Keresés

Részletes keresés

Carpy Creative Commons License 2006.11.17 0 0 17003
Szerintem ez Bódé.
Előzmény: M41 2127 (17002)
M41 2127 Creative Commons License 2006.11.17 0 0 17002
Üdv!

Valaki, aki járatos a 87-es vonalon, az meg tudná mondani, hogy ez Csokvaomány vagy Nekézseny??

HG. Creative Commons License 2006.11.17 0 0 17001
Ez széthullott, de így is láccik...
Előzmény: HG. (17000)
HG. Creative Commons License 2006.11.17 0 0 17000

Ha az újságíró veszi a fáradságot, és megkérdezi, hol és mióta van busz, akkor talán kissé pontosabbra sikerült volna ...

 

 

A Volánokhoz kerülő, vonatpótló buszokkal kiszolgált MÁV-vonalak

 

Forrás: Népszabadság-gyűjtés

Vonal Buszközlekedés kezdete Pincehely-Tamási 1997 Tamási-Fürged 1997 Dombóvár-Lepsény 1997 Barcs-Villány (Barcs-Sellye) 2005 Pécsvárad-Bátaszék 2005
Előzmény: RIKA424 (16996)
v_peti Creative Commons License 2006.11.17 0 0 16999
Köszi.
De a fő kérdés az, hogy a buszosokon kívül melyik vonakra kerül lakat a közeljövőben. (Azaz 1-2-3 hónapon belül?)
Előzmény: RIKA424 (16996)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.11.17 0 0 16998
Nem félted a szemed? :)

Szerintem egyszerűen bebizonyosodott, hogy a miniszter úr egy óriáspolippal akart birkózni. Az meg nem olyan egyszerű dolog, hogy pusztán önbizalommal sikerüljön.

/a/
Előzmény: kopaszhaj (16997)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.11.17 0 0 16997
De szeretnék a dolgok mögé látni.
Előzmény: RIKA424 (16996)
RIKA424 Creative Commons License 2006.11.17 0 0 16996
Előzmény: v_peti (16988)
seTTebello Creative Commons License 2006.11.16 0 0 16995
Van igény alagútmérésre?
István Gyuri Creative Commons License 2006.11.16 0 0 16994

Vendégsín: ha a voncsó a Gellért hegy alatt elfért, a Kopasz hegy alatt is elfért volna.

Ugyanabból a forrásból számrmazó infó szerint a Déli-Kelenföld között is csak az egyik vágányon közlekedhetett az emeletes vonat, persze lehet, hogy nem (csak) magassági okok miatt.

Előzmény: Vendégsín (16979)
manhattani Creative Commons License 2006.11.16 0 0 16993

>Miért? Ha csak kettő, akkor megyünk csákányozni? :)

Ha több, akkor meg robbantani.

Előzmény: Carpy (16966)
v_peti Creative Commons License 2006.11.16 0 0 16992
Mennyire biztos? Passz? A legújabb listája a decemberől bezárandó vonalaknak ez.
Ez nem jelenti azt, hogy a többi vonal ne kerülne sorra a közeljövőben.
Előzmény: toth_bela (16991)
toth_bela Creative Commons License 2006.11.16 0 0 16991
"112 Nyíradony - Nagykálló
-118 Nyíregyháza - Balsa
-119 Herminatanya - Dombrád"


Ez biztos? Mert már láttam a menetrendjét is...jó ez nem jelenti azt, hogy nem szűnik meg...
Előzmény: v_peti (16988)
Distván Creative Commons License 2006.11.16 0 0 16990

"A Pápa - Csorna vasútvonalon pályafelújítás miatt a Pápáról 19.15-kor, és a Csornáról 20.48-kor induló vonatról november 26-án, illetve a Pápáról 3.43-kor, és a Csornáról 5.35-kor induló vonatokról november 27-én vonatpótló autóbuszra kell átszállni Csorna és Rábapordány között."

 

Forrás: MÁV

 

Megszüntetjük de előtte egy kicsit helyrepofozzuk? :S

seTTebello Creative Commons License 2006.11.15 0 0 16989
A jövő heti lottószámokat is írd meg nekem légy szíves, ha már ennyire a jövőbe látsz.
 
Csodák viszonylag ritkán fordulnak elő. Ez a lottószámokra és a buszbeszerzésre is vonatkozik.

Jó az, ha valaki már akkor tudja, hogy mi lesz egy típuscsaláddal 15 év múlva, amikor még a legfiatalabb darabok is csak néhány évesek.
 
Nézd, a berlini buszokat, amik komoly gyártók, komoly buszai kb. 12 évesen adták el. A hallei buszokat a Balaton Volánnak 9 évesen. Eddig érte meg magas színvonalon fenntartani őket. Persze még éveket futnak ezek a buszok, de ez folyamatos állapotromlással jár együtt.
A most vásárolt buszok nem rosszak, de azt várni tőlük, hogy 15 évet futnak, az túlzás. Egy részük biztos megéri, de nem lesz jellemző.

Azt, hogy van-e telephely, meg szerszám, nehéz látni buszozás közben :)

Telephely van, szerszám van, 6 méteres lemez nincs.
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/6/4/3/3/BIG_0002096433.jpg

Ez mondjuk igaz.
 
Ez egy trend kezdete, vagy romlani fog a Volánok személyi állománya, vagy emelkednek a bérköltségeik. 3. út nincs.

Hát igen, a rozsda az eszi a fémeket, függetlenül attól, hogy papagájszínű, vagy háromszöges a mintája.
 
