Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MM. Creative Commons License 2013.03.17 0 0 7117

20A-es műszerrel szoktam.. nyilván odafigyelek.

Előzmény: ruzsa janos (7109)
mica-r Creative Commons License 2013.03.17 0 0 7116

Akkor lehet hogy megvan milyen irányban kell keresgélni

Előzmény: lacima79 (7114)
C20NE Creative Commons License 2013.03.17 0 0 7115

Vagy tudjon mérni egy sokcsatornás szkóppal! Mérje a jeladót 2 csatornán, az egyiken az egyik lábát a testhez, a másikon a másik lábát a testhez, majd a két csatornát vonja ki egymásból és máris látod a jelét, úgy, hogy nem testeltél keresztbe! Igaz egy csatornával többet használtál el.

Előzmény: novothauto (7062)
lacima79 Creative Commons License 2013.03.17 0 0 7114

Hali!

 

Igen a teszter azt írta, hogy 140bar a nyomás. Utána viszont beinduláskor beáll normálra. Viszont azt mondták, hogy 140bar éppen a határérték indulásra.

Előzmény: mica-r (7112)
C20NE Creative Commons License 2013.03.17 0 0 7113

Képzelj el egy feszültségosztót, melynek mindkét tagját mérni akarod. De hova tedd a testet? ha az osztó aljára rakod akkor nem tudod a felső elemet mérni, ha fentre rakod nem tudod az alsó elemet mérni. Ha középre rakod, akkor viszont az egyik jel a máskhoz képest 180 fokos fázistolásban lesz. Ilyenkor azt kell invertálni és máris fázishelyesen látod mindkettőt. De olyankor is jó, ha valamilyen oknál fogva, hogy ne testelj keresztbe, fordított testtel kell mérned valamit. A valódi testre rakod a szkóp melegpontját és a jelre a szkóp testjét, majd invertálod.

Előzmény: ruzsa janos (7057)
mica-r Creative Commons License 2013.03.17 0 0 7112

Lehetséges hogy nincs meg indítózáskor a minimum üzemanyagnyomás. Persze ez nem biztos, távgyógyítást nem mernék vállalni. Diagnosztikával meg lehet mérni pár adatot, abból valószínűleg lehet következtetni a hibára.

Előzmény: lacima79 (7111)
lacima79 Creative Commons License 2013.03.17 0 0 7111

Sziasztok!

 

Van egy Renault Kangoo 1.5dci 86 le 2009-es autóm 88e km-mel. Egyik napról a másikra, nehezen indul be reggelente sokszor 4-5-ször kell indítózni, napközben mindig elsőre beindul bár érzésem szerint 2-3mp-vel tovább kell tekerni az önindítót. Teljesen hektikus a dolog, van, hogy -5ben beindult elsőre bár majdnem a STOP jelzésig kellett forgatni az önindítót van viszont, hogy +9-ben 2-3x kellett indítózni. Gázolajszűrőt kicseréltem, omv premium gázolajat tankoltam hátha üzemanyag baja van, de semmi változás. Diag műszert rádugtuk nincs hibakód egyáltalán bár 2008-ig van benne Kangoo felismerte az autót. Izzítógyertyát nézték elvileg semmi baja, résolajat néztek és a 4 csúcsból 3-ból jobban jön a gázolaj. Szerelő szerint porlasztócsúcs, nagynyomású szivattyú csere. Viszont, mitől van az, hogy nincs hibakód ha beindul az autó semmit nem lehet észrevenni a működésben gyorsul rendesen, nem füstöl, nincs rossz hangja minden a régi. EGR szelepet néztem kitisztítottam, de változatlan minden.

 

Köszi,

Laci

ruzsa janos Creative Commons License 2013.03.17 0 0 7110

Lambdaszonda cserénél elég a vezetékszínezésben megfelelőt venni

Nem, nem és nem.

A szondákna különféle típusíik vannak, csak  a legnagyobb különbségek:

- potenciálfüggő (jelmínusz a testen) potenciálfüggetlen.

