar nem eleg kivenni az osztofejbol a pipat :(((
Na ugy ennyi jutott eszembe....
De ha alfat veszel, szamits ra, hogy a lampanal a legtobb halando erofitoagtani akar majd... de en ugy veszem eszre hogy rolunk azert nem alakult ki olyan negativ eloitelet, mint pl. a BMW-s "csavokrol".

Előzmény: Kakimuki (148)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!