Kulimász:
Jól gondolod, az lesz az!
És a víz nem folyik rá a vezetékkötegre, ami torony környéke felől a trafó felé megy?
Egyébként reménykedj, hogy nem a tarfód szállt el, mert a víz azt is kikészítheti, nem csak a csatlakozóját. Az pedig ha jól emlékszem 30 ezer HUF körül van...:-(((
Én egy kicsit meglocsolnám vizzel a motorházat esőt szimulálva és lesném, hogy merre folyik a víz.
Másfél hete írtam ide a beázós Tempráról, hogy esős időben hajlamos leállni percekkel elindulás után, majd óráikig nuku gyújtás - amíg ki nem szárad.
Azóta annyi fejlemény történt, hogy már egyátalán nem indul az autó :(((, nincs gyújtás. Minden más elektromos dolog működik. Csatlakozók megmozgatása, kontaktsprével megfújása után ugyanaz.
Szervizbe se tudom saját lábán elvinni.
A trafóra gyanakodnék elsőre, ki is szereltem (kb. ez a legbonyolultabb szerelés amit meg tudok csinálni) Teljesen száraz volt most, olvadás után is, csak a tetején levő rengeteg rozsdából gondolom hogy valamikor valahogy rá tud csurogni a víz. Akárcsak az alatta levő kábeltengerre, a bal toronytól lefelé mindenhova.
Hogy lehetne eldönteni hogy a trafó jó vagy rossz??? Mit mérjek rajta? (az aljáról -fehér folt a képen- le kellett csavarozni egy fémlappal rá felfekvő kábeles nemtudommit, amit nem volt honnan kihúzzak. Az mi lehet???)
Esetleg gyanús lehet még a trafótól az elosztóhoz vezető kábel -trafó felőli végén a külső gumin van is egy repedés-, de ez egyben van az elosztóval, legalábbis nem tudtam lehúzni.
Beázás: Ahogy kivettem ellenőrizni és feltölteni az akkut, elég ijesztőnak láttam, már az akku is be volt rohadva a helyére és mögötte, alatta, mellette a karosszéria vezeti a vizet. Továbbra is úgy látom, fékezés, kanyarodás hatására akár elöl a trafóra is rácsoroghat. Gyanítom, hogy elkoszosodtak az eredeti esővízelvezető csatornák (csövek?) amiket meg se találtam, de merem remélni hogy nem gyárilag ilyen elcseszett :-( Hol kellene gyárilag elfolyni az esővíznek?
Ha segít, holnap tudok felrakni képet a trafóról meg a toronyról, most nem jött össze.
Kívül olyan rozsdahalom kinézetű, de a csatlakozások mind fémtiszták és szárazak.
Namegeccer: az enyem egy Dedra 2.0ie, 1995-os, 1995 cm3, 16V, elso kerekes, szivo. Mind a szerelo, mind a bolt ahol erdeklodtem aszonta h. a termosztat hazzal egyutt van. Ha megsem az eleg erdekes...most kinek higyjek (higgyek, hogyiskelleztirni!? :))
A 2.0ie-nél nincs egybeépítve a házzal a termosztát, szerencsére külön is lehet cserélni. Nem is értem, miért jó az, ha egyben van, az kész kicseszés az autósokkal. Ház nélkül 1500 Ft, házzal 6-7 ezer Ft.
A pollenszuro hianyzik vagy a helye is? Egy hosszu teglalap alaku muanyag talcanak kellene lenni a burkolat alatt, az a pollenszuro helye. Ja egyebkent a Kondorosi uton (XI. ker. egy uszoda is van ott) van egy bolt ami csak autokhoz valo mindenfele szuroket forgalmaz, ott vettem mer' eppen utba esik munkaba menet.:)) Rangatas: meg az elozo automnal volt olyan h. miutan kicsereltem a komplett gyujtast, MAP szenzort, alapjarati szervomotort, fojtoszelep kapcsolot meg meg nemtommit, valaki ajanlotta h. huzzam szet a lambda szonda csatijat. Ha mexunik a rangatas akkor a szonda a hibas. Az volt.
Szelloztetes: ha a szelvedore iranyitom akkor csak oda fuj, ha labra akkor csak oda, stb. Es jol hallhato a motorok nyekergese mikor benyomom vmelyik gombot, tehat nalad valszeg el van kurodva. Termosztat: eppen tegnap hivtam fel egy Lancia alkatr. boltot, ott aszontak h. mindegyik termosztat hazzal egyutt van, bar lehet h. ez csak a 16V-s autokra igaz.
Gondolom ha a balansztengelyt elforgatták volna egy kicsit, lenne némi szabályszerűség a rángatásban. Legalább is számomra így lenne logikus, de aztán lehet, hogy hülyeség.
