Vmax.
Igen ott voltam. Beálltak a műhelybe, kivették az egész vezérlő dobozt KB.2 perc alatt, majd a vezérlőchipet kivették az alaplapból, gondolom megnézték a beleégetett programot. Majd átvitték a gépet egy másik műhelybe, ahol a fékpad is van,
és bemérték. Ezek után ismét kivették a vezérlő chipet és a főnök elvitte magával. Kb. 5-10 perc mulva visszahozta, betette, mért fékpadon,kielemezte az adatokat, majd megint elvitte a chipet, azt mondta finomít még rajta.
Amikor visszahozta mért megint és azt mondta hogy kb. ennyit érdemes pluszba kihozni a mociból. Ezután elküldött egy próbakörre, és mivel semmi rendellenességet nem tapasztaltam összerakták es kész is volt. Az egész úgy másfél órát vett igénybe. Én meg vagyok elégedve az eredménnyel.
A tapasztalataimat már megírtam, gondolom olvastad. Más.
Azt a 146-ot én is láttam, és bár a kép nem igazán adja vissza( kicsi, fekete fehér stb.)az valami gyönyörű lehet életbe. Nem is érem hogy lehet szive a tulajnak megválni tőle.Biztos nagyon meg van szorulva. Sz'al én még ilyen szép 146-ot nem láttam!Szépségdíjat érdemelne.
Azér egy pl: nekem pl. a 155-ös és a 164-es teccik és ezek elérhetőek is (ez példa, ha a volvoban lennénk akkor a 740-760-ról szólna a móka). Nekem egy corsám van amit szinte mindig a feleségem vezet, én a családi cég vectráját, ritkábban a volvo-t használom. Csak a corsa felett rendelkezhetek. Tfh. eladom a corsát és veszek másfélért egy jó állapotú 155-öst vagy 164-est. De: nem a feleségemnek való (néha szvsz a corsa is túl nagy) + többe kerül a fenntartása mint egy 96-os (őszi) corsáé. Hogy unalmas gondolatmenetemet összegezzem. Hiába repes a szívem valamiért, addig amíg kétszer annyit nem engedhetnék meg magamnak mint amit akarok, addig az észérvek az elsők.
Könnyebb a dolga turbo-fargonak (bocs): neki már olyan a gépe ami valszeg nem döglik le félévente és nem idegesítik havonta előjött apró hibák. Neki is csak 'eccer lesz 740 estate-je'. Lehetett volna most is, de nem az lett! Fogtad?
Visszautalva: tudom, hogy nem a V6 a legjobb 155-ös, de a hangja: Mmmmm....!
Joe van konkrét tanácsod is klub ügyben? Te klubtag vagy? Írjatok!
Joe, ATC ugyben: gondolom vegig ott alltal a jargany mellett. Kivancsi volnek, mit lattal, mit csinalnak. Gondolom ugy kezdtek, hogy kiszedtek valami eprom-felet a motronic dobozbol, jol sejtem?
Mas;
A 145-os hatso resze baromira koszolodik, a jelen szutykos idoben a tiszta auto hatso ablakan 5 km utan lehet torolgetni. Lattam hatso szarnyat a qv-n, meg egy masikon bontex-felet is. Segit valamit a spoiler a szutyok eltereleseben? Tapasztalat?
UI: lattam tegnap a huvosvolgyi uton egy piros, korbespoilerezett 146-ot.... ott olvadtam el :)
Nem valamelyikotoke?
Lore.
Jól teszitek. Végül is valahova kötődni kell.
Volvo-ból is aránylag kevés van nálunk, nem árt szerveződni. Gondolom ti is kötődtök a kocsitokhoz érzelmileg (Fargo biztosan) és többet jelent nektek sima közlekedési eszköznél.
Gondolom ezért nem jártok pl.:Opel Asztra 1.4i- vel.
Nem?
Lécci olvass át egy picit a volvo-ba. Szóval lehet, hogy egy volvo-klub alakul...
Látom te kapcsolatban vagy egy alfa-klubbal. Hogy működik? Ez egy alfa topic, mesélj az alfa klubos-tapasztalatokról stb..
Te hogy állnál hozzá?
