Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Joe 155 Creative Commons License 2000.02.16 0 0 278
Fargo.
T5, vagy T5R? Végül is részletkérdés, mind a kettő vaddisznó. És csütörtökön mész is?
Megírhatnád! Igaz emiatt a hétvégi kiruccanásom miatt csütörtök du.-tól vasárnap estg nélkülöznöm kell eme nemes topicot, de remélem nem fogom megbánni.
Üdv.
Előzmény: fargo (276)
larini Creative Commons License 2000.02.16 0 0 277
fargo!
Ugye Neked van a T5 Volvod? Az már magában is vaddisznó, csáp-tuninggal meg főleg! Ha megejtetted a dolgot, megírhatnád! (igaz, hogy ez Alfa topic, de nem baj)
Előzmény: fargo (276)
fargo Creative Commons License 2000.02.16 0 0 276
Csak csütörtökre tudtak idôpontot adni, pénteken már tele vannak.
Előzmény: fargo (275)
fargo Creative Commons License 2000.02.16 0 0 275
Azt hiszem én is bejelentkezek péntekre, már régóta tervezem, most hirtelen felindulásból el fogok menni. Akár találkozhatnánk is, meg dumcsizhatnánk.
Előzmény: Joe 155 (274)
Joe 155 Creative Commons License 2000.02.16 0 0 274
Fargo.
Nekem szerencsére nem szól a dolgaimba az anyósom, igaz egyszer már megautóztattam, volt is mindenféle baja, azóta nem nagyon erölteti a közös kocsikázást. Egy pár tízezres tételt még az asszony is el képes viselni, igaz hogy nem veri a seggét a földhöz örömében, de ez az Ő baja!
Fél milla viszont már az a kategória amit bizony nem viselne el, főleg azért mert " minek gyorsabban menni" haszontalan dolognak tartja. 160 fölött egyébként is mindig dumál, bár van amikor hiába.
Larini.
A péntek idő közben realitássá vált, tuti hogy megyek, remélem az ATC.-nél is tudnak fogadni.
Majd felhívom őket ma, és utána dumálunk.
Üdv.
Előzmény: fargo (271)
fargo Creative Commons License 2000.02.16 0 0 273
A chiptuning a következôképpen zajlik:

"Kedvesem, holnap elviszem a kocsit téli felkészítésre, jó?"...

Két nappal késôbb így szól a nej:

"Te, ez a kocsi mintha kicsit jobban menne, mint a múltkor..."

"Persze, tudod most új légszűrô meg olaj van benne, meglátszik az autón, ha törôdnek vele"

(A kocsiban +100 lóerô volt...)

Előzmény: larini (272)
larini Creative Commons License 2000.02.16 0 0 272
Joe 155!
Drukkolok, amint tudsz vmit. írjál vagy hívj a jól bejáratott mobil kommunikációs csatornán!
fargo!
Na az sem rossz, amit leírsz! De nálunk ez úgy működik, hogy megbeszéltük: mivel a feleségem nem egy autó-őrült -nem ért hozzá, csak az a lényeg, hogy szép (szerintünk), télen jó meleg, nyáron nem sül bele és mindig menetkész-, nem szól bele mikor, mennyit költök rá. Így nem kell egy sportkipu, vagy egy csáp-tuning létjogosultságát megmagyaráznom. Bár a futóműtuningtól félek, mert "az már nagyon kemény és ráz" (itt labdába sem rughat az a tipikusan férfi érv, hogy: viszont 120 téphetek fel a budai oldalon a Lágymányosira), de majd csak megoldom vhogy!
Előzmény: fargo (271)
fargo Creative Commons License 2000.02.16 0 0 271
Aha, ez a házisárkány érzés ismerôs. Nekem az anyósom tesz folyamatosan keresztbe, mióta vettem egy jobb kocsit (ami nagyobb és szebb, mint az övé). Tök ciki, mert teljes erôbôl nekem akart esni a bestia, de én félre álltam, és akkorát koppant a falon (persze képletesen értve), hogy azóta az egész rokonság rajta kacag. Ostoba hárpia.

