Vagy tudjon mérni egy sokcsatornás szkóppal! Mérje a jeladót 2 csatornán, az egyiken az egyik lábát a testhez, a másikon a másik lábát a testhez, majd a két csatornát vonja ki egymásból és máris látod a jelét, úgy, hogy nem testeltél keresztbe! Igaz egy csatornával többet használtál el.
Igen a teszter azt írta, hogy 140bar a nyomás. Utána viszont beinduláskor beáll normálra. Viszont azt mondták, hogy 140bar éppen a határérték indulásra.
Képzelj el egy feszültségosztót, melynek mindkét tagját mérni akarod. De hova tedd a testet? ha az osztó aljára rakod akkor nem tudod a felső elemet mérni, ha fentre rakod nem tudod az alsó elemet mérni. Ha középre rakod, akkor viszont az egyik jel a máskhoz képest 180 fokos fázistolásban lesz. Ilyenkor azt kell invertálni és máris fázishelyesen látod mindkettőt. De olyankor is jó, ha valamilyen oknál fogva, hogy ne testelj keresztbe, fordított testtel kell mérned valamit. A valódi testre rakod a szkóp melegpontját és a jelre a szkóp testjét, majd invertálod.
Lehetséges hogy nincs meg indítózáskor a minimum üzemanyagnyomás. Persze ez nem biztos, távgyógyítást nem mernék vállalni. Diagnosztikával meg lehet mérni pár adatot, abból valószínűleg lehet következtetni a hibára.
Van egy Renault Kangoo 1.5dci 86 le 2009-es autóm 88e km-mel. Egyik napról a másikra, nehezen indul be reggelente sokszor 4-5-ször kell indítózni, napközben mindig elsőre beindul bár érzésem szerint 2-3mp-vel tovább kell tekerni az önindítót. Teljesen hektikus a dolog, van, hogy -5ben beindult elsőre bár majdnem a STOP jelzésig kellett forgatni az önindítót van viszont, hogy +9-ben 2-3x kellett indítózni. Gázolajszűrőt kicseréltem, omv premium gázolajat tankoltam hátha üzemanyag baja van, de semmi változás. Diag műszert rádugtuk nincs hibakód egyáltalán bár 2008-ig van benne Kangoo felismerte az autót. Izzítógyertyát nézték elvileg semmi baja, résolajat néztek és a 4 csúcsból 3-ból jobban jön a gázolaj. Szerelő szerint porlasztócsúcs, nagynyomású szivattyú csere. Viszont, mitől van az, hogy nincs hibakód ha beindul az autó semmit nem lehet észrevenni a működésben gyorsul rendesen, nem füstöl, nincs rossz hangja minden a régi. EGR szelepet néztem kitisztítottam, de változatlan minden.
Én átalakítottam egy biztit árammérésre, rávan forrasztva 2 mérőkábel ami bemegy a multiméterbe, igy gyorsan végigmérem. De a lakatfogós megoldás se rossz.
2005-ös Merci C osztály, éjszaka lemerűlt az akksi teljesen. Feltölteni csak úgy tudtam, hogy a sarukat leszedtem róla, mert ha rajta vannak akkor valami 10A-nál nagyobb árammal meríti. Kiszedtem az összes 10A-nál nagyobb biztosítékot (3 tábla is van az autóban) de akkor is. Gépkönyve szerint egy csomó fogyasztót elektronikusan biztosítanak. Mi lehet a gond? szivargyújtóban, csomagtartóban lévő konnektorban nincs semmi.
Igen normális. A fékpedálnyomás nélkül nyitott a féklámpáé, a zárt a tempomaté (is).
Igen, amikor fékpedált nyomsz, akkor az addig zárt nyit, míg a nyitott zár. Nálad az adatlistában a szabályszerűen zárt érintkezés mindig nyitva, tehát a féklámpakacsoló ezen része rossz.