- régi felépítésű (gyűszű alakú, nagy méretű kerámia / szendvicsfelépítésű (gyors reagálású) - ez mondjuk a Boschrea érvényes

- nagy fűtőteljesítménynyű (pl 21 W) / kicsi (7 W)

- állandó fűtésű / szabályozott fűtésű

- és akkor még ott vannak a karaktesrisztikabeli különbségek.

 

Lehet persze szerencséd, de azért inkább vedd meg a bele valót. 

Előzmény: MM. (7108)
ruzsa janos Creative Commons License 2013.03.17 0 0 7109

De a lakatfogós megoldás se rossz.

Huhh. Megnyugodtam.

Meg aztán azzal bárhol lehet mérni, meg mondjuk egy véletlen méréstartománytúllépéstől nem füstöl el azonnal a műszer :)

Előzmény: MM. (7107)
MM. Creative Commons License 2013.03.17 0 0 7108

Lambdaszonda cserénél elég a vezetékszínezésben megfelelőt venni: fekete-szürke-feher-feher, vagy van egyéb paraméter is amire oda kell figyelni?

MM. Creative Commons License 2013.03.17 0 0 7107

Én átalakítottam egy biztit árammérésre, rávan forrasztva 2 mérőkábel ami bemegy a multiméterbe, igy gyorsan végigmérem. De a lakatfogós megoldás se rossz.

Előzmény: cam aro (7106)
cam aro Creative Commons License 2013.03.17 0 0 7106

korulmenyes minden bizti helyen aramot merni. 

bekell loni az aranylag stabil fogyasztokat.. majd lakatfogo az akksira.. es ugy huzgalni biztiket. 

 

a baj csak az. hogy az c class teli van mindenfele modullal.. ez/eket bizti huzgalos modszerrel egy nap kiszurni. 

ettol fuggetlen.. nem lesz ott 10A kobor aram. az malact porzsol. 

Előzmény: novothauto (7105)
novothauto Creative Commons License 2013.03.16 0 0 7105

Egyesével kéne kiszedni a biztosítékokat, és mindegyik helyén áramfelvételt mérni.

 

 

Előzmény: Ficium (7102)
balage525i Creative Commons License 2013.03.16 0 0 7104

tapogasd végig a kocsit, és ahol meleg, ott fogyaszt :) (120W...)

Előzmény: Ficium (7102)
409 Creative Commons License 2013.03.16 0 0 7103

A gond meg van, nem egyéb mint az áramfelvétel.... sajna meg kell keresni az okát.

Előzmény: Ficium (7102)
Ficium Creative Commons License 2013.03.16 0 0 7102

Üdvözletem!

 

Segítséget, tanácsot szeretnék kérni!

2005-ös Merci C osztály, éjszaka lemerűlt az akksi teljesen. Feltölteni csak úgy tudtam, hogy a sarukat leszedtem róla, mert ha rajta vannak akkor valami 10A-nál nagyobb árammal meríti. Kiszedtem az összes 10A-nál nagyobb biztosítékot (3 tábla is van az autóban) de akkor is. Gépkönyve szerint egy csomó fogyasztót elektronikusan biztosítanak. Mi lehet a gond? szivargyújtóban, csomagtartóban lévő konnektorban nincs semmi.

Köszönöm!

xmbela Creative Commons License 2013.03.16 0 0 7101

Igen normális. A fékpedálnyomás nélkül nyitott a féklámpáé, a zárt a tempomaté (is).

Igen, amikor fékpedált nyomsz, akkor az addig zárt nyit, míg a nyitott zár. Nálad az adatlistában a szabályszerűen zárt érintkezés mindig nyitva, tehát a féklámpakacsoló ezen része rossz.

Előzmény: jeepy (7100)
jeepy Creative Commons License 2013.03.16 0 0 7100

Szia xmbela!

 

Akkor azt mondod, hogy normális az hogy az egyik nyitott, másik zárt?

 

Csak pont forditva kellene nyitva ill. zárva lennie?

 

köszi

 

Előzmény: xmbela (7096)
jeepy Creative Commons License 2013.03.16 0 0 7099

Köszönöm mindenkinek!