Az efféle gondok kezelésére a határozott fellépés a legjobb ellenszer. ("Konyhabútort akarsz, drágám? Leteszed az árát az asztalra, oszt mehetünk is megvenni. Ja, hogy én tegyem le?!")

Az anyós ellen, csak miheztartás végett, még a kezdetek kezdetén a hozzávágott kisszék a legjobb ellenszer -- legalábbis volt egy rokon, egy igen bölcs ember, akinek ez bejött ;-) De esetleg elviheted egy körre az Alfáddal a városba, esetleg a visegrádi szerpentinre, hogy szokja a kiképzést...

Előzmény: Joe 155 (268)
Joe 155 Creative Commons License 2000.02.16 0 0 270
Larini.
Üdv uram, én szintén. Na ma ugrik a majom a vízbe,
kiderül hogy penteken meglátogatom-e az ATC.-t, vagy nem.
Előzmény: larini (269)
larini Creative Commons License 2000.02.16 0 0 269
Joe 155!
Jó reggelt! Örülök, hogy újra "hallom a hangod"!
Előzmény: Joe 155 (268)
Joe 155 Creative Commons License 2000.02.16 0 0 268
GTV-s.
Baromira irigyellek, hogy megteheted a gépeddel amiket leírtál. Én sajna nehezebb helyzetben vagyok, mivel a házisárkányom nehezen viseli el ha az autómra költök, mivel " nagyobb ház kell, ruha kell,konyhabútor" meg ilyenekkel ostromoz.
Gondolom neked ilyen gondod nincs, vagy jól le tudod kezelni. De szeretem olvasni a technikai jellegű írásaidat, megtudhatom belőle hogy nagyjából milyen lehetőségeim lennének.
Üdv.
Előzmény: A GTV-s (266)
larini Creative Commons License 2000.02.16 0 0 267
TOM314, VMax!
Kipufogó ügyben nagyon tudom ajánlani a GTV-s által már említett Kipufogóklinikát! (tel.:06 1 3838055) Szerinten korrekten dolgoznak, és nem is drágán. Vannak saját gyártmányaik is, de forgalmaznak Remust, és Supersprintet is.
A Magnumról csak annyit: voltam náluk, valami kerti sufniban végzik áldásos tevékenységüket, a feltett kérdésekre sem tudott a csóka normális választ adni, ugy hogy én aképp döntöttem: nem megyek oda többször. Csupán úgy éreztem, hogy nincsenek arra megfelelően felkészülve, hogy ilyen dolgokkal foglalkozzanak.
A GTV-s Creative Commons License 2000.02.16 0 0 266
Larini, Joe 155:
A teljes motortuningom 500E alatt lesz (pontos árat még nem tudok, de nem is mondhatom meg), ebben benne van a 2,5-ről 2,8 átalakítás, hengerfej, szelepek, főtengely, lendkerék. Új gyári (164 QV) dugókkal. A kipuf. már adott, a 4 dobos rendszerem került a Klinikán 83000 Ft.-ba, egy délután alatt legyártották. A motor szabadidőben készül, november vége óta (ja, könnyű annak, akinek van tartalék motorja), márciusra lesz kész, amikor vizsgáztatni kell. Aztán következik a gyújtás, motorvezérlés, ha a 3.0 ECU nem lenne elég. Szűrőt a már anyiszor idézett barátomnál érdemes megkérdezni, (Ital-Auto lásd lejjebb), rugót az RR Racingnél (Alfaklub tagoknak -10%), gátlót a Kárászi cégnél: sárga Koni. Nekik van kapcsolatuk rugókovácsal, oda is érdemes elnézi a gyári rugó összenyomása, ergo keményítés és ültetés ügyében. Kérdezz rá az Ital-Autónál, nincs-e ötlete más változat rugójára kicserélni. Kipufogó ügyben is tudnak segíteni, van címük, ahol a custom made kipufogót elkészítik hozzáértéssel.
Tom 314: Ital-Auto, hetente járnak Olaszba alkatrészért, amit kedd délig megrendelsz (némi előleggel) csütörtökreitt van, bontott is.
Off
Ismerősöm az Ital-Auto-ból a Domokos Csaba, de nem ezért ajánlom, mióta megismertem, tényleg soha nem megyek máshova vásárolni, annyival jobb árakat kapok.
On De hosszú lett...
TOM314 Creative Commons License 2000.02.15 0 0 265
Udv Mindenkinek!