Az normális álló autónál hogy 1,2km/h értéket ír :
Nem normális, de lehet egy egyszerű értelmezési probléma is a diagnosztikai szoftver részéről:
A két eszköz között nem a decimális értéket viszik át, hanem a tényleges érték és egy lépésköz hányadosát. Ebben az esetben például az 1,2 km/h lenne a lépésköz. Ekkor ugye 1 byte-on 0-255 között lehetne tárolni. Mivel valószínűleg negatítv számokat is át kell vinni, ezért lehet, hogy a skála közepét tekintik nullának, a nagyobb számok a pozitív, a kisebbek a negatív sebességek. A skála közepe pedig 127 ... vagy 128. És ha az autó a 128-at tekinti annak, a tesztkészülék meg a 127-et, akkor máris nem nulla lesz a nulla.
Csak egy lehetséges magyarázat, meg kellen enézni másik autónál. Ennél durvább jelértelmezési problémákat is láttam már. (thát amikor a szorzó sem volt jó.
Már fél éve küzdök a MY07-es Ocatvia 2 és az mp3 között..
Vettem egy Skoda swing rádiót, egy MDI usb átalakítót, és egy új can gatewayt.
A swing alapból kinyírta az akkumat pár óra alatt, ugye ebben a gyári STREAM van.
Hogyan kell kicserélni ezt a mocsok gatewayt?? A szerelőm, bár ebben nincs tapasztalata nem bírt vele.. Neki valami VAS progija van, s egy valamilyen usb-s kábelje.. A VCDS kábeljei halottak.
Kicserélte a gatewayt, s nem látott semmit, amit a gateway vezérelne az halott szál volt..
A régi 1k0 907 530 K, ami elvileg az utolsó a nekem nem jó szériából, az új 7N0 907 530C (ez 2010-es).
Mi lehet a gond?? Elvileg lesz 8.05-ös VCDS kábel, s esetleg 11.11-es is..
Nekem van egy K+Can 1.4 -es kábelem, de nem tudom milyen progi lenne az, ami tudná a dolgát..
Kérem, aki ért ehhez, az 1-2 tippet adjon nekem..
Köszönöm
Laci
UI. A gateway nem tesztelt, de elvileg működik, s nem is jellemző ezekből hibás.. Ránézésre jó, a tápot nem teheli stb.. A szerelőm szerint lehet alvázszám mizéria is stb
Az normális álló autónál hogy 1,2km/h értéket ír :
Én érintkezési problémára gondolnék - valami szépen rámodulál az ABS jeladó(k) vezetékére, akár egy kidörzsölés járó motornál berezgő vezetékkel is tudhat ilyet.
Az biztos hogy a szekunderfogó védőtestjét szigorúan motortestre kell kötni!
A töbi mérendő dolgot meg csak egy testcsipesszel csatlakoztatni.
De... az én mérőkábeleim is egy jel és egy test banándugóban végződne, most döntöttem el hogy egy darab mérőkábelt készítek aminek olyan hosszú lesz a "gekete" csipesze hogy feltétlen elérjen az akku minuszig.
Pici hozzáfüznivaló: A főtengely induktiv jeladó + - váltóáramú feszt ad, és sokszor jóval többet mint +-5Volt. Gondolom csak elírtad.
A másik, hogy itt most keverve lett a két téma, szivargyújtó töltős, meg ez.
Ebben nagyon megakadtál :) Én úgy gondolom, szó sincs keverésről - csak abban az esetben, mikor a szkóp vezetékeit kötözgeted, nyilvánvaló lehet egy hibás bekötés, míg a notebook táp - szkóp táp áthordásról könnyedén elfeledkezhet az ember. És a probléma itt jelentkezik a füsstel :(
Minden említett esetben a GND különböző szintekre - szándékosan, vagy nem -bekötéséből adódó problémáról volt szó. Legalábbis én így értettem. A "szivargyújtós" probléma mint egy lehetséges, nem szándékolt szinteltérés jelent meg.
amikor a jelvezeték és a jelföld lesz mindössze a szkópra kötve.
Majdnem. A szkóp két csatornájára, külön, külön, és a szkóp földjét pedig az akku (ill. kaszni, vagy szaknyelven: sasszi) földhöz kötöd be. Így a szkóp két csatornáján meg fog jelenni az ECU által kiadott jelföld szintje, és az ECU által kiadott +5V is. Ha most a jelet is szeretnéd megjeleníteni, akkor az ECU táp plusz helyére kösd a jeladó jelvezetékét, és a szkóp programjában állítsd be az A-B jelfeldolgozást a jelvezeték és a jelföld csatornáj a között - ahogy Ruzsa Jani írta.