A Haynes elég felületes könyv, leginkább "hogyan cseréljünk gyertát" mélységű infót ad. A Chiltons egy fokkal jobb, az összes könyvük fenn van a neten, nagyon tuti, itt vannak a Mustang könyvei is: http://www.cybrrpartspro.com/Manual%20Lookup/cal_ModelLookup.html Ma reggel elvittek trélerrel egy Alfát a parkolóból, a tied még megvan? Lassan a Daytonám is beindul talán, ha nem, akkor a Bach-csomópontnál hallottam egy USAcar szerelőt, oda fogom vinni, ha megvan a száma elküldöm neked. Képzeld a Dodge ablakát azért verték be, hogy bentről kinyissák a tankfedelet, és leszívták a benzint a köcsögök. 30l benzinér beverték az ablakot, pedig ez egy jó környék!?!?! Üdv: Berci
Sziasztok!
Trebitsch, elf, szabeci, köszi a segítséget!
Megmértem a feszt a gyújtáselosztóból jövő háromeres vezeték elosztó felőli oldalán, de 0-0,1V körüli feszültséget mértem, az általatok említett 12V sehol sem volt. Lehet hogy szétesett a Hall elektronika vagy a mágnes, szét kell szednem megnézni,remélem nem nagy ügy. Igy nem csoda hogy nincs szikra. Az egyik vezeték a motor thermométerén keresztül megy, megnéztem a hőmérőt, nem szakadt. A Power modul nyákján az elégett vezeték közvetlenül az aksi + sarkára megy. A kapcsolási rajzot megnézhetnétek, hátha találtok rajt valami segítséget. A Haynes-könyvvel nem sokra mentem, nagyon kevés elektronika van benne, de a Chiltons oldalán ingyen fenn vannak a service manualok. Itt keressétek: http://www.cybrrpartspro.com/Manual%20Lookup/cal_ModelLookup.html Be kell írni: 1986 Daytona , és már a könyvnél is vagytok. ott a Chassis Electrical, majd Viring diagrams.
Egyébként a gyújtótrafó és a benzinpumpa nem mindig kapja meg a 12V-ot, több indítás után igen. Ezt nem tudom mi alapján vezérli az elektronika.
Én első lépésben lehúznám a lambdaszonda csatiját. Ha erre nem javul meg, akkor jó a lambdaszondád és akkor kipuceválnám az alapjárati motort. Ha erre sem javul meg, elvinném szerelőhöz.:-)
Ha az ingadozás inkább rángatás jellegű, akkor a gyertyákat és a gyertyakábeleket is leellenőrizném.
A következő a problémám: Golf III. 2.0 üzemmeleg állapotban ingadozik az alapjárat mi lehet a probléma. Hidegen eggyáltalán. Nagy a gond? Előre is köszi a válaszokat.
10 éves autóm egyik lengéscsillapítójából szivárog az olaj. Nem olyan nagyon, de azért láthatóan. Elmentem egy futóműveshez, ahol bemérték mind a négy lengéscsillapítót. A mérés eredménye az, hogy teljesen jók, a szivárgó is (a nyomtatott ábrán nagyon bőven a zöld tartományban vannak). Kérdeztem a szakit, hogy lehet-e felújítani. Azt mondta, hogy nem érdemes még vele foglalkozni, inkább várjam meg azt, hogy rosszabb legyen az állapota, mert most nem érdemes csak ezért szétszedni.
Mondta, hogy persze neki az lenne a jó, ha cserélnénk vagy felújítanánk, mert az neki munka vagyis pénz, de nem javasolta. Mi a véleményetek, meddig bírhatja egy kicsit szivárgó lengéscsillapító?
tegnap kicseréltem a corollám müszerfal világitását -egy égő kiégett-szenvedtem vele egy keveset szétszedtem az egész műszerfalat persze szörnyen lehet hozzáférni- mindent visszaraktam de persze vagy 3 csavar a kezemben maradt!:-)
Srácok segítség kellene nekem pontosabban egy kedves barátomnak.
Van neki egy 78-as Ford Mustangja és megbízható szerelő kellene aki nem csak ugatja a szakmát.
