Keresés

Részletes keresés

Infós Creative Commons License 2005.12.16 0 0 1021
Óvatos becslések szerint 2007-ben lesz rá legkorábban pénz (de inkább 2008 lesz az), jövőre szinte biztos nem. Aztán lehet, hogy mégis.
Előzmény: M62 265 (1020)
M62 265 Creative Commons License 2005.12.16 0 0 1020

Á, gondolom még egy pár évet pihentetik, hogy az állomásiak belejöjjenek a kétszemélyes váltóellenőrzésbe :-

Jobb is ha pihentetik, mert még a végén úgy járnak a pályával, mint Monoron a bizt.berrel (régi elbont, újra meg nincs pénz)

Előzmény: czzf50 (1019)
czzf50 Creative Commons License 2005.12.16 0 0 1019
Csak nem elkezdik átépíteni? :DDDD
Előzmény: M62 265 (1011)
Infós Creative Commons License 2005.12.16 0 0 1018

Infós tudja, hogy mi merre hány méter, de még nincs leírva. Majd ha megszáradt rajta a pöcsét, beírom ide (is). :) vagy :(

 

 

Előzmény: M62 265 (1017)
M62 265 Creative Commons License 2005.12.16 0 0 1017

Nyugatis biztberesek mondták. Nem hinném, hogy kacsa lenne, mert ők is eléggé morcosak voltak emiatt. De majd Infós elsőkézből megtudakolja.

Előzmény: István Gyuri (1014)
Infós Creative Commons License 2005.12.16 0 0 1016
Kacsa lenne? Majd kiderül! ;-)
Előzmény: István Gyuri (1014)
Infós Creative Commons License 2005.12.16 0 0 1015

Majd a jövő héten utánakérdezek! ;)

 

 

Előzmény: M62 265 (1013)
István Gyuri Creative Commons License 2005.12.16 0 0 1014

M62 265: Rákospalota-Újpest jan.1.-től nem biztosított állomásnak fog minősülni. Bejárat egyenesbe max. 40, kitérőbe max. 20 km/h. A berendezés olyan állapotban van, hogy az átépítés idejére még provizorbiztbernek sem alkalmas.

 

Az infó honnan származik?

(Ugyan semmit nem jelent, hogy néhány "illetékes" még nem tudnak róla, de eléggé meglepődtek ezen a híren, ami már fél éve egyszer kacsának minősült. Ettől függetlenül persze még igaz is lehet.)

 

Más. A Vácrátót-Galgamácsa szakaszon levő két fénysorompónál gondott okozott a hernyós közlekedés (élt két napig)... A tengelyszámlálók azután kerültek ide, miután véget ért (6-8 éve?) a hernyós korszak? (A veresi oldalból kerültek ide? Mert ott is voltak ebből zűrök a villamosítás után.)

Előzmény: M62 265 (1011)
M62 265 Creative Commons License 2005.12.16 0 0 1013

Kicsit közelebb áll hozzád a dolog, utánakérdezhetsz, hátha változik/változott a helyzet.

Vagy visszaépítheted a berendezést :o)

Előzmény: Infós (1012)
Infós Creative Commons License 2005.12.16 0 0 1012
Láttad már leírva? Én még nem! :))
Előzmény: M62 265 (1011)
M62 265 Creative Commons License 2005.12.16 0 0 1011

Nem tudom volt-e már:

Rákospalota-Újpest jan.1.-től nem biztosított állomásnak fog minősülni. Bejárat egyenesbe max. 40, kitérőbe max. 20 km/h. A berendezés olyan állapotban van, hogy az átépítés idejére még provizorbiztbernek sem alkalmas.

Elősiető Creative Commons License 2005.12.13 0 0 1010

Hello!

 

Köszi a segítséget! Levizsgáztam a bizberből:-)

Egy kérdés: ma milyen bizbert erőltet a MÁV? Olyan tárgy is lesz, csak utánanéznék még előtte...