Egyszer mar kerdeztem ,de sajna nem jott valasz, ugy hogy

A 146ti -mhez szeretnek kipuf rendszert, esetleg leomlot is, az artol fuggoen. Pls kuldjetek otleteket, illetve cimeket.

Elore is koszi.. TOM314

VMax Creative Commons License 2000.02.15 0 0 264
larini: ultetes ugyben probald meg az R&R Racing-et, eibach rugokat forgalmaznak. En anno bravahoz kerdeztem, ugy 50e korult volt. Fel eve mentem egy ultetett 145-tel, 16-os OZ kerekek, remus, amit akarsz. Gatlo=gyari.... Fel is utott, pedig probakor volt, ugyhogy csak modjaval mentem vele.
Mi a bajod a magnummal? A csalad masik alfajat epp mostanaban vinnenk oda kipuff. cserere. Ha valami nem koser veluk meg elotte szeretnem tudni!

Cgo: az altalad emlitett arak saccperkb ket kiloval konnyebbek a magyaroraszagi araknal. Nalunk a 145QV 5 millio korul alakul, szoval egy 146ti 4-ert nem rossz, legalabbis innen nezve.

Joe: Opeles ismeros ment az ATC-hez, de nem sok jot meselt roluk chiptuning ugyben :( De nem akarlak eltantoritani. Vegulis ok legalabb fekpadon mernek, mig masok belenyomjak a superchips-fele generalszoszt. Az elektromos kompresszoraik viszont teccenek!

Joe 155 Creative Commons License 2000.02.15 0 0 263
Larini.
Bocsesz, de úgy alakult hogy délután le kellett ugranom Szarvasra. Kiskunhalas-Szarvas 1'02 Rulez!
A fiuk itt halason a fiatnál nagyon jól dolgoznak, pár éve kirugták a teljes bandát és most új csapat dolgozik. A szervíz vezető valamelyik N csoportos rally csapatnál melózott, én nagyon meg vagyok velük elégedve. Nem is drágák, és még soha nem volt panaszom náluk!
Tudom ajánlani mindenkinek aki nem túl messze lakik.
Üdv.
Előzmény: larini (262)
larini Creative Commons License 2000.02.15 0 0 262
alfino!
Nem mondassz vadat! TS már létezett a 75-ben is. Igaz, hogy csak 8 szelepes volt. Ezeket, némi módosítással, szerelték a 155,164-be 1995-ig, amikor kijöttek a 16 szelepesek. Sőt a 145 QV-t és a 146 ti-t, amikor a többi még boxer volt, szerelték 16 szelepes TS motorral.
Gratula a 146 ti-hez, biztosan vaddisznó!
Előzmény: alfino (261)
alfino Creative Commons License 2000.02.15 0 0 261
All

a 146-ost csak ajánlani tudom. Én egy éven keresztül vezettem egy 146ti -t (1.5 évesen vettem), de szervízbe csak a kötelező átnézésekre kellett vinni. Ezért típus hibáról nem tudok beszámolni, bár lehet, hogy ez csak a kocsi fiatal életkora miatt nem jött ki. Alfa szerelőktöl is azt hallottam, hogy a 145/146 a legjobban eltalált sorozat.
Novemberben lopták el...

Viszont örömmel tudok beszámolni, hogy múlt hét pénteken volt lehetőségem átvenni egy teljes új példányát a 146ti-nek. GYÖNYÖRŰ!!! Egyetlen zavaró tényező, a gyári magnó mögött valami zörög veszettül. Csere lesz eszközölve.