Van benne, vagy össze-vissza rángat?
Kulimasz:
Ha egyszer eladom, akkor egy 4 kerekes 24szelepes 164-est veszek, addig nem. :-)))
Mazoista vagyok, imadok autot szerelni. :-)
Benzinnyomas 3 bar, gyorsitaskor asszem 4-re ugrik fel.
bonyolult:
Az en termosztatom kulon is cserelheto, ez tuti, mert mar szedtem szet.Van otthon egy tarcsi, beteszem azt, megprobalom, hatha valtozik, bar az irottak alapjan nem ugy tunik.A legaramlas nekem is jol mukodik kb., csak az a fura, ha a "legfelfele", ill. "leglefele" iranyok kozott kapcsolok, akkor nem mozog semmi, nem hallatszik semmi zaj a muszerfalbol.A levego meg felfele is, meg lefele is megy a ket esetben.(Nem tudom teljes gozzel lefuvatni az ablakot ez zavar, fele levego lemegy a labamhoz)A szelvedo alatti muanyag takarot leszedtem a nyaron, de pollenszuronek hult helye van csak.Balanszszijam rendben (8V-sben is van), feszszabalyzo 1 eves, generatort szinten nyaron szedtem szet, felesztergaltattam a csuszogyuruit,csapagyat is csereltem benne, elvileg az is OK. Pollenszurot hol vetted?
Esetleg szerelok a balansztengelyeket elforgattak volna veletlenul, es azert rangat....
(balanszfeszito cserelve volt, kb. azota vacakol)
Ez eddig nem jutott eszembe.
Ha ez a baj hulyet kapok az biztos.
Szerintem a legtöbb autó "karbantartási tervében" nem szerepel, hogy x kilometerenként cserélni kéne a kábeleket, ergo csak akkor kell, ha baj van vele.
Köszike majd megnézem ha nem lesz ott a „szaki” nem szereti ha belepiszmogok az istentiszteletbe.
Ő a gyujtáselosztóra gyanakszik mert amikor szétszedte darabokban pergett ki a tömités valamilyen tekercsről ami felett forog az a kis izéke ami a gyújtás adja, most a tekercs teljesen szabadon van és szerinte áthúz az ív és ezért durrog
Azér egy ellenőrzést megér, te is meg tudod csinálni... Ha gyertyacsere előtt nem durrogott vissza a porlasztóba, akkor elég egyértelmű, hogy a csere alkalmával lett valami elkavarva. Tipikusan a gyertyakábeleket szokás, és annak a a tünete is ez.
Ugyanakkor persze a motor alig megy, nehezen indul, nem húz, prüszköl...
Ha csak szimplán nem megy egy henger, attól még nem durrog.
Szvsz valahogy összzagyvult a gyújtás. Az "a sárga szigetelő anyag" nyilván nem véletlenül volt ott, meg kéne állapítani az eredetét és pótolni.
Annyi minden lehet ezen kívül is. Megszakító (ha van), kondi, gyújtáskábelek, rotor, trafó, vezetékek...
Bocsi, de... Nem cseréltétek össze a gyertyakábeleket? Ha föntről nézed az elosztót, akkor óramutatóval megegyezően forog. Az egyes henger kábele meg van jelölve a fedélen, a sorrend pedig 1-3-4-2.
Toyota Carinaba kellenének műszerfal illetve kapcsoló világító izzók. A Toyotánál azt mondták, hogy 1300 forint darabja. Ránézésre kb 5 forint előállítási költsége lehet + a szállítás. Hol lehet ilyeneket beszerezni?
Sziasztok szakemberek!!
Én egy laikus autós vagyok és van egy Ford Escort 1.3-as „gépjárművem” Ez eddig nagyon szép csak az a baja hogy kicseréltük az összes gyertyát az olajat és ezután a kis „drága”:) azt produkájla hogy az egyik henger nem megy a gyertya jó van szikra is de a „szerelő haver” szerint visszadolgozik a porlasztóba a gyujtáselosztó-szétszedtük a villámharcost-és kipergett belőle valamilyen sárga szigetelő anyag :( lehet hogy ez a baja, ha rálépünk a gázra annyira durrog a motor hogy azt ember nem birja ki. Mi lehet a baja?
Kocsija válogatja. Ha lyól sejtem, akkor neked kézi kapcsoló van a gázra/benzinre, és nem automata, mint lukité.
A három decit aránylag egyszerűen ki lehet próbálni. Kb. 1 deci fér egy hagyományos, porlasztós autó porlasztójának úszóházába. Beindítod benzinnel - aztán üresbe kapcsolsz, és méred az időt, míg leáll... :)