Vasutas_ng Creative Commons License 2005.12.09 0 0 1009
Akkor küldje át.
Előzmény: Vendégsín (1008)
Vendégsín Creative Commons License 2005.12.08 0 0 1008
Meg, csak szólni kell neki, hogy küldje át Pozsonyból...
Előzmény: Vasutas_ng (1007)
Vasutas_ng Creative Commons License 2005.12.08 0 0 1007
Meg van valakinek a szlovák vasutak jelzési utasítása? Korábban CSD D1 utasítás volt a neve, sőt cseheknél D1 meg van.
Vendégsín Creative Commons License 2005.12.03 0 0 1006
Felsőgalla állomásról mindkettőt. Sőt, köztük tulajdonképpen Felsőgalla két átmenő fővágánya van, Szárliget Felsőgallával és Tatabánya is Felsőgallával van kapcsolatban forgalomszabályzásilag.
Előzmény: Vasutas_ng (1005)
Vasutas_ng Creative Commons License 2005.12.03 0 0 1005
Honnan irányítják a Alsógalla utáni Felsőgallai elágazást? Két elágazás van. Van egy Szárliget felöl és Alsógalla felöl. Úgy láttam főjelző van ott.
gmarc Creative Commons License 2005.12.01 0 0 1004

De miből tűnik ki, hogy ez nem kijárati jelző? Abból, hogy csak 2 jelzőfénye van?

 

Kijárati jelző is lehet 2 fényű. A térközös közlekedésre (...már hallom Vendégsínt © Dr. Torgyánt idézni:-)) be nem rendezett pályán, ahol még vonalelágazás sincs, tehát nincsenek térközjelzők, ott 2 fény van a kijárati jezőn az átmenő fővágányon (pl. Kapuvár). Azért, mert a következő jelző a szomszédos állomás bejárati előjelzője (vagy a sorompó fedezőjelzőjének előjelzője), amin 1 sárga fény lakozik alapesetben.

Előzmény: marslakó (998)
Vendégsín Creative Commons License 2005.12.01 0 0 1003

Bár majd megkérdezem a volt oktatókat

 

Lojora gondolsz? :-)

Előzmény: Törölt nick (1002)
Vendégsín Creative Commons License 2005.12.01 0 0 1001

5 km/h elhaladást tesz szükségessé

 

Csak olyan, legfeljebb 15 km/h naygságú sebességet a jelző mellett, hogy a jelentkező akadály előtt meg lehessen állni. Arra viszont nincs szabály, hogy meddig kell így menni. 

Előzmény: marslakó (999)
Vendégsín Creative Commons License 2005.12.01 0 0 1000
Ezek a fénysorompók önálló irányérzékelésűek, azaz alaphelyzetben mindkét irányból "lesben" áll a behatási pontjuk. Ha valamelyiket vonat foglalja el, onnan rögzítődik a menetirány, amíg az ellenkező behatási pontot a vonat el nem hagyja. Ha a sorompóval gubanc van, és a vonat közel ért a fedezőjelzőhöz, ami az egyik útátjárót oldó szigeteltsín érzékelési körzetében van és így az a vonatot érzékeli, megjelenhet a Hívójelzés. Ha a gubanc a behatási pontok valamelyikének hibájából áll elő, az fogja a menetirányt és így csak Hívójelzés lesz, feloldás már nem. (Logikusan, hiszen a vonattal "szemben" foglaltság van, csak, mivel a behatási pontok, oldó szigeteltsínek helyét a magyar vasút nem jelöli, így a logika megkövetelte cselekvéssort szabály formájában nem tudja a helyzethez rendelni.) 
Előzmény: marslakó (998)
marslakó Creative Commons License 2005.12.01 0 0 999

Köszi ezt is. A hívásjelzésnem 5 km/h elhaladást tesz szükségessé? Vagy csak ott, ahol EÉVB van a gépen?

 

Pontosan nem emlékszem, hogy milyen gyorsan haladtunk itt, de talán még a 15 km/h sebességnél is gyorsabban. A bz hátuljából nem könnyű megítélni :-)

Előzmény: HM59 (995)
marslakó Creative Commons License 2005.12.01 0 0 998

Áha, ez megmagyarázza a dolgokat, köszi!

 

Furcsa is volt, mert az állomás még messzebb volt csak. De miből tűnik ki, hogy ez nem kijárati jelző? Abból, hogy csak 2 jelzőfénye van?