Én úgy tudom, hogy TS-el szereltek már alfákat 98 előtt is, lásd első 146-om 97 júniusi volt és az is TS-es volt.Lehet, hogy vadat mondok the 155/164-ben is létezik TS amiknek 96-ban beszüntették a gyártását.

larini Creative Commons License 2000.02.15 0 0 260
Joe 155!
Köszi a tippet, beszéltem Velük! Az anyagbeszerző azt mondta, hogy a katalógus szerint elég csak a rugókat kicserélni. Elég "érdekesen" hangzik!!!! 39900 pénz, 1-2 nap alatt beszerzik, utána még be is szerelik. Azt mondta, hogy a 92-94 gyártott 155-nél nem kell gátlót cserélni, 94-től viszont kell. Nem értem, nem 95-től van új futómű?!
Előzmény: Joe 155 (257)
larini Creative Commons License 2000.02.15 0 0 259
kru!
Igen cserélni kell, keményebbre! De én is csak ennyit tudok mint laikus.
Előzmény: kru (258)
kru Creative Commons License 2000.02.15 0 0 258
Tudom, hogy NEM EZ A TOPIC, de ha már Larini belekezdett... Én olyannyira nem vagyok otthon az autószerelésben, hogy pár szóban homályosítsatok fel: ha rövidebb rugóra cserélsz, akkor gátlót is cserélned kell, egyébként felkoppanik?! Milyen az oda-vissza gátló - ha van ilyen? (Én is gondolkodtam 145 ültetésben és nem szeretném, ha egy szerelő, mint laikust felültetne). Előre is köszi az offtopic válaszokat :)
Egyébként a GTV-s srác ajánlotta korábban az Ital Auto Bt.-t, IX. Soroksári út 164. 280-8011. Más alkatrész ügyben beszéltem már velük és tényleg jóval olcsóbbaknak tűntek.
Előzmény: Joe 155 (257)
Joe 155 Creative Commons License 2000.02.15 0 0 257
Larini.
Sajnos nem nagyon vagyok otthon az auto szerelésben, de tuti hogy a lökésgátlókart is ki kell cserélni. Ha ez segít hívd fel a 77-422-596-os számon a Fiat KB. Autoteam-et, és keresd az anyagbeszerzőt! Ő tud neked mondani komplett árajánlatot, sportfutóműre, hivatkozz a Hungária Tuning álltal kibocsájtott tuning katalógusra.
Én láttam hogy hírdetik. Ha nem is jössz le megcsináltatni, irányvonalnak az ár tekintetében jó lehet!
Üdv.
Előzmény: larini (256)
larini Creative Commons License 2000.02.15 0 0 256
Joe 155!
Igazából azt sem tudom, mit kellene tennem! Ui. az van, hogy szerintem barom kemény a rugózásom, viszont elég magasan áll az autó. Na most mi van? Persze minden futómű-tuninggal foglalkozó cégnél cserét javasoltak, gondolom, mivel ebből élnek, de szerintem nem ilyen egyértelmű! A rugó nem tétel, mert a Boldizsárnál ajánlottak 4 db. Q4 rugót 30k-ért, ami állítólag rövidebb. A gond a gátlókkal van: egy sport-gátlónak darabja ennyi! Ez azért már húzósabb! Azt is javasolták, hogy a sájátjaimat keményittessem fel, de nekem ezzel szemben fenntartásaim vannak. Vajon van rá okom?!
Előzmény: Joe 155 (252)
Cgo Creative Commons License 2000.02.15 0 0 255
Joe,
nalunk a 146 2.0 ti 710 ezer Sk, ami kb. 4 millio Ft. Picit sok az a 3... Az 1.6 TS pedig 3.2 millio. A masik dolog, hogy hasznaltat nem lehet kapni, vagy senkinek nincs, vagy senki nem akar tole megvalni...
Egyebkent gondolkodtam 155-n is, nagyon tetszik, de elegge tonkre vannak. A multkor lehetosegem volt 870 ezer Ft-ert hozzajutni egy 156-os, 3.0 V6 full extra bor nelkul Alfahoz, de a probaut utan inkabb nemet mondtam, szerintem 3-400e km benne volt, majdnem szetesett a motor.
Előzmény: Joe 155 (254)
Joe 155 Creative Commons License 2000.02.15 0 0 254
Cgo.
3-4 éves 146-os csak boxer motorral van. 98-tól lehet kapni Twin Spark motorral szerelt daradokat.
Egyébként én már utaztam 1.6TS -el és elég dinamikusnak tünt. Az a 120 paci viszi rendesen.
Az 1.8 ról nem sokat tudok, igazság szerint csak katalógusból tudom hogy van. Akkor már inkább Ti!!
Abból 2-3 éveset olyan 3 mill. körül már lehet kapni.
Üdv.
Előzmény: Cgo (253)
Cgo Creative Commons License 2000.02.15 0 0 253
Hello,