OFF
Én is beleolvastam a "BMW kontra Audi" topicba. EMBEREK valóban ennyi tapló él közöttünk? (És még autóba is ül.)Egyfolytában azon gondolkodtam, hogy akik ott írnak honnan ismerik egyáltalán az internetet? Nézzétek meg érdemes, utána olyan megnyugtató érzés ide visszatérni. Azt hiszem élve felkoncolnának azok a kedves emberek ha valamelyikünk benyögné ott, hogy Alfás :)
ON
Larini.
Én még nem vetemedtem arra hogy végig olvassam mert baromi hosszúnak tünik, de ezek után megteszem. A 13-t ne hagyd ki. A 12. kecsóról meg ha lesz infóm jelentkezem.
Üdv.
Joe 155!
Nem, nem vagyok beteg csak elolvastam a BMW kontra Audi topicot és azóta sem tudok magamhoz térni! Valami elképesztő, mekkora tuskókat hord a hátán a Föld!(Kérdezd csak meg Fargot, Ő is küzdött ellenük, amíg bírta ideggel!)
Más!
A fogyasztás dolog tényleg király! Azóta én is voltam az ATC-nél (egy haveromat kísértem el, Kingdragon légszűrőt vett), igen pöpec kis műhelyük van. De éppen nem volt senki tuningoltatni, úgyhogy nem tudtam bámészkodni.
Megint más!
Hívott a Takács Ákos (tudod az Alfa klubos), márc 13.-án az Autómánia című műsor filmet forgat a klubról, és mondta hogy menjek én is, persze az én drágámmal együtt. Biztosan azt akarják, hogy sokan legyünk!
Hát ennyi!
Larini.
Nagyon csendben vagy. Remélem nem vagy beteg.
Nos megtankoltam a gépet, először amióta a chiptuning benne van, és bár tudom hogy egy alkalomból nem lehet komoly következtetéseket levonni, de úgy nézem hogy kb 0.8-1l-t/100km csökkent az étvágya. Persze majd ha ez minden tankolásnál észrevehető akkor mondom hogy a chip tuning okozta ezt, de valami van!
Üdv.
A cipekedést el tudom képzelni - mi komplett vasvázas katonai sátrakkal szoktuk játszani, teherautóból - óvóhelyre. (A negyven centi széles kanyargós folyosón való manőverezés a 32.-ik két és fél méteres vasrúdnál már kezd unalmassá válni! :) )
Újpesten csak a bontott csontvázak vannak, meg a tárolt autók, az alkatrészeket Kőbányán tartjuk a Zolikánál a 3. emeleten. Tudod milyen szívás számtalan alkatrészt felcipelni? Egy fuvar a Tranzittal (vagy csak a GTV-vel és az opellal) kb 6 forduló a lifttel...
Örülök, hogy tisztáztátok.
Hívj ha segíthetek, vagy ICQ
Voltaképpen nem tudom, mi baja a mostani váltómnak, de Bandi szerint a mostani kettes fogaskerékcsoporttal nem is érdemes foglalkozni, szóval gondolom nem a szinkrongyűrű vagy efféle halt meg. No majd konzultálok vele is.
Csabával is beszéltem, főleg azért mert felhívott és kifogásolta hogy "lehúztam" itt a fórumon a boltját. Aztán tisztáztuk ezt a dolgot egymás között, most tisztázom itt is: az Ital-Auto Bt.-nél pontosan tudják, mi az a fogaskerékcsoport, csak árat nem mondtak rá. Isten őrizz hogy nekem egy rossz szavam legyen rájuk - ellenkezőleg, NAGYON kellemes volt a légkör az üzletben, ajánlom a Tasztaltársaknak hogy felejtsék el a telefont és nézzenek be személyesen. De vigyázzatok, mert ha hagyjátok, akkor a két kölyökkutya náthásra nyaldos titeket. (Komoly!)
Szóval ha netán bárki negatív dolgokra következtetett volna abból amit írtam róluk, az Mea Culpa.
Tehát Csaba bontott (állítólag keveset futott) 75-ös váltót 40-ért tudna lőni nekem, ami nekem marhára megérné, lehet hogy holnap le is foglalózom.
A váltó-összeválogatásra én is gondoltam, de egyelőre az a cél, hogy menjen az autó. Aztán a tökéletes csereváltó létrehozásához olyan örömmel kotorászok majd veletek Újpesten a bontott váltókban, hogy csuda lesz nézni! :)
Inner Circle:
A "transaxle" Alfáknál betegség, hogy a kettes reccsen. Ez azért van, mert a Porsche alulméretezte a szinkrondobokat, ezért hamar elkopnak. Gyógyításuk szinkrondob-gyűrű csere, általában az 5. sebességből rakják át, vagy új drágán. Az új is kb 20e. km.-t bír, legjobb megoldás ha megkérded a fogaskerekesedet, hogy ki tudja-e könnyíteni a fogaskerekeket, akkor kisebb lesz e perdülete, könnyebben összefékeződnek. (infó a GTV6.org-on) Ehhez ven szükség a bontott váltóra, amiből aztán a legszebb alkatrészeket összeválogatva ki lehet hozni egy k**va jó váltót. Csináltuk már többször is... A fogaskerékről lefejthető a szinkronkerék, csak macerás és nem lehet külön kapni...
Ha váltót keresel, akkor a következőknek lényegében azonos az áttételük, csereszabatosak (garanciát nem vállalok az infóért):
Alfetta 1,6 -'82
Giulietta 1,6 -'82
GTV 1,6, 1,0 Grand Prix, 2,0 '83-
75 1,6, 1,8, 2,0
Ha Twinspark váltót szerzel, abban benne van a sper is (láttad az Újpesti mutatványomat, 2.0 TS váltó)
Eleinte egyébként én is recsegtem, meg kell tanulni a váltást, mert a kuplung hidraulikus, és kell idő neki, míg kinyit (azok a gumicsövek má' megin'), meg megtanultam a duplakuplungos, gázfröccsös visszaváltást, nagyon cool, és hasznos. Hívd csak fel nyugodtan a Csabát, nem mondott hülyeséget, csak vigyáz a pénztárcádra...
Inner Circle.
Nem azzal van baj hogy nem nyílik ki, hanem azzal hogy nem marad úgy! De lekopogom, szerencsére tényleg nem kell nyitogatni, az ATC ben viszont feladta a leckét amikor levegő szűrőt cseréltek!
Meg tök ciki, hogy ha valaki meg akarja a műalkotást tekinteni, tarthatom azt a bazi nehéz motorháztetőt!
Üdv.
20-ért ajánlottak már egy bontott váltót, de abban is bevallottan recseg a kettes. Az Ital-Auto 40-ért hoz bontott váltót Olaszországból, garancia persze nem sok van, szóval még ha nem is recseg a kettes, ki tudja, meddig fog tartani ez az idilli állapot.
Gondolom, váltót a bontóban is csak egyben adnak, hogy a fogaskeréksor külön ellenőrzésére, esetleg megvételére van-e lehetőség, azt nem tudom.
Meg aztán én látásból nem, csak hírből ismerem az illető alkatrészt, bár holnap be leszünk mutatva egymásnak.
Az "ifjú alfás szenvedései" című folytatásos mű legújabb részében ma megtudtam, hogy az Alfettámba egy új kettes fogaskeréksor (vagy ilyesmi, lényeg hogy a váltóban van) írd és mondd 78 ezer forint lenne. Ami egy új 166-os árához képest úgyszólván bagatell, de velem megfordult a világ...
Az összeggel annyira nincs baj, csak azzal hogy ettől még mindig egy húszéves agyonhasznált váltóm lesz - amiben ugye 5+1 fokozat van, és ez csak a kettest javítaná meg. Szóval ez most kisebb fejtörést okoz. Mindenesetre holnap megnézetem a fogaskeréksort egy fogaskerék-specialistával, hátha tud ugyanolyat önteni, vagy ezt felújítani vagy mit tudom én...
Voltam az Ital-Autónál, ilyen alkatrészről még csak nem is hallottak. Viszont, emlékszel még, GTV-s, milyen irigykedve néztem a kis Alfás kitűzőiteket, ami a GTV után 75-ösben "sínylődő" kollega ( :) ) emlékei szerint több rugó lenne, ha kapni lehetne?
Itt 1000 HUF volt - lehet találgatni, mi került egyből a galléromra. :))) (Ha már kocsi nincs.)
Ja és Joe, minek a motorházadhoz gázteló? Adj egy rendes gázfröccsöt, kinyílik az magától is! :)))
Szintén nagy ALFA-fan vagyok. Jelenleg egy 145-öst zúzok (na azért ez így nem igaz), de már volt a családban egy 164-es. Segítségeteket kérem! Ha tudtok eladó spidert, persze az "igazit", feltétlenül írjatok!