 

A Hívójelzés esetében itt is 5 km/h sebességgel lehet a jelző mellett elhaladni? Mert mi gyorsabban mentünk...

 

Elvileg a másik irányba is ugyanezt a két jelzésképet kellett volna mutasák a jelzők? Miért lenne érdekes, hogy abba az irányba mit mutattak?

 

Sok kérdés :-)))

Előzmény: Vendégsín (988)
Vendégsín Creative Commons License 2005.11.27 0 0 997
A hívásfeloldónak is hasonló a jelentése.

Ez így tulajdonképpen nem igaz! © Dr. Torgyán.
Itt mi is a jelentése?

A hívójelzés feloldása után a vonat az engedélyezett maximális sebességgel mehet tovább.

Mert ha nincs feloldás, mennyivel?
Előzmény: HM59 (995)
Infós Creative Commons License 2005.11.27 0 0 996

Nagyon jól írtad, nagyon tetszett, világos, még én is értem! :)

 

 

Egy kiegészítés:

 

"(...) hogy szabad a térköz (...)"

 

Szabad az első két térköz.

Előzmény: HM59 (995)
HM59 Creative Commons License 2005.11.27 0 0 995
Ezek a képek, ha jól látom, Pécsudvard megállóhely előtt készültek az AS64 fénysorompónál. A fénysorompó zavarban volt, ezért volt a fedezőjelzőjén vörös fény hívóval. A hívásfeloldó pedig a sorompót  az ellenkező irányból fedező jelző hátoldalán jelent meg. Az állomáson kivezérelhető hívófényhez annyi köze van, hogy ugyanazt a sebességjelzést adja:max.15km/h, és az esetlegesen jelentkező akadály előtt (ebben az esetben az útátjáróban áthaladó közúti jármű) meg kell tudnia állni a vonatnak. A hívásfeloldónak is hasonló a jelentése. A hívójelzés feloldása után a vonat az engedélyezett maximális sebességgel mehet tovább. Állomásnál azt jelenti, hogy szabad a térköz, a sorompónál pedig csak az útátjáróra vonatkozik a 15km/h sebesség.
Előzmény: marslakó (983)
Infós Creative Commons License 2005.11.25 0 0 994

"Két hét múlva vizsga, (...)"

 

Hogyhogy? Hová? Felhasználói szint vagy mesterszint? :))))))

 

(akár mailben is)

Előzmény: Elősiető (993)
Elősiető Creative Commons License 2005.11.24 0 0 993

Hello!

 

Közben megvilágították elmémet, köszönöm neked is, most már teljesen 100.

A vágányútbeállítás igen hosszas és szépszavú lépései megvannak nekem jegyzetben, azzal ne fáradj köszönöm!

 

Két hét múlva vizsga, szóval úgy érzem lesznek még kérdések:-)

 

Előzmény: Infós (992)
Infós Creative Commons License 2005.11.24 0 0 992

Nem elég csak benyomni a két gombot egyszerre, azokat fel is kell engedni.

D55-nél pl. ilyen a váltóállítás egyéni nyomógombbal.

 

"(...) Ha jól tudom, akkor a vágányútbeállítás is ilyen művelet."

Hát, végülis igen, de a lenyomásakor is történnek ott már dolgok! :) Konkrétan akkor találja ki, egyáltalán beállítható-e a vágányút és melyik váltónak hogy kell állnia, valamint kijelöli a váltók vezérlési irányát, illetve tárolja a kezelést, amit a kezdő jelzőnél levő fehér kör alakú lámpa (ún. talppont) jelent vissza. Ekkor lehet felengedni a gombokat. A felengedés után állítja a szükséges váltókat és zárja őket majd teszi ki a fehér fénycsíkot a pultra.

 

Tehát a kijelölés egy ütemű, a lezárás két ütemű kezelés. Szerintem. Majd utánanézek pontosabban! ;-)

Előzmény: Elősiető (991)
Elősiető Creative Commons License 2005.11.24 0 0 991

Hello!

 

Pontosan mit takar a kétlépéses kétgombos vezérlés? Ha jól tudom, akkor a vágányútbeállítás is ilyen művelet.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!