ha jol tudom, 96-ban kezdtek gyartani a 146-os Alfakat, ami azt jelenti, hogy az elsok mar 4 evesek lesznek. Viszont hasznalt 146-os egyszeruen nincs a piacon. Mennyit erhet 3-4 eves 146-os? Van valakinek? Tipushibak? Eleg bele az 1.6 TS, vagy inkabb 1.8 legyen? Arasszatok mar el egy kis infoval...

Koszi: Csaba

Joe 155 Creative Commons License 2000.02.15 0 0 252
Larini.
Azt hiszem elmegyek az ATC.-hez. Talán tényleg ők a legprofibbak. Majd telefonon leegyeztetem.
Szerintem a gépedet, valamelyik Alfa szakszervízben leültetnék, hogy mennyiért? Passz, de biztos nem olcsó. Álltalában a szakműhelyek foglalkoznak ilyesmivel.
Üdv.
Előzmény: larini (251)
larini Creative Commons License 2000.02.15 0 0 251
Hello Joe 155 testvér!
Melyek az esélyes csáp-tuning műhelyek?
Az sem lehet piskóta, amit a GTV-s kolléga mond, csak vszinűleg kicsit(nagyon) költségigényes! Én idegenkedem a motor megbontásától, persze biztosan azért, mert csak egy egyszerű user vagyok, és eddig bármi problémám volt azonnal mentem a szervízbe, én még sohasem nyúltam a motorhoz! (hiába is akarnék, úgysem értek hozzá!) A chip-et is csak azért akarom, mert kicsit idegesít a 3500 alatti nyomaték-szegénység. Igazábol csak erre menne ki a játék, hogy sikerüljön értelmes fordulatszámra lehúzni a jattosabb nyomatékot.
Persze egy Q4 mindent megoldana!!!! Ó az isteni Q4!!! ....
Na jó abbahagyom, itt még órákig képes lennék csöpögni!
Ja még vmi: ha valaki tud, mondjon nekem egy jó helyet, ahol lejjebb ültethetném az autómat, persze emberi áron! (csak ne a Magnumot!!!!)
Bocsi, ha kicsit hosszú voltam!!
Joe 155 Creative Commons License 2000.02.14 0 0 250
GTV-s.
Az álltalad leírtak a te kalkulációd szerint mennyibe kerülnek? Nekem sajnos nincs időm arra hogy a kocsim több nepra esetleg hétre műhelybe költözzön, minden nap hajtom a munkámhoz kell!
Egy chip tuning 50-60e ft, két óra alatt megvan, és még a motort sem kell megbontani. Majd ha kevésnek bizonyul a dolog, elgondolkozom a többin. A direkt szűrőn régóta gondolkozom, tudod hogy pontosan hol lehet kapni?
Üdv.
Előzmény: A GTV-s (249)
A GTV-s Creative Commons License 2000.02.14 0 0 249
Off
Ha tuningról beszélünk, akkor első lépésben a kipufogó rendszert és a légszűrőt kellene kicserélni direkt szűrőre. Majd, ha komolyan gondolod a dolgot, a hengerfejet felpolírozni, a "levegő"-járatokat felmaratni egyforma egyenletes átmérőre, a szelepeket átalakítani, hogy kisebb turbulenciát okozzanak. A köv. lépcső az égéstér átalakítása, a főtengely és lendkerék kikönnyítése, a dugattyú hajtókarok polírozása. Ha mindez már megvan, akkor éri meg igazán a kicserélt tengelyhez és a nagyteljesítményű gyújtásrendszerhez (gyertya, kábel, trafó+erősítő) hozzáigazítani a motorvezérlést egy (kapcsolható?) chippel. Ez tuning, a többi szvsz csak nagyrészt humbuk, igazán szignifikáns változásra nem kell számítani.
On

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!