De, ha szép piros, vagy sárga, akkor már nem. Rejtély.

A rozsdát nehéz karbantartással megállítani.
 
Ilyen szinvonalú válaszokat adna egy nagy vasúttársaság is. Példakép?

Dehogynem. 10-20 milliós vagyonfelélések és 80-130 milliárd veszteség között óriási különbség van.
 
Hogyne, de az sem mindegy, hogy valamit nyereségesnek mondanak, aztán kiderül, hogy még van vagyonvesztés. A lottószámokat nem tudom, de azt igen, hogy nemsokára ki fog derülni, hogy 10 - 20 milliónál jóval nagyobb a vagyonfelélés.
 


Előzmény: Carpy (16964)
v_peti Creative Commons License 2006.11.15 0 0 16988
A cikkből kiemelném ezt. Mivel ide eddig csak a mezőszámok alapján lett leírva a halállista a vonalak megnevezés enélkül.

A megszűnő 14 vonal, vonalszámmal:
-11 Veszprém - Bakonyszentlászló (különleges szépségű vonal, ez halad át Porva-Cseszneken)
-22 Körmend - Zalalövő
-24 Zalabér-Batyk - Zalaszentgrót
-47 Godis - Komló
-76 Diósjenő - Romhány
-87b Szilvásvárad - Putnok
-88 Nyékládháza - Mezőcsát
-95 Kazincbarcika - Rudabánya
-112 Nyíradony - Nagykálló
-129 Murony - Békés
-151 Kunszentmiklós - Dunapataj
-153 Kiskőrös - Kalocsa
-118 Nyíregyháza - Balsa
-119 Herminatanya - Dombrád
Előzmény: Elektricska (16987)
Elektricska Creative Commons License 2006.11.15 0 0 16987
bocsi.. látszatra egy, de valójában két link :)
Előzmény: Elektricska (16986)
Elektricska Creative Commons License 2006.11.15 0 0 16986
Cikkek a vonalbezárások ellen:egyik cikkmásik cikk

A cikkekhez bárki szabadon hozzászólhat.
kopaszhaj Creative Commons License 2006.11.15 0 0 16985

2006-ban meg egy mérőszalaggal...

Szóval a szóban forgó alagút magassága a kapuzatnál a sínkoronától függőlegesen mérve (tehát nem a plafon középvonala, hanem az attól számított fél nyomtávolságnyira) 5600 (+-50) mm. Persze senki ne valami komoly műszeres mérésre gondoljon: arrajártam, mérőszalaggal megmértem, ennyi.

 

Előzmény: kis59 (16984)
kis59 Creative Commons License 2006.11.15 0 0 16984
Alagútprofil mérése, kb 1930 (de van 1890-ből is :)) )
kis59 Creative Commons License 2006.11.15 0 0 16983

Üdv!

Az ívelés ezt nem érinti, egyedüli gond, ha az alagutat a hegy "megnyomja". De ezt már jobb helyeken száz éve megmérik...

Előzmény: v_peti (16978)
amicus Creative Commons License 2006.11.15 0 0 16982
Én mindkét csoportból ismerek pár embert, és valóban tévedhetetlenek :-)
Előzmény: Vendégsín (16980)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16981

Ha belefér a holnapi napomba, akkor próbálok némely méréssel bohóckodni az alagútnál.

Előzmény: Vendégsín (16979)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16980
Akkor nem ismered a menetrendszerkesztőket, meg a VEKE tagok némelyikét! :-)
Előzmény: Carpy (16972)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16979
A járművek körvonalát az engedélyeikből meg tudom adni. A lik méreteit a pályakapirgálás tudja, de ha a voncsó a Gellért hegy alatt elfért, a Kopasz hegy alatt is elfért volna.
Előzmény: kopaszhaj (16957)
v_peti Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16978
Az alagút, enyhén ívelt, ezt se felejtsd el.
Előzmény: vaskerék (16977)
vaskerék Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16977
Jó, akkor tények.

A Bombardier kocsi (és vezérlő) méretei sajnos a honlapjukon lévő rajzról nem olvashatóak el, így az Alstom Coradia Duplex néhány adatát adom közre.

A jármű teljes magassága: 4320mm.
Alsó szint belmagassága: 1937mm.
Felső szint belmagassága: 1930mm.

A 2-es vonalon járt már számtalanszor 4650mm magas 424, illetve 109 gőzmozdony...
Előzmény: v_peti (16971)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16976
"Na, most akkor mi van? "

Kedd, éjfélig, bár a nagy felzárkóztatók már csütörtököt mondtak.

Ha átfér az a nyüves emeletes, akkor venni kell. Ha nem fér át, akkor hosszabb peronok kellenek. Hol itt a probléma azon kívül, hogy a Budai hegységben keresztbe-kasul álmodott autóutakra szeretnének inkább költeni egyes körök?

/a/
Előzmény: Carpy (16975)
Carpy Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16975
Na, komolyra fordítva:
Valószínűleg István Gyuri nem ment el a Pilisbe a barna köpenyében, hogy a colostokjával lemérje az alagutat, hanem valaki más információja alapján írta, amit. De hát korábban épp ő írta, hogy a MÁV-nál semmi sem biztos, semmit se kell elhinni.
Na, most akkor mi van? :)
Előzmény: v_peti (16971)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.11.14 0 0 16974
"Torgyán úr, tévedett Ön valaha is?"
"Igen! Egyszer! Azt hittem, hogy nincs igazam. De tévedtem!"
:)
/a/
Előzmény: Carpy (16972)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!