 

Ha melegebb lesz neki állok.

ruzsa janos Creative Commons License 2013.03.16 0 0 7098

Az normális álló autónál hogy 1,2km/h  értéket ír :

Nem normális, de lehet egy egyszerű értelmezési probléma is a diagnosztikai szoftver részéről:

A két eszköz között nem a decimális értéket viszik át, hanem a tényleges érték és egy lépésköz hányadosát. Ebben az esetben például az 1,2 km/h lenne a lépésköz. Ekkor ugye 1 byte-on 0-255 között lehetne tárolni. Mivel valószínűleg negatítv számokat is át kell vinni, ezért lehet, hogy a skála közepét tekintik nullának, a nagyobb számok a pozitív, a kisebbek a negatív sebességek. A skála közepe pedig 127 ... vagy 128. És ha az autó a 128-at tekinti annak, a tesztkészülék meg a 127-et, akkor máris nem nulla lesz a nulla. 

Csak egy lehetséges magyarázat, meg kellen enézni másik autónál. Ennél durvább jelértelmezési problémákat is láttam már. (thát amikor a szorzó sem volt jó.

 

micilacko Creative Commons License 2013.03.16 0 0 7097

Üdv.........

Nagy a bajom :)

Már fél éve küzdök a MY07-es Ocatvia 2 és az mp3 között..

Vettem egy Skoda swing rádiót, egy MDI usb átalakítót, és egy új can gatewayt.

A swing alapból kinyírta az akkumat pár óra alatt, ugye ebben a gyári STREAM van.

Hogyan kell kicserélni ezt a mocsok gatewayt?? A szerelőm, bár ebben nincs tapasztalata nem bírt vele.. Neki valami VAS progija van, s egy valamilyen usb-s kábelje.. A VCDS kábeljei halottak.

Kicserélte a gatewayt, s nem látott semmit, amit a gateway vezérelne az halott szál volt..

A régi 1k0 907 530 K, ami elvileg az utolsó a nekem nem jó szériából, az új 7N0 907 530C (ez 2010-es).

Mi lehet a gond?? Elvileg lesz 8.05-ös VCDS kábel, s esetleg 11.11-es is..

Nekem van egy K+Can 1.4 -es kábelem, de nem tudom milyen progi lenne az, ami tudná a dolgát..

 

Kérem, aki ért ehhez, az 1-2 tippet adjon nekem..

Köszönöm

 

Laci

 

UI. A gateway nem tesztelt, de elvileg működik, s nem is jellemző ezekből hibás.. Ránézésre jó, a tápot nem teheli stb.. A szerelőm szerint lehet alvázszám mizéria is stb

xmbela Creative Commons License 2013.03.16 0 0 7096

Lehet, hogy félreérthető, tehát, ha ellentétesen működik akkor jó. Alapállapotban egyik zárt, másik nyitott, féknyomásra változik.

Előzmény: xmbela (7095)
xmbela Creative Commons License 2013.03.16 0 0 7095

Kapcsoló hiba. Fordítva működik a két kapcsoló, tehát az egyik része féknyomásra zár, míg a másik nyit.

Előzmény: jeepy (7093)
LyPapa Creative Commons License 2013.03.16 0 0 7094

Szia,

 

Az normális álló autónál hogy 1,2km/h  értéket ír :

 

Én érintkezési problémára gondolnék -  valami szépen rámodulál az ABS jeladó(k) vezetékére, akár egy kidörzsölés járó motornál berezgő vezetékkel is tudhat ilyet.

 

Üdv: LyPapa


Előzmény: jeepy (7093)
jeepy Creative Commons License 2013.03.16 0 0 7093

Sziasztok!

 

Tudtok segíteni?

 

Vaneo 2003 1,7CDi

 

 P0703 és C1200 hibakód folyamatosan égő BAS ESP  ABS lámpák

 

 

Se ABS se tempomat nem megy.

 

A P0703 állandóan visszajön,

 

Szerintetek fék kapcsoló hiba?

