olyan 96 utáni már nagyon necces kocsit venni mert a hibakódot akkor is jelzi a computer ha a sufniban meg is csinálták a kocsit.
Persze. A hibakódot ki kell törölni, mer ezek már emlékeznek akkor is ha lekapod az akkusarut.
Conradnál is van, meg sok helyen, nem egy nagy durranás. Az intelligensebbekben benne van a km-óra tekerő is.
Súlyossssssssss hiba! Garanciavesztéssel jár, az pedig valószínű hogy mindig belevegősödik majd a munkahenger.
Hacsak nem ittál a hideg ellen konyakot vagy effélét... :)
Lenne 1 kerdesem : ha a futest ugy allitom, hogy az ablakra fujja a levegot, akkor eros egett szag kezd terjengeni az autoban...
Ugy tapasztaltam, hogy ha egyeb allasban van a futes-kapcsolo (labter, fejter) akkor nincs ilyesmi buz.
Van vmi otletetek, hogy mi lehet az oka !?
(eddigi tippek : regi huto folyadek, poros motorter)
sőt. ez abszolut durva azért ha típushiba is lenne de 5 hónapos korban!??:-)
majd 10 év múlva
más: tennap beszéltem egy eléggé profi öreg autóklubos szerelő pasival jó faszi volt az öreg két sör megoldotta a nyelvét, -közben meg csinálta a kocsimat-:-))--szal Ő mondta hogy olyan 96 utáni már nagyon necces kocsit venni mert a hibakódot akkor is jelzi a computer ha a sufniban meg is csinálták a kocsit.
max márkaszerviz azt meg ugyebár mindenki tudja mi van...ez igaz?
mesélte ha a pályán megáll egy ilyen zsir új verda a sárga anygal kimegy oszt tréler..
Meg tudná nekem valaki mondani, hogy az 5 hónapos VW Polom miért hajlamos arra, hogy üresben egyszerüen leálljon?
Ez tipushiba, vagy az alapjáraton állitani kellene? Vigyem szerelőhöz, vagy törődjek bele?
Berci54321:
Az általad logikai modulnak nevezett ECM (engine control module) általában nem szokott beszarni. Szerintem ahhoz nem kell nyúlni. A gyújtásmodult és a főrelét (úgy látom egybe van építve, te Power modul-nak hívod), ha nem értesz hozzá, nem érdemes tesztelgetni mindenféle testelésekkel. Mindenképpen szerezni kell hozzá bekötési rajzot (System wiring diagrams), bár ez nem egyszerű feladat. A Hall generátoros jeladó sem szokott beszarni szerintem az is jó lesz. Az elégett nyákvezeték a relé melett nem véletlenül égett el, meg kellene keresni, hogy pontosan honnan hova vezet. A charging system egyébként nem egy különálló egység, ahogy Te gondolod, hanem a rendszerbekötés (system wiring) egy részrendszere, ami általában egy akkumulátorból, a generátorból, a fesszabályzóból, vezetékekből, reléből, biztosítékból, visszajelző lámpából áll. Ezek együtt a Charging system. Szerintem ez a vezeték Te esetedben a generátorhoz megy.
Mindenképp szervízkönyv beszerzésével kellene kezdeni a javítást. Ha esetleg van valami kapcsolásod, azt tedd fel ide vagy küld el és abból ki lehet indulni.
Üdv: szabe
Sziasztok!
Fiat tipo 1.6 digit, 1989.
nagyon tunyának érzem (145000km).
volt egy 1.6 Bx-em, 1985 az 92LE volt, a tipo 85 körül, de szerintem úgy sem megy mint egy 1.4-es.
mit érdemes kitisztítani rajta? mitől lehet a gyengeség?
lemaradt: a bx a tipohoz képest egy rakéta volt
Sziasztok!
Fiat tipo 1.6 digit, 1989.
nagyon tunyának érzem (145000km).
volt egy 1.6 Bx-em, 1985 az 92LE volt, a tipo 85 körül, de szerintem úgy sem megy mint egy 1.4-es.
mit érdemes kitisztítani rajta? mitől lehet a gyengeség?
Mostanában kint alszik az autóm (1.3 16V Suzuki), és reggelenként nem műxik normálisan.
Amíg be nem melegszik, mintha nem lenne normális, egyenletes az alapjárata (már amennyire "alap", hisz a szívató pörgeti kicsit), másrészt gyenge, könnyen lefullad.
De mikor lent alszik a garázsban, akkor is gyenge, alig akar felmászni a kijárón, míg a nála közel 20 %-kal gyengébb Swift szinte gázadás nélkül kimegy.
Ötletek?
Hogy szakadna rá a mennyezet má erre az index szerverre...
Szal: 1 kamerát láttam, a pesti oldalon a déli hídpilléren, kb. 5-6 méter magason. Az ember lejjebb keresi általában, de ha el nem lopták sztem ott van az még. :)
Sziasztok!
OFF
Trebitsch! Marhára nem ide tartozik, de egy rövid választ talán elnéznek a többiek:)
Egyszer nemrég szóbakerült, hogy az Erzsébet hidon vannak már kamerák a buszsávot figyelve. Nos, én minden nap figyelem azóta, de nem találom. Tutti hogy van? Hol? Köszi!
ON
Zöldségeket beszélek. Az ellenállásmérés az induktív "pickup"-oknál értelmes diagnosztikai módszer,mert ilyen esetben ott a tekercs ellenállását méred.
Hall-nál ez más.
Berci_54321:
"Ha a gyújtótrafó "-" sarkát egy vezetékkel leföldelem, akkor lesz szikra, de zárlat lesz és a vezeték is felizzik"
Ez ne naygon csináld, mert a gyujtáselktronika nem fogjan szeretni, lehet.
Amúgy ez az elektronika is ezt csinálná, "időnként" letestelné a trafót. Nomost meg kéne nézni jó-e a hall jeldó az osztófejben? Gyárilag meg szokta rá adni ellenállást, ami( az elektronikához menő csatlakozóját széthúzva) meg lehet mérni.
Én olyan 1.2-5 kiloOhm körüli értékekel találkozatm de ez NEM szetntírás a tied lehet akármenyi is. Meg kéne valami szervízkönyven(pl haynes) a gyári értéket nézni.
Aztán ha az jó, a gyujtás elektronikát kéne szemrevételezni, ami ha jól olvasom a Power modulban kapott helyet. Ha szerncséd van ez valami általános pl GM HEI vagy ilyesmi( a modulon belül), ami egy olyan nagyobb fajta műnyag kütyü, 4-8-akárhány lábbal. Ezzel kompatibilis modellt lehet itthon találni, szvsz.
Nem ártana látni a rajzot ami van, mert nem mindent értek így a leírásból. Ráadásul ilyen autót még nem láttam - de azér... :)
A power modul azt csinálná, ami a neve, tehát a gyújtótrafónak ad teljesítményt (meg mellesleg villanyt a benzinpumpának, de az most már rendben aszondod).
Meg kéne nézni, hogy a Hall-jeladó ad-e jelet. A 3 vezetékből 1 test, 1 +12V, 1 meg impulzus, amikor teker az önindító. Ezt leginkább szkóppal jó nézni, de ha nagyon nincs akkor egy multiméter ugrabugrálása is ad némi támpontot. Ha fixen testen vagy +12-n van, az nem jó. Ha ugrál a feszültség, és a trafó 1-es (minusz) lába meg nem, akkor a power modulban rossz a kapcsolótranzisztor vagy környéke.
Hogy biztos legyél benne hol a baj: ha ezt a vezérlő-vezetéket megbontod (célszerűen a csatlakozónál) és egy darab dróttal időnként testet adsz a power modul bemenetére, akkor kell lenni szikrának - ha jó a power modul. Amíg ez nincs így, kár is tovább menni, meg kell javíani vagy kicserélni a power modult.
Ha így van, tehát a power modul bemenetét testelgetve van szikra, akkor Hall-jeladó csere. Vigyázz, némelyik jeladó tönkremegy ha letestelik a kimenetét, tehát összekötött állapotban semmiképp se!
Azért ha föl tudnád tenni a rajzot webre, az kicsit könnyebbé tenné a vakon tapogatózást. :)
Egyik nap elkezdett kicsit nyikorogni a bal első keréknél.Akkor még nem tudtuk mi a baj, kicseréltük elől a fékbetéteket, mert elég kopottak voltak. Ekkor elmúlt a nyikorgás, viszont 2 napra rá, elkezdett folyamatosan fogni a fék. Kiderült, hogy a fékfőhengerrel van baj. Ki lett cserélve toyota szervízbe vadi újra, és megjavultak a dolgok, de fékezésnél, megint elkezdett nyikorogni, mind két oldalon, majd már kanyarokban is nyikorgott.
Visszavittem a toyota szervízbe, és azt mondátk, hogy le kell szabályozni a féktárcsákat, mert nem egyenletes a felülete. Most hoztam el, de még mindig nyikorog egy kicsit fékezésnél.
Mi lehet még a probléma, mert ide már nem akarom vinni, mert ez bár toyota szervíz, meg mindig kipróbálják állítólag, és nem nyikorog, de amint elhozom, nekem fél órára rá nyikorog? Mit tegyek? Mi lehet még a gond?Mert már nagyon idegesít a nyikorgás. Ha valaki tud segítsen. Előre is köszönöm.
Sziasztok! A 1986-os Dodge Daytonámmal a következő a problémám: nem műkszik, mert nem kap szikrát a trafóból.
A fed. számítógép lehet a gubanc oka, mely két modulból áll, az utastérben elhelyezett logikai modulból, amely egy két-processzoros, eepromos vezérlő, és a motortérben elhelyezett power modulból. Az autót sajnos úgy vettem, hogy működésképtelen volt, és állítólag számítógéphiba miatt nem ment a benzinpumpa és a gyújtás. A +feszt a benzinpumpa a gyujtótrafón keresztül a power modultól kapja. Nos a power modul állítja az előgyújtást (Hall gyújtásvezérlős elektronikus gyújtás), és egy 10 ill. egy 12 érintkezős csatlakozója van. A 10 érintkezősbe van kötve a gyújtáselosztótól-vagyis a Hall vezérlőtől jövő háromeres kábel. A power modult szétszedtem, és az áramköri lapon volt egy elégett vezeték az egyik csatlakozó-érintkező és a nyákon lévő relé közt. Megforrasztottam, most már a benzinpumpa megy (néha), a gyujtótrafónak a + és - sarkán is aksi fesz körüli feszültség jelenik meg, de szikrát nem ad. Az elégett vezeték a rajzok szerint a charging system-hez megy(vagyis a töltőhöz, nem a generátorhoz), lehet hogy ez a vezeték máshol is megsérült és letestel, bár nem tudom hol keressem ezt a töltő rendszert. Ha a gyújtótrafó "-" sarkát egy vezetékkel leföldelem, akkor lesz szikra, de zárlat lesz és a vezeték is felizzik. Van valami ötletetek? Üdv: Berci
Ertem mar!Tuti hogy igy van ahogy mondod mert itt is (kanada) szinte mindent cserelnek.Ez egyre jobban igy lesz Mo-on is.Az oka szerintem hogy a csatlakozas miatt meg egyebkent is egyre dragabb lesz a rezsioradij, es mig egy diagnosztika+csere ilyen esetben egy ora mindenestul addig egy tisztitas sokkal tovabb eltarthat es azt ugye szerelonel oraberben merik tehat szervizben igy tobbe kerulhet a tisztitas mint a csere.Itt a ferjemek pl $80-as oraberben dolgoznak azaz ennyit kell a kuncsaftnak fizetni.Ezert is csinaljuk majd mi ugy azaz a ferjem hogy lesz egy diagnosztika ami kerul X-forintba es a vevo kap egy leirast hogy mi a kinja az autonak.Eztan eldontheti hogy keri e a szerelest vegy elviszi es megprobalkozik otthon egyedul.Ha ert annyira hozza hogy megtalalja a MAF szenzort vagy barmi mast es erez annyi tudast magaban hogy nekiall :go ahead!.Aztan ha sikerul akkor jo ha nem akkor meg mindig visszahozhatja barmikor hogy megis keri a cseret.Ebbol nalunk nem lesz sertodes:-)Kifizeti a diagnosztikat es elhatarozza a tovabbiakat.Ne ebbol a topicbol indulj ki de az atlagember asse tudja hol keresse az adott alkatreszt.Sot tovabbmegyek notarsaim tulnyomo resze meg a motortipust sem ismeri a sajat autojaban,sok ferfi is orul ha meg tudja csinalni a leg elemibb dolgokat.Szoval asszem nem kell felnunk hogy egy diagnosztika utan folallitott estimate utan majd mindenki fut az uj alkatreszert megveszi az adott szerszamot!!! es nekiall szerelni:-)
CELL
arra ertem h tudhatnak h azt meg is lehet tisztitani es meg is csinalhatnak, de ok csak cserevel foglalkoznak.
kicsit bovebben: alapproblema, hogy a kocsi rangat hidegen, de eleg durvan. markatarsak ossznepi tanacsa: elso korben pillangoszelep tisztitasa es MAF pucolasa. ezt otthon meg is csinaltuk, minden OK lett, happy end. szervizben ezt a 2 dolgot hogy orvosoltak volna? pillangoszelepet talan tisztitanak, de MAF-rol konkretan tudom, hogy nem ...
Szoval mondeod van?Mondtam neked hogy en egy szoke vagyok az autoszereleshez en csak kifejeztem nem tetszesemet a tiszessegtelen szakikrol.Es hogy ezek rontjak az osszkepet es rosszat tesznek azoknak akik tiszetssegesek.A ferjem a szerelo nem en tehat en nem ertek hozza ez csak egy pelda volt ami mostanaban romlott el az autonkban."de ezt a hivatalos markaszervizekben is tudhatnak, ha mar eccer 'profik'" ezt nem ertem mire irod ?Elvitted a sajat autod es nem ertettek hozza?Igen azt a kilogo szalat lattam ,de nekunk a belsejeben ment el vmi .Errol csak o tudna nyilatkozni.Na asszem elmondtam tenyleg mindent amit gondoltam majd ugyis meglatjuk mi lesz hamarosan .:-)
Lukit!
Ugye abban egyetertunk hogy a mai helyzet otthon nem eppen rozsas?En nem rolad beszeltem hanem alltalaban.Gondolom te sem hiszed hogy mindenki ert az autokhoz aki otthon neki all szerelni.?Ez egy kicsit olyan lenne mintha mindenki otthon sutne a kenyeret, gyartana a fotelt maganak, szerelne tv-t, epitene egyedul a hazat, satobbi.Ugye ezt nem lehet?Hiszen ezert tanulnak az emberek szakmat! Az en szakmam pl kozmetikus de ha hajat vagatok akkor avval fodraszhoz fordulok sot az anyukam hajat sem en vagon/vagtam pedig lehet hogy meg tudnam csinalni vmilyenre hiszen fodrasz mellett dolgoztam evekig sok hajvagast lattam mar es megsem.Hiszen o azert tanult eveket es ezert o profi.Azt is megertem es tudom hogy keves a penze sok embenek, es hogy nem akar kolteni szerelore.De azt is belathatjuk azert hogy egy-egy alkatresz nem szakszeru javitasa csereje egyeb turkalas az autoban hozza nem ertok reszerol sokszor eredmenyezi azt hogy nagyobb kart csinalnak mint hasznot.Ha viszont nincs kijavitva az adott dolgok azt nem "nyeli be" legtobbszor az auto hanem megtobb hiba jon elo.Az is igaz viszont ha egy nem jo szerelohoz kerul az ember/es az autoja az dragabb lehet mint kellene hiszen sok szerelo csak talalgat es sorba csereli ki a jo alkatreszeket sok-sok munkadijat folszamolva.(rengeteg ilyen esetet olvastam mar tobbek kozt ezen a topicon is)ehelyett egy jo diagnosztika ami gyors a megfelelo muszerrel, es egybol megvan mit kell cserelni.Ennel mar csak az a rosszabb ha a szerelo rajon mi a baj megis atvagja a vevot.Az en apukam szereloje pl evekig(amig mi ossze nem jottunk a ferjemmel) annyira durvan lehuzta apukamat hogy hihetetlen mar tobben mondtuk neki hogy vegye mar eszre mi van!De nem meg mi voltunk az utalatosak merthogy ok egy barati tarsasagba jartak a szakival es hogy o a baratja es hogy dehogyis huzza le.Hozza kell tenni hogy apukam egy kutato szakember teljesen mas teruleten az autoszereleshez lovese nincsen, es mivel van penze is a szerelo "baratja" ezt latja es jol hulyenek nezi.Ilyenkor azert kinyilik az em,bek zsebeben a bicska.Ezzel nem azt mondom hogy mi majd ingyer dolgozunk termeszetesen nem , hiszen ezzel keresi majd a kenyeret.Remelem Mo is eljut oda hogy az emberek ki tudjak fizetni a szolgaltatasokat, es nem kenyszerulnek arra hogy otthon kinlodjanak mindennel.Persze ez mulik a szolgaltaton is.Remelem eltunnek azok a szakemberek a piacrol(nem csak a szerelesben) akik nem tisztessegesek.
MAF szenzor en mondom megegyszer nem ertek hozza de lattam hogy ezt nem lehetett szetszedni, az egesz egy muanyag "hazba " volt beleontve(oldsmobil)csak csere johetett emiatt szoba de ennek az alkatresznek olyan ara volt hogy mi is dobtunk egy hatast (ha jol emlekszem 150+TAX CAD)es elmentunk egy bontoba ahol kicsit kevesebb mint a felebe kerult.
CELL
en azert probalok itthon megcsinalni mindent, mert soxor lattam mar a sajat boromon, hogy csak akkor lesz megjavitva vmi, ha en csinalom.
pl: MAF szenzor tisztitas: szervizben a szavak ezen kombinaciojat nem ismerik, csak csere.
perpill a masik fo szempontom, hogy csoro vagyok es idom mint a tenger (polgszolg aldasai)