A jelenlegi ugyan minent megígér meg azzal adja vissza hogy kész de semmit sem javít meg és egyre roszabb a helyzet. Hétvégén belenéztem a motortérbe és elszörnyedtem. Vákumcsövek hiányoznak, valamilyen hő vagy nyomás gombán nincs vezeték, stb.... Szóval egy jó amcsiautószervizes kellene aki nem baj ha lassan dolgozik de jó legyen. Az sem lenne rossz ha meg tudnátok mondani hol lehet találni ehhez az autóhoz vagy motorhoz szerviz manualt (2.8V6).
Ugyanis akkor a szembetűnő hibákat talán mi is orvosolni tudnánk.
25 az tenyleg huzos, viszont ha ugy nezed, hogy lehet h megment par 100EFt nemkivant 'extratol', akkor talan elfogadhato.
fordnal is pl alapotfelmerest csinalnak 7800-ert, motordiagnosztika kb 1 10-es, szal ott is 18-nal vagy.
Gondolj csak nyugodtan a váltóra és az olajra!:-)))
Amit leírtál, az ugyanis tipikusan a váltó nyelestengely-csapágyának hibája. A kinyomócsapágy pont fordítva jelez, ha gond van vele: ha lenyomod a kuplungpedált, akkor zörög.
Olajcsere segíthet, de ritkán szokott!:-(
Viszont együtt lehet vele élni, nem komoly probléma.:-) Legalábbis addig, amíg melegen elhalkul.
Egy ismeros vadunatuj autojarol (P 307) meselte hogy allandoan volt vele valami szinte rogton megvetel utan (elromlott a radio, beragadt az ajto, elektromos gondok, ilyen aprosagok).
hát nem ittam semmit közben bevallom!:-)
kicsit izgalmas volt egy -két szakasz a csere alatt de már azóta mentem vele pár 100km-t és azóta nem folyik..
érdekes ezek a pár hónapos autókkal való gondok..én spec hülyét kapnék ha egy majdnem új autó szopatna
Trebitsch!
"A hibakódot ki kell törölni, mer ezek már emlékeznek akkor is ha lekapod az akkusarut.
Conradnál is van, meg sok helyen, nem egy nagy durranás. Az intelligensebbekben benne van a km-óra tekerő is." Neztem a conrad-nal de nem lattam(neten csak) meg tudnad mondani hogy hol lattad pontosan?Vagy csak az uzletben van es a site-on esetleg nincs?Lattad az arat is ?
Koszi CELL
Dane.
Van egy kalosos topik még senkitől nem hallotam hasonló hibáról.Most jöttem haza Siófokról iduláskor hideg motornál zörgött amint bemelegedett a motor /piros lámpánál próbálgattam/ semmi hang.Ez szerintem kinyomó csapágy lehet.Válltóra nem gondolok,sem olajra.
sinkAtis.
Ha 2 300 000-ért ÚJ jobb autót várom emeilben a javaslatot,de ne BMV legyen.Azért emeilben nehogy elvigyék előlőm.Ez nem viccccccc!
Szerintem halgass meg másik Kalos -okat , ha azokon is csinálja én nem foglakoznék a dologgal , főleg ismerve a szervizek hozzáállását.
Lehet hogy kevés olaj van a váltóban , vagy váltóhiba (ezt nem tartom valószínűnek) , de az is lehet hogy még nem járatódott be a váltó.
A gari lejárta előtt pár hónappal mindenképp mutasd meg a márkaszervizben , készüljön róla munkalap is , így ha későbbiekben valami gondod adódna veled jobban védve vagy.
Üdv!
Típushiba is lehet.A kartergáz-visszavezetés miatt elkoszolódhat a fojtószelep és környéke.Légszűrőfedél levétele után tisztítható, óvatosan, semmi fémtárgy, pihe-puha rongy, kis benzin. Aztán más is lehet.Viszont ez gyakori (Golf IV, Bora, stb.).
Bájer
Nekem is hasonló gondom van a 14 éves 150e km-t futott BMW-mel. :) A kuplung szerkezetben a támcsapágy zörög. Most készülök komplett szerkezetet cserélni.
Szerintem 2 dolgot tehetsz.
1. Eladod a Daewoo-dat és veszel egy autót. (csak poén volt) :)
2. Nem hiszem hogy új autónál ez van. Lehet hogy valami lelazult, stb. Nem ismerem a Kalos kuplung szerkezetét.
Én a helyedben elvinném egy ismerős autószerelőhöz, hogy hallgassa meg és lokalizálja a problémát. Ha olyan a hiba utána meg elvinném a márkaszervízbe hogy csinálják meg garanciába.