 

Még nem tudtam ránézni, de mintha azt olvastam volna hogy 2 kapcsoló van benne.

 

Az normális álló autónál hogy 1,2km/h  értéket ír :

 

 

és ez a nyitott állapot ,( nem nyomom a féket) :

 itt nyomom, nem kellene itt mind a kettőnek lezárva lennie? :

 

 

 

 

 

 

köszönöm

 

 

novothauto Creative Commons License 2013.03.16 0 0 7092

" ha itt bekötöm a testet akkor közösitem a kasztni,és az ECU testet."

 

Papa! Te öreg róka vagy, mondd már el, hogy mi a búbánatért nem elég

neked, ha ilyenkor egyet leteszel akku mínuszra?

 

A Bosch szkópok tudnak olyan alkalmazást, hogy a gép belül közösíti a testet,

ha akarod. Ezt mérés előtt megkérdezi a gép, így ha akarsz, csatornánként is testelhetsz,

de egyébként nem!

 

Kivéve az említett szekunder mérést, de akkor a lerakott test mellé kell tenni

a szekunderfogó testet.

Előzmény: kolcsar (7085)
skorpio3 Creative Commons License 2013.03.16 0 0 7091

Szia LyPapa!

 

OK!  :)))

Nem vagyok "csípős", sőt menthetetlen pacifista! vagyok  :)

 

Sajnos nagyon kevés az idő a szakma "szép" (szkópos ) részét gyakorolni, talán ha az össz meló néhány százalékát teszi ki...

 

 

Előzmény: LyPapa (7049)
skorpio3 Creative Commons License 2013.03.16 0 0 7090

Szia Kolcsár szaki!

 

Az biztos hogy a szekunderfogó védőtestjét szigorúan motortestre kell kötni!

A töbi mérendő dolgot meg csak egy testcsipesszel csatlakoztatni.

De... az én mérőkábeleim is egy jel és egy test banándugóban végződne, most döntöttem el hogy egy darab mérőkábelt készítek aminek olyan hosszú lesz a "gekete"   csipesze hogy feltétlen elérjen az akku minuszig.

Pici hozzáfüznivaló: A főtengely induktiv jeladó +  -  váltóáramú feszt ad, és sokszor jóval többet mint +-5Volt. Gondolom csak elírtad.

Így jár az Aki éjjel nem alszik!

 

Előzmény: kolcsar (7085)
LyPapa Creative Commons License 2013.03.16 0 0 7089

Szia ,

 

A másik, hogy itt most keverve lett a két téma, szivargyújtó töltős, meg ez.

 

Ebben nagyon megakadtál :) Én úgy gondolom, szó sincs keverésről - csak abban az esetben, mikor a szkóp vezetékeit kötözgeted, nyilvánvaló lehet egy hibás bekötés, míg a notebook táp  - szkóp táp áthordásról könnyedén elfeledkezhet az ember. És a probléma itt jelentkezik a füsstel :(

Minden említett esetben a GND különböző szintekre - szándékosan, vagy nem -bekötéséből adódó problémáról volt szó. Legalábbis én így értettem. A "szivargyújtós" probléma mint egy lehetséges, nem szándékolt szinteltérés jelent meg.

 

Üdv: LyPapa


Előzmény: novothauto (7087)
LyPapa Creative Commons License 2013.03.16 0 0 7088

amikor a jelvezeték és a jelföld lesz mindössze a szkópra kötve.

 

Majdnem. A szkóp két csatornájára, külön, külön, és a szkóp földjét pedig az akku (ill. kaszni, vagy szaknyelven: sasszi) földhöz kötöd be. Így a szkóp két csatornáján meg fog jelenni az ECU által kiadott  jelföld szintje, és az ECU által kiadott +5V is. Ha most a jelet is szeretnéd megjeleníteni, akkor az ECU táp plusz helyére kösd a jeladó jelvezetékét, és a szkóp programjában állítsd be az A-B jelfeldolgozást a jelvezeték és a jelföld csatornáj a között - ahogy Ruzsa Jani írta.

 

Üdv: LyPapa

Előzmény: LyPapa (7086)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!