GTV-s.
Baromira irigyellek, hogy megteheted a gépeddel amiket leírtál. Én sajna nehezebb helyzetben vagyok, mivel a házisárkányom nehezen viseli el ha az autómra költök, mivel " nagyobb ház kell, ruha kell,konyhabútor" meg ilyenekkel ostromoz.
Gondolom neked ilyen gondod nincs, vagy jól le tudod kezelni. De szeretem olvasni a technikai jellegű írásaidat, megtudhatom belőle hogy nagyjából milyen lehetőségeim lennének.
Üdv.
TOM314, VMax!
Kipufogó ügyben nagyon tudom ajánlani a GTV-s által már említett Kipufogóklinikát! (tel.:06 1 3838055) Szerinten korrekten dolgoznak, és nem is drágán. Vannak saját gyártmányaik is, de forgalmaznak Remust, és Supersprintet is.
A Magnumról csak annyit: voltam náluk, valami kerti sufniban végzik áldásos tevékenységüket, a feltett kérdésekre sem tudott a csóka normális választ adni, ugy hogy én aképp döntöttem: nem megyek oda többször. Csupán úgy éreztem, hogy nincsenek arra megfelelően felkészülve, hogy ilyen dolgokkal foglalkozzanak.
Larini, Joe 155:
A teljes motortuningom 500E alatt lesz (pontos árat még nem tudok, de nem is mondhatom meg), ebben benne van a 2,5-ről 2,8 átalakítás, hengerfej, szelepek, főtengely, lendkerék. Új gyári (164 QV) dugókkal. A kipuf. már adott, a 4 dobos rendszerem került a Klinikán 83000 Ft.-ba, egy délután alatt legyártották. A motor szabadidőben készül, november vége óta (ja, könnyű annak, akinek van tartalék motorja), márciusra lesz kész, amikor vizsgáztatni kell. Aztán következik a gyújtás, motorvezérlés, ha a 3.0 ECU nem lenne elég. Szűrőt a már anyiszor idézett barátomnál érdemes megkérdezni, (Ital-Auto lásd lejjebb), rugót az RR Racingnél (Alfaklub tagoknak -10%), gátlót a Kárászi cégnél: sárga Koni. Nekik van kapcsolatuk rugókovácsal, oda is érdemes elnézi a gyári rugó összenyomása, ergo keményítés és ültetés ügyében. Kérdezz rá az Ital-Autónál, nincs-e ötlete más változat rugójára kicserélni. Kipufogó ügyben is tudnak segíteni, van címük, ahol a custom made kipufogót elkészítik hozzáértéssel.
Tom 314: Ital-Auto, hetente járnak Olaszba alkatrészért, amit kedd délig megrendelsz (némi előleggel) csütörtökreitt van, bontott is.
Off
Ismerősöm az Ital-Auto-ból a Domokos Csaba, de nem ezért ajánlom, mióta megismertem, tényleg soha nem megyek máshova vásárolni, annyival jobb árakat kapok.
On De hosszú lett...
larini: ultetes ugyben probald meg az R&R Racing-et, eibach rugokat forgalmaznak. En anno bravahoz kerdeztem, ugy 50e korult volt. Fel eve mentem egy ultetett 145-tel, 16-os OZ kerekek, remus, amit akarsz. Gatlo=gyari.... Fel is utott, pedig probakor volt, ugyhogy csak modjaval mentem vele.
Mi a bajod a magnummal? A csalad masik alfajat epp mostanaban vinnenk oda kipuff. cserere. Ha valami nem koser veluk meg elotte szeretnem tudni!
Cgo: az altalad emlitett arak saccperkb ket kiloval konnyebbek a magyaroraszagi araknal. Nalunk a 145QV 5 millio korul alakul, szoval egy 146ti 4-ert nem rossz, legalabbis innen nezve.
Joe: Opeles ismeros ment az ATC-hez, de nem sok jot meselt roluk chiptuning ugyben :( De nem akarlak eltantoritani. Vegulis ok legalabb fekpadon mernek, mig masok belenyomjak a superchips-fele generalszoszt. Az elektromos kompresszoraik viszont teccenek!
Larini.
Bocsesz, de úgy alakult hogy délután le kellett ugranom Szarvasra. Kiskunhalas-Szarvas 1'02 Rulez!
A fiuk itt halason a fiatnál nagyon jól dolgoznak, pár éve kirugták a teljes bandát és most új csapat dolgozik. A szervíz vezető valamelyik N csoportos rally csapatnál melózott, én nagyon meg vagyok velük elégedve. Nem is drágák, és még soha nem volt panaszom náluk!
Tudom ajánlani mindenkinek aki nem túl messze lakik.
Üdv.
alfino!
Nem mondassz vadat! TS már létezett a 75-ben is. Igaz, hogy csak 8 szelepes volt. Ezeket, némi módosítással, szerelték a 155,164-be 1995-ig, amikor kijöttek a 16 szelepesek. Sőt a 145 QV-t és a 146 ti-t, amikor a többi még boxer volt, szerelték 16 szelepes TS motorral.
Gratula a 146 ti-hez, biztosan vaddisznó!
a 146-ost csak ajánlani tudom. Én egy éven keresztül vezettem egy 146ti -t (1.5 évesen vettem), de szervízbe csak a kötelező átnézésekre kellett vinni. Ezért típus hibáról nem tudok beszámolni, bár lehet, hogy ez csak a kocsi fiatal életkora miatt nem jött ki. Alfa szerelőktöl is azt hallottam, hogy a 145/146 a legjobban eltalált sorozat.
Novemberben lopták el...
Viszont örömmel tudok beszámolni, hogy múlt hét pénteken volt lehetőségem átvenni egy teljes új példányát a 146ti-nek. GYÖNYÖRŰ!!! Egyetlen zavaró tényező, a gyári magnó mögött valami zörög veszettül. Csere lesz eszközölve.
Én úgy tudom, hogy TS-el szereltek már alfákat 98 előtt is, lásd első 146-om 97 júniusi volt és az is TS-es volt.Lehet, hogy vadat mondok the 155/164-ben is létezik TS amiknek 96-ban beszüntették a gyártását.
Joe 155!
Köszi a tippet, beszéltem Velük! Az anyagbeszerző azt mondta, hogy a katalógus szerint elég csak a rugókat kicserélni. Elég "érdekesen" hangzik!!!! 39900 pénz, 1-2 nap alatt beszerzik, utána még be is szerelik. Azt mondta, hogy a 92-94 gyártott 155-nél nem kell gátlót cserélni, 94-től viszont kell. Nem értem, nem 95-től van új futómű?!
Tudom, hogy NEM EZ A TOPIC, de ha már Larini belekezdett... Én olyannyira nem vagyok otthon az autószerelésben, hogy pár szóban homályosítsatok fel: ha rövidebb rugóra cserélsz, akkor gátlót is cserélned kell, egyébként felkoppanik?! Milyen az oda-vissza gátló - ha van ilyen? (Én is gondolkodtam 145 ültetésben és nem szeretném, ha egy szerelő, mint laikust felültetne). Előre is köszi az offtopic válaszokat :)
Egyébként a GTV-s srác ajánlotta korábban az Ital Auto Bt.-t, IX. Soroksári út 164. 280-8011. Más alkatrész ügyben beszéltem már velük és tényleg jóval olcsóbbaknak tűntek.
Larini.
Sajnos nem nagyon vagyok otthon az auto szerelésben, de tuti hogy a lökésgátlókart is ki kell cserélni. Ha ez segít hívd fel a 77-422-596-os számon a Fiat KB. Autoteam-et, és keresd az anyagbeszerzőt! Ő tud neked mondani komplett árajánlatot, sportfutóműre, hivatkozz a Hungária Tuning álltal kibocsájtott tuning katalógusra.
Én láttam hogy hírdetik. Ha nem is jössz le megcsináltatni, irányvonalnak az ár tekintetében jó lehet!
Üdv.
Joe 155!
Igazából azt sem tudom, mit kellene tennem! Ui. az van, hogy szerintem barom kemény a rugózásom, viszont elég magasan áll az autó. Na most mi van? Persze minden futómű-tuninggal foglalkozó cégnél cserét javasoltak, gondolom, mivel ebből élnek, de szerintem nem ilyen egyértelmű! A rugó nem tétel, mert a Boldizsárnál ajánlottak 4 db. Q4 rugót 30k-ért, ami állítólag rövidebb. A gond a gátlókkal van: egy sport-gátlónak darabja ennyi! Ez azért már húzósabb! Azt is javasolták, hogy a sájátjaimat keményittessem fel, de nekem ezzel szemben fenntartásaim vannak. Vajon van rá okom?!
Joe,
nalunk a 146 2.0 ti 710 ezer Sk, ami kb. 4 millio Ft. Picit sok az a 3... Az 1.6 TS pedig 3.2 millio. A masik dolog, hogy hasznaltat nem lehet kapni, vagy senkinek nincs, vagy senki nem akar tole megvalni...
Egyebkent gondolkodtam 155-n is, nagyon tetszik, de elegge tonkre vannak. A multkor lehetosegem volt 870 ezer Ft-ert hozzajutni egy 156-os, 3.0 V6 full extra bor nelkul Alfahoz, de a probaut utan inkabb nemet mondtam, szerintem 3-400e km benne volt, majdnem szetesett a motor.
Cgo.
3-4 éves 146-os csak boxer motorral van. 98-tól lehet kapni Twin Spark motorral szerelt daradokat.
Egyébként én már utaztam 1.6TS -el és elég dinamikusnak tünt. Az a 120 paci viszi rendesen.
Az 1.8 ról nem sokat tudok, igazság szerint csak katalógusból tudom hogy van. Akkor már inkább Ti!!
Abból 2-3 éveset olyan 3 mill. körül már lehet kapni.
Üdv.
ha jol tudom, 96-ban kezdtek gyartani a 146-os Alfakat, ami azt jelenti, hogy az elsok mar 4 evesek lesznek. Viszont hasznalt 146-os egyszeruen nincs a piacon. Mennyit erhet 3-4 eves 146-os? Van valakinek? Tipushibak? Eleg bele az 1.6 TS, vagy inkabb 1.8 legyen? Arasszatok mar el egy kis infoval...
Larini.
Azt hiszem elmegyek az ATC.-hez. Talán tényleg ők a legprofibbak. Majd telefonon leegyeztetem.
Szerintem a gépedet, valamelyik Alfa szakszervízben leültetnék, hogy mennyiért? Passz, de biztos nem olcsó. Álltalában a szakműhelyek foglalkoznak ilyesmivel.
Üdv.
Hello Joe 155 testvér!
Melyek az esélyes csáp-tuning műhelyek?
Az sem lehet piskóta, amit a GTV-s kolléga mond, csak vszinűleg kicsit(nagyon) költségigényes! Én idegenkedem a motor megbontásától, persze biztosan azért, mert csak egy egyszerű user vagyok, és eddig bármi problémám volt azonnal mentem a szervízbe, én még sohasem nyúltam a motorhoz! (hiába is akarnék, úgysem értek hozzá!) A chip-et is csak azért akarom, mert kicsit idegesít a 3500 alatti nyomaték-szegénység. Igazábol csak erre menne ki a játék, hogy sikerüljön értelmes fordulatszámra lehúzni a jattosabb nyomatékot.
Persze egy Q4 mindent megoldana!!!! Ó az isteni Q4!!! ....
Na jó abbahagyom, itt még órákig képes lennék csöpögni!
Ja még vmi: ha valaki tud, mondjon nekem egy jó helyet, ahol lejjebb ültethetném az autómat, persze emberi áron! (csak ne a Magnumot!!!!)
Bocsi, ha kicsit hosszú voltam!!
GTV-s.
Az álltalad leírtak a te kalkulációd szerint mennyibe kerülnek? Nekem sajnos nincs időm arra hogy a kocsim több nepra esetleg hétre műhelybe költözzön, minden nap hajtom a munkámhoz kell!
Egy chip tuning 50-60e ft, két óra alatt megvan, és még a motort sem kell megbontani. Majd ha kevésnek bizonyul a dolog, elgondolkozom a többin. A direkt szűrőn régóta gondolkozom, tudod hogy pontosan hol lehet kapni?
Üdv.
Off
Ha tuningról beszélünk, akkor első lépésben a kipufogó rendszert és a légszűrőt kellene kicserélni direkt szűrőre. Majd, ha komolyan gondolod a dolgot, a hengerfejet felpolírozni, a "levegő"-járatokat felmaratni egyforma egyenletes átmérőre, a szelepeket átalakítani, hogy kisebb turbulenciát okozzanak. A köv. lépcső az égéstér átalakítása, a főtengely és lendkerék kikönnyítése, a dugattyú hajtókarok polírozása. Ha mindez már megvan, akkor éri meg igazán a kicserélt tengelyhez és a nagyteljesítményű gyújtásrendszerhez (gyertya, kábel, trafó+erősítő) hozzáigazítani a motorvezérlést egy (kapcsolható?) chippel. Ez tuning, a többi szvsz csak nagyrészt humbuk, igazán szignifikáns változásra nem kell számítani.
On
Vmax.
Ja elfelejtettem, az a 135LE chip realitás lehet,
mivel a szervízek kivétel nékül 10-15% LE többletet igérnek szívómotorokra. A 120 lovas 1.6 TS-ből szerintem ki is tudnák hozni.
Engem egyébként nagyon izgat az hogy a max. forgatónyomaték is megnő kb. ilyen mértékben, és már alacsonyabb fordulatszámnál jelentkezni fog. Na majd hiszem ha látom ill. érzem!
De megcsináltatom!
Üdv.
Vmax.
Igérem ha kész lesz a gép megírom a fórumba, egyébként több helyen is érdeklődtem, szinte mindenhol azt mondták hogy kb. 10% teljesítmény növekedésre számíthatok ami a 155 1.8 TS esetében 12-13 LE pluszt hoz majd a konyhára ,lévén a "gépállat" 129 LE gyárilag. Az enyémen Sebring sport auspuff van, ez is rá tesz még egy kicsit, ugyhogy majd meglátjuk. Mindenképpen olyan helyre megyek ahol fékpadon be tudják mérni a teljesítményt.
Üdv.
Inner Circle.
Hát igen az a két lámpa tényleg bugyután áll rajta, le kell róla dobni! Egyébként nincs mit, az ember szivesen segít márkatársainak!!
Üdv.
Milyen is az alfad? 155? Ez a chip dolog erdekelne. Nem a muhelyek reklammaszlagja, hanem az altalad erzett valtozas. Valahol lattam 145 1.6TS-hez igertek 135 lovas chipet. Mashol meg azt olvasom, hogy itt epp a motorok egyediseget hasznaljak ki, hogy mind mas, es masmennyit bir. Akkor hogyan igerhetnek 135 pacit fixen??!
Larini testvér.
Na úgy fest a dolog, hogy negy valószínüséggel pénteken, összejöhet ez a chiptuning dolog. Pontosan szerdán derül ki, hogy meglátogatom-e valamelyik műhelyt. Majd megírom, figyeld a fórumot!
Alfanatikusok, ha valaki már megcsináltatta a gépén a chiptuningot, leírhatná a tapasztalatait.
Előre is kösz.
Üdv.
LJ!
Két dologban tökéletesen igazad van:
1. Így visszaolvasva én sem igazán értem, hogyan is gondoltam én ezt az egészet!
2. Tényleg nincsen jelentősége ennek az egész lóerő-felhajtásnak!
Abban a kis utcában, ahol a Fô utcából át lehet menni a Rakpart felé, szokott állni egy barna GTV. A héten is ott láttam, de sajna rondán megzúzták. Szerintem alkatrésznek olcsón meg lehet szerezni, abból autó már nem nagyon